Hormoongedreven en/of totaal onzinnige aankopen voor je kind

22-09-2019 21:08 131 berichten
Geïnspireerd door een ander topic.

Wat is jouw hormoongedreven, totaal onzinnige of overbodige aankoop geweest voor je kind?

Wat dacht je eraan te hebben en kwam dat uit?
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 21:19
Ben ik de enige die in het topic over 'onzinnige aankopen voor je kind' alléén maar advertenties ziet om een zindelijkheidbox voor mijn kind aan te schaffen?!?
Haha die staat niet helemaal lekker afgestemd dan
Ow en een Mei tai van ByKay, wel tweedehands gekocht, maar na 2/3x knopen weer verkocht. Uiteindelijk een ergobaby draagzak gekocht.
SweetFirefly schreef:
22-09-2019 21:19
Vilebrequin babyswimwear. Oftewel zwembroekjes van 80 euro voor onze zoontjes van toen nog geen jaar. Terwijl die zwemluiers van Huggies veel handiger waren. Maar ja, het stond zo schattig :$ .
80 euro, haha!
Zo’n baby kamertje van €1500,- Verschonen doen we vaker op bed en die babykast is echt super onhandig. Bedje is prima, maar liever had ik er 1 gehad waarvan, 1 kant open kan.
Alle reacties Link kopieren
Chantilly21_2 schreef:
22-09-2019 21:16

Bij de tweede me behoorlijk ingehouden, alles van de oudste doorgeschoven ( al had ik bijna een babycook gekocht vorige week, met het oog op de hapjes over een maand of 2.. Gelukkig kon ik me nog beheersen, een staafmixer en potjes volstonden bij de eerste, dat gaat nu ook prima lukken).
Ik vond de Babycook juist een super aankoop. Heb hem bijna elke dag wel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik was dan wel weer blij met de duurdere slaapzakken. Zacht, licht maar warm en ritsen die een beetje stevig waren en meerdere kanten op konden. Ik had er wel maar 1 tegelijk, en dan een goedkope voor het geval de dure in de was moest. Ik hoor mensen die er rustig 6 hebben, dan wordt het wel een dure hobby :-).

Ik had al een aardige voorraad Pampers, bleek mijn kind geen Pamper postuur te hebben (heel smal kind, die dingen lekten aan de lopende band). Maar daar heb ik anderen blij mee kunnen maken, dus voor mij onzinnig, maar uiteindelijk wel goed gebruikt.
nausicaa schreef:
22-09-2019 21:24
Ik was dan wel weer blij met de duurdere slaapzakken. Zacht, licht maar warm en ritsen die een beetje stevig waren en meerdere kanten op konden. Ik had er wel maar 1 tegelijk, en dan een goedkope voor het geval de dure in de was moest. Ik hoor mensen die er rustig 6 hebben, dan wordt het wel een dure hobby :-).
Ja ik was er op zich ook wel blij mee hoor, was goede kwaliteit maar echt nodig was het misschien toch niet...
Voor mijn oudste was het eerste wat ik kocht een schattig zomerjurkje met smalle bandjes. Ik had er niet bij stilgestaan dat een pasgeborene alleen maar ligt en die smalle bandjes ook niet echt flatteren met een romper. Het jurkje heeft nog jaren dienst gedaan als poppenjurkje want het was wel heel leuk.
Ik denk dat verschillende merken en maten flessenspenen hier ook onder vallen? Misschien moet ze een speen met een grotere opening. nee deze gaat toch te snel, maar ik las dat dat merk speen ook op deze fles kan en die gaat misschien weer net iets langzamer. Maar misschien is de S maat van dat merk dan weer precies goed. Nee misschien ligt het toch aan de fles.............. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wat niet? De mini-Nikes, de mini-Converse, het ergonomische wipstoeltje van honderden euro’s (Nuna Leaf), een retedure eetstoel met gasvering (why?), het newborn ledikantje (Max. 3 maanden gebruikt en dan had ik ook nog een ondermaats garnaaltje met de startmaten 45 cm lang, 2,8 kg zwaar).

Man: nieuwe auto (met hoogste veiligheidsrating), magnetron (Ja Lemoos, hoe wil je anders die magnetron flesjessterilisator gebruiken?), een flesjessterilisator voor in de magnetron, het handige bewaardoosje met doseerlepel voor melkpoeder van een of andere designgast, een stofzuiger met tig filters voor de hygiëne, een luchtreiniger.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Lavendel_12 schreef:
22-09-2019 21:12
KipKep; nooit gebruikt!

De kleine keuken koekjes en paprika teckels(chipjes) op een beurs, omdat het gezond is. Jaar later toch maar eens weggegooid.
Ik gebruikte dat ding nog best vaak, maar ziek kind heeft er een keer op geplast.
Alle reacties Link kopieren
Oh en belachelijk dure spreitjes en slaapzakjes van Georges et Rosalie. Alleen was zoon al uit die maten voordat de winter toesloeg :P
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hahaha lemoos dat is wel een rijtje zeg!
Je man was ook wel ehhh enthousiast zullen we maar zeggen.
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 21:31
43.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
22-09-2019 21:24
Ik vond de Babycook juist een super aankoop. Heb hem bijna elke dag wel gebruikt.
Ja echt? Werkt het echt zo makkelijk?

Ik ben makkelijk over te halen merk ik ;-) Nog hormonaal, dochter 2 is nog maar 8 weken! Goed excuus ;-)
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 21:32
11.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
22-09-2019 21:27
Ik denk dat verschillende merken en maten flessenspenen hier ook onder vallen? Misschien moet ze een speen met een grotere opening. nee deze gaat toch te snel, maar ik las dat dat merk speen ook op deze fles kan en die gaat misschien weer net iets langzamer. Maar misschien is de S maat van dat merk dan weer precies goed. Nee misschien ligt het toch aan de fles.............. :facepalm:
Haha, las je dat soort dingen ook altijd hier op het forum?
maartje2016 wijzigde dit bericht op 22-09-2019 21:33
0.09% gewijzigd
lemoos2 schreef:
22-09-2019 21:27
Wat niet? De mini-Nikes, de mini-Converse, het ergonomische wipstoeltje van honderden euro’s (Nuna Leaf), een retedure eetstoel met gasvering (why?), het newborn ledikantje (Max. 3 maanden gebruikt en dan had ik ook nog een ondermaats garnaaltje met de startmaten 45 cm lang, 2,8 kg zwaar).

Man: nieuwe auto (met hoogste veiligheidsrating), magnetron (Ja Lemoos, hoe wil je anders die magnetron flesjessterilisator gebruiken?), een flesjessterilisator voor in de magnetron, het handige bewaardoosje met doseerlepel voor melkpoeder van een of andere designgast, een stofzuiger met tig filters voor de hygiëne, een luchtreiniger.
Check inclusief het vliegenscherm, gelukkig tweedehands aangeschaft en met meerprijs weer verkocht :biggrin:
Maartje2016 schreef:
22-09-2019 21:31
Haha, las je dat soort dingen ook altijd hier op het forum?
Nee joh, hoe kom je er bij :rofl:
Lavendel_12 schreef:
22-09-2019 21:31
Check inclusief het vliegenscherm, gelukkig tweedehands aangeschaft en met meerprijs weer verkocht :biggrin:
Vliegenscherm?!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 21:30
Hahaha lemoos dat is wel een rijtje zeg
Ach, jarenlang gewacht op de komst van een kind. Met wat ik nu weet had ik mij duizenden euro’s kunnen besparen (maar ja, dat zal voor iedereen gelden denk ik). Heb er in ieder geval veel andere nieuwbakken ouders blij mee kunnen maken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
22-09-2019 21:33
Ach, jarenlang gewacht op de komst van een kind. Met wat ik nu weet had ik mij duizenden euro’s kunnen besparen (maar ja, dat zal voor iedereen gelden denk ik). Heb er in ieder geval veel andere nieuwbakken ouders blij mee kunnen maken.
Ah, dat is dan wel weer heel zoet :)
COtweepuntnul schreef:
22-09-2019 21:32
Vliegenscherm?!
Nou zo' ding die je erover heen of voor kon doen.

Afbeelding
Lavendel_12 schreef:
22-09-2019 21:34
Nou zo' ding die je erover heen of voor kon doen.

Afbeelding
Niet :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
22-09-2019 21:32
Nee joh, hoe kom je er bij :rofl:
Toen zoon van borstvoeding naar fles ging hebben we gekozen voor Hero nutrasense, want hier op viva had iemand geschreven dat dat het meest naar bv smaakte :$

Zoon en dochter hebben het er prima op gedaan hoor, daar niet van, maar toch... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben laatst een flessenwarmer gekocht, want dat schijnt zo handig te zijn (aldus schoonmoeder). Blijkt bij thuiskomst dat het 15 min duurde voor de fles warm is!! Nou ik weet niet wat voor baby anderen hebben, maar die van mij zet het na 1 minuut op een krijsen dus die hebben we gelijk weer teruggebracht.

Bij de eerste baby de bednest gehuurd. Dat leek me zo mooi, dat hij dan daarin sliep en ik zo even een speentje kon geven of een hand op hem kon leggen 'en dan slapen ze zo weer door'. Opklapbaar dus ideaal, hebben er ook nog een tas bij gekocht. Hij heeft er nooit een nacht in geslapen tot 3,5 maand en toen paste hij er met 4 maanden niet meer in :-D Zo duur en zo weinig plezier van!
Ik had ineens de brainwave dat mijn kind in november geboren zou worden en heb de hele zwangerschap door allemaal dekentjes, extra dikke wandelwagen zakken, sneeuwbescherming voor de kinderwagenbak en sneeuwpakken gekocht (let ook op meervoud).
Kind was een maand te vroeg, en was ondanks heel klein en tenger nogal warmbloedig.
Dus ik liep in november wel met een baby in een sneeuwbestendige kinderwagen, maar die lag na een half uur af te koelen onder een dun dekentje in normale kleding, al die dekens en pakken onderin de wagen.
Nu nog is het een garnaal maar heeft het nooit koud.
Maargoed, die dekens, zakken, pakken kwamen van pas voor dikke broer die een paar jaar later kwam, de poppen, diverse goede doelen etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven