Wat doe ik verkeerd (Tinder)

07-09-2019 12:53 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort weer single na een lange relatie, en heb op aanraden van vriendinnen datingapps geinstalleerd. In het begin was ik erg enthousiast; wat een knappe mannen! Maar de laatste tijd ben ik teleurgesteld. Veel matches reageren helemaal niet, of zeggen niks meer na een kort gesprek. Laatst kreeg ik een nummer en opeens reageerde hij niet meer toen ik vakantiefoto's stuurde. Het waren doodnormale foto's van de architectuur aldaar.

Ik heb echt zin om op date te gaan en het lukt maar niet! Ik ben 28, verzorgd, veel hobby's en interesses en ik het echte leven maak ik snel vrienden. Wat doe ik verkeerd? Wat wil een man horen?
Attraverso schreef:
17-09-2019 12:03
Kettlebell je gaat iemand die niet reageert op jouw eerste bericht toch niet neg eens berichten? Ik verwijder die gewoon na een dag of 2
Ik wel. Ik stuur er 2 en daarna verwijder ik.
madamzonderm schreef:
17-09-2019 13:19
Of niet geïnteresseerd genoeg?
Dat zal het ook zijn. Tinder moet met een regel komen van alleen matchen als je interesse hebt.
DariaMorgendorffer schreef:
17-09-2019 18:22
Hij ging op vakantie. Ik vroeg met wie. Daar heeft een andere date niks mee te maken toch?

Dat hij rondneukte voor mij prima, maar ik wil geen man die er 2 tegelijk date.
Dat van de vakantie zei je er niet bij, het leek op gewoon een uitstapje in het weekend. Dat het om vakantie ging kunnen wij niet ruiken hè? Overigens zou ik dan al helemaal niet vragen met wie.

Ik vind je ook wat apart overkomen, misschien ligt het aan tekstuele communicatie. Da's niet erg, maar misschien is Tinder dan niet zo geschikt voor je. Tinder is - om andere redenen - ook niet zo geschikt voor mij trouwens.
17-09-2019 18:22

Dat hij rondneukte voor mij prima, maar ik wil geen man die er 2 tegelijk date.
Jij wil van de eerste date exclusiviteit?? Ik ben 4 eerste dates aan het regelen... met 4 mannen...
17-09-2019 18:29
Dat zal het ook zijn. Tinder moet met een regel komen van alleen matchen als je interesse hebt.
je moet dat hele dating gebeuren niet zo serieus nemen.
wij slapen nooit.
coolpack2 schreef:
17-09-2019 18:37
Dat van de vakantie zei je er niet bij, het leek op gewoon een uitstapje in het weekend. Dat het om vakantie ging kunnen wij niet ruiken hè? Overigens zou ik dan al helemaal niet vragen met wie.

Ik vind je ook wat apart overkomen, misschien ligt het aan tekstuele communicatie. Da's niet erg, maar misschien is Tinder dan niet zo geschikt voor je. Tinder is - om andere redenen - ook niet zo geschikt voor mij trouwens.
Staat toch echt in mijn post.
Als je er zo gefrustreerd en verongelijkt door bent, stop er dan mee.
Attraverso schreef:
17-09-2019 18:38
Jij wil van de eerste date exclusiviteit?? Ik ben 4 eerste dates aan het regelen... met 4 mannen...
Dat is wat anders dan 4 mannen neuken en ondertussen nog 4 anderen regelen. Klikt de eerste date zeg ik de anderen af.
Attraverso schreef:
17-09-2019 18:40
Als ik niet date ben ik straks 40, alleen en kinderloos. Ik mag best fatsoen verwachten. Daarnaast zoek ik iets serieus dus neem ik het serieus. Als je alleen scharrelt maakt het niet uit woe jou die avond penetreert en hoeveel amderen hij heeft.
Oké dan, sterkte ermee hè! :bye:
17-09-2019 18:42
Als ik niet date ben ik straks 40, alleen en kinderloos. Ik mag best fatsoen verwachten. Daarnaast zoek ik iets serieus dus neem ik het serieus. Als je alleen scharrelt maakt het niet uit woe jou die avond penetreert en hoeveel amderen hij heeft.

mwah, ik ben daar nogal selectief in hoor.

maar dit serieus nemen is erg dom, je weet nooit wie er achter het andere beeldscherm zit.
wij slapen nooit.
Ik ben geen persoon die iedereen klakkeloos naar rechts swipet, maar het komt toch echt wel voor dat ik match met een vrouw die in tweede instantie toch niet zo interessant lijkt. Als ik interesse heb begin ik een gesprek, anders laat ik het erbij.

Voor m’n laatste lange relatie zat ik ook wel ‘ns op een datingsite en ik had toen veel meer verwachtingen dan ik nu heb. Nu probeer ik dat los te laten en gewoon te zien wat er gebeurt. Je loopt het risico te kwetsen en gekwetst te worden, maar ik denk dat het inherent is aan de hele constructie van dating-apps.
17-09-2019 18:42
Die verwachtingen mag je zeker hebben, alleen moet je wel rekening houden met dat een grote groep mensen op datingapps daar niet zo in staat. Veel mensen mieteren je zonder reden in de prullenbak, houden er dubbele agenda’s op na, etc.

Ik zou zeggen, als je naar iets serieus op zoek bent en gelijkgestemden daarin zoekt: kijk eens op serieuzere datingsites, zoals bijvoorbeeld E-matching, Lexa, etc. Niet dat daar geen rotte appels tussen zitten, maar daar zitten ook veel mensen op die net als jij een serieuze relatie zoeken. Tinder en dergelijke apps kunnen echt wel voor een serieuze relatie, alleen heb je daar met een groep mensen te maken die voor alles en nog wat op zoek zijn. Dus is de kans groter dat je daar mensen treft die er anders in staan dan jij.
Ik zit op meerdere apps en sites en mannen zijn overal zo. Ookal roepen ze dat ze liefde zoeken, ze blokkeren je net zo makkelijk of laten niks horen na dates. Heel raar.

Voor mijn ex datete ik met mannen van de universiteit. Dat werd ook soms niks na een date, maar dan kreeg ik een net excuusbericht. Omdat het online is mag alles opeens? Is er geen sociale controle? Mijn datingpool is niet enorm, ik ken veel mensen in deze stad en die kijken wel uit als ik ze vertel dat die mij ghostte of die mij een bol varken noemde. Tenzij je op doorreis bent kun je heus niet alles flikken maar mannen vergeten dan.
Op lexa etc moet je betalen voor je foto's ziet. Ik betaal voor de drie apps maar pas als ik de vijver waarin ik vis goed inschat. Wat ik in de preview bij de betaalsite zag was dezelfde suffe man met vis die van hobby's hield die ik op elke andere app zag. Zo'n man die geen gesprek gaande kan houden en liever de ochtend doorbrengt aan de vijver dan met jou in bed. Het suffige Homer Simpsontype. Niet wat ik wil als vader voor mijn kind.
Tinder wil gewoon data van de gebruikers om te verkopen aan andere partijen. Dát is hun verdienmodel. Niet mensen matchen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
madamzonderm schreef:
17-09-2019 13:19
Of niet geïnteresseerd genoeg?
Inderdaad.
En beide zijn onaantrekkelijk.
Eigenlijk weet je dat al als een man niet gelijk het gesprek begint als hij heeft gematcht. Dus dan haakte ik vrijwel altijd gelijk af.
Attraverso schreef:
Ik denk dat voor dit moment, misschien voor TO wel het juiste advies is...
17-09-2019 19:55
Ik zit op meerdere apps en sites en mannen zijn overal zo. Ookal roepen ze dat ze liefde zoeken, ze blokkeren je net zo makkelijk of laten niks horen na dates. Heel raar.

Voor mijn ex datete ik met mannen van de universiteit. Dat werd ook soms niks na een date, maar dan kreeg ik een net excuusbericht. Omdat het online is mag alles opeens? Is er geen sociale controle? Mijn datingpool is niet enorm, ik ken veel mensen in deze stad en die kijken wel uit als ik ze vertel dat die mij ghostte of die mij een bol varken noemde. Tenzij je op doorreis bent kun je heus niet alles flikken maar mannen vergeten dan.
En E-matching? Laatste keer dat ik daar op zat, was gratis. Daar heb ik wel een aantal goede ervaringen opgedaan.

Ik ben het met je eens dat het raar is en ik heb ook niet al te goede ervaringen met online daten, maar ik ben bang dat dit voor veel mensen de huidige “norm” is. Anderen kan ik helaas niet veranderen. Persoonlijk vind ik het een klote en oppervlakkige tijd op dit vlak.

Voor mij een reden om er daarom wat luchtiger in te staan, wat niet betekent dat ik mijn wensen aanpas. Maar ik laat het wat meer van me afglijden tot ik iemand tref die wel bij me past.
wolfmeisje wijzigde dit bericht op 17-09-2019 20:20
2.16% gewijzigd
E-matching vond ik dezelfde mannen als op alle andere apps, maar vaak niet mijn type. Ook vond ik het onprettig dat iedereen me een bericht kon sturen, ik kreeg berichten van mannen in de 60...
boebezoebe schreef:
17-09-2019 20:12
Tinder wil gewoon data van de gebruikers om te verkopen aan andere partijen. Dát is hun verdienmodel. Niet mensen matchen.
Ach elke andere app wil dat ook, maar toch onstaan er gezinnen.
Tja, dan weet ik het ook niet meer hoor..
Dat is wat anders dan 4 mannen neuken en ondertussen nog 4 anderen regelen. Klikt de eerste date zeg ik de anderen af.
Niet iedereen is zoals jij.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het ligt aan iedereen behalve aan jezelf je doet mij aan iemand denken die onder verschillende nicks steeds dezelfde topics opent over haar beroerde dating leven, dat het altijd aan mannen ligt, rigide over ideen, opleiding, trouwen, ...etc en heel veel overdreven hoge verwachtingen gecombineerd met wanhoop. Wie de schoen past...

Het kan simpel weg niet altijd met iedereen alleen maar aan de ander liggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
17-09-2019 20:21
Ach elke andere app wil dat ook, maar toch onstaan er gezinnen.
Mijn punt was dat Tinder helemaal geen belang heeft om jouw voorgestelde regel in te voeren.

En het kost wél tijd om door al dat kaf te moeten zeven. Mijn ervaring is dat ik met leuke dingen doen evenveel leuke mannen tegenkwam als met Tinder/Bumble/Happn. Daarbij, de keuze lijkt enorm, maar heel veel leuke mannen zitten vaak niet op de apps. Voor de gemiddelde gebruiker een werkweek aan swipen en chatten voordat er eens een date is, nota bene. Mijn vriend was ik er nooit en te nimmer tegengekomen. Heb nu een vriend, maar ik zou er geen trek meer in hebben om te online daten mocht het mis gaan.

(heb het even opgezocht en ondezoek van de Volkskrant zegt inderdaad dat het een volle werkweek duurt:

"Gemiddeld kost het onze respondenten een volle werkweek (38 uur) swipen en chatten om één persoon via een app in levenden lijve te ontmoeten. Ook je grote liefde vinden is hard werken. Gemiddeld kost het een volle werkmaand (162 uur) om een vaste relatie te vinden. En niet elke datingapp is even effectief. Het aantal swipe-uren per date en per relatie is bij apps die verbonden zijn aan een traditionele datingwebsite als The Inner Circle of Lexa veel lager dan bij apps die alleen op een smartphone werken (Tinder, happn, et cetera). Waarschijnlijk komt dit omdat veel gebruikers van het laatste soort datingapps er alleen 'voor vermaak' op zitten en dus niet per se iemand in het echt willen ontmoeten."

link: https://www.volkskrant.nl/mensen/zijn-d ... ~bee1da36/ )
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven