Dag van de leidsters (leiders) tips

17-09-2019 11:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Van de oudercommissie van ons kdv kreeg ik een berichtje dat het as donderdag de dag van de leidsters is. Ze vragen of we de leidsters in het zonnetje willen zetten dmv een kleinigheidje of iets lekkers.

We zijn echt superblij met de leidsters op de groep van onze zoon (1,5) dus ik geef hier graag gehoor aan. Hebben jullie misschien nog leuke, originele ideeën wat we zouden kunnen maken/geven? Ik vind een reep Tony’s zo afgezaagd en tja een tekening van mijn zoon, daar worden ze denk ik niet superblij van... Ideeen, iemand?
nee geen tekening, dan chocola. bloemen lijken me ook kut om mee terug naar huis te nemen als ze niet met de auto komen. Ook geen prullaira voor het huis
Volgens mij is een reep Tony juist prima. Kaartje erbij dat je ze bedankt voor hun goede zorgen
Ik zag laatst een soort schrift met ringen aan de zijkant. & dan met verf op de kaft een handafdruk van je zoontje en z’n naam. Misschien met een reepje chocola erbij.
Wat een suffe oudercommissie, wij regelden juist als OC altijd, dat er namens de ouders iets gedaan werd.
Want anders krijg je inderdaad stapels repen chocolade. Samen kun je iets leuks doen
Karl_Marx schreef:
17-09-2019 11:30
nee geen tekening, dan chocola. bloemen lijken me ook kut om mee terug naar huis te nemen als ze niet met de auto komen. Ook geen prullaira voor het huis
Haha nee duidelijk. Maar wat dan wel he...
lilalinda schreef:
17-09-2019 11:33
Wat een suffe oudercommissie, wij regelden juist als OC altijd, dat er namens de ouders iets gedaan werd.
Want anders krijg je inderdaad stapels repen chocolade. Samen kun je iets leuks doen
Hm ja dat zou wel leuker zijn. Het kdv is nog geen jaar open en de oc pas net gestart, dus het is allemaal nog nieuw! Kan wel dit idee voor volgend jaar doorgeven!
Een leuk voorleesboek voor in de groep met voorin een lief bedankje voor hun werk.
Zomaar wat ideeën:

Als groeps kado een boek.

Voor iedere leidster een kaartje en een reep chocolade valt meestal juist wel in de smaak.

Een douche gel/ badbruistabletten

Een taart voor alle leidsters

Een uitgebreidere lunch, evt ook voor de kinderen als de leidsters niet de mogelijkheid hebben even apart te eten. En als dat wel kan het in 2 groepen verdelen.

Ook vallen zelfgemaakte tekeningen meestal wel in de smaak, maar of je dat op deze termijn nog van iedereen bij elkaar krijgt?

Lees je OP nog eens en zie dat je het bericht hebt gehad van de oc, dan vallen de lunch en taart af voor om te regelen. Maar ik laat het wel staan als idee.
bieslookje wijzigde dit bericht op 17-09-2019 11:46
Reden: Toevoeging
13.76% gewijzigd
nina210 schreef:
17-09-2019 11:36
Hm ja dat zou wel leuker zijn. Het kdv is nog geen jaar open en de oc pas net gestart, dus het is allemaal nog nieuw! Kan wel dit idee voor volgend jaar doorgeven!
ja doen!
wij regelden altijd dat er samen iets gedaan werd. Een slinger van tekeningen
allemaal een bloem mee geven
geld inzamelen en iets voor de groep kopen etc
Ik heb met dochter koekjes gebakken. Zij gaat naar een gastouder dus ze worden vast lekker opgegeten daar. In een leuke pot en een kaartje eraan. het gaat om t idee hè. Dochter was super trots en we hadden een gezellige middag.
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-09-2019 11:38
Een leuk voorleesboek voor in de groep met voorin een lief bedankje voor hun werk.
Oh, ik dacht dat een kleinigheidje voor de leidsters zelf bedoeld werd.

Overigens vind ik het altijd grappig dat mensen er standaard vanuit gaan dat iedereen chocolade lust. Brrrr.
Nitflex schreef:
17-09-2019 11:50

Overigens vind ik het altijd grappig dat mensen er standaard vanuit gaan dat iedereen chocolade lust. Brrrr.
ja hoor, alle juffen houden van chocolade en van doucheschuim...
lilalinda schreef:
17-09-2019 11:53
ja hoor, alle juffen houden van chocolade en van doucheschuim...
Zo is het maar net.
Ik wil met dochter iets knutselen met verschillende smaken theezakjes voor in hun pauze . Op een steeltje plakken en er een boeketje van maken of zo
Ik heb in het verleden bij de Xenos zo'n pot gekocht waar dan alle droge producten om koekjes te bakken inzit. Oogappeltjes bakmix heet het en is nog verkrijgbaar.

Weet je het gaat om het gebaar toch. Als ze niet van bakken houden of allergische zijn voor appels dan geven ze het maar weer door als verjaardagscadeau voor iemand anders. Als je iemand niet goed genoeg kent dan weer je nooit zeker of het in de smaak valt. Je hebt er aan gedacht en je best gedaan en daar gaat het om.
Nitflex schreef:

Haha en zo vind ik het altijd bijzonder dat mensen denken dat juffen/leidsters etc dingen als een voorleesboek een leuk cadeau vinden. Krijgen mensen in andere beroepsgroepen ook dingen die ze kunnen gebruiken voor hun werk als cadeau?
kylie_ schreef:
17-09-2019 12:38
Haha en zo vind ik het altijd bijzonder dat mensen denken dat juffen/leidsters etc dingen als een voorleesboek een leuk cadeau vinden. Krijgen mensen in andere beroepsgroepen ook dingen die ze kunnen gebruiken voor hun werk als cadeau?
In de meeste beroepen wordt de waardering uitgedrukt in salaris (een bonus of een leaseauto)
alleen in typische vrouwenberoepen, moeten er ineens chocolade of bloemen gekocht worden.
kylie_ schreef:
17-09-2019 12:38
Ik als leerkracht vind een voorleesboek een geweldig cadeau en de meeste van mijn collega's ook. En als ze het niet leuk vinden, kunnen ze het in ieder geval op de groep/in de klas gebruiken.
Nitflex schreef:

Dat hou je natuurlijk altijd met dit soort cadeautjes. Niet iedereen houdt van chocola of thee of een voorleesboek.
Op vorig kdv stonden mandjes voor de leidsters van die groep. Dat vond ik stom!! Alsof alleen zij de kleine opvangen. Dus ze kregen een kleinigheidje en een taart voor alle leidsters. Nu heb ik bij Action kleine kleine potjes gekocht, wat lekkers er in en voor iedere leidster. Ze doen het met elkaar, de kleine loopt alle groepen in.
Een baksteen is nooit alleen
DianaBerrigan schreef:
17-09-2019 12:44
Dat hou je natuurlijk altijd met dit soort cadeautjes. Niet iedereen houdt van chocola of thee of een voorleesboek.
Snap ik hoor, maar chocolade is echt het eerste waar iedereen altijd aan denkt.
Ik ben leidster ;-)

Als ik een tip mag geven: doe geen chocolade.....Bij élke gelegenheid krijgen we chocolade. Traktaties, afscheidscadeautjes, soms met kerst en dus ook op leidsterdag :-P
Zelf mag ik geen chocolade ( krijg er migraine van), dus ik geef het meteen weg.

Iets zelfgemaakts van een kind vind ik altijd heel lief.

Leuke tip: handcreme! Leidsters wassen hun handen echt 50 keer per dag :-P
Venusss schreef:
17-09-2019 13:14
Ik ben leidster ;-)

Als ik een tip mag geven: doe geen chocolade.....Bij élke gelegenheid krijgen we chocolade. Traktaties, afscheidscadeautjes, soms met kerst en dus ook op leidsterdag :-P
Zelf mag ik geen chocolade ( krijg er migraine van), dus ik geef het meteen weg.

Iets zelfgemaakts van een kind vind ik altijd heel lief.

Leuke tip: handcreme! Leidsters wassen hun handen echt 50 keer per dag :-P
Ooh die handcreme is n goeie tip! Dank!!

Is het gebruikelijk om voor alle leidsters iets mee te nemen of alleen die van zijn groep?
rosings schreef:
17-09-2019 12:02
Ik wil met dochter iets knutselen met verschillende smaken theezakjes voor in hun pauze . Op een steeltje plakken en er een boeketje van maken of zo
Ja leuk idee! Even kijken of ik daar morgen nog tijd voor kan maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven