Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
14-09-2019 23:17
Go Viking! Ik word helemaal naar van die berichten in de media (en op social media) waarin structureel geklaagd wordt over docenten. 'Mijn kind wordt niet genoeg uitgedaagd' 'docenten geven onvoldoende 1 op 1 aandacht'. Dan denk ik dus: jouw hoogbegaafde kind moet meer uitdaging? Boek naschoolse bijlessen in welke vakken dan ook zodat het zich lekker kan laten uitdagen daar. Ga als ouder educatief speelgoed of whatever uitzoeken en speel daarmee met je kind (ohnee je dropt ze 4x pw op de naschoolse opvang en verdorie daar is ook al geen 1 op 1 aandacht) Zoek een andere school of privéschool maar nee dat is te duur/te ver/geen tijd om ze te brengen etc. Voor alle oplossingen een probleem verzinnen. Jullie zijn de ouders, jullie mogen je kind uitdagen, oplossingen zoeken voor problemen en niet het probleem lukraak bij een handje docenten neerleggen. Zeg nou eerlijk, waar brengt hij de meeste tijd door ;-)
Nou hoop ik dat ze voor een 19-jarige geen speelgoed meer kopen :P Maar verder heb je helemaal gelijk. Deze jongens doen een mbo-opleiding, dus worden ze over 3 jaar vrijgelaten op de arbeidsmarkt. Dan moeten ze die vaardigheden gewoon hebben, om zelf je werk in te plannen en te beseffen dat je voor sommige vakken gewoon even wat meer je best moet doen en je de rest van je werk ook gewoon moet doen.
En als het hem dan niet lukt, tja.. dan kun je altijd nog naar een andere school, waar ze wel meer handjes vasthouden.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
12-09-2019 23:23
Bij van die incidentiële acties zou ik me ook niet druk maken. Ik zie hier weleens hoe de oma van mijn stiefkids denkt in een uurtje aanwezigheid een bijdrage aan de opvoeding te kunnen leveren. Die gaat dan ineens streng zitten doen met eten, of een kind de hemel in prijzen omdat ie zelf een hap in z’n mond stopt. Mja. Super bedankt. Was echt onmisbaar die aanvulling. :thumbsup:
Ik hoef echt niet de mega-opvoeder te spelen, want die interesse heb ik niet, maar je kan ze ook niet hun gang laten gaan. Sommige dingen mogen gewoon niet. Met schoenen op de bank, bovenop je babyzusje zitten, je broertje overslaan bij Mens erger je niet, chips pakken op een woensdagochtend, gooien met blokken naar de kat. En in mijn ervaring moeten kinderen altijd weer even die grenzen opzoeken. Het heeft allemaal zoveel sturing nodig. Hondsvermoeiend. Blijkbaar heb jij daar geen moeite mee, want je herkent dit euvel niet (?) :)
Alle reacties Link kopieren
Het blijft gewoon sneu, want veel van die kinderen gaan gewoon vastlopen. Ik gok dat ze op de middelbare school nog aan alle kanten ondersteund kunnen worden, maar als ze naar het vervolg onderwijs gaan of gaan werken, dan wordt dat al een stuk lastiger.

Aan de ene kant vraag ik mij af waarom ouders zo met hun kinderen om gaan, aan de andere kant heb ik wel wat ideeën. Ik hoor bijvoorbeeld echt vaak dat ouders het zelf zóó vervelend vonden om met de fiets naar school te moeten of dat ze daar nu nog steeds een hekel aan hebben (en altijd de auto pakken), en ze hun kinderen beter gunnen. Ik denk oprecht dat veel ouders echt denken dat ze beter bezig zijn qua opvoeding ed dan hun eigen ouders.

Misschien suf, maar ik zou mijn hypothetische kinderen best vergelijkbaar op willen voeden zoals mijn ouders dat hebben gedaan. Op een paar dingen na natuurlijk omdat dát meer afhankelijk is van wat voor soort kind je hebt. Aan de andere kant vind mijn sibling dat ze het een stuk minder goed hebben gedaan en doet het dan ook heel anders (en klaagt er nog steeds over).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Met aandacht een groot deel van dit draadje gelezen. Hier nog een zeer bewust kinderloze. Ik kom uit een fijn gezin en heb altijd al geweten dat ik dat niet wilde of kon voor mezelf. Ik kreeg ook altijd die vraag waarom ik ze niet wilde maar mijn antwoord was altijd dat ze dat geen p*st aanging. Mijn moeder is de enige die er eigenlijk gewoon verdrietig om was maar dat is overgegaan. Zeker toen mijn broers kinderen kregen. Ik heb met sommige nazaatjes een klik en met sommige niet. Ik ben voor enkelen 'de favoriete tante', waarschijnlijk omdat ik zo normaal doe.
Schriftje schreef:
19-09-2019 13:19
Met aandacht een groot deel van dit draadje gelezen. Hier nog een zeer bewust kinderloze. Ik kom uit een fijn gezin en heb altijd al geweten dat ik dat niet wilde of kon voor mezelf. Ik kreeg ook altijd die vraag waarom ik ze niet wilde maar mijn antwoord was altijd dat ze dat geen p*st aanging. Mijn moeder is de enige die er eigenlijk gewoon verdrietig om was maar dat is overgegaan. Zeker toen mijn broers kinderen kregen. Ik heb met sommige nazaatjes een klik en met sommige niet. Ik ben voor enkelen 'de favoriete tante', waarschijnlijk omdat ik zo normaal doe.

Leuk dat je mee komt schrijven Schriftje. :)
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
19-09-2019 13:19
Met aandacht een groot deel van dit draadje gelezen. Hier nog een zeer bewust kinderloze. Ik kom uit een fijn gezin en heb altijd al geweten dat ik dat niet wilde of kon voor mezelf. Ik kreeg ook altijd die vraag waarom ik ze niet wilde maar mijn antwoord was altijd dat ze dat geen p*st aanging. Mijn moeder is de enige die er eigenlijk gewoon verdrietig om was maar dat is overgegaan. Zeker toen mijn broers kinderen kregen. Ik heb met sommige nazaatjes een klik en met sommige niet. Ik ben voor enkelen 'de favoriete tante', waarschijnlijk omdat ik zo normaal doe.

Pist? Post? Past? Pest? Ooo, pest? Mag je dat niet zeggen??
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
19-09-2019 19:26
Pist? Post? Past? Pest? Ooo, pest? Mag je dat niet zeggen??
Haha, ik zat hetzelfde te doen. Ik kwam niet verder dan puist :P
Alle reacties Link kopieren
Een vraag aan de kindvrije lezers hier die siblings met kind(eren) hebben. Spreken jullie wel eens 1 op 1 af met je sibling(s). Een sibling lunch, kopje koffie, biertje? Wat zijn de reacties of was het eigenlijk heel normaal dat je nog wel eens zonder kind(eren) afspreekt? Ik vraag het omdat ik toch het idee heb dat het moet kunnen en 'bij anderen gewoon is' maar misschien denk ik daar als kindvrije te gemakkelijk over.
Ik heb zelf geen siblings maar mijn man sprak wel eens met zijn sibling af. Naar de bios, pretpark, iets eten, borrelen. En die sibling had toen ook al een kind.
lilguinea schreef:
20-09-2019 09:33
Ik heb zelf geen siblings maar mijn man sprak wel eens met zijn sibling af. Naar de bios, pretpark, iets eten, borrelen. En die sibling had toen ook al een kind.
Mannen doen toch al sneller iets met mannen onder elkaar, het zijn de vrouwen die aan hun kind vast geplakt zitten.
redbulletje schreef:
20-09-2019 09:47
Mannen doen toch al sneller iets met mannen onder elkaar, het zijn de vrouwen die aan hun kind vast geplakt zitten.
Man had een zus.
Ik was een paar dagen in de beekse bergen. Ik snap echt serieus niet waarom er gezinnen met baby's daar rondlopen. Dat je met je peuter/kleuter daar rondloopt, dat snap ik. Maar baby's?
Toen we in de bus zaten, zaten er 2 baby's (2 verschillende gezinnen) zo hard te krijsen dat de medewerkster er zelfs bijna niet bovenuit kwam toen ze vertelde over de dieren. Veel mensen waren ook geïrriteerd door die baby's. Ouders deden er niets aan. Ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
Schriftje schreef:
19-09-2019 13:19
Met aandacht een groot deel van dit draadje gelezen. Hier nog een zeer bewust kinderloze. Ik kom uit een fijn gezin en heb altijd al geweten dat ik dat niet wilde of kon voor mezelf. Ik kreeg ook altijd die vraag waarom ik ze niet wilde maar mijn antwoord was altijd dat ze dat geen p*st aanging. Mijn moeder is de enige die er eigenlijk gewoon verdrietig om was maar dat is overgegaan. Zeker toen mijn broers kinderen kregen. Ik heb met sommige nazaatjes een klik en met sommige niet. Ik ben voor enkelen 'de favoriete tante', waarschijnlijk omdat ik zo normaal doe.
Welkom, Schriftje! Fijn dat je moeder je keuze accepteert en nu ook respecteert.
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
19-09-2019 19:39
Haha, ik zat hetzelfde te doen. Ik kwam niet verder dan puist :P
:HA: Me2! Eerste wat in me opkwam was Puist!
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
19-09-2019 21:35
Een vraag aan de kindvrije lezers hier die siblings met kind(eren) hebben. Spreken jullie wel eens 1 op 1 af met je sibling(s). Een sibling lunch, kopje koffie, biertje? Wat zijn de reacties of was het eigenlijk heel normaal dat je nog wel eens zonder kind(eren) afspreekt? Ik vraag het omdat ik toch het idee heb dat het moet kunnen en 'bij anderen gewoon is' maar misschien denk ik daar als kindvrije te gemakkelijk over.
Ik ben er zo eentje, Familiemens. Ik spreek helaas nooit meer af met mijn zusje. We zien elkaar wel nog zeer regelmatig tijdens familiegelegenheden of bezoekjes, maar dit houdt in dat haar kids altijd involved zijn en hetzelfde geldt voor mijn schoonsibling.

Voor het kidstijdperk deden we bijna elk weekend wat leuks. Ik merk gewoon dat ik niet meer in het straatje pas als kindvrije. Ze praat nog maar over één ding en dat zijn haar kids. Nu haar kinderen ouder worden en naar school beginnen te gaan, heeft ze veel nieuwe contacten opgedaan: mede-mamma's. En die zijn nu eenmaal veel leuker en interessanter als je kinderen hebt dan een kindvrije zus. Jammer, maar zo is de praktijk. Elke keer dat we bij elkaar komen moet ik mezelf forceren om niet kil en bot over te komen. Maar het kost mij vrij veel energie om geinteresseerd naar al die kinderkletskoek te luisteren.
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
20-09-2019 15:58
Ik was een paar dagen in de beekse bergen. Ik snap echt serieus niet waarom er gezinnen met baby's daar rondlopen. Dat je met je peuter/kleuter daar rondloopt, dat snap ik. Maar baby's?
Toen we in de bus zaten, zaten er 2 baby's (2 verschillende gezinnen) zo hard te krijsen dat de medewerkster er zelfs bijna niet bovenuit kwam toen ze vertelde over de dieren. Veel mensen waren ook geïrriteerd door die baby's. Ouders deden er niets aan. Ongelooflijk.
Ik ging voorheen altijd graag naar dierentuinen, maar vanwege de hoeveelheid kinderen en baby's heb ik dat moeten afschaffen. Ik heb altijd het gevoel dat ik als kinderloze vreemd wordt aangekeken tussen al die gezinnen met krijsende kinderen. Ik voel me daar dus niet meer tussen passen. Ik erger me kapot op zo'n dag, vandaar dat ik mijn geld en vrije tijd nu liever op andere manieren besteed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sibling trouwens een ontzettend rukwoord aan het worden. Waarom niet gewoon broer/zus?
Valhalla! Where the brave may live Forever!
V1k1ng schreef:
20-09-2019 18:22
Ik vind sibling trouwens een ontzettend rukwoord aan het worden. Waarom niet gewoon broer/zus?
Waarom zou je twee woorden gebruiken waar er eentje kan?
De Nederlandse taal voorziet niet in dit woord, dus dan maar Engels.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
20-09-2019 18:22
Ik vind sibling trouwens een ontzettend rukwoord aan het worden. Waarom niet gewoon broer/zus?
Ik vind het ook geen mooi woord, maar de Nederlandse versie: brusjes, vind ik zo mogelijk nog lelijker. :-)

Over woorden die niet in het Nederlands bestaan: de binnenkant van je elleboog schijnt gewoon geen naam te hebben. Stel, stel hè dat wij daar een mooi woord voor gaan bedenken en dit actief gaan delen met anderen, dan komen we in de geschiedenisboeken te staan. Oké, in de Dikke Van Dale dan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat babies gewoon niet geschikt zijn om overal mee naar toe te sjouwen. Naar een dierentuin gaan of naar iets anders, dat doe je niet voor je baby. Dat doe je voor jezelf. Babies worden moe en dan gaan ze huilen. En die krijg je zomaar niet stil want ze snappen nog helemaal niks. Daar valt niets mee te beginnen. Corrigeren is niet mogelijk. Negeren misschien wel, want dan leren ze dat hun gejank niet loont. Hier durf ik dat te schrijven, hier zitten geen moeders die ik nu op mijn nek kan krijgen.
V1k1ng schreef:
20-09-2019 18:22
Ik vind sibling trouwens een ontzettend rukwoord aan het worden. Waarom niet gewoon broer/zus?

Ja, een medestander!
Puz_n_Boots schreef:
20-09-2019 16:58
Ik ging voorheen altijd graag naar dierentuinen, maar vanwege de hoeveelheid kinderen en baby's heb ik dat moeten afschaffen. Ik heb altijd het gevoel dat ik als kinderloze vreemd wordt aangekeken tussen al die gezinnen met krijsende kinderen. Ik voel me daar dus niet meer tussen passen. Ik erger me kapot op zo'n dag, vandaar dat ik mijn geld en vrije tijd nu liever op andere manieren besteed.
Is zo'n dierentuin dan niet gemaakt voor kinderen :-) ? Net zoals pretparken?

Mij zie je er zelden, want inderdaad "too much children" en vooral ook ouders die je héél vreemd aankijken dat jij daar zonder kind bent.

En nee, tijdens de week gaan - als er wat minder gezinnen rondlopen - is meestal geen optie.



Ik zeg over een bepaald dierenpark in de buurt al 5 jaar dat ik er nog eens naartoe wil.
Het is een jaar of 20 geleden.

Maar dat lukt dus quasi niet of zowel ik als man zouden vakantie moeten nemen midden in de week.
En bovendien zitten we dan als 30'er en 40'er tussen de bejaarden met een abonnement die dat park als hun tuin zien :-D.
En met een baby of een klein kind ga ik dus niet naar een dierenpark.

Ik wil als mijn nichtjes op de lagere school zitten best met hen naar zo'n park.
Maar niet zolang het peuters / kleuters zijn.


Ik ben het type dat om 10u 's ochtends binnenkomt en als laatste weer buitenwandelt. En dan het hele park wil gezien hebben.

Ik weet bij voorbaat dat dat niet lukt met een huilende baby, een peuter die nog een middagslaapje nodig heeft of met een drainende kabaal makende of aan elk speelpleintje een uur stoppende 4-jarige.
Armholte? Ik vind kinderen best leuk. Nichtjes, neefjes, buurkinderen, het zijn de ouders die me meestal sacherijnig maken. Als ouders tegen kinderlozen nou eens niet meer over dat onderwerp beginnen maar zich bedenken dat het hun geen hol interesseert en ze eens bedenken wat het over hun zegt. Meestal zeg ik het gewoon en neem het voorbeeld dat ik hun ook niet lastig val met verhalen over mijn katten.

Ik ben heel erg milieubewust maar vind het soms moeilijk vol te houden zolang ouders de grootste vervuilers zijn met 2 auto's, bergen plastic speelgoed, vakanties en consumptie, terwijl je zou verwachten dat zij grotere belangen hebben bij een gezonde wereld. Dus neem ik rustig het vliegtuig op vakantie, heb ik een auto die ik graag rij en niet bepaal zuinig is en doe ik niet aan afvalscheiding.
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
20-09-2019 18:22
Ik vind sibling trouwens een ontzettend rukwoord aan het worden. Waarom niet gewoon broer/zus?

Hear hear!
Such fun!1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven