Rooklucht buren
woensdag 18 september 2019 om 08:54
Hoi allemaal,
Ik ben Seroni, dit is mijn eerste topic.
Ik woon al jaren in een heel fijn rijtjeshuis. Met mijn buren hebben we redelijk contact. Wel eens een praatje in de voortuin, als er iets gezamenlijks gedaan moet worden gaat het in overleg.
Nu roken buurman en buurvrouw al zolang ik ze ken. Zelf heb ik astma, en ik vind het erg vervelend als de rook binnenwaait in mijn slaapkamer, of keukenraam. Op de dagen dat ik niet werk gebeurd het toch wel een keer of 2/3 dat ik het ruik. Wat kan ik hier tegen doen? Natuurlijk mogen de buren in hun eigen tuin roken, maar als ik het ruik ben ik al te laat met het raam dichtdoen.
Werkt een luchtreiniger hier tegen?
Groet,
Seroni
Ik ben Seroni, dit is mijn eerste topic.
Ik woon al jaren in een heel fijn rijtjeshuis. Met mijn buren hebben we redelijk contact. Wel eens een praatje in de voortuin, als er iets gezamenlijks gedaan moet worden gaat het in overleg.
Nu roken buurman en buurvrouw al zolang ik ze ken. Zelf heb ik astma, en ik vind het erg vervelend als de rook binnenwaait in mijn slaapkamer, of keukenraam. Op de dagen dat ik niet werk gebeurd het toch wel een keer of 2/3 dat ik het ruik. Wat kan ik hier tegen doen? Natuurlijk mogen de buren in hun eigen tuin roken, maar als ik het ruik ben ik al te laat met het raam dichtdoen.
Werkt een luchtreiniger hier tegen?
Groet,
Seroni
Never judge a book by its cover.
woensdag 18 september 2019 om 09:02
Ik heb een luchtreiniger, ivm pollenallergie maar het is niet zo dat die lucht direct wegzuigt, het is geen afzuigkap.
Heb je er al eens met je buren over gepraat? Misschien weten ze niet dat je astma hebt , en zijn ze wel bereid om op een andere plek in hun tuin te staan.
Overigens heeft mijn zoon ook astma en heb ik daarom bewust de ramen met warm weer niet open. Met kouder weer alleen snachts, in de ochtend doe ik ze weer dicht.
Heb je er al eens met je buren over gepraat? Misschien weten ze niet dat je astma hebt , en zijn ze wel bereid om op een andere plek in hun tuin te staan.
Overigens heeft mijn zoon ook astma en heb ik daarom bewust de ramen met warm weer niet open. Met kouder weer alleen snachts, in de ochtend doe ik ze weer dicht.
anoniem_326119 wijzigde dit bericht op 18-09-2019 09:03
0.23% gewijzigd
woensdag 18 september 2019 om 09:09
woensdag 18 september 2019 om 09:14
Denk niet dat de geur daar beter van wordt
woensdag 18 september 2019 om 11:25
Lastige situatie. Het gaat om hun levensstijl. Out of the blue vragen of ze ergens willen staan is een beetje een risico, namelijk dat ze zich aangevallen of gecommandeerd voelen en niet op je wens ingaan. En dat komt de verhouding niet ten goede. Sowieso is het aan te raden om te wachten op een gelegenheid om het ter sprake te brengen en dan nog voorzichtig te brengen.
Je kunt hopelijk inschatten wat de beste manier is om het aan te kaarten.