De ex van mijn vriend
woensdag 25 september 2019 om 12:22
Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat dit wel klopt. Ik voel me daar niet lekker bij. Maar misschien moet ik het los van elkaar proberen te zien...abracadabra schreef: ↑25-09-2019 12:15Ik denk dat dit gevoel vooral in jou zit... dat je het gevoel hebt dat zij tijd inpikt en jij heen prioriteit bent...
Bij mij gaat t zo... Als we weer eens een vrij weekend hebben wat zelden is... dan gaat zijn ex drama schoppen. Want ze kan het niet hebben. Ze zoekt altijd een reden om ruzie te schoppen of om hun kinderen toch bij hem te laten zijn of ze maakt zo erge ruzie met haar huidige vriend dat de kinderen naar hun vader willen. Ik voel me dan ook geen prioriteit want mijn vriend geeft meestal gek wordt van haar tientallen telefoontjes en schreeuwpartijen.
Uiteindelijk weet ik nu dat het niks met mij te maken heeft. Ik heb t ook wel uitgesproken naar hem en hij doet zijn best om mij er buiten te houden.
Je kan aangeven aan je vriend of hij een andere keer wil bellen of je kan gewoon accepteren dat ie even 10 minuten met jaar belt en dan klaar.
woensdag 25 september 2019 om 12:36
FortuneCookie75 schreef: ↑25-09-2019 11:48Ik stoor me hier aan, want de tijd die ik echt samen met mijn vriend heb (zonder kids) is erg schaars (
[...]
Ik vind het storend dat zij regelmatig belt voor dit soort dingen en dat het van de tijd af gaat die ik met m'n vriend heb.
Zou het je ook zo storen als zijn vader, moeder, broer, zus of goede vriend hem zou bellen voor goede raad op jullie 'vrije avond'? Of gaat het er vooral om dat zij zijn ex is?
woensdag 25 september 2019 om 13:26
Dit inderdaad. Bewust kiezen voor een gescheiden man met kinderen <18 is vragen om gezeik. Je zal altijd op plek 3 of 4 staan.
woensdag 25 september 2019 om 13:42
Je zou met je vriend kunnen bespreken dat hij haar vraagt hem te appen of het uitkomt dat ze hem even belt over datgene waar ze het over wil hebben? Iets dringends over de kinderen mag natuurlijk altijd.
Mijn ex en ik doen het eigenlijk altijd zo. Dat is gewoon zo gegroeid trouwens.
Mijn ex en ik doen het eigenlijk altijd zo. Dat is gewoon zo gegroeid trouwens.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
woensdag 25 september 2019 om 13:43
Goeie vraag.
En als hij ongestoorde tijd met jou ook zo belangrijk vindt, waarom neemt hij dan zijn telefoon op?
woensdag 25 september 2019 om 13:45
woensdag 25 september 2019 om 13:46
Hier idem , prima contact met exen aan beide kanten , mag altijd gebeld worden over zaken aangaande de kinderen.
Maar hebben wij ook een avondje samen dan maakt het niet uit wie er belt hoor, geen dringende zaken verplaatsen we beide naar een ander moment waarop we er de tijd voor willen en kunnen nemen.
Een ander kan namelijk niet zien wat je op dat moment aan het doen bent .
Maar hebben wij ook een avondje samen dan maakt het niet uit wie er belt hoor, geen dringende zaken verplaatsen we beide naar een ander moment waarop we er de tijd voor willen en kunnen nemen.
Een ander kan namelijk niet zien wat je op dat moment aan het doen bent .
woensdag 25 september 2019 om 14:06
Wat een onzin. Dat je om wat voor reden niet meer met elkaar kunt/wil samenleven, wil niet zeggen dat je niet meer af en toe voor een ander klaar kunt staan. Dit geldt te meer als er kinderen uit die relatie zijn voortgekomen.
En als je ''kiest'' voor een partner met een verleden, vraagt zo'n situatie van iedereen om zich flexibel op te stellen. Dat wil niet zeggen dat je alles maar hoeft te accepteren, maar wel dat je rekening houdt met de situatie. Dus, kort samengevat, de ex hoeft niet om de haverklap te bellen, de vriend zou uit repsect naar TO de belletjes kunnen negeren/of op een ander tijdstip terug kunnen bellen anders dan op hun schaarse avonden en TO moet misschien accepteren dat sommige belletjes er soms ook gewoon zijn. Zeker als de ex ten tijde van de relatie al zo afhankelijk van TO's partner was...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 25 september 2019 om 15:48
Hij behoort toch tot haar netwerk?RosesAreRed schreef: ↑25-09-2019 14:57Als zij zelf met dergelijke vragen in haar eigen netwerk terecht kan, vind ik dat haar vragen daar horen. Als je dit rustig met je vriend bespreekt en hij ziet dit anders, weet je waar je aan toe bent.
Ik snap sowieso niet wat TS met de lening bij haar "schoonvader" te maken heeft. Over de avondjes samen en het verstoren daarvan kan ze natuurlijk wel wat zeggen.
woensdag 25 september 2019 om 16:52
Waarom zou je de ex naar beneden moeten halen en negeren om er een goed gevoel over te kunnen krijgen? TO geeft zelf aan dat het contact tussen haar en de ex goed is.Attraverso schreef: ↑25-09-2019 14:37Onaantrekkelijk toch? Een vrouw die zelf haar plan niet kan trekken... Beetje zielig zelfs.
Je vriend heeft gewoon medelijden. Moet je niet jaloers op zijn, gewoon negeren.
Tel je zegeningen zou ik zeggen. Exen die elkaar het leven zuur maken of de tent uitvechten, dát is pas slecht voor je relatie. En voor je hart. En voor de kinderen.
Niet mee doen aan de negativiteit. Je vriend is hartstikke ok dat hij zo met zijn ex om kan gaan. Zijn timing kan beter, maar daar kun je vast samen over praten.
woensdag 25 september 2019 om 22:52
Ja omdat de kinderen hen nog bindt. Ik lees nergens dat ze vriendschap hebben, elkaar de ins en outs van hun eigen leven en liefjes vertellen, zoals je met vrienden wel doet.
donderdag 26 september 2019 om 00:46
Inderdaad, er staat nergens dat ze vriendschappelijk met elkaar omgaan, dat de man contact zoekt met zijn ex. Dat ze elkaar eens bellen om te vragen hoe het gaat of bij te kletsen. Het is de ex die na 2,5 nog zijn advies nodig heeft en daar blijkbaar bij niemand bij terecht kan (wil) in haar onmiddellijke omgeving. Eenrichtingsverkeer.RosesAreRed schreef: ↑25-09-2019 22:52Ja omdat de kinderen hen nog bindt. Ik lees nergens dat ze vriendschap hebben, elkaar de ins en outs van hun eigen leven en liefjes vertellen, zoals je met vrienden wel doet.