Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

vrijdag 27 september 2019 om 21:05
Van mij mogen alle andere maatschappijen dit voorbeeld volgen. Uiteraard weer een hoop kritiek, zie artikel:redbulletje schreef: ↑27-09-2019 07:43Japanse vliegmaatschappij laat zien waar de baby's zich bevinden in het toestel als je wil boeken. Goed initiatief! Nog beter zou zijn de achterste cabin te gebruiken voor mensen die met kleine kinderen reizen. Zoals vroeger de rokers daar zaten.
"Anderen vinden dat Japan Airlines "tolerant" moet zijn tegenover de jonge kinderen. "Het zijn baby's. Wij zijn allemaal ooit zo begonnen", schrijft een gebruiker op Twitter."
Nou, laat degenen die dat vinden dan maar gelijk alle stoelen op de rij direct voor het kind boeken: gekrijs en getrap in je rug ineen!

vrijdag 27 september 2019 om 21:22
redbulletje schreef: ↑27-09-2019 07:43https://www.nu.nl/tech/5999103/ticketsy ... itten.html
Japanse vliegmaatschappij laat zien waar de baby's zich bevinden in het toestel als je wil boeken. Goed initiatief! Nog beter zou zijn de achterste cabin te gebruiken voor mensen die met kleine kinderen reizen. Zoals vroeger de rokers daar zaten.
Dat is niet verkeerd. Kleine kinderen mogen ze van mij ook vermelden. Als er 1 schaap over de dam is volgen er vast meer.

vrijdag 27 september 2019 om 21:41
Meestal kun je later nog wel stoelen wisselen online. Zou het er wel voor over hebben dit een paar keer te moeten checken als ik daarmee verder van de herrie kon zitten. Al moet ik zeggen dat maar een deel van de baby's krijst, sommige hoor je nauwelijks tijdens de vlucht. De 2 tot 6 jarigen daarentegen...

zaterdag 28 september 2019 om 14:16
Momenteel twee krijsende kinderen incl moeder in de straat. Lopen telkens op en neer.
Spelen prima, maar dit is echt krijsen. Verderop is een park en een speeltuin.
Als ik mijn ramen open heb, is het net of ik er twee meter vanaf zit. Ik word daar echt ontiegelijk chag van.
En die moeder loopt er gedwee vertederd naar te kijken, nou shoot me.
Is het acceptabel om daar iets van te zeggen?
Als ik mijn ramen open heb, is het net of ik er twee meter vanaf zit. Ik word daar echt ontiegelijk chag van.
Is het acceptabel om daar iets van te zeggen?

zaterdag 28 september 2019 om 16:42
Noia, je kunt het altijd proberen toch? Desnoods zeggen dat jouw schatje steeds wakker wordt van de herrie. Dat kan natuurlijk ook gewoon je kat of zo zijn.
Jolien, respect voor je beslissing. Een relatie verbreken is altijd lastig, zeker als het om eigenlijk maar één ding gaat. Ik vind het van moed en respect getuigen dat je hem durft te laten gaan.

Jolien, respect voor je beslissing. Een relatie verbreken is altijd lastig, zeker als het om eigenlijk maar één ding gaat. Ik vind het van moed en respect getuigen dat je hem durft te laten gaan.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 29 september 2019 om 12:40
Dat is zeker acceptabel, hoewel je je wel moet afvragen of deze "mama" met haar kroost bij jou in de buurt woont. Voor je het weet ga je door de hele buurt/dorp omdat je zo "brutaal" was om deze "mama" aan te spreken op haar 2 "nachtegaal wondertjes".Noia schreef: ↑28-09-2019 14:16Momenteel twee krijsende kinderen incl moeder in de straat. Lopen telkens op en neer.
Is het acceptabel om daar iets van te zeggen?![]()
Momenteel regent het hier tot het zeikt: heerlijk als het gaat om een kindergil-vrije buurt. Geef mij maar het geluid van keiharde regen en wind, ipv de nachtegaalstemmetjes van de buurtkinderen.

maandag 30 september 2019 om 06:34
Welkom Jolien!

Sterk dat je de relatie verbroken hebt. Het is kut, maar een relatie waarbij de een wel en de ander geen kinderwens heeft werkt niet. Op de lange termijn gaat dat nog veel meer verdriet opleveren.
Bij mij komt het thema kinderwens ook altijd al vroeg in de relatie ter sprake. Meestal zelfs nog in de date fase en er nog niet echt een relatie is. Het is voor mij ook een deal-breker. Gelukkig heb ik de keuze nooit hoeven maken. Op een of andere manier trek ik mannen zonder kinderwens aan... Maar het lijkt me wel een erg moeilijke en verdrietige keuze als je zo verliefd bent.

Sterk dat je de relatie verbroken hebt. Het is kut, maar een relatie waarbij de een wel en de ander geen kinderwens heeft werkt niet. Op de lange termijn gaat dat nog veel meer verdriet opleveren.
Bij mij komt het thema kinderwens ook altijd al vroeg in de relatie ter sprake. Meestal zelfs nog in de date fase en er nog niet echt een relatie is. Het is voor mij ook een deal-breker. Gelukkig heb ik de keuze nooit hoeven maken. Op een of andere manier trek ik mannen zonder kinderwens aan... Maar het lijkt me wel een erg moeilijke en verdrietige keuze als je zo verliefd bent.
maandag 30 september 2019 om 08:55
Ik vind een kinderwens juist iets dat je al vroeg bespreekt, eigenlijk net zoals wel meer zaken die nogal fundamenteel zijn. Dus kinderen, trouwen, woonlocatie, toekomstplannen. Niet romantisch, maar ik wil het toch wel weten als mijn beoogde partner eigenlijk van plan is om binnen 10 jaar te emigreren naar Rusland of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 30 september 2019 om 14:15
Merken jullie trouwens ook dat mannen in het algemeen, (zodra ze erachter komen dat vrouwen onbewust/bewust geen kinderen willen/hebben) kindvrije vrouwen onaantrekkelijker vinden?Kraaienpootje schreef: ↑30-09-2019 06:34Welkom Jolien!
maandag 30 september 2019 om 14:23
Nee, maar ik viste sowieso in de vijver van mannen die geen kinderen wilden... buiten dat ik nog nooit een man heb horen zeggen dat een vrouw die geen kinderen wil, geen echte vrouw is. (Tegen mij of in mijn buurt, want er zijn er natuurlijk genoeg die dat wel vinden/zeggen.) Wel andere vrouwen. Als mannen het over 'niet vrouwelijk' hebben, gaat het meestal over niet vrouwelijk kleden (kleding, haar, make-up) of gedragen ('stoere' dingen doen).Puz_n_Boots schreef: ↑30-09-2019 14:15Merken jullie trouwens ook dat mannen in het algemeen, (zodra ze erachter komen dat vrouwen onbewust/bewust geen kinderen willen/hebben) kindvrije vrouwen onaantrekkelijker vinden?
maandag 30 september 2019 om 15:14
Nee dat niet maar mijn laatste date vond er wel iets van... Hij zei het niet met zoveel woorden, maar hij vroeg of ik kinderen wilde en toen herhaalde hij een paar keer mijn leeftijd. Onder het mom van, oh je bent nu zo en zo oud en hebt nog geen kinderen.Puz_n_Boots schreef: ↑30-09-2019 14:15Merken jullie trouwens ook dat mannen in het algemeen, (zodra ze erachter komen dat vrouwen onbewust/bewust geen kinderen willen/hebben) kindvrije vrouwen onaantrekkelijker vinden?
Vond het in ieder geval geen fijn gesprek achteraf gezien .
Zelf had hij een zoon van één of andere psycho ex (zijn eigen woorden) ze spoorde niet enz.
Toen vroeg ik of hij dat niet eerder door had, ja ze was al heel snel zwanger was zijn antwoord.
Vind het dan raar dat iemand dan toch een oordeel heeft over het feit dat ik geen kinderen heb en wil, maar zelf nou niet bepaald de beste keuze heeft gemaakt.

maandag 30 september 2019 om 16:58
dianaf schreef: ↑30-09-2019 08:55Ik vind een kinderwens juist iets dat je al vroeg bespreekt, eigenlijk net zoals wel meer zaken die nogal fundamenteel zijn. Dus kinderen, trouwen, woonlocatie, toekomstplannen. Niet romantisch, maar ik wil het toch wel weten als mijn beoogde partner eigenlijk van plan is om binnen 10 jaar te emigreren naar Rusland of zo.
Ja, met je eens.
Ik heb 2 dates gehad die allebei graag kinderen wilden. Inmiddels heeft date 1 een kind en is gelukkig getrouwd. Het is hem gegund, ik wist dat hij graag kinderen wilde. Daarom is het ook niets meer geworden tussen ons. Ik zie hem nog regelmatig hoor, dat is oké.
Date nummer 2 was ervan overtuigd dat ik de moeder van zijn zoon werd. Want hij wist zeker dat áls ik zwanger raakte, dat we een zoon zouden krijgen. Ik heb hem maar even snel uit die droom geholpen, dat er bij mij echt geen kinderen (uit) komen. Dat was 1 van de redenen dat het niets is geworden tussen ons. Daarnaast heeft hij ernstige psychische problemen (bleek later, had hij nog over gezwegen) waardoor ik het sowieso al niet zag zitten om met hem kinderen te krijgen.
Verder heb ik niet meer gedatet. Vind het leven zo wel even prima.

maandag 30 september 2019 om 17:37
dinsdag 1 oktober 2019 om 15:45
Goh ja, misschien is dat gemiddeld wel zo. De meeste mensen willen immers kinderen. Maar ik heb het zelf nog nooit zo ervaren, mannen weten bij mij vrij snel wie ze voor zich hebben. Ikzelf knap ook een beetje af op mannen die te leuk met kinderen doen, terwijl de gemiddelde man er waarschijnlijk goed aan denkt te doen om een foto van zijn neefje in zijn datingsprofiel te zetten.Puz_n_Boots schreef: ↑30-09-2019 14:15Merken jullie trouwens ook dat mannen in het algemeen, (zodra ze erachter komen dat vrouwen onbewust/bewust geen kinderen willen/hebben) kindvrije vrouwen onaantrekkelijker vinden?
dinsdag 1 oktober 2019 om 15:46
Dit. Erg k*t, maar op de langere termijn echt beter.dagdromer1986 schreef: ↑30-09-2019 17:53Sterkte Jolien, klinkt heftig maar ik denk toch een goede keuze (voor zover je echt kunt spreken over goed of niet goed). Juist als het nog pril is. Als je al lang bij elkaar bent, wordt zo'n beslissing alleen maar moeilijker denk ik.

dinsdag 1 oktober 2019 om 16:02
Ik zit nog altijd in mijn eerste relatie.
En heb de kindervraag lange tijd open gelaten.
Hij deed dat ook.
Er werd een hele tijd gewoon niet over gesproken.
Al wist hij dat ik twijfelde.
Een jaar of 3 geleden is het toch écht op tafel gesmeten en is er samen beslist dat er geen kinderen komen.
Handicap, ziekte, teveel problemen, ... En een man die zich tot de dag van vandaag op zijn 48ste "niet volwassen genoeg voelt"
.
Misschien dat hij met een andere vrouw de sprong wel had gewaagd als zij graag kinderen had gehad. Maar die andere vrouw is ie dus niet tegengekomen
.
Dat "niet volwassen genoeg voelen" had ie trouwens ook bij de aankoop van ons huis. Voelde hij zich op zijn 41 à 42 eigenlijk ook nauwelijks klaar voor.
Alleen heb ik - 14 jaar jonger
- daar gas gegeven omdat ik niet eeuwig op dat véél te kleine vochtige koude huur-studiootje wou blijven de huisbaas rijk maken.
Nu is ie blij dat we verhuisd zijn
.
Hebben andere mannen zonder kinderen dat "niet volwassen willen / kunnen worden" ook?
Hij deed dat ook.
Een jaar of 3 geleden is het toch écht op tafel gesmeten en is er samen beslist dat er geen kinderen komen.
Handicap, ziekte, teveel problemen, ... En een man die zich tot de dag van vandaag op zijn 48ste "niet volwassen genoeg voelt"

Misschien dat hij met een andere vrouw de sprong wel had gewaagd als zij graag kinderen had gehad. Maar die andere vrouw is ie dus niet tegengekomen

Dat "niet volwassen genoeg voelen" had ie trouwens ook bij de aankoop van ons huis. Voelde hij zich op zijn 41 à 42 eigenlijk ook nauwelijks klaar voor.
Alleen heb ik - 14 jaar jonger

Nu is ie blij dat we verhuisd zijn

Hebben andere mannen zonder kinderen dat "niet volwassen willen / kunnen worden" ook?
dinsdag 1 oktober 2019 om 18:19
Mijn eigen partner vind IK inderdaad ook te onvolwassen genoeg om vader te worden (mezelf ook hoor!), alleen zal mijn partner daar zelf wat gematigder van oordeel over zijn.Marnamai schreef: ↑01-10-2019 16:02Ik zit nog altijd in mijn eerste relatie.
Hij deed dat ook.
Handicap, ziekte, teveel problemen, ... En een man die zich tot de dag van vandaag op zijn 48ste "niet volwassen genoeg voelt".
Misschien dat hij met een andere vrouw de sprong wel had gewaagd als zij graag kinderen had gehad. Maar die andere vrouw is ie dus niet tegengekomen.
Alleen heb ik - 14 jaar jonger- daar gas gegeven omdat ik niet eeuwig op dat véél te kleine vochtige koude huur-studiootje wou blijven de huisbaas rijk maken.
Nu is ie blij dat we verhuisd zijn.
Een opvoeding moet niet onderschat worden en laten we eerlijk zijn: waar zouden mannen zijn in het grootbrengen van kinderen, zonder vrouw? Ik zie het ze echt niet doen, hoor! Ondanks dat er zoveel aandacht is voor vaders en opvoeding, papadagen, etc. etc. het blijft voor 95% op de vrouw neerkomen.
dinsdag 1 oktober 2019 om 18:56
Puz_n_Boots schreef: ↑01-10-2019 18:19Mijn eigen partner vind IK inderdaad ook te onvolwassen genoeg om vader te worden (mezelf ook hoor!), alleen zal mijn partner daar zelf wat gematigder van oordeel over zijn.
Een opvoeding moet niet onderschat worden en laten we eerlijk zijn: waar zouden mannen zijn in het grootbrengen van kinderen, zonder vrouw? Ik zie het ze echt niet doen, hoor! Ondanks dat er zoveel aandacht is voor vaders en opvoeding, papadagen, etc. etc. het blijft voor 95% op de vrouw neerkomen.
O mijn hemel, ik ken er zat!! Misschien woon ik op een plek waar veel progressieve mensen wonen, maar ook in mijn familie zie ik het, mannen die minstens 50 procent an de zorg op zich nemen!
Such fun!1
dinsdag 1 oktober 2019 om 20:37
Ik denk niet alleen mannen, ik vind mezelf ook nog steeds niet volwassen, ik doe alleen volwassen dingen zoals werken e.d. Maar over een paar dagen komt er toch echt een grote doos Lego binnen waar ik dan gewoon lekker mee ga bouwen in de herfstvakantie.
Mijn meneer is wat dat betreft veel volwassener.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
woensdag 2 oktober 2019 om 15:39
Niet volwassen....V1k1ng schreef: ↑01-10-2019 20:37Ik denk niet alleen mannen, ik vind mezelf ook nog steeds niet volwassen, ik doe alleen volwassen dingen zoals werken e.d. Maar over een paar dagen komt er toch echt een grote doos Lego binnen waar ik dan gewoon lekker mee ga bouwen in de herfstvakantie.
Mijn meneer is wat dat betreft veel volwassener.
Dan durf ik wel te bekennen, dat ik laatst me onder de loopband verstopte om stiekem een collega te bekogelen met rozijntjes... (ik werk bij een bakkerij). Ik ben dus nog heel erg speels. Kan er niets aan doen. Zal ook nooit weggaan. Dat weet ik vanwege mijn moeder. Die is ook nog steeds zo.
Heb ik al verteld dat ik een hele lieve kleine baby heb? De mooiste die er is???
Een puppy van een Parson Jack russel! Ze is nu bijna 9 weken.
woensdag 2 oktober 2019 om 20:54
woensdag 2 oktober 2019 om 21:03
Lego is voor alle leeftijden. Ik speelde er nog actief mee (situaties naspelen) tot rond mijn 18e. Toen kende ik niemand die dat ook deed. Maar ik liep sociaal-emotioneel gezien altijd wat achter. Een paar jaar terug heb ik een deel van mijn oude Lego opgebouwd om te verkopen.
Leuk iones, een pup. Hoewel ik nog nooit van dat Parson heb gehoord. Mijn trimster heeft ook een pup van 9 weken. Een Schotse Terriër. Die vind ik zo stoer met die snor. Maar zijn blijkbaar behoorlijk pittig.
Leuk iones, een pup. Hoewel ik nog nooit van dat Parson heb gehoord. Mijn trimster heeft ook een pup van 9 weken. Een Schotse Terriër. Die vind ik zo stoer met die snor. Maar zijn blijkbaar behoorlijk pittig.
donderdag 3 oktober 2019 om 08:55
Ik heb eerlijk gezegd het idee dat de meeste mannen nooit volwassen willen zijn of willen worden of lijken te worden. Misschien is dat een deel van het man-zijn of is dat een privilege die wij (als maatschappij) ze geven.
De meeste vrouwen voelen zich verantwoordelijk het huis, de kinderen, hun eigen werk, sociale contacten, er leuk uit zien. Vrouwen zijn veel meer van niet lullen, maar poetsen én ik doe het maar anders doet niemand het. Daarom zijn er zoveel eenoudergezinnen met een moeder, daarom zijn vrouwen vaak de mantelzorger of degene die het gezin draaiende houden. Natuurlijk zeggen we vaak dat de vrouwen dit zelf doen, er zelf voor kiezen, maar ik het gros van de mannen voelt zich niet geroepen om het te doen en doet het gewoon niet. Sommige dingen moeten nu eenmaal wél gedaan worden.
Dat zie ik bij de gemiddelde man echt niet terug. Die doen alsof ze belangrijk/verantwoordelijk zijn of doen heel macho, maar schuiven verantwoordelijkheden toch vaak af. Een mensen man is vergelijkbaar met een mannetjesleeuw, ziet er soms indrukwekkend uit, schuift als eerste aan als er iets te eten is, maar schuift het werk af op de leeuwinnen.