Napraattopic deel 117

13-09-2019 11:09 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Phineas schreef:
29-09-2019 10:56
Idem.

Ik zie dat Solo zich er wel in vastgebeten heeft.

Overigens vind ik het wel een interessante discussie om de verschillende groepen migranten met elkaar te vergelijken: expats, arbeidsmigranten, asielzoekers. Ik denk persoonlijk dat dit hokjesdenken de zaken soms lastiger maakt. Waarom zou een 'economische vluchteling' bijvoorbeeld geen 'arbeidsmigrant' mogen zijn? Zet 'm een paar jaar aan het werk zoals ook de Polen, en laat 'm geld sparen voor een huis in eigen land. Zoals ook veel Polen doen. Als blijkt dat hij na een aantal jaar Nederlands spreekt, een vaste baan heeft, een gezin heeft gesticht, en een huis heeft gekocht, lijkt het me prima te verdedigen dat hij hier mag blijven. Net zoals veel Polen dus.

Arbeidsmigranten zijn vaak Europeanen, omdat EU-wetgeving dat makkelijker maakt dan het inhuren van arbeiders uit niet-EU-landen.
aartbijen als avondeten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik ben verslaafd aan alles waar kokos in zit. Kokos chocolade kruidnoten :heart:.
Zoals bekend lust ik veel dingen niet.
Vaak zijn dat dingen die ik wel eet als het niet anders kan.
Er zijn een paar dingen die ik echt niet eet: kokos is daar eentje van.
Brrrrrrrr.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik had gisteren Mac&Cheese. Alleen maar koolhydraten, vet en zout :heart:

En excuusaardbeien na.
Ik had gisteren een dubbele bruine boterham met ham en kaas en een vlaflip na met aardbeienranja. Bijna hetzelfde dus.
:cheer2:
I like being a mess. It's who I am.
PoesinBoots schreef:
29-09-2019 12:19
Ik had gisteren Mac&Cheese. Alleen maar koolhydraten, vet en zout :heart:

En excuusaardbeien na.
Wat zul jij goed kunnen nadenken vandaag.
Hersenen hebben koolhydraten nodig.
Het belang daarvan wordt duidelijk als je luistert naar mensen die (te) weinig koolhydraten eten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
DuchessMeganMarkle schreef:
29-09-2019 11:47
Ik ben verslaafd aan alles waar kokos in zit. Kokos chocolade kruidnoten :heart:.
Geurtjes met kokos, ook zo lekker!
Solomio schreef:
29-09-2019 12:03
Zoals bekend lust ik veel dingen niet.
Vaak zijn dat dingen die ik wel eet als het niet anders kan.
Er zijn een paar dingen die ik echt niet eet: kokos is daar eentje van.
Brrrrrrrr.
Ik eet ook geen kokos, ik vind de structuur echt verschrikkelijk. Kokosmelk als basis voor een curry of zo vind ik wel goed te doen.
Phineas schreef:
29-09-2019 10:56
Idem.

Ik zie dat Solo zich er wel in vastgebeten heeft.

Overigens vind ik het wel een interessante discussie om de verschillende groepen migranten met elkaar te vergelijken: expats, arbeidsmigranten, asielzoekers. Ik denk persoonlijk dat dit hokjesdenken de zaken soms lastiger maakt. Waarom zou een 'economische vluchteling' bijvoorbeeld geen 'arbeidsmigrant' mogen zijn? Zet 'm een paar jaar aan het werk zoals ook de Polen, en laat 'm geld sparen voor een huis in eigen land. Zoals ook veel Polen doen. Als blijkt dat hij na een aantal jaar Nederlands spreekt, een vaste baan heeft, een gezin heeft gesticht, en een huis heeft gekocht, lijkt het me prima te verdedigen dat hij hier mag blijven. Net zoals veel Polen dus.
Het is zeker interessant. Wat ik zo jammer vind in dit soort discussies dat het 99% roepen is van je mening. Beide partijen en dat iedereen in eigen gedachten blijft. Bv het expats, arbeidsmigrant, economisch vluchteling.
Een groep zegt, ik zit ook in dat team, zegt dat alle groepen op zoek zijn naar een beter bestaan. Dus ook de expats, zij het vanuit een betere startpositie.

Andere groep, expats is anders want die hebben hoge opleiding, al goede baan, en zijn hier tijdelijk.

Dat klopt allemaal, maar doel van alle 3 is opzoek naar verbetering. De expat gaat niet naar NL voor ontwikkelingswerk. En op een andere manier kost de expat ook geld. Minder belasting, huis bezet, drijven huizenprijs in en om Amsterdam bv flink op.
Zitten dus ook nadelen aan voor onze maatschappij.
Ik ben helemaal niet tegen expats trouwens. Er zitten ook flink wat Nederlandse expats over de hele wereld. Waarmee het huizen verhaal in de prullenbak kan :facepalm:

Ach weet ik ook veel. Ik heb gisteren een erg leuke avond gehad maar ben vandaag wel extra moe, en wat extra pijn. ( weer eens gebowld, ging lekker, maar voor mijn lijf nu straf uitzitten)
AllyMcBeal schreef:
29-09-2019 12:42
Ik had gisteren een dubbele bruine boterham met ham en kaas en een vlaflip na met aardbeienranja. Bijna hetzelfde dus.
:cheer2:
Hoe voel jij je vandaag?

Beterschap, zal wel schrikken zijn geweest :hug: .
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Nou dat weten we dan ook weer. MariaMorgendinges komt alleen maar foute mannen tegen en dat is onze schuld, want wij hebben die mannen niet goed opgevoed.
Lady*Voldemort schreef:
29-09-2019 16:33
Nou dat weten we dan ook weer. MariaMorgendinges komt alleen maar foute mannen tegen en dat is onze schuld, want wij hebben die mannen niet goed opgevoed.

Ik heb ze inderdaad gewaarschuwd voor zulke types :proud:
Kia•Ora schreef:
29-09-2019 14:09
Hoe voel jij je vandaag?

Beterschap, zal wel schrikken zijn geweest :hug: .
Ik voel me prima, alleen moe.
Lady*Voldemort schreef:
Die van jou is nog niet zo oud dus daar kan je nog wat aan sleutelen misschien :proud:
AllyMcBeal schreef:
29-09-2019 16:47
Nou doe maar heel rustig aan dan :kiss:
Lady*Voldemort schreef:

Da's het suikerklontje met een van haar vele nicks. Vrouwelijke incel.
Star² schreef:
29-09-2019 16:55
Da's het suikerklontje met een van haar vele nicks. Vrouwelijke incel.
Moet er ook zijn als tegenhangster van de mannelijke incels hier.
Lucifer2018 schreef:
29-09-2019 16:59
Moet er ook zijn als tegenhangster van de mannelijke incels hier.
Ik vind eigenlijk dat ze er allebei niet moeten zijn. Niet hier en ook niet elders.
Rustig aan Ally!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lady*Voldemort schreef:
29-09-2019 17:04
Ik vind eigenlijk dat ze er allebei niet moeten zijn. Niet hier en ook niet elders.
Dat vind ik van heel veel andere dingen en mensen ook. Maar helaas....
AllyMcBeal schreef:
29-09-2019 16:47
:cat:
Marana schreef:
29-09-2019 11:24
Arbeidsmigranten zijn vaak Europeanen, omdat EU-wetgeving dat makkelijker maakt dan het inhuren van arbeiders uit niet-EU-landen.
Ja, dat weet ik. Maar wat als je 'economische vluchtelingen' nu ook zou beschouwen als arbeidsmigrant, en als zodanig zou behandelen? Dus richting uitzendbureau sturen in plaats van azc. Ik ben wel benieuwd hoe dat uit zou pakken. Niet dat dat ooit gaat gebeuren.
Er draait iemand compleet door in het topic van YellowLemonTree.
Lady*Voldemort schreef:
29-09-2019 17:42
Er draait iemand compleet door in het topic van YellowLemonTree.

Die reageert overal zo debiel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven