Mode & Beauty alle pijlers

Olaplex no.3

15-09-2019 11:13 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft ervaring met olaplex no.3 gebruiken? Hoe lang doe je met een flesje, merk je verbetering en is het het waard?
Ik heb krullend haar (2C/3A), doe aan de CGM, maar verf mijn haar wel. Bij de kapper laat ik wel altijd tijdens het verven Olaplex 1 en 2 doen maar merk dat nog wat extra verzorging geen kwaad kan. De prijs schrikt mij toch wel wat af, helemaal omdat het maar 100 ml per flesje is. Alternatieven zijn daarom ook meer dan welkom ;-)
Ik vraag me af of olaplex 3 wel binnen de cgm past? Heb je dat al opgezocht

Ik gebruik het wel, het heeft vooral zin als toevoeging op 1 en 2. Elke paar weken als masker. Ik doe er dan toch nog wel een tijdje mee. Maar ik heb een heel ander haartype.
Ik gebruik Olaplex nr 3 ook. Ik heb megadik haar tot ongeveer mijn BH-bandje, en ik kan twee keer doen met een flesje. Dat weerhoud mij er ook van het vaak te gebruiken omdat het zo duur is. Ik gebruik het 1 keer in de maand denk ik.
Is helemaal CG gelukkig! Daarnaast volg ik de CGM niet ontzettend strak, anders zou ik mijn haar ook niet verven ;-D Ben benieuwd of meer mensen het echt als aanvulling op 1 en 2 zien, of dat er ook mensen zijn die alleen 3 gebruiken. Nou laat ik 1 en 2 wel doen, maar ‘maar’ een keer per 8-10 weken. Vraag me af of dat dan wel regelmatig genoeg is om 3 ook optimaal te kunnen benutten.
Ik gebruik olaplex no.3 in combinatie met 4 en 5. Het werkt wel in die zin dat mijn haar er echt heel veel beter uitziet en veel zachter en gladder aanvoelt. Ik heb 1 en 2 ook gehad bij de kapper. Ik geloof niet in de herstellende werking ervan zoals beloofd wordt.

Ik heb dik haar tot op de schouder en doe vier keer met een flesje. Ik gebruik het twee keer per week. Het is een prijzige hobby ja, maar zonder is mijn haar droog en pluizig. Ik ben er tevreden over en blij mee.
reginamills wijzigde dit bericht op 15-09-2019 12:21
0.21% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
Ik heb het 2 x gekocht geloof ik. Ik deed er dan 2 maanden mee en gebruikte het iedere wasbeurt. Merkte eerlijk gezegd geen verschil vergeleken met veel goedkopere haarmaskers dus heb het nadien niet meer gekocht.
Ik heb hier thuis 1,2 en 3. Op zich zijn het best aardige maskers, maar ik vind het absoluut geen wondermiddel. Denk niet dat als ik er doorheen ben, ik het nog eens aanschaf.
Niet overweldigend positieve reacties dus. Begin nu toch weer meer te twijfelen. Binnen de CG community zijn mensen er toch veel positiever over... Dank voor alles reacties tot dusver, neem het mee in mijn overweging! :-D
Ik gebruik het elke week als onderhoud. Stap 1 laat ik door de verf mengen bij de kapper, daarna direct stap 2 als herstelbehandeling.
Stap 3 gebruik ik thuis als onderhoud.
Het is inderdaad prijzig, 30 euro per 100 ml. Daarom koop ik het als 3-pack verpakking voor 64 euro via bol. com. Scheelt toch 26 euro.

Het is trouwens ook geen masker maar een herstelprodukt voor de gebroken zwavelverbindingen, wat ontstaat na verven. Daarom moet je het vóór het wassen gebruiken.

En ja, ik ben zeer positief over het product. Na een week is mijn haar al helemaal stug en droog. Na de olaplex weer zacht en handelbaar.
summerheat schreef:
15-09-2019 11:56
Het is trouwens ook geen masker maar een herstelprodukt voor de gebroken zwavelverbindingen, wat ontstaat na verven. Daarom moet je het vóór het wassen gebruiken.
Nr 3 is geen bond builder zoals 1 en 2. Het is echt een haarmasker voor de buitenkant van je haar en herstelt geen gebroken zwavelverbindingen
Volgens mijn kapper is olaplex echt onzin.
Mijn kapper gebruikt het bij het verven. Ik heb ook haarmaskers met olaplex. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil. Ik heb haar tot op mijn taille. Het is dik. Na het masker is mijn haar wel zacht en glanzend maar dat is het ook met het John frieda masker. Ik keek nu wel even foto’s terug en mijn haar ziet er wel wat mooier en zachter uit, maar tegenwoordig is het iets lichter geverfd dus misschien is dat het verschil.
Ik zou eerder tussentijds de herstelbehandeling met no 1 en 2 doen. Dat had bij mij echt effect. No 3 deed weinig voor me.
Pinda-Kaas schreef:
15-09-2019 12:16
Nr 3 is geen bond builder zoals 1 en 2. Het is echt een haarmasker voor de buitenkant van je haar en herstelt geen gebroken zwavelverbindingen
Dat is niet waar. Nummer 3 is de minder geconcentreerde versie van nr 2. Het heeft dezelfde werking, alleen doet het minder.
Ik heb de NR 3 en kan er ongeveer 3 keer mee doen. Het is niet heel duur als je via Knip en Go besteld. Kost me 20 euro per flesje en het is de volgende dag in huis. Ik bestel nu alles daar, bij de kapper is alles vééél duurder.

Verder zweer ik bij Kérastase. Ik heb balayage laten zetten, dus nu is mijn haar beschadigd. Door de verzorging bijft het netjes.
SallySpectra* schreef:
15-09-2019 12:46
Dat is niet waar. Nummer 3 is de minder geconcentreerde versie van nr 2. Het heeft dezelfde werking, alleen doet het minder.
Ik heb altijd begrepen dat 2 echt alleen voor na het verven bedoelt is, maar als ik dit zo hoor is het eigenlijk nog beter om ook thuis 2 in plaats van 3 te gebruiken. Of maak ik ergens een denkfout?
Blablabla97 schreef:
15-09-2019 12:56
Ik heb altijd begrepen dat 2 echt alleen voor na het verven bedoelt is, maar als ik dit zo hoor is het eigenlijk nog beter om ook thuis 2 in plaats van 3 te gebruiken. Of maak ik ergens een denkfout?

De bedoeling is dat je 1 en 2 door de kapper laat doen en dan 3 thuis gebruikt. Het liefst gebruik je de hele serie thuis: 3,4,5 en 6. 4 is een shampoo, 5 conditioner en 6 een leave-in conditioner.

Weet je, je moet kijken naar wat het beste werkt voor jouw haar. Mijn haar doet het goed op olaplex en ik merk echt verschil. Maar zoals je kan lezen zijn er dames die geen of nauwelijks verschil merken.
I told you walking was idiotic.
Blablabla97 schreef:
15-09-2019 12:56
Je kan thuis ook gewoon nr 1 en 2 gebruiken, supersimpel.
SallySpectra* schreef:
15-09-2019 14:32
Je kan thuis ook gewoon nr 1 en 2 gebruiken, supersimpel.
Dit inderdaad. No 2 doet op zichzelf niks, het reageert met no 1.
Ik gebruik No. 3 na het verven - ongeveer eens in de 8 weken. Ik heb half lang haar en ik doe ongeveer 6x met zo'n flesje.

Het is geen wondermiddel maar ik moet wel zeggen dat mijn haar de laatste maanden veel meer glanst en veel minder pluist. Kan ook de CGM zijn.

De andere behandelingen gebruik ik niet.
Wilde even laten weten dat ik nu 3 een paar keer heb gebruikt en het echt een positief verschil voor mij maakt! Hierna ga ik ook 2 proberen (met name omdat die toch wel veel goedkoper te krijgen :-D ). Dank voor het advies allemaal!
Wat fijn dat je verschil merkt.
Bedoel je dat je alleen no 2 gaat proberen? Want dat heeft weinig zin. Kijk anders even op de website van olaplex om te lezen hoe het werkt. No 2 doet wat als je daarvoor no 1 in je haar hebt gedaan omdat t daarmee reageert.
Succes!
Olaplex 4 (shampoo) en 5 (conditioner) zijn NIET CG friendly ivm siliconen!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Sjulia schreef:
15-09-2019 12:35
Mijn kapper gebruikt het bij het verven. Ik heb ook haarmaskers met olaplex. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil. Ik heb haar tot op mijn taille. Het is dik. Na het masker is mijn haar wel zacht en glanzend maar dat is het ook met het John frieda masker.
Waar John Frieda siliconen, waxes en parabenen voor nodig heeft, klaart Olaplex dus dezelfde klus maar dan zonder dit alles.
Dat is dus de kern van het CG principe.
Als jij geen verschil merkt met siliconenbommen is dat dus n heel groot compliment voor Olaplex.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik heb het nu 2x gebruikt en sindsdien is mijn haar slap en futloos. Het lijkt ook vettig terwijl het schoon in. Meer mensen hier last van gehad?

In mijn geval dus zonde van het geld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven