Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 23 september 2019 om 17:19
Ja dat is echt zo wennen, dat het eerder donker is. Ik moet daar elk jaar weer aan wennen. Ik leef juist weer wat op als de dagen langer worden, heerlijk.Dreamer schreef: ↑23-09-2019 17:11Precies, bij mij ook
Klok vooruit bij mijn verjaardag, klok achteruit met verjaardag van oudste. Ideaal.
Maar het was vanmorgen wel donker ja
Lientje, wat heerlijk, die verwennerij!
Doro, fijn dat het beter gaat
Kohaku, fijn dat het gesprek goed ging
En op wie wilde ik ook alweer nog meer reageren... pff.
Tot zo![]()
Ik kon ook nooit onthouden wanneer de klok nu vooruit of achteruit ging, maar ik kan het onthouden aan VOORjaar is VOORuit.
Lise, dat begrijp ik, van die operatie. Maar toch maar even aankaarten

maandag 23 september 2019 om 17:26
YellowLemon schreef: ↑23-09-2019 17:16Maar krijg ik dan geen halve deegballetjes Dreamer?![]()
Ik wil goede ballen want Regenboog eet mee. En aangezien de liefde van de man door de maag gaat en ik hem verder ook niet heel veel meer te bieden heb dan mezelf..![]()
Geen idee. Ik eet vegetarisch en maak wel eens gehaktballen, maar gooi dan gewoon vanalles door elkaar. Kijk nooit naar verhoudingen. Ze worden wel altijd goed bevonden.
Zoon staat inmiddels zelf te koken (nouja, shoarma op te bakken). Handig.
Later is nu

maandag 23 september 2019 om 17:54
Nee, volgende maand

Wintertijd gaat deze dag in
Klok één uur achteruit om 03:00 naar 02:00 uur
Een uur extra = dus één uur extra slapen!
33 In de nacht van zaterdag 26 oktober 2019
op zondag 27 oktober 2019

maandag 23 september 2019 om 18:02
Weer fout. Kan iemand mij dan tegen die tijd een brul geven.Kwebbeltje91 schreef: ↑23-09-2019 17:54Nee, volgende maand
Wintertijd gaat deze dag in
Klok één uur achteruit om 03:00 naar 02:00 uur
Een uur extra = dus één uur extra slapen!
33 In de nacht van zaterdag 26 oktober 2019
op zondag 27 oktober 2019

maandag 23 september 2019 om 18:04
maandag 23 september 2019 om 19:04
Ik heb zeker baat bij de revalidatie, sowieso fysiek gaat het veel beter. Mentaal is nog wel pittig, maar de vermoeidheid neemt beetje bij beetje wat af gelukkig.lientje69 schreef: ↑23-09-2019 08:03Succes Severus! Heb je er baat bij of weet je dat nog niet?
Dreamer en cesium, dank je wel!
Ik heb een pop van een meter of vier hoog
Een verkeersbord met 50.
Vlaggetjes met 40. ( omdat ik 50 zo oud vind klinken)
En er zit een pop in mijn auto met op de auto een bord baby aan boord en mijn geboortedatum erop.
Boodschappentas aan mijn auto.
Maar ik kan dus de hele dag niet weg vandaag want man heeft hem op het pad gezet met de hekken dicht.
Dus geen taxi spelen vandaag.
Nu moest dochter naar stage, vanmiddag opgehaald, we zouden samen haar paard verzorgen en vanavond moet ze naar cursus gebracht en opgehaald. En ik zou nog taart bijhalen.
Dus man krijgt het druk vandaag.![]()
"After all this time?" "Always."
maandag 23 september 2019 om 19:08
Ik zag dat ie om 12:50 was bezorgd

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 23 september 2019 om 19:09
Ja... soms wil ik na het douchen gewoon naakt weer onder de dekens kruipen.YellowLemon schreef: ↑23-09-2019 14:34Weet je wat ik wil, een manier vinden om een lepeltjesboom te kweken. Is het voor iemand herkenbaar dat zelfs je spijkerbroek zwaar voelt aan je benen. (En nee deze is niet te klein).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
maandag 23 september 2019 om 19:21
Gefeliciteerd Lientje! Wat ben je verwend en dat heb je verdiend.
Ik weet even niet wie het vroeg, maar die kleding is herkenbaar. Al heb ik het meer met shirtjes/truien/vesten. Draag veel jurken dus wellicht daarom met broeken niet zo'n last. Maar soms voelt alles zwaar inderdaad. Met mijn dekbed in bed vind ik dat overigens wel lekker, de 'druk' die ik van het dekbed voel kan me soms heel rustig maken waardoor ik beter inslaap.
Ik weet even niet wie het vroeg, maar die kleding is herkenbaar. Al heb ik het meer met shirtjes/truien/vesten. Draag veel jurken dus wellicht daarom met broeken niet zo'n last. Maar soms voelt alles zwaar inderdaad. Met mijn dekbed in bed vind ik dat overigens wel lekker, de 'druk' die ik van het dekbed voel kan me soms heel rustig maken waardoor ik beter inslaap.
"After all this time?" "Always."

maandag 23 september 2019 om 20:03
Severus_Snape schreef: ↑23-09-2019 19:21Gefeliciteerd Lientje! Wat ben je verwend en dat heb je verdiend.
Ja, hier ook heel herkenbaar.
Ik heb nu nog mijn zomerdekbed erin zitten, en dat is dus dunner, maar ik merkte in het begin dat het lang duurde voordat ik insliep. Totdat ik er een keer een extra (fleece)deken oplegde, en dat werkt echt fijn! Het is inderdaad de druk van het dekbed.

maandag 23 september 2019 om 21:13
Dat doe ik elke morgen

Man ligt dan nog in bed en ik kruip een tegen hem aan. Merk echt dat dat even een rustmoment is.
Severus, hopelijk gaat het dan nog beter als de revalidatie stopt en je die extra tijd niet meer kwijt bent daaraan (ik ben even kwijt hoe ik het wilde formuleren

Hoewel ik het nog goed warm heb onder het zomerdekbed, merk ik inderdaad dat ik het gewicht van het dikkere dekbed wel prettiger vind. Je kruipt er meer in weg. IK heb niet vaak dat kleren me te zwaar voelen. Wel te stug, te kriebelig en vooral te strak bij de nek, dat kan ik echt niet hebben.
Later is nu

maandag 23 september 2019 om 21:42
Wauw, wat wordt er veel geschreven zeg.
Ik heb vanavond even proefgereden in de auto die we op het oog hebben en ik ben om. Nu afwachten met wat voor prijs de dealer komt en of ze er nog een kunnen vinden met wat extra opties die we graag willen.
Man is nu aan het kijken naar een auto voor hem zelf.
Vanavond nog even bij mijn ouders geweest. Ze toonden wel wat belangstelling, maar ze waren geïnteresseerder in hoe het met mijn schoonvader gaat. Blijft toch een dingetje. Ik val in herhaling.
Morgenochtend naar de kapper.
Ik heb vanavond even proefgereden in de auto die we op het oog hebben en ik ben om. Nu afwachten met wat voor prijs de dealer komt en of ze er nog een kunnen vinden met wat extra opties die we graag willen.
Man is nu aan het kijken naar een auto voor hem zelf.
Vanavond nog even bij mijn ouders geweest. Ze toonden wel wat belangstelling, maar ze waren geïnteresseerder in hoe het met mijn schoonvader gaat. Blijft toch een dingetje. Ik val in herhaling.
Morgenochtend naar de kapper.

maandag 23 september 2019 om 21:47
Sowieso met de mijne, maar die is van 2011. In principe wordt het dezelfde als man nu heeft, maar dan in benzine uitvoering en automaat. Voordeel is dat hij ook meteen meer PK's heeftKwebbeltje91 schreef: ↑23-09-2019 21:45Fijn dat je er met de auto(s) uit bent Lise. Is het een groot verschil met je vorige?

Er zitten ook wel nadelen aan, maar die diesel is gewoon te duur om te houden. Maar het hangt af van het toe te betalen bedrag of we het daadwerkelijk gaan doen.

maandag 23 september 2019 om 21:49
Het liefste wilden wij ook een SUV (Volvo XC40), maar het is gewoon zo duur. Dat had wel gegaan als ik een baan had gehad, maar die vooruitzichten zijn natuurlijk niet bepaald goed. Dus dan is die we nu op het oog hebben een goede middenweg.
Ik ben ook autofan

maandag 23 september 2019 om 21:54
Aah haha.lise1985 schreef: ↑23-09-2019 21:47Sowieso met de mijne, maar die is van 2011. In principe wordt het dezelfde als man nu heeft, maar dan in benzine uitvoering en automaat. Voordeel is dat hij ook meteen meer PK's heeft
Er zitten ook wel nadelen aan, maar die diesel is gewoon te duur om te houden. Maar het hangt af van het toe te betalen bedrag of we het daadwerkelijk gaan doen.
Nu ben ik nog vers op dit gebied hoor, maar merk je verschil met rijden, of je benzine of diesel hebt?

maandag 23 september 2019 om 22:10
Never nooit een Dacia. Ik wil er nog niet dood in gevonden worden

Alternatief voor de XC40 was de Ford Kuga, aangezien ik nu ook Ford rij. Maar daar is man wat minder over te spreken.