Gezondheid alle pijlers

Endometriose

24-09-2019 11:54 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,
Al jaren lang loop ik rond met buikpijn; krampen, diarree afgewisseld met obstipatie.
Sinds een jaar heb ik tijdens geslachtsgemeenschap pijn in pijn onderbuik en in mijn onderrug. De zogenoemde 'doorstootpijn'.
Mijn menstruatie is soms regelmatig maar soms sla ik wel een maand over. Ik verlies veel stolsels in de menstruatieperiode. Ze zijn niet extreem pijnlijk, met paracetamol of Aleve is het goed te doen. Wel voel ik krampen in mijn buik en bovenbenen. Bij menstruaties, merk ik tijdens de ontlasting dat ik druk voel in mijn buik. Nogal vervelend en pijnlijk.
Ik heb paar keer een cyste op de eierstok gehad, deze verdwenen vanzelf weer.

De doorstoorpijn in mijn buik/rug bij geslachtsgemeenschap vind ik heel naar. Ik moet dan echt met een hand tegendruk op mijn buik geven, dan doet het geen pijn namelijk.

Ik zou het prikkelbare darm syndroom hebben. Toch denk ik zelf soms aan endometriose... Mijn tante heeft endometriose maar zij had alleen pijn in d'r rug en subfertiliteit.
Had je hier niet al een topic over geopend?
lise1985 schreef:
24-09-2019 12:02
Had je hier niet al een topic over geopend?
Nee hoor?
Ik ben pas sinds gister op het forum te vinden hier☺️
Ga naar de huisarts
Onbekendmeisjex schreef:
24-09-2019 12:09
Nee hoor?
Ik ben pas sinds gister op het forum te vinden hier☺️
Toevallig dat er een paar dagen geleden een vrijwel identiek topic is geopend dan.
Poeszie schreef:
24-09-2019 12:16
Ga naar de huisarts
En dit ook ja.
Ik heb zelf spastische darm en ik herken wel een paar klachten ervan.
Ik heb een vriendin met endometriose en die heeft soortgelijke klachten.

Het kan dus beiden. Ik zou een huisarts raadplegen en voor jezelf opkomen! Succes.
Via de huisarts dvw naar gyn aanvragen.
Ik snap dat je er bang voor bent. En je klachten klinken erg naar...Wat is je vraag aan ons?

Ik ben zelf ook erg bang geweest voor endometriose. Heb altijd precies de zelfde klachten als jij gehad.
Uieindelijk een laparascopie waarbij ze in mijn buik gekeken hebben. Geen spoortje te vinden.
Bij mij is het dus echt wel door mijn prikkelbare darmen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven