Huis kopen samen?? [OP verwijderd]

24-09-2019 17:06 61 berichten
Goedemiddag,

Bedankt voor de reacties
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-09-2019 19:01
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
87.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is dat de enige oplossing?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wat is de situatie dan? Waarom is die moeilijk?
Gewoon, eerst trouwen natuurlijk!
Is er niks te huren?

Ik dacht ook na een jaar latrelatie dat het goed zat en dat we prima konden kopen.
En met een vette hypotheek op ons beider naam kwamen we er achter dat samenwonen écht anders was dan latten.

3 jaar aangemodderd omdat het huis onder water stond. (en daarna alsnog uit elkaar en met verlies verkocht)
Zo snel? Nooit doen. Eerst maar eens rustig een paar jaar elkaar leren kennen.

Wat een ellende om weer uit de constructie van 'samen een koophuis bezitten' te komen als je eventueel toch weer uit elkaar gaat.
Waarom wil je al na een paar maanden samenwonen? Wij waren al ruim 2 jaar samen voor we gingen samenwonen, in een huurwoning, en pas na ruim vijf jaar zijn we aan het kijken naar een koopwoning samen.
Oh geloept, je weet toch hoe het werkt met huizen kopen want je had in 2017 met je ex een huis gekocht.
ClumsyNinja schreef:
24-09-2019 17:11
Zo snel? Nooit doen. Eerst maar eens rustig een paar jaar elkaar leren kennen.

Snel samenwonen hoeft geen probleem te zijn. Als je maar zorgt dat 1 van beide weg kan als het niet lukt.
Dus niet samen kopen.
En waarom is een tijd latten geen optie?

Eerst elkaar maar es beter leren kennen voor je op gelijk welke wijze samenhokt.
Mij lijkt samenwonen omdat het "de enigste oplossing is" geen goede insteek.

Als je nog maar een paar maanden samen bent, is de kans wel heel groot dat jullie relatie geen stand houdt. Ik zou dus ook niet het risico van samen een huis kopen aangaan.
Niet doen.
Niet, vanwege ‘de enige reden om samen te kunnen wonen is samen een huis kopen’.

Met je vorige ex woonde je jaren samen en wilde je aan kinderen beginnen, en ook dat liep (blijkbaar) fout. Waarom denk je dat je nu, na een paar maanden, al zo zeker weet dat dit De Ware is waarmee je je ver in de schulden wil steken?
himalaya wijzigde dit bericht op 24-09-2019 17:28
0.15% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Samen kopen is vast niet de enige optie en ik zou het gewoon niet doen.
Je kent elkaar amper, waarom zo’n enorme financiële verbondenheid aangaan?

Edit: en in antwoord op je vraag:
Getrouwd op huwelijkse voorwaarden, maar nog nooit een huis samen gekocht. Zijn we ook niet van plan de komende 10 jaar.
drominique wijzigde dit bericht op 24-09-2019 17:29
Reden: Toevoeging
34.21% gewijzigd
Hoezo moet je na een paar maanden al samenwonen? En dan ook nog een huis kopen samen? Echt, je lijkt wel gek.

Zijn er ook nog kinderen in het spel?
Wij wonen een uur bij elkaar vandaan. En ivm werk zien we elkaar nu alleen zaterdag en zondag, en zelfs dat lukt niet altijd.
Ik mis hem ontzettend en wil dus erg graag samen gaan wonen.
Hij heeft momenteel al een huis en hij wil alleen verkopen als hij daarna ook meteen weer kan kopen.
Maar als we dus willen samen wonen moet het huis best groot zijn ivm huisdieren.
Dus dan moeten we eigelijk samen iets kopen zodat we genoeg geld hebben voor groter huisje.

Hij wil absoluut niet huren vind hij zonden van geld.
Dus is of elkaar zo weinig blijven zien of samen wat kopen
En met mijn ex had ik mazzel. Idd samen huis gekocht en na een jaar ging het uit.
Hebben huis met winst verkocht en beide 5.000 euro in zak gestoken dus denk dat we daar pure mazzel hebben gehad :-D
lautjje16 schreef:
24-09-2019 17:30
Wij wonen een uur bij elkaar vandaan. En ivm werk zien we elkaar nu alleen zaterdag en zondag, en zelfs dat lukt niet altijd.
Hij heeft momenteel al een huis en hij wil alleen verkopen als hij daarna ook meteen weer kan kopen.
Maar als we dus willen samen wonen moet het huis best groot zijn ivm huisdieren.
Dus dan moeten we eigelijk samen iets kopen zodat we genoeg geld hebben voor groter huisje.

Wat voor huisdieren heb jij dan, dat het huis best groot moet zijn?

En hij vind huren zonde van het geld. Maar volgend jaar het huis weer met verlies moeten verkopen omdat het samenwonen niet werkt, en hij of jij het niet alleen kan betalen, vind hij niet zonde van het geld?

Jullie zien elkaar alleen op zaterdag en zondag, en dan nog niet eens altijd. Dus samengewoond hebben jullie nog niet eens.

Doe Het Niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou na een paar maanden niet gaan samenwonen. In wat voor huis dan ook. Waarom kijk je niet eerst of jullie het wat langer uithouden samen, voor je je in allerlei formele verbindingen stort waar je alleen met veel moeite weer uitkomt?
Kun je het niet een maandje proberen in zijn huis?
lautjje16 schreef:
24-09-2019 17:30

Wat fijn, die hoogdravende eisen in een vrij prille relatie. Dan weet je toch meteen dat je niet samen een huis moet kopen? Dat is een enkeltje ellende.
Hoe zit het met werk?

Wie gaat zijn werk voor wie opgeven?

Of wil hij dat ook niet en moet jij maar sowieso naar zijn kant verhuizen?

Alleen al dat beslissen én werk zoeken én vinden kan maanden duren.

Er zullen centen moeten binnenkomen voor dat koophuis, dus zonder job wordt het moeilijk.

Ik vind elkaar in een beginnende relatie met een uur reis-afstand elkaar 1 à 2 keer per week zien niet zo gek.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 24-09-2019 17:40
16.34% gewijzigd
Wij hebben samen 4 katten en 2 honden..:
Hij heeft klein huisje en zijn katten tolereren niet echt anderen katten. Dus ben bang als ik ze koppen in zo een klein huis het zeker vechten word!

Huis kopen zou trouwens ook niet nu zijn hoor maat ergens begin volgend jaar.

Maar snap jullie punt. Bedankt voor alle tips :cheer:
Je ziet elkaar bijna elk weekend. Dat hebben vriend en ik ook bijna 5 jaar gedaan. Dat is toch best vaak?
Marnamai schreef:
24-09-2019 17:39
Hoe zit het met werk?

Wie gaat zijn werk voor wie opgeven?

Of wil hij dat ook niet en moet jij maar sowieso naar zijn kant verhuizen?

Alleen al dat beslissen én werk zoeken én vinden kan maanden duren.

Er zullen centen moeten binnenkomen voor dat koophuis, dus zonder job wordt het moeilijk.

Ik vind elkaar in een beginnende relatie met een uur reis-afstand elkaar 1 à 2 keer per week zien niet zo gek.

We blijven beide zelfde werk houden en in midden huis nemen zodat het 30 min voor beide is
Een uur is toch niet zo ver. En je moet toch naar je werk dus die reistijd hou je. Ook denk ik dat het nieuwe huis wel héél groot moet zijn als de katten elkaar niet tegen mogen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven