Wat is een leuke datingsite

27-09-2019 11:07 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuke datingsite met ook een mooi 'aanbod'. Ik weet dat dat ook persoonlijk is, we zoeken allemaal wat bij ons past, maar er komen geregeld sites bij en misschien weet iemand een leuke.
Ik zoek met mensen van wat niveau aangezien ik zelf HBO niveau heb. Dan heb ik het uiteraard niet over diploma's, maar denkniveau.
Uit ervaring weet ik dat "Dating voor hoger opgeleiden" het ook net niet is.

Nu zit ik op Paiq, maar merk dat ik het direct moeten chatten toch niet zo bij mij past. Ik PM liever even en dan van daaruit afspreken als het klikt en dan is Paiq niet zo geschikt.
Tinder op de telefoon vind ik lastig, plus kun je niet eens je likes zien zonder te gaan betalen.
FlowerSpirit schreef:
27-09-2019 11:07
Ik zoek met mensen van wat niveau aangezien ik zelf HBO niveau heb. Dan heb ik het uiteraard niet over diploma's, maar denkniveau.
Je spreekt jezelf een beetje tegen he
"Ik zoek met mensen van wat niveau aangezien ik zelf HBO niveau heb."

Ik denk dat het voor jou het beste is om het maar bij tinder te houden
Male1996 schreef:
27-09-2019 11:21

Ik denk dat het voor jou het beste is om het maar bij tinder te houden
Hoe dat zo?
Je kan alles invullen op een site, je weet t pas echt als je iemand ontmoet. Maar ik snap TO wel, je wilt ook goede gesprekken, en niet alleen over bier en voetbal.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ga speeddaten.

Dan maak je in ieder geval niet de veelgemaakte fout bij online dating, namelijk veel te lang chatten, mailen, appen voordat je iemand live ziet.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Madeliefjees schreef:
27-09-2019 11:28
Je kan alles invullen op een site, je weet t pas echt als je iemand ontmoet. Maar ik snap TO wel, je wilt ook goede gesprekken, en niet alleen over bier en voetbal.
Iemand met een wat lager IQ kan natuurlijk geen goed gesprek voeren :-?
malibu82 schreef:
27-09-2019 11:39
Ga speeddaten.

Dan maak je in ieder geval niet de veelgemaakte fout bij online dating, namelijk veel te lang chatten, mailen, appen voordat je iemand live ziet.
Ja, wilde ik wel eens doen, leek me best leuk! Toen kwam ik tot de ontdekking dat in bijna alle gevallen tot 45 jaar was, en ik was toen 46... Dan ben je afgeschreven, hahaha. Wel idioot, want er zijn heel veel mensen in de 40 én 50 die single zijn en zoeken.
Een hele enkele organisatie doet het voor 'ouderen' en dan zit je dus met 50+ - 70+
Buiten dat is het altijd verder weg :/ Ik woon in de verkeerde regio, hihi, teveel achteraf.
Ik zal er nog eens naar kijken, misschien zijn er tegenwoordig iets coulantere organisaties die je niet meteen afschrijven bij 45+
SEM72 schreef:
Iemand met een wat lager IQ kan natuurlijk geen goed gesprek voeren :-?
Psies! Ik ben veel bezig met de 'diepere dingen des levens', psychologie, persoonlijke groei, spiritualiteit enz. Ik wil graag met een partner daar ook mee resoneren. Dus beetje gelijkwaardig IQ en EQ.
malibu82 schreef:
Ga speeddaten.

Ik bedoelde overigens ook niet heel lang online blijven, hoor. Die heb ik ook geleerd, haha. Maar om nou meteen met een vreemde te moeten chatten, zoals op Paiq, dat ligt mij niet.
FlowerSpirit schreef:
27-09-2019 12:16
Psies! Ik ben veel bezig met de 'diepere dingen des levens', psychologie, persoonlijke groei, spiritualiteit enz. Ik wil graag met een partner daar ook mee resoneren. Dus beetje gelijkwaardig IQ en EQ.
Wellicht klikt het juist wel met iemand met een wat lager IQ. Zit daar je hele probleem.....kijk wat verder. Succes!
Zou je niet beter je zoekregio groter kunnen maken? Verder vooral iets waar veel mensen op zitten lijkt me. Als je jezelf 'flowerspirit' noemt dan moeten er ergens online toch gelijkgestemden rondhangen waar je aansluiting bij kunt vinden qua spiritualiteit?
Antoon69 schreef:
27-09-2019 12:37
Zou je niet beter je zoekregio groter kunnen maken? Verder vooral iets waar veel mensen op zitten lijkt me. Als je jezelf 'flowerspirit' noemt dan moeten er ergens online toch gelijkgestemden rondhangen waar je aansluiting bij kunt vinden qua spiritualiteit?
Blijkt toch lastiger dan het lijkt. En waar dan meer gelijkgestemden uithangen, dat is nou net wat ik zou willen weten.
Mijn zoekregio is groot, maar niet elke man staat daarvoor open, he. Dat is geen 1-richtingsverkeer dat ik dat bepaal. Veel mannen vinden half uur/drie kwartier al te ver.
Iedereen heeft tegenwoordig veel eisen, ik zou gewoon een gesprek aangaan ook met lager opgeleiden, denk niveau.
Ik snap dat iedereen zijn mening en oordeel en advies wil geven over wat ik doe. Daar vroeg ik echter niet om. Ik vroeg om leuke datingsites.
Een alternatief is om deel te nemen aan activiteiten die door 'activiteitenclubs' (ik weet even geen beter woord) georganiseerd worden. Dan kun je meedoen aan allerlei uitjes en zo nieuwe mensen leren kennen en van daaruit eventueel iets meer. Dan heb je én leuke dingen om te doen, én je leert nieuwe mensen kennen, én je hebt de kans dat er een keer iets meer uit voortkomt. En dat zonder de druk en het gefake dat toch een beetje vastzit aan dating.
Parship ? Dat is voor hoogopgeleiden. Wel duur
cranberryjuice schreef:
27-09-2019 13:47
Parship ? Dat is voor hoogopgeleiden. Wel duur
Thanks. Inderdaad zijn die (ook E-matching) dan weer duurder, hihi. Maar kan er licht naar kijken.
JuriaanB schreef:
27-09-2019 13:41
Een alternatief is om deel te nemen aan activiteiten die door 'activiteitenclubs' (ik weet even geen beter woord) georganiseerd worden. Dan kun je meedoen aan allerlei uitjes en zo nieuwe mensen leren kennen en van daaruit eventueel iets meer. Dan heb je én leuke dingen om te doen, én je leert nieuwe mensen kennen, én je hebt de kans dat er een keer iets meer uit voortkomt. En dat zonder de druk en het gefake dat toch een beetje vastzit aan dating.
Ja, denk dat dat onderhand nog het beste is. Dank je wel!
Ik vind Tinder toch het allerleukst hoor. Ik weet niet, de energie is anders dan op een datingsite. Dat vind ik zo stijf.
Maar waarom zou je willen weten wie jou liked? Ik ben onbetaald lid, en dat werkt toch echt prima hoor. Het heeft ook iets calculerends, zo van 'ik wil eerst weten of hij mij liked, want anders....'.
En volgens mij zie ik de mannen die betalen elke keer weer langskomen, dat is ook wel een beetje sneu.
Zet je toch gewoon in je profiel dat je aanstaande date wel zijn diploma mee moet nemen?
Vissen op dit forum wordt toch altijd genadeloos afgestraft?
o_o ;-) ;-)
Backpack10 schreef:
27-09-2019 14:31
Ik vind Tinder toch het allerleukst hoor. Ik weet niet, de energie is anders dan op een datingsite. Dat vind ik zo stijf.
Maar waarom zou je willen weten wie jou liked? Ik ben onbetaald lid, en dat werkt toch echt prima hoor. Het heeft ook iets calculerends, zo van 'ik wil eerst weten of hij mij liked, want anders....'.
En volgens mij zie ik de mannen die betalen elke keer weer langskomen, dat is ook wel een beetje sneu.
Zet je toch gewoon in je profiel dat je aanstaande date wel zijn diploma mee moet nemen?
Ah, dus meer dan 'liken' is dat dus niet. Dat was me niet geheel duidelijk, in die zin vind ik Tinder vaag.
Maar je hebt gelijk, je kunt wel gesprekken hebben, alleen is dat wederom direct chatten :/

En de opmerking van diploma, beetje lullig. Als je iets niet snapt, en niet leest, waarom dan zoiets zeggen? Vraag dan evt. wat iemand bedoelt ipv meteen een oordeel velgen.
daddy_gijs schreef:
27-09-2019 14:43
Vissen op dit forum wordt toch altijd genadeloos afgestraft?
o_o ;-) ;-)
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik dacht dat je hier om advies kon vragen, daar is een forum o.a. voor.
Wat ik wel weet is dat ik geen fervent visser wil o_o ;-) ;-)
FlowerSpirit schreef:
27-09-2019 14:47
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik dacht dat je hier om advies kon vragen, daar is een forum o.a. voor.
Wat ik wel weet is dat ik geen fervent visser wil o_o ;-) ;-)
Als, sporadisch, mannen op dit forum iets posten over dating met vrouwen (en/of hoe dit aan te pakken) is de Viva ongeschreven regel dat ze gelynched worden. Alsof de vraag om advies een verborgen hint is, richting meelezende dames, om hier iets op te pikken.
Vandaar mijn vraag. Enig sarcasme is mij overigens niet vreemd.
Male1996 schreef:
27-09-2019 11:21
Mijn vriend heeft de universiteit gedaan ik mbo.
Wij passen heel goed bij elkaar dus niveau zegt niet zo veel.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven