Wat is een leuke datingsite

27-09-2019 11:07 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een leuke datingsite met ook een mooi 'aanbod'. Ik weet dat dat ook persoonlijk is, we zoeken allemaal wat bij ons past, maar er komen geregeld sites bij en misschien weet iemand een leuke.
Ik zoek met mensen van wat niveau aangezien ik zelf HBO niveau heb. Dan heb ik het uiteraard niet over diploma's, maar denkniveau.
Uit ervaring weet ik dat "Dating voor hoger opgeleiden" het ook net niet is.

Nu zit ik op Paiq, maar merk dat ik het direct moeten chatten toch niet zo bij mij past. Ik PM liever even en dan van daaruit afspreken als het klikt en dan is Paiq niet zo geschikt.
Tinder op de telefoon vind ik lastig, plus kun je niet eens je likes zien zonder te gaan betalen.
Keuken1987 schreef:
27-09-2019 15:54
Mijn vriend heeft de universiteit gedaan ik mbo.
Wij passen heel goed bij elkaar dus niveau zegt niet zo veel.
Het is ind geen wet van Meden en Perzen, daarom zei ik ook al dat het níet om opleiding gaat, maar om niveau.
Dat zijn 2 verschillende dingen, maar mensen lezen blijkbaar daar overheen omdat ze HBO zien staan. Dat niveau wat ik zoek héét HBO niveau, heeft niets met opleiding van doen op zich, maar met niveau waarop je functioneert en denkt.
Misschien heb jij dat ook.
daddy_gijs schreef:
27-09-2019 15:52
Als, sporadisch, mannen op dit forum iets posten over dating met vrouwen (en/of hoe dit aan te pakken) is de Viva ongeschreven regel dat ze gelynched worden. Alsof de vraag om advies een verborgen hint is, richting meelezende dames, om hier iets op te pikken.
Vandaar mijn vraag. Enig sarcasme is mij overigens niet vreemd.
Ah, oké. Kan, zulke dingen worden vaak ook 'gal spugen', he. Ik vraag echter niets over mannen, maar over datingsites.
FlowerSpirit schreef:
27-09-2019 14:46
Ah, dus meer dan 'liken' is dat dus niet. Dat was me niet geheel duidelijk, in die zin vind ik Tinder vaag.
Maar je hebt gelijk, je kunt wel gesprekken hebben, alleen is dat wederom direct chatten :/

En de opmerking van diploma, beetje lullig. Als je iets niet snapt, en niet leest, waarom dan zoiets zeggen? Vraag dan evt. wat iemand bedoelt ipv meteen een oordeel velgen.
*vellen

En wat is je probleem met chatten? Dat is toch ook gewoon ‘praten’.
Niveau zegt niks. Je kan op universitaire niveau geschiedenis hebben gestudeerd. Dan ben je goed in uit je hoofd leren, wil niet zeggen dat je goed kunt redeneren.

Er zijn mensen die een technische mbo opleiding hebben gedaan. Die kunnen niet goed uit hun hoofd leren maar wel goed redeneren.

Kortom ga gewoon daten en laat dat niveau los. Het zegt niks. Het is veel belangrijker dat jullie elkaar aanvullen.
minnimouse schreef:
27-09-2019 18:50
*vellen

En wat is je probleem met chatten? Dat is toch ook gewoon ‘praten’.
Op zich. Punt is dat als je eerst ff PMt/mailt (via de datingsite dan he) je kunt antwoorden als je er echt zin in hebt. Als het alleen chatten is -zoals op Paiq dus- zien ze je online komen en, hoppa, heb je meteen een berichtje. Als je dan eigenlijk alleen maar ff rond wilde kijken kan dat dus niet want dan zit die persoon te wachten op een antwoord. Dat vind ik vervelend. Of ze zijn pissig omdat je geen antwoord stuurt. Het brengt eigenlijk dus meer verplichting mee, vind ik onprettig.

En inderdaad 'vellen' haha. ;-)
ExodusRedux schreef:
27-09-2019 19:21
Niveau zegt niks. Je kan op universitaire niveau geschiedenis hebben gestudeerd. Dan ben je goed in uit je hoofd leren, wil niet zeggen dat je goed kunt redeneren.

Er zijn mensen die een technische mbo opleiding hebben gedaan. Die kunnen niet goed uit hun hoofd leren maar wel goed redeneren.

Kortom ga gewoon daten en laat dat niveau los. Het zegt niks. Het is veel belangrijker dat jullie elkaar aanvullen.
Onderdeel van een match is gelijkwaardig ontwikkelingsniveau en achtergrond. De kans op een match is dus veel groter als je opleidingsniveau als criterium hanteert. Dan loop je misschien die enkele MBO'er mis die zich op eigen houtje heeft verder ontwikkeld, maar waarom zou je zo'n inefficiënt en waarschijnlijk teleurstellend traject willen doorlopen?

Overigens zou ik je typering van MBO'ers en WO'ers willen omdraaien. Hoe hoger het opleidingsniveau, hoe meer het juist aankomt op snappen, doorgronden, kritisch beschouwen en redeneren en hoe minder op gewoon informatie uit je hoofd leren en het voor waar aannemen.
[quote=ExodusRedux post_id=30431035 time=1569604893 user_id=390570]
Niveau zegt niks. Je kan op u
niversitaire niveau geschiedenis hebben gestudeerd. Dan ben je goed in uit je hoofd leren, wil niet zeggen dat je goed kunt redeneren.

....
[/quote]

Wat een stomme opmerking zeg. De geschiedenis interpreteren is uitsluitend (historisch) redeneren. Praat niet over zaken waar je niets van af weet.
FlowerSpirit schreef:
27-09-2019 14:46
Ah, dus meer dan 'liken' is dat dus niet. Dat was me niet geheel duidelijk, in die zin vind ik Tinder vaag.
Maar je hebt gelijk, je kunt wel gesprekken hebben, alleen is dat wederom direct chatten :/

En de opmerking van diploma, beetje lullig. Als je iets niet snapt, en niet leest, waarom dan zoiets zeggen? Vraag dan evt. wat iemand bedoelt ipv meteen een oordeel velgen.
Wil je niet direct chatten?
Er bestaan geen leuke datingsites, er bestaan louter leuke mensen. De mensen die jij leuk vindt zitten niet op een kluitje bij elkaar, op elke site zullen toffe en minder toffe profieltjes te vinden zijn.
Aan jou om goed te selecteren en het een kans te geven. Er zijn ook boeken geschreven over online daten, één ervan is "vind je eindman". De geschreven taal is simpel en het boek nodigt je uit om vooral je eigen eisen en issues onder de loep te nemen. Best heilzaam.

Je kunt sowieso hulp krijgen als je er echt niet uitkomt, online-dating-coaching is hot and booming.

Succes.
JuriaanB schreef:
27-09-2019 22:55
Onderdeel van een match is gelijkwaardig ontwikkelingsniveau en achtergrond. De kans op een match is dus veel groter als je opleidingsniveau als criterium hanteert. Dan loop je misschien die enkele MBO'er mis die zich op eigen houtje heeft verder ontwikkeld, maar waarom zou je zo'n inefficiënt en waarschijnlijk teleurstellend traject willen doorlopen?

Overigens zou ik je typering van MBO'ers en WO'ers willen omdraaien. Hoe hoger het opleidingsniveau, hoe meer het juist aankomt op snappen, doorgronden, kritisch beschouwen en redeneren en hoe minder op gewoon informatie uit je hoofd leren en het voor waar aannemen.
Eindelijk iemand die het snapt, hihi.
Ik heb ervaren dat het inderdaad een inefficiente manier is en ben toen goed na gaan denken wat ik nodig heb om gelukkig te zijn met een partner/relatie. Dat kan een hoop gezoek en gedoe schelen.
Dit iets? Hier zie ik ook dingen voor 40+ bij staan:

https://activiteiten-singles.nl/
Ik vind ‘hihi’ alles behalve HBO overkomen.
Nog eentje dan!
Aalbes schreef:
28-09-2019 11:23
Dit iets? Hier zie ik ook dingen voor 40+ bij staan:

https://activiteiten-singles.nl/
Thanks! Daar kan ik misschien wel eens wat aan hebben. Toch eens speeddaten overwegen, en hier staat dat hier en daar ook bij voor 45+.
Omg wat een sneu bericht
Als jij werkelijk zo'n instelling heb zouden ze je alleen voor de seks nemem
Limonsjello schreef:
28-09-2019 11:28
Ik vind ‘hihi’ alles behalve HBO overkomen.
Heb jij een verkeerd idee over "HBO".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven