De ex van mijn vriend
woensdag 25 september 2019 om 11:54
Ondanks dat ik me best voor kan stellen hoe jij je voelt, zou ik je echt met klem aanraden deze gevoelens niet uit te spreken.
Als mijn vaders nieuwe vriendin zo had gereageerd als mijn moeder belde om advies te vragen, had je het voorgoed verknalt bij mij. Het feit dat mijn vader nog steeds mijn moeder bijstond (en andersom) als dat nodig was, was voor mij als kind een verademing en een bevestiging dat mijn ouders niet alleen maar ruziemakende demonen waren.
Als mijn vaders nieuwe vriendin zo had gereageerd als mijn moeder belde om advies te vragen, had je het voorgoed verknalt bij mij. Het feit dat mijn vader nog steeds mijn moeder bijstond (en andersom) als dat nodig was, was voor mij als kind een verademing en een bevestiging dat mijn ouders niet alleen maar ruziemakende demonen waren.
woensdag 25 september 2019 om 11:56
Een ex is een ex. Ze zijn toch niet meer getrouwd. Communicatie zou enkel moeten zijn over alleen de kinderen en niet om HAAR privé zaken. En idd, wat hier al wordt gezegd.. jouw man vindt het maar prima. Heb je hem hierover al op aangesproken?
anoniem_390608 wijzigde dit bericht op 25-09-2019 11:56
2.58% gewijzigd
woensdag 25 september 2019 om 11:56
Hangt erg af van de frequentie en de duur van dit soort gesprekken. Als zij zijn advies op prijs stelt en hij vindt het geen probleem dan is het aan jou om het voorzichtig duidelijk te maken dat je dit niet zo fijn vindt. Al zou ik daar zelf niet zo snel doen - tenzij het de spuigaten uitloopt.
Mijn man belt zijn ex ook nog wel eens over de kinderen - vind ik niet zo'n ramp trouwens - ook niet wanneer zij hem belt. Gaat vaak over dingen waarin zij zijn exptertise nodig heeft, financiele dingen, etc.
Mijn man belt zijn ex ook nog wel eens over de kinderen - vind ik niet zo'n ramp trouwens - ook niet wanneer zij hem belt. Gaat vaak over dingen waarin zij zijn exptertise nodig heeft, financiele dingen, etc.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 25 september 2019 om 11:57
Prima toch dat zij op zo’n voet met elkaar om gaan? Ik vraag regelmatig advies aan mijn ex over zijn vakgebied, en andersom.
Wat je kan bespreken met je vriend is dat als ze belt terwijl jullie net een avondje samen hebben, je het erg zou waarderen als hij haar vraagt op een andere avond terug te bellen en dat hij haar dan uitgebreid te woord kan staan. Maar ik zou me er niet mee bemoeien of ze wel of geen advies of hulp aan je vriend en zijn familie mag vragen. Dat is niet jouw zaak.
Wat je kan bespreken met je vriend is dat als ze belt terwijl jullie net een avondje samen hebben, je het erg zou waarderen als hij haar vraagt op een andere avond terug te bellen en dat hij haar dan uitgebreid te woord kan staan. Maar ik zou me er niet mee bemoeien of ze wel of geen advies of hulp aan je vriend en zijn familie mag vragen. Dat is niet jouw zaak.
woensdag 25 september 2019 om 11:58
Eens!stokbootje schreef: ↑25-09-2019 11:54Ondanks dat ik me best voor kan stellen hoe jij je voelt, zou ik je echt met klem aanraden deze gevoelens niet uit te spreken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 25 september 2019 om 11:59
Ik vind het niet gek dat zij dit doet als ze nog goed door 1 deur kunnen. En ook dat ze heel goed met je schoonouders omgaat niet. De ex van mijn man gaat nu nog op vakantie met zijn ouders terwijl ze al meer dan 20 jaar uit elkaar zijn. Waarom zou ik daar problemen mee hebben?
Het feit dat hij zijn telefoon opneemt als jullie een van jullie sporadische vrije avonden hebben, ligt niet aan haar maar aan hem. Vraag hem of hij dan de volgende dag even terugbelt. Als er echt iets met de kinderen is, benadert ze hem wel via een andere manier, dus opnemen is echt niet nodig.
Het feit dat hij zijn telefoon opneemt als jullie een van jullie sporadische vrije avonden hebben, ligt niet aan haar maar aan hem. Vraag hem of hij dan de volgende dag even terugbelt. Als er echt iets met de kinderen is, benadert ze hem wel via een andere manier, dus opnemen is echt niet nodig.
woensdag 25 september 2019 om 12:03
woensdag 25 september 2019 om 12:03
Ik zou het ook niet waarderen dat hij zijn tijd met jou besteed voor het oplossen van haar prive zaken die niets met de kinderen te maken hebben. Als hij dat per se wil blijven doen, dan kan hij dat op een ander moment doen dan wanneer jij er bent dus ik zou hem ook vragen om jullie tijd samen ook echt samen door te brengen. Nu staat zij tussen jullie in. Vraag hem of ze op een ander moment terugbelt als ze hem contacteert over prive zaken terwijl jij er bent. En nee, dat is niet overdreven.
woensdag 25 september 2019 om 12:06
Nee, (nog) niet.
woensdag 25 september 2019 om 12:06
Het bellen tijdens jullie vrije avond daarvan kun je tegen je vriend zeggen dat je er niet van gediend bent maar dat zij jouw schoonvader om een lening vraagt daar heb jij niets mee te maken.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
woensdag 25 september 2019 om 12:07
Kan je niet vragen aan je vriend of hij met haar wil bellen als jullie niet samen zijn?
Verder is t aan hem wat hij er mee doet. Waarom zouden ze geen advies bij elkaar mogen inwinnen? Dit klinkt een beetje jaloers. Het is toch juist mooi dat ze zo met elkaar om kunnen gaan? Het hoeft toch geen haat en nijd te zijn? Je hebt heel lang dingen met elkaar gedeeld en je hebt kinderen samen. Dat moet dan maar afgelopen zijn omdat de nieuwe vriendin er niet tegen kan?
Geloof mij... je kan dit beter hebben dan een wraakzuchtige ex. Of een drama ex. Dat heeft veel meer invloed op je relatie.
Ik zou hem gewoon vragen als jullie een avond samen zijn of hij dan kan vragen om de volgende dag ofzo terug te bellen. Maar verder zou ik t gewoon laten.
Verder is t aan hem wat hij er mee doet. Waarom zouden ze geen advies bij elkaar mogen inwinnen? Dit klinkt een beetje jaloers. Het is toch juist mooi dat ze zo met elkaar om kunnen gaan? Het hoeft toch geen haat en nijd te zijn? Je hebt heel lang dingen met elkaar gedeeld en je hebt kinderen samen. Dat moet dan maar afgelopen zijn omdat de nieuwe vriendin er niet tegen kan?
Geloof mij... je kan dit beter hebben dan een wraakzuchtige ex. Of een drama ex. Dat heeft veel meer invloed op je relatie.
Ik zou hem gewoon vragen als jullie een avond samen zijn of hij dan kan vragen om de volgende dag ofzo terug te bellen. Maar verder zou ik t gewoon laten.
woensdag 25 september 2019 om 12:08
Dat was waarschijnlijk ook al zo toen zij nog een relatie hadden, vermoed ik? In dat geval is het niet vreemd dat zij nog steeds bij hem aanklopt voor advies. En dit soort dingen zijn soms ook een beetje inherent aan het hebben van een relatie met iemand die daarvoor al relatie heeft gehad en te meer wanneer je partner reeds kinderen bij die persoon heeft...FortuneCookie75 schreef: ↑25-09-2019 12:01Maar zij 'hangt' voor mijn gevoel erg aan hem, vraagt voor vanalles om advies terwijl ze zelf ook vrienden/familie heeft waar ze dat aan zou kunnen vragen. Het komt op mij over alsof ze soms geen beslissingen zonder hem kan maken en daar stoor ik me aan. Maar misschien overdrijf ik?
Je zou eens op jullie gezamenlijke avonden kunnen aangeven dat je liever zou zien dat deze avonden even exclusief voor jullie zijn en geen van beiden, tenzij noodzakelijk, andere telefoon gesprekken voert. Daar valt zij dus ook onder. Is dat een optie?
woensdag 25 september 2019 om 12:09
Waarom zou dat moeten dan? Omdat dat gangbaar is? Je mag dus niet meer normaal met de moeder van je kinderen omgaan omdat de relatie niet werkte? Ik vind dit echt complete onzin.cranberryjuice schreef: ↑25-09-2019 11:56Een ex is een ex. Ze zijn toch niet meer getrouwd. Communicatie zou enkel moeten zijn over alleen de kinderen en niet om HAAR privé zaken. En idd, wat hier al wordt gezegd.. jouw man vindt het maar prima. Heb je hem hierover al op aangesproken?
Ik ben 3 jaar uit elkaar met mijn ex. Tegenwoordig hebben we wat minder contact want allebei een nieuw leven. Maar we hebben elkaar gerust nog gebeld voor advies over dingen enzo of ik ben wel eens langs gegaan om koffie te drinken. Dat onze relatie echt niet meer werkte wil niet zeggen dat we niet gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan toch. De kids vinden dat ook veel fijner.
woensdag 25 september 2019 om 12:11
Waarom zou dat moeten? Dat doe je toch met andere vrienden en kennissen ook niet? Alleen bv. over de kaartclub waar je samen lid van bent praten en nergens anders over?cranberryjuice schreef: ↑25-09-2019 11:56Een ex is een ex. Ze zijn toch niet meer getrouwd. Communicatie zou enkel moeten zijn over alleen de kinderen en niet om HAAR privé zaken. [...]
Als je kinderen hebt samen zijn er overigens nog maar weinig privé zaken, aangezien alles wat er bij één van beide exen thuis gebeurt de kinderen aangaat, dus indirect ook de ex.
Ik neem in dit geval aan dat pa er belang bij heeft dat zijn kids door ma veilig vervoerd worden in een goede auto.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 25 september 2019 om 12:15
Ik denk dat dit gevoel vooral in jou zit... dat je het gevoel hebt dat zij tijd inpikt en jij heen prioriteit bent...
Bij mij gaat t zo... Als we weer eens een vrij weekend hebben wat zelden is... dan gaat zijn ex drama schoppen. Want ze kan het niet hebben. Ze zoekt altijd een reden om ruzie te schoppen of om hun kinderen toch bij hem te laten zijn of ze maakt zo erge ruzie met haar huidige vriend dat de kinderen naar hun vader willen. Ik voel me dan ook geen prioriteit want mijn vriend geeft meestal gek wordt van haar tientallen telefoontjes en schreeuwpartijen.
Uiteindelijk weet ik nu dat het niks met mij te maken heeft. Ik heb t ook wel uitgesproken naar hem en hij doet zijn best om mij er buiten te houden.
Je kan aangeven aan je vriend of hij een andere keer wil bellen of je kan gewoon accepteren dat ie even 10 minuten met jaar belt en dan klaar.
Bij mij gaat t zo... Als we weer eens een vrij weekend hebben wat zelden is... dan gaat zijn ex drama schoppen. Want ze kan het niet hebben. Ze zoekt altijd een reden om ruzie te schoppen of om hun kinderen toch bij hem te laten zijn of ze maakt zo erge ruzie met haar huidige vriend dat de kinderen naar hun vader willen. Ik voel me dan ook geen prioriteit want mijn vriend geeft meestal gek wordt van haar tientallen telefoontjes en schreeuwpartijen.
Uiteindelijk weet ik nu dat het niks met mij te maken heeft. Ik heb t ook wel uitgesproken naar hem en hij doet zijn best om mij er buiten te houden.
Je kan aangeven aan je vriend of hij een andere keer wil bellen of je kan gewoon accepteren dat ie even 10 minuten met jaar belt en dan klaar.
woensdag 25 september 2019 om 12:16
Je hoeft bij elkaar de deur niet plat te lopen, maar fijn contact is wel een heleboel waard voor de kinderen.
Afgelopen weekend de ex van mijn man meegenomen naar B'ham omdat hun kleindochter jarig was (en de ex van mijn man niet kan rijden). Enige dat mij stoorde is dat ze zich vol overgave op de nieuwbakken kleinzoon stortte (waardoor ik uberhaupt niet even met hem kon knuffelen en daar een beetje voor de kat z'n k** bijstond), maar van dat soort dingen denk ik ook meteen achteraan 'ach, laat gaan.' Ben eigenlijk allang blij dat mijn man en zijn ex (weer) normaal tegen elkaar kunnen doen.
Afgelopen weekend de ex van mijn man meegenomen naar B'ham omdat hun kleindochter jarig was (en de ex van mijn man niet kan rijden). Enige dat mij stoorde is dat ze zich vol overgave op de nieuwbakken kleinzoon stortte (waardoor ik uberhaupt niet even met hem kon knuffelen en daar een beetje voor de kat z'n k** bijstond), maar van dat soort dingen denk ik ook meteen achteraan 'ach, laat gaan.' Ben eigenlijk allang blij dat mijn man en zijn ex (weer) normaal tegen elkaar kunnen doen.
woensdag 25 september 2019 om 12:17
En dat is m.i. ook geen onredelijk verzoek. Te meer als jullie avonden zo schaars zijn.FortuneCookie75 schreef: ↑25-09-2019 12:16Bedankt voor jullie adviezen. Ik ben ook echt blij dat ze zo goed kunnen communiceren, vooral voor de kinderen (de hele situatie is al ellendig genoeg). Ik wil daartussen ook niet stoken. Ik heb naar mijn idee ook geen jaloerse gevoelens, het is overduidelijk klaar tussen die 2. Wat Baggal ook zegt; zij 'hing' ook erg aan hem toen zij nog samen waren, ja. Ik snap nu dus ook wel dat zij dat 'gewend' is, en misschien daarom nog regelmatig doet?
Ik heb bij mijn vriend aangegeven dat ik het niet fijn vindt dat zij belt over dit soort zaken op onze vrije avond. Dat ze belt over iets rondom de kinderen, dat kan ik helemaal begrijpen. Maar zij belt dus ook voor dit soort zaken op onze avondjes samen (en zij kan niet weten dat wij een avond samen hebben, dus daar beschuldig ik haar niet van). Mijn vriend zou dan inderdaad kunnen aangeven dat hij haar op een ander tijdstip terug belt, dat zou ik wel waarderen.
woensdag 25 september 2019 om 12:18
Het zou er bij mij aan liggen hoe vaak dit gebeurt en of het 'toevallig' steeds op de momenten zijn dat jullie een vrije avond samen hebben en ook hoe lang zo'n gesprek duurt.
Ik neem aan dat als hij werkt dat hij dan ook niet om de haverklap uitgebreid zijn ex (of wie dan ook) te woord staat. Op zo'n moment zeg je ook dat je nu even geen tijd hebt maar dat je op dat en dat tijdstip/dag terugbelt. Dat kan hij ook tegen zijn ex zeggen als het echt de spuigaten uitloopt. Niks mis mee.
Ik neem aan dat als hij werkt dat hij dan ook niet om de haverklap uitgebreid zijn ex (of wie dan ook) te woord staat. Op zo'n moment zeg je ook dat je nu even geen tijd hebt maar dat je op dat en dat tijdstip/dag terugbelt. Dat kan hij ook tegen zijn ex zeggen als het echt de spuigaten uitloopt. Niks mis mee.
Creativity is intelligence having fun