Teamuitje
maandag 30 september 2019 om 18:53
Ik vind dat een vaste invaller bij het team hoort. Dus uitnodigen. Best kans dat ze dan uit zichzelf had aangeboden wel te wilen werken, als ze niet van teamuitjes houdt. Het zou me niet verbazen dat iemand zich gepasseerd voelt en niet mee voelt tellen/buitengesloten voelt omdat ze niet uitgenodigd is. Dus dat het uitstapje niet zozeer het probleem is, maar meer het gevoel dat het bij een ander oproept.
maandag 30 september 2019 om 18:56
-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 18:30Omdat dit nu in ons team speelt.
We gaan binnenkort wat doen en nu is ze boos dat ze niet uitgenodigd is.
Wat betreft de andere vragen:
Uiteraard is het mogen en geen moeten. Vorige week heeft ze btw nog tegen me gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt.
Betreffende invaller werkt sinds 3 mnd regelmatig bij ons. Maar dit eindigt volgende maand.
Verder speelt het praktische probleem: als de invaller mee gaat, wie werkt er dan?
Hoe zou jij het vinden als je niet uitgenodigd zou zijn?
maandag 30 september 2019 om 18:57
knolselder schreef: ↑30-09-2019 18:56ooooh...... dit is erg. En off topic ook nog.
Ik vroeg me héél even af wat tea-muntjes zijn.....![]()
maandag 30 september 2019 om 18:57
Nee hoor, ik organiseer het niet.Maud*de*Braose schreef: ↑30-09-2019 18:56TO, waarom open je dit topic?
Wij zijn nogal eensgezind, maar jij lijkt alleen maar nogal negatief over haar te willen doen. Was het jouw taak om het uitje te organiseren en heb jij haar niet gevraagd?
Ik hoorde dit vandaag en vond het een beetje vreemd
maandag 30 september 2019 om 18:58
-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 18:57Nee hoor, ik organiseer het niet.
Wat vond je vreemd? Dat ze niet meegevraagd is of omdat ze boos is?
maandag 30 september 2019 om 18:58
maandag 30 september 2019 om 19:00
Ik heb inderdaad nog nooit een poll gezien waarop 58 keer is gestemd en 100% hetzelfde antwoord geeft.Maud*de*Braose schreef: ↑30-09-2019 18:56TO, waarom open je dit topic?
Wij zijn nogal eensgezind, maar jij lijkt alleen maar nogal negatief over haar te willen doen. Was het jouw taak om het uitje te organiseren en heb jij haar niet gevraagd?
maandag 30 september 2019 om 19:00
-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 18:57Nee hoor, ik organiseer het niet.
Maar hoe zou jij je voelen als je als enige niet bent uitgenodigd?
Dat vindt niemand toch leuk?
Ik vind het heel logisch dat ze hier wat van heeft gezegd.
En als de invaller mee gaat wie moet er dan werken vraag je.
Daarmee suggereer je dat de invaller minder belangrijk is dan de overige collega's.
maandag 30 september 2019 om 19:01
En de vaste invaller moet dat dan allemaal in haar eentje opvangen als jullie ergens zitten te teambuilden? Wat raar.
maandag 30 september 2019 om 19:05
Ik heb geen idee of ze wel of niet gevraagd is. Of hoe dat gegaan is.
maandag 30 september 2019 om 19:09
-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 18:30Omdat dit nu in ons team speelt.
We gaan binnenkort wat doen en nu is ze boos dat ze niet uitgenodigd is.
Wat betreft de andere vragen:
Uiteraard is het mogen en geen moeten. Vorige week heeft ze btw nog tegen me gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt.
Betreffende invaller werkt sinds 3 mnd regelmatig bij ons. Maar dit eindigt volgende maand.
Verder speelt het praktische probleem: als de invaller mee gaat, wie werkt er dan?
Hier zeg je dat ze boos is dat ze niet is uitgenodigd.
Dus ik snap niet waarom je geen antwoord geeft op de vraag hoe jij je zou voelen als jij niet zou zijn uitgenodigd.
maandag 30 september 2019 om 19:10
-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 19:05Ik heb geen idee of ze wel of niet gevraagd is. Of hoe dat gegaan is.
Dat is raar, want hiervoor zei je dat ze boos is omdat ze niet is uitgenodigd.
maandag 30 september 2019 om 19:13
[quote=sjansje post_id=30440917 time=1569861343 user_id=176107]
Tuurlijk mag een vaste invaller mee!
Ik ben schoonmaakster op een basisschool (al meer dan 20 jaar en ook rechtstreeks in dienst bij de school) en de schoonmaaksters mogen nooit mee.
On-voor-stel-baar. Ze moeten zich doodschamen daar. Ik zou daar geen docent willen zijn.
Tuurlijk mag een vaste invaller mee!
Ik ben schoonmaakster op een basisschool (al meer dan 20 jaar en ook rechtstreeks in dienst bij de school) en de schoonmaaksters mogen nooit mee.
On-voor-stel-baar. Ze moeten zich doodschamen daar. Ik zou daar geen docent willen zijn.
maandag 30 september 2019 om 19:20
maandag 30 september 2019 om 19:25
Ze heeft niet blij haar hand opgestoken dus een keer vragen waar iedereen bij is (of email uiteraard) en dan is er zeker wel 1 die wel blij is op het uitje te werken.-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 18:45De invaller dus, want die had al gezegd dat ze teamuitjes niet leuk vindt
maandag 30 september 2019 om 19:27
valisa schreef: ↑30-09-2019 19:20Hier werken de uitzendkrachten altijd met een teambuilding of teamuitje.
Het werk gaat bij ons 24/7 door, er moet altijd iemand aanwezig zijn.
Wij kiezen er dan voor dat de vaste krachten mee gaan.
De uitzendkrachten krijgen wel een kerstpakket en zijn verder wel echt onderdeel van het team.
Ik vind het zo bizar dat er volwassenen zijn die dit de normaalste zaak van de wereld vinden.
Echt hoor, ik vind dat zo raar.
maandag 30 september 2019 om 19:30
Ik ook.Snoetje-80 schreef: ↑30-09-2019 19:27Ik vind het zo bizar dat er volwassenen zijn die dit de normaalste zaak van de wereld vinden.
Echt hoor, ik vind dat zo raar.
maandag 30 september 2019 om 19:33
Eėn van de vaste krachten wellicht.-Darkside- schreef: ↑30-09-2019 19:04Dat is het punt. De meeste andere invallers mogen niet zelfstandig staan. Zij wel. Dus zijn er vrijwel geen andere opties.
maandag 30 september 2019 om 19:34
Ja hoor, de vaste invaller mee.sjansje schreef: ↑30-09-2019 18:35Tuurlijk mag een vaste invaller mee!
Ik ben schoonmaakster op een basisschool (al meer dan 20 jaar en ook rechtstreeks in dienst bij de school) en de schoonmaaksters mogen nooit mee. In het begin kon ik me daar erg druk over maken, nu wíl ik al niet eens meer mee.
Maar ze hoeven ook niet aan te komen met iets extra doen "omdat we één team zijn." Want dat zijn we overduidelijk niet, en dat zeg ik dan ook.
De reden dat ik er al zo lang werk? Prima te combineren met de zorg voor mijn dochter, goede secundaire arbeidsvoorwaarden en mijn "hoofdbaan" is wel erg gezellig.
Sjansje, ik doe hetzelfde werk als jij, ook al zeker een jaar of 17 denk ik. Ook ik ben in dienst van de school. Ik heb het getroffen, ik ga altijd mee met het teamuitje en hoor er helemaal bij. Ook etentjes of borrels met kerst, ik ben gewoon een collega van de leerkrachten. Het is ook een leuk team. Het kan ook anders, op een andere school waar ik vaak ben zijn de schoonmaaksters onzichtbaar voor bepaalde leerkrachten. Die dames willen niet eens mee met het teamuitje, wat ik logisch vind.