Is hij van plan mijn kind te ontvoeren ? (geen OP)

24-09-2019 16:49 309 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-10-2019 00:18
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.88% gewijzigd
Rechtbank. Dat tweede paspoort klinkt raar.
Geen bijzonderheden
Over wat oor kand gaat dit?
En waarom een 2e paspoort?
Rechtbank, voor alleen vakantie kan ze ook met haar NLse paspoort.
En waarom geeft hij het ander paspoort niet aan je?
Niet vertrouwen. Rechtbank.
2019 schreef:
24-09-2019 16:54
En waarom geeft hij het ander paspoort niet aan je?
-
anoniem_390802 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 10:47
54.83% gewijzigd
Met tweede paspoort bedoel je een paspoort van het land van de vader?
Grote kans dat je dochter daar sowieso recht op heeft vanwege de nationaliteit van haar vader dus tegenhouden zal misschien moeilijk gaan. Overigens zou ik in dat geval wel haar Nederlands paspoort terug eisen want dat heeft hij dan nergens meer voor nodig.
Ik zou erg voorzichtig zijn maar vrees dat je niet kunt voorkomen dat hij haar mee op vakantie neemt. Zoals je advocaat zegt: als hij haar had willen ontvoeren had hij dat allang kunnen doen. En denk je niet dat hij dan juist voorzichtiger was met praatjes rondzaaien over verhuizen enzo?

Lastig. Sterkte.
https://www.kinderontvoering.org/advies/preventie.html

Misschien kunnen zij je adviseren.

Sterkte
Been there, done that, got the T-shirt.
hiske2020 schreef:
24-09-2019 16:57
Dit weigert hij, omdat hij bijna elke vakantie met haar op vakantie gaat en er soms gedoe is over tekenen omdat hij meer tijd wil dan hij heeft. Rechter heeft verzocht dat paspoort bij mij moet liggen- zit zelfs sanctie op maar hij trekt zijn eigen plan. En advocaten kan ik op dit moment niet betalen.
Pro-deo. Word je toegewezen door de gemeente. Teken niks!
Geen bijzonderheden
Ik zou het juridisch loket of iets dergelijks raadplegen. Ik neem aan dat je gezien je situatie ook een rechtsbijstandsverzekering hebt?
2019 schreef:
24-09-2019 16:53
Over wat oor kand gaat dit?
En waarom een 2e paspoort?
-
anoniem_390802 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 10:48
61.69% gewijzigd
hiske2020 schreef:
24-09-2019 16:59
Ik weet niet of ik het land wil noemen ivm herkenbaarheid. En waarom hij opeens een 2e paspoort wil na 8 jaar vind ik dus ook raar. Hij wil ook geen argument geven. Hij zei alleen dat tijdens het reizen het problemen gaf omdat hij als ouder dat paspoort heeft en mijn dochter een Nederlands paspoort. Maar daar heb ik nooit van gehoord, en waarom nu opeens? Ze reizen al jaren naar dat land zonder problemen.
Ik herhaal: teken niks en zoek hulp!
Geen bijzonderheden
Rosalind schreef:
24-09-2019 16:58
Met tweede paspoort bedoel je een paspoort van het land van de vader?
Grote kans dat je dochter daar sowieso recht op heeft vanwege de nationaliteit van haar vader dus tegenhouden zal misschien moeilijk gaan. Overigens zou ik in dat geval wel haar Nederlands paspoort terug eisen want dat heeft hij dan nergens meer voor nodig.
Ik zou erg voorzichtig zijn maar vrees dat je niet kunt voorkomen dat hij haar mee op vakantie neemt. Zoals je advocaat zegt: als hij haar had willen ontvoeren had hij dat allang kunnen doen. En denk je niet dat hij dan juist voorzichtiger was met praatjes rondzaaien over verhuizen enzo?

Lastig. Sterkte.
Inderdaad...het paspoort van het land van de vader. Hij heeft mijn toestemming nodig om een 2e paspoort aan te vragen, en ik heb aangegeven dat ik deze niet geef. Hoop niet dat hij mijn handtekening zomaar zal zetten of met andere gekke taferelen komt.
vivautrecht85 schreef:
Ik zou het juridisch loket of iets dergelijks raadplegen. Ik neem aan dat je gezien je situatie ook een rechtsbijstandsverzekering hebt?
Deze heb ik niet. Ik zal morgen even bellen, weet niet of ik op korte termijn nog een advocaat kan vinden. Kort geding is eerste week oktober
hiske2020 schreef:
Hij zei alleen dat tijdens het reizen het problemen gaf omdat hij als ouder dat paspoort heeft en mijn dochter een Nederlands paspoort. Maar daar heb ik nooit van gehoord, en waarom nu opeens? Ze reizen al jaren naar dat land zonder problemen.
Dat kan wel kloppen hoor. In zoverre dat je net wat meer vragen krijgt, dus ook weer geen onoverkomelijke problemen.

Maar de optelsom van alle dingen is een beetje raar. Heb je goed contact met zijn familie?
Dit klinkt echt niet goed,

Ben je al naar de autoriteiten geweest die je kunnen helpen?
Wat zegt je kind in deze situatie? (natuurlijk ga je niet alles vertellen wat je denkt maar ze heeft toch wat meer hierover te zeggen?)
vivautrecht85 schreef:
Ik neem aan dat je gezien je situatie ook een rechtsbijstandsverzekering hebt?
Echtscheidingsperikelen worden niet gedekt door je rechtsbijstand. Hooguit krijg je dan mediation vergoed.
hiske2020 schreef:
24-09-2019 17:05
Deze heb ik niet. Ik zal morgen even bellen, weet niet of ik op korte termijn nog een advocaat kan vinden. Kort geding is eerste week oktober
Waarom morgen? Ik zou echt nu bellen totdat ik iemand ergens te pakken krijg.
Zoiets laat je toch niet op zijn beloop?

Juridisch loket is vast nog open.
hiske2020 schreef:
24-09-2019 17:03
Inderdaad...het paspoort van het land van de vader. Hij heeft mijn toestemming nodig om een 2e paspoort aan te vragen, en ik heb aangegeven dat ik deze niet geef. Hoop niet dat hij mijn handtekening zomaar zal zetten of met andere gekke taferelen komt.
Het is een lastige kwestie. Als ik het goed begrijp heeft je dochter dus ook zijn nationaliteit en is het paspoort slechts een formaliteit.
Ik snap hem wel.
Maar tegelijkertijd deel ik jouw zorgen ook.
Een kind van 8 omkopen met auto’s? Heeft het dan al een rijbewijs? :sarcastic:

Als de kern van je verhaal klopt, dus vader wil tweede paspoort aanvragen van buitenlandse nationaliteit (de zijne neem ik aan?) - je dochter geeft aan te gaan verhuizen naar dat land - je ex heeft er recent geïnvesteerd in een woonhuis, dan zou ik inderdaad de rechter ernaar laten kijken. Heb je recht op toevoeging volgens de wet op de rechtsbijstand?

Maar heeft je dochter niet gewoon al twee nationaliteiten? Wat voegt dat tweede paspoort toe?
Rechtsbijstandsverzekering dekt meestal geen familiezaken. Als je dan ook geen recht hebt op gesubsidieerde rechtsbijstand is verweer heel lastig. In dit geval zou ik toch kijken wat er mogelijk is met een advocaat. Wellicht kun je zoveel mogelijk dingen zelf doen.

Je mag wel zelf mondeling verweer voeren volgens mij, maar als je je schriftelijk verweer wilt voeren heb je een advocaat nodig om dat in te dienen. Zoek via rechtsspraak.nl het geldende procesreglement voor jou zaak op en kijk wat je zelf kunt doen in de procedure.

Controleer of het land waar het om gaat aangesloten is bij het Haags kinderontvoeringsverdrag. Uit een aangesloten land is het gemakkelijker om een ontvoerd kind terug te krijgen.
Wat een k+tsituatie, ik zou niks tekenen en zsm alle hulplijnen afbellen/afgaan om te kijken hoe jij rechtshulp kunt krijgen. Die vakantie is 1 ding, het NL paspoort achtergehouden en die vreemde drang naar het 2e paspoort komt op mij ook verdacht over gezien de situatie.
Misschien dit posten in geld&recht?
Nou, als je alles op een rijtje zet is het wel duidelijk wat hij in de toekomst wil gaan doen.
Vreselijk om altijd in angst te moeten zitten.

Ik vind het ook een beetje onzin dat je advocaat zegt dat als hij haar had willen ontvoeren dan had hij dat al gedaan. Het vergt ook nog wel enig voorbereiding. Alvast wat opbouwen in zijn land, wonen, werk enzovoort.

Waarom zou 'het andere land' herkenbaarheid opleveren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven