Wat is een leuke datingsite
vrijdag 27 september 2019 om 11:07
Ik ben op zoek naar een leuke datingsite met ook een mooi 'aanbod'. Ik weet dat dat ook persoonlijk is, we zoeken allemaal wat bij ons past, maar er komen geregeld sites bij en misschien weet iemand een leuke.
Ik zoek met mensen van wat niveau aangezien ik zelf HBO niveau heb. Dan heb ik het uiteraard niet over diploma's, maar denkniveau.
Uit ervaring weet ik dat "Dating voor hoger opgeleiden" het ook net niet is.
Nu zit ik op Paiq, maar merk dat ik het direct moeten chatten toch niet zo bij mij past. Ik PM liever even en dan van daaruit afspreken als het klikt en dan is Paiq niet zo geschikt.
Tinder op de telefoon vind ik lastig, plus kun je niet eens je likes zien zonder te gaan betalen.
Ik zoek met mensen van wat niveau aangezien ik zelf HBO niveau heb. Dan heb ik het uiteraard niet over diploma's, maar denkniveau.
Uit ervaring weet ik dat "Dating voor hoger opgeleiden" het ook net niet is.
Nu zit ik op Paiq, maar merk dat ik het direct moeten chatten toch niet zo bij mij past. Ik PM liever even en dan van daaruit afspreken als het klikt en dan is Paiq niet zo geschikt.
Tinder op de telefoon vind ik lastig, plus kun je niet eens je likes zien zonder te gaan betalen.
vrijdag 27 september 2019 om 11:17
Je spreekt jezelf een beetje tegen heFlowerSpirit schreef: ↑27-09-2019 11:07Ik zoek met mensen van wat niveau aangezien ik zelf HBO niveau heb. Dan heb ik het uiteraard niet over diploma's, maar denkniveau.
vrijdag 27 september 2019 om 11:39
Iemand met een wat lager IQ kan natuurlijk geen goed gesprek voerenMadeliefjees schreef: ↑27-09-2019 11:28Je kan alles invullen op een site, je weet t pas echt als je iemand ontmoet. Maar ik snap TO wel, je wilt ook goede gesprekken, en niet alleen over bier en voetbal.
vrijdag 27 september 2019 om 12:14
Ja, wilde ik wel eens doen, leek me best leuk! Toen kwam ik tot de ontdekking dat in bijna alle gevallen tot 45 jaar was, en ik was toen 46... Dan ben je afgeschreven, hahaha. Wel idioot, want er zijn heel veel mensen in de 40 én 50 die single zijn en zoeken.
Een hele enkele organisatie doet het voor 'ouderen' en dan zit je dus met 50+ - 70+
Buiten dat is het altijd verder weg :/ Ik woon in de verkeerde regio, hihi, teveel achteraf.
Ik zal er nog eens naar kijken, misschien zijn er tegenwoordig iets coulantere organisaties die je niet meteen afschrijven bij 45+
vrijdag 27 september 2019 om 12:16
Psies! Ik ben veel bezig met de 'diepere dingen des levens', psychologie, persoonlijke groei, spiritualiteit enz. Ik wil graag met een partner daar ook mee resoneren. Dus beetje gelijkwaardig IQ en EQ.
vrijdag 27 september 2019 om 12:17
Ik bedoelde overigens ook niet heel lang online blijven, hoor. Die heb ik ook geleerd, haha. Maar om nou meteen met een vreemde te moeten chatten, zoals op Paiq, dat ligt mij niet.
vrijdag 27 september 2019 om 12:37
Wellicht klikt het juist wel met iemand met een wat lager IQ. Zit daar je hele probleem.....kijk wat verder. Succes!FlowerSpirit schreef: ↑27-09-2019 12:16Psies! Ik ben veel bezig met de 'diepere dingen des levens', psychologie, persoonlijke groei, spiritualiteit enz. Ik wil graag met een partner daar ook mee resoneren. Dus beetje gelijkwaardig IQ en EQ.
vrijdag 27 september 2019 om 12:56
Blijkt toch lastiger dan het lijkt. En waar dan meer gelijkgestemden uithangen, dat is nou net wat ik zou willen weten.
Mijn zoekregio is groot, maar niet elke man staat daarvoor open, he. Dat is geen 1-richtingsverkeer dat ik dat bepaal. Veel mannen vinden half uur/drie kwartier al te ver.
vrijdag 27 september 2019 om 13:41
Een alternatief is om deel te nemen aan activiteiten die door 'activiteitenclubs' (ik weet even geen beter woord) georganiseerd worden. Dan kun je meedoen aan allerlei uitjes en zo nieuwe mensen leren kennen en van daaruit eventueel iets meer. Dan heb je én leuke dingen om te doen, én je leert nieuwe mensen kennen, én je hebt de kans dat er een keer iets meer uit voortkomt. En dat zonder de druk en het gefake dat toch een beetje vastzit aan dating.
vrijdag 27 september 2019 om 14:18
Thanks. Inderdaad zijn die (ook E-matching) dan weer duurder, hihi. Maar kan er licht naar kijken.
vrijdag 27 september 2019 om 14:19
Ja, denk dat dat onderhand nog het beste is. Dank je wel!JuriaanB schreef: ↑27-09-2019 13:41Een alternatief is om deel te nemen aan activiteiten die door 'activiteitenclubs' (ik weet even geen beter woord) georganiseerd worden. Dan kun je meedoen aan allerlei uitjes en zo nieuwe mensen leren kennen en van daaruit eventueel iets meer. Dan heb je én leuke dingen om te doen, én je leert nieuwe mensen kennen, én je hebt de kans dat er een keer iets meer uit voortkomt. En dat zonder de druk en het gefake dat toch een beetje vastzit aan dating.
vrijdag 27 september 2019 om 14:31
Ik vind Tinder toch het allerleukst hoor. Ik weet niet, de energie is anders dan op een datingsite. Dat vind ik zo stijf.
Maar waarom zou je willen weten wie jou liked? Ik ben onbetaald lid, en dat werkt toch echt prima hoor. Het heeft ook iets calculerends, zo van 'ik wil eerst weten of hij mij liked, want anders....'.
En volgens mij zie ik de mannen die betalen elke keer weer langskomen, dat is ook wel een beetje sneu.
Zet je toch gewoon in je profiel dat je aanstaande date wel zijn diploma mee moet nemen?
Maar waarom zou je willen weten wie jou liked? Ik ben onbetaald lid, en dat werkt toch echt prima hoor. Het heeft ook iets calculerends, zo van 'ik wil eerst weten of hij mij liked, want anders....'.
En volgens mij zie ik de mannen die betalen elke keer weer langskomen, dat is ook wel een beetje sneu.
Zet je toch gewoon in je profiel dat je aanstaande date wel zijn diploma mee moet nemen?
vrijdag 27 september 2019 om 14:46
Ah, dus meer dan 'liken' is dat dus niet. Dat was me niet geheel duidelijk, in die zin vind ik Tinder vaag.Backpack10 schreef: ↑27-09-2019 14:31Ik vind Tinder toch het allerleukst hoor. Ik weet niet, de energie is anders dan op een datingsite. Dat vind ik zo stijf.
Maar je hebt gelijk, je kunt wel gesprekken hebben, alleen is dat wederom direct chatten :/
En de opmerking van diploma, beetje lullig. Als je iets niet snapt, en niet leest, waarom dan zoiets zeggen? Vraag dan evt. wat iemand bedoelt ipv meteen een oordeel velgen.
vrijdag 27 september 2019 om 14:47
Ik weet niet wat je bedoelt. Ik dacht dat je hier om advies kon vragen, daar is een forum o.a. voor.
Wat ik wel weet is dat ik geen fervent visser wil
vrijdag 27 september 2019 om 15:52
Als, sporadisch, mannen op dit forum iets posten over dating met vrouwen (en/of hoe dit aan te pakken) is de Viva ongeschreven regel dat ze gelynched worden. Alsof de vraag om advies een verborgen hint is, richting meelezende dames, om hier iets op te pikken.FlowerSpirit schreef: ↑27-09-2019 14:47Ik weet niet wat je bedoelt. Ik dacht dat je hier om advies kon vragen, daar is een forum o.a. voor.
Wat ik wel weet is dat ik geen fervent visser wil![]()
![]()
![]()
Vandaar mijn vraag. Enig sarcasme is mij overigens niet vreemd.
vrijdag 27 september 2019 om 15:54