Wij leven met chronische pijn - kletstopic vervolg

vrijdag 20 september 2019 om 20:20
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
donderdag 26 september 2019 om 08:08

donderdag 26 september 2019 om 08:42
Lientje volgens mij heb ik mijn kussen ooit bij de Ikea gehaald. Maar geen idee hoe duur ie toen was. De laatste keer dat ik in de Ikea was, was ik op zoek naar een bank (maar uiteindelijk daar niet gekocht
), dat was ergens in 2016 denk ik.
Een familielid heeft toen wel een kussen daar gekocht en die is daar nog steeds erg over te spreken. Ze neemt hem ook mee op vakantie etc.

Een familielid heeft toen wel een kussen daar gekocht en die is daar nog steeds erg over te spreken. Ze neemt hem ook mee op vakantie etc.

donderdag 26 september 2019 om 09:05
Veel sterkte vandaag Nartjie.
Ik heb mijn kussen ook van de Ikea. Zo'n ergonomisch kussen. Ik slaap daar goed op.
Ik ben zo suf vandaag. Ik gooide mijn thee om en van schrik hield ik mijn schaaltje met havermout scheef
Gelukkig kan ik hier weer lachen om een lieve kat.
Hopelijk voelt je rug al beter Yellow.
Ik heb mijn kussen ook van de Ikea. Zo'n ergonomisch kussen. Ik slaap daar goed op.
Ik ben zo suf vandaag. Ik gooide mijn thee om en van schrik hield ik mijn schaaltje met havermout scheef

Gelukkig kan ik hier weer lachen om een lieve kat.

Hopelijk voelt je rug al beter Yellow.
donderdag 26 september 2019 om 09:11
Hier ook kussens van Ikea. Keuze is reuze.
Sterkte Nartjie!
Bij de reva kreeg ik als tip om overdag alleen powernaps te doen. Je moet overdag namelijk voorkomen dat je in je diepe slaap komt want dan wordt je vaak groggy wakker en slaap je ‘s Avonds niet meer zo goed. Ik zei: maar ja, ik val nooit meteen in slaap dus ik kan geen wekker zetten op een kwartier of twintig minuten.
Ze zei toen dat Einstein daar een heel goed trucje voor had. Hij ging altijd slapen met zijn sleutels in zijn hand. In het eerste kwartier/twintig minuten verslappen je spieren nog niet, pas als je in je diepe slaap gaat wel. Dus als dat bij hem gebeurde dan vielen zijn sleutels en werd ie dus weer wakker, mooi op tijd en verkwikt. En dat is prima om meerdere keren per dag te doen.
Sterkte Nartjie!
Bij de reva kreeg ik als tip om overdag alleen powernaps te doen. Je moet overdag namelijk voorkomen dat je in je diepe slaap komt want dan wordt je vaak groggy wakker en slaap je ‘s Avonds niet meer zo goed. Ik zei: maar ja, ik val nooit meteen in slaap dus ik kan geen wekker zetten op een kwartier of twintig minuten.
Ze zei toen dat Einstein daar een heel goed trucje voor had. Hij ging altijd slapen met zijn sleutels in zijn hand. In het eerste kwartier/twintig minuten verslappen je spieren nog niet, pas als je in je diepe slaap gaat wel. Dus als dat bij hem gebeurde dan vielen zijn sleutels en werd ie dus weer wakker, mooi op tijd en verkwikt. En dat is prima om meerdere keren per dag te doen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 26 september 2019 om 09:26
Ah, er wordt over ons gedroomd
Tenzij het nachtmerries zijn natuurlijk
Hier ook veel dromen. Over mijn jeugd, mijn oude werk, de toekomst. Zou het in de lucht zitten?
Overigens slaap ook ik op een kussen van Ikea. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Ik heb de synthetische. Die houden ook goed hun vorm en stevigheid bij regelmatig wassen op 60 graden.

Tenzij het nachtmerries zijn natuurlijk

Hier ook veel dromen. Over mijn jeugd, mijn oude werk, de toekomst. Zou het in de lucht zitten?
Overigens slaap ook ik op een kussen van Ikea. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Ik heb de synthetische. Die houden ook goed hun vorm en stevigheid bij regelmatig wassen op 60 graden.

donderdag 26 september 2019 om 09:29
donderdag 26 september 2019 om 09:33
Ik ben lactose intolerant dus ik heb niet veel keuze qua drankjes. Therapeut zei 'haal een paar milkshakes bij de Aldi,of fruitsap ofzo'.lientje69 schreef: ↑26-09-2019 06:55Kohaku, van de nutridrïnk is vooral de aardbeismaak en de chocoladesmaak redelijk te drinken.
Maar als ik jou zo af en toe lees, ben je al op de weg omhoog. En zit het probleem voor al in het psychische gedeelte van het gewicht, niet meer in het echt niet ( durven) eten.
Dan zou ik misschien, als het je lukt, eerder voor wat lekkere volle drinkjoghurt gaan. Al dan niet met kruidnootjes. Nutridrink is een lapmiddel en de smaak zozo
Dat maakt dan niet echt dat je meer zin in eten krijgt.
Sterkte!
Yellow, wat klinkt dat als een schatje, die kat . Heerlijk. Hopelijk schiet je pijn er nog uit.
Dit is in vele gevallen geen optie door de melk, of door dat er in heel veel fruitsap sinaasappel of citroen zit en daar ben ik allergisch voor.
Ook vind ik calorieen drinken ietsje minder eng dan het eten daarvan.
Ik heb bagger geslapen.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
donderdag 26 september 2019 om 09:37
donderdag 26 september 2019 om 10:11
Kohaku, mijn dochter heeft ook lactose intolerantie. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer lactosevrije producten.
Schops, migraine zit ineens keihard aan. We zouden zo gaan fietsen en ik zou straks mijn stiefdochter opmaken voor een flashmop die ze vlak naar schooltijd heeft, dus zou naar school toe. En ik heb ook hoofdpijn dan aan een andere kant dan anders. Kak. Maar even slapen
Schops, migraine zit ineens keihard aan. We zouden zo gaan fietsen en ik zou straks mijn stiefdochter opmaken voor een flashmop die ze vlak naar schooltijd heeft, dus zou naar school toe. En ik heb ook hoofdpijn dan aan een andere kant dan anders. Kak. Maar even slapen
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 26 september 2019 om 10:53
Het merk Arla heeft wel dingen lactosevrij. Yoghurt en drank. Kun je altijd eens naar kijken of het wat is.
Als ik echt moe ben, doe ik ook een powernap. Als ik bang ben te lang in slaap te vallen, zet ik een wekker na 45 minuten. Bij mij duurt inslapen ook even. Dus slaap dan max 20 minuten.
Mij lukt het ook gewoon op de bank. Even ontspannen liggen, wat naar de bomen staren. Vogels of een vliegtuig volgen. Even een rustmoment.
Sterkte met de dag doorkomen voor iedereen!
Als ik echt moe ben, doe ik ook een powernap. Als ik bang ben te lang in slaap te vallen, zet ik een wekker na 45 minuten. Bij mij duurt inslapen ook even. Dus slaap dan max 20 minuten.
Mij lukt het ook gewoon op de bank. Even ontspannen liggen, wat naar de bomen staren. Vogels of een vliegtuig volgen. Even een rustmoment.
Sterkte met de dag doorkomen voor iedereen!

donderdag 26 september 2019 om 10:58
Sterkte Nartjie!
Ik bemoei me eigenlijk nooit met BN’ers op instagram. Volg er ook geen. Maar gister verveelde ik me en zat ik wat door instagram te scrollen en kwam ik een discussie tegen. Waarbij een stomme grap gemaakt werd van “was jouw carriere niet 15 jaar geleden voorbij”. En die BN’er ging zo tekeer met een paar fans dat mijn eerste reactie was “Whoah moet dat zo. Mediatraining zou wel handig zijn” zoiets. Nouja dom dom dom. Ik heb tot mijn DM aan toe te horen gekregen dat mijn moeder me wel van de commode zou hebben laten vallen want mensen zoals ik en blalalalala. Niet van die fans he, van de BN’er.
Ik bemoei me eigenlijk nooit met BN’ers op instagram. Volg er ook geen. Maar gister verveelde ik me en zat ik wat door instagram te scrollen en kwam ik een discussie tegen. Waarbij een stomme grap gemaakt werd van “was jouw carriere niet 15 jaar geleden voorbij”. En die BN’er ging zo tekeer met een paar fans dat mijn eerste reactie was “Whoah moet dat zo. Mediatraining zou wel handig zijn” zoiets. Nouja dom dom dom. Ik heb tot mijn DM aan toe te horen gekregen dat mijn moeder me wel van de commode zou hebben laten vallen want mensen zoals ik en blalalalala. Niet van die fans he, van de BN’er.

donderdag 26 september 2019 om 11:15
Nee mensen hadden het recht niet zo met haar om te gaan!

Knuffel, niet dat het helpt tegen je migraine. Hier klinkt het alsof er een gigantische tandartsboor te keer gaat.
Ik ga zo mijn prehistorische heggenschaar maar zoeken en beginnen met het verwijderen van mijn hortensia. Minstens 1,5 meter doorsnede.
donderdag 26 september 2019 om 13:40
Nartjie sterkte vandaag.
Kohaku klinkt als een heftige periode.
Ik ben net weer thuis van de revalidatie. Nog 2 weken en dan zit het er al weer op. Merk sinds deze week ook dat er wat meer energie terug komt dus dat is wel super fijn. Nu wachten op een mannetje die hier een kabel komt controleren. Tijdblok: na 13.00 uur. Das wel balen want moet eigenlijk ook nog weg, maar dus eerst wachten tot die man is geweest.
Kohaku klinkt als een heftige periode.
Ik ben net weer thuis van de revalidatie. Nog 2 weken en dan zit het er al weer op. Merk sinds deze week ook dat er wat meer energie terug komt dus dat is wel super fijn. Nu wachten op een mannetje die hier een kabel komt controleren. Tijdblok: na 13.00 uur. Das wel balen want moet eigenlijk ook nog weg, maar dus eerst wachten tot die man is geweest.
"After all this time?" "Always."
donderdag 26 september 2019 om 13:59
Hier toch wel erg moe. Bijna een flauwvalmoment en begin van paniek.
Uiteindelijk toch gestofzogen. Verbaasd mij elke keer weer hoeveel rust mij het geeft als de vloer rustig is.
Het vliegt mij dan allemaal aan overal rommel. Mijn konijn is enorm aan het verharen en ik was bezig geweest met planten, dus aarde. En dan nog zaagsel en hooi stipjes. Dus de vloer was behoorlijk onrustig.
Elke ochtend pas rond 11uur uit bed en pas erg laat douchen, moet nu nog steeds douchen/aankleden.
Nergens echt zin in. Dus denk afgelopen dagen, oow, dat klinkt wel wat richting een depressie achtig iets.
Ik ga dus weer proberen te wandelen een klein stukje, wat beweging en licht.
Volgende week een groot familie event, kan ook best zijn dat ik daar spanning van heb. Ik trek mij dan wel vaker terug. Om mij er enigszins metaal op voor te bereiden.
Is de hoofdpijn al gezakt, bij de mensen met hoofdpijnen?
Nartjie, hoe gaat het? Andere mensen in mijn huis vind ik best lastig.
Kohaku, ik vind dat jij het allemaal heel dapper doet. Ik vind het lastig hoe te reageren op je eetstoornis. Omdat ik niet iets fout wil zeggen wat jou dan juist triggert. Ik heb niet zo veel kennis en ervaring van eetstoornissen. Maar ik leef zeker met jou mee. En vind dat je al die gesprekken en afspraken dapper doet.
Serverus, super dat je iets energie terug krijgt.
Hier regen, regen, regen al de hele dag.
Ik vind het dan juist soms makkelijker om te wandelen. Want weinig mensen op straat en de veilige bescherming van een paraplu. Een soort veilig huisje boven/om mijn hoofd.
Uiteindelijk toch gestofzogen. Verbaasd mij elke keer weer hoeveel rust mij het geeft als de vloer rustig is.
Het vliegt mij dan allemaal aan overal rommel. Mijn konijn is enorm aan het verharen en ik was bezig geweest met planten, dus aarde. En dan nog zaagsel en hooi stipjes. Dus de vloer was behoorlijk onrustig.
Elke ochtend pas rond 11uur uit bed en pas erg laat douchen, moet nu nog steeds douchen/aankleden.
Nergens echt zin in. Dus denk afgelopen dagen, oow, dat klinkt wel wat richting een depressie achtig iets.
Ik ga dus weer proberen te wandelen een klein stukje, wat beweging en licht.
Volgende week een groot familie event, kan ook best zijn dat ik daar spanning van heb. Ik trek mij dan wel vaker terug. Om mij er enigszins metaal op voor te bereiden.
Is de hoofdpijn al gezakt, bij de mensen met hoofdpijnen?
Nartjie, hoe gaat het? Andere mensen in mijn huis vind ik best lastig.
Kohaku, ik vind dat jij het allemaal heel dapper doet. Ik vind het lastig hoe te reageren op je eetstoornis. Omdat ik niet iets fout wil zeggen wat jou dan juist triggert. Ik heb niet zo veel kennis en ervaring van eetstoornissen. Maar ik leef zeker met jou mee. En vind dat je al die gesprekken en afspraken dapper doet.
Serverus, super dat je iets energie terug krijgt.
Hier regen, regen, regen al de hele dag.
Ik vind het dan juist soms makkelijker om te wandelen. Want weinig mensen op straat en de veilige bescherming van een paraplu. Een soort veilig huisje boven/om mijn hoofd.

donderdag 26 september 2019 om 14:12
Ze zijn weg. Ik heb ze weggestuurd. Trok het niet meer. Moest alles weer terugzetten op mijn manier. Er zijn paar dingetjes vergeten te doen. Spver heeft al gebeld, tegen 5 uur belt ze weer.
GGD vrouw komt rond een uur of half 4 om te kijken hoe het is gegaan.
Ik kreeg bijna paniekaanval. Ze waren met 2. Vrouw en man. Ik had mij terug getrokken in slaapkamer gaat die man mijn slaapkamer deur aan buitenkant schoonmaken, er zit een glazen ruit in deur met folie erop, dat je niet naar binnen kan kijken, maar hij had donkere shirt aan en dat zag ik. Maar hij was zo druk bezig met die deur en ook steeds aan de deurklink te trekken, ik dacht die komt zo binnen.
Toen hij klaar was en ik eindelijk rustig heb ik gevraagd hoe lang het nog zou duren. Maar heb gezegt het is nu genoeg.
Nu moet ik weer mijn veilige plek terug krijgen, gaat lang duren
GGD vrouw komt rond een uur of half 4 om te kijken hoe het is gegaan.
Ik kreeg bijna paniekaanval. Ze waren met 2. Vrouw en man. Ik had mij terug getrokken in slaapkamer gaat die man mijn slaapkamer deur aan buitenkant schoonmaken, er zit een glazen ruit in deur met folie erop, dat je niet naar binnen kan kijken, maar hij had donkere shirt aan en dat zag ik. Maar hij was zo druk bezig met die deur en ook steeds aan de deurklink te trekken, ik dacht die komt zo binnen.
Toen hij klaar was en ik eindelijk rustig heb ik gevraagd hoe lang het nog zou duren. Maar heb gezegt het is nu genoeg.
Nu moet ik weer mijn veilige plek terug krijgen, gaat lang duren
donderdag 26 september 2019 om 14:12
Haha, ik ook! Over jullie. Laatst hele verhandelingen en volgens mij woonden we in 1 huis. Wel praktischKwebbeltje91 schreef: ↑26-09-2019 09:14Hier is het ook een periode dat ik weer raar en naar droom. Vooral over mijn familie. En ik droom veel over jullie![]()

Ik droom meestal wel intens, maar Lientje vroeg me eens of het ook met hormonen te maken had, en ja, volgens mij wel. Nu zijn mijn hormonen sowieso op hol volgens mij (door spiraal word ik niet ongesteld, maar elke 2 weken heb ik wel die gevoelens) dus ja.. ik droom. Heel erg. Over de boeken die ik lees en over jullie en nog veeel meer. Doodvermoeiend

Goedemiddag allen
Ik had een drukke ochtend. Nu even wat afleiding, want m'n hoofd liep om.
Later is nu