Tuinfeest tot 2.00 uur?
woensdag 2 oktober 2019 om 11:06
Ik kreeg een kaartje in de bus dat de buren van enkele tuinen verderop dit weekend een tuinfeest houden en dat dat wellicht geluidsoverlast gaat veroorzaken. Heel netjes natuurlijk zo'n briefje maar ik vind een tuinfeest tot 2.00 uur (en wie weet nog veel langer) veel te laat. 0.00 uur en dan de muziek uit en vind ik redelijk en ik twijfel of ik dat nu al zal gaan zeggen of dat ik maar gewoon moet afwachten tot zaterdag. Misschien valt het mee en staat de muziek niet zo hard of is het te koud en gaan ze op tijd naar binnen. Voor de volledigheid, deze buren wonen er nog niet zo lang dus ik ken hen totaal niet. Wat zouden jullie doen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:09
woensdag 2 oktober 2019 om 11:09
Tja. Ik heb van die buren die zich niets aantrekken van de geldende sociale normen omtrent geluidsoverlast en het is alsof je tegen een muur praat als je er wat van zegt. Dus hoop voor jou dat het gewoon een eenmalig iets is
En ik zou oordoppen kopen voor de zekerheid. Da’s bij mij de enige echte oplossing.
En ik zou oordoppen kopen voor de zekerheid. Da’s bij mij de enige echte oplossing.
lux- wijzigde dit bericht op 02-10-2019 11:10
15.14% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:10
Volgens mij is zo'n feestje, wanneer er ook harde muziek gespeeld wordt absoluut niet toegestaan om zo'n tijd.
Maar ja, ik ben echt een mieperd met geluid, tegelijkertijd zou ik me er nooit op voorhand hard over uit durven spreken. Wie weet valt het allemaal wel mee. Ik heb hier ook wel eens bezoek gehad dat laat wegging, mijn buren hebben dat regelmatig en ik hoor daar verder niets van (heel zelden), dus het is ook een kwestie van fatsoen.
Het wordt echt heel koud zaterdag, dus ik denk dat het snel klaar is. Of ze planten de tuin vol met heaters, natuurlijk.
Eenmalig is natuurlijk een stuk beter te accepteren dan elke week. Punt is dat je dat met nieuwe buren nog niet weet.
Maar ja, ik ben echt een mieperd met geluid, tegelijkertijd zou ik me er nooit op voorhand hard over uit durven spreken. Wie weet valt het allemaal wel mee. Ik heb hier ook wel eens bezoek gehad dat laat wegging, mijn buren hebben dat regelmatig en ik hoor daar verder niets van (heel zelden), dus het is ook een kwestie van fatsoen.
Het wordt echt heel koud zaterdag, dus ik denk dat het snel klaar is. Of ze planten de tuin vol met heaters, natuurlijk.
Eenmalig is natuurlijk een stuk beter te accepteren dan elke week. Punt is dat je dat met nieuwe buren nog niet weet.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 02-10-2019 11:12
9.76% gewijzigd
woensdag 2 oktober 2019 om 11:12
woensdag 2 oktober 2019 om 11:13
Oordoppen liggen hier standaard op mijn nachtkastje.
Punt is ook een beetje dat enkele jaren geleden er hier in de zomer iedere weekend wel ergens een tuinfeest was tot diep in de nacht (5.00 uur was geen uitzondering). Iedereen dacht op den duur dat als de buren dat mochten zij dat ook wel mochten. Het liep echt de spuigaten uit. Doordat de politie zich er toen mee heeft bemoeid is het nu een stuk minder maar ik ben zo bang dat het opnieuw uit de hand gaat lopen. Dat is het ook wel een beetje dat ik denk: 'nee niet weer'.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:14
Lady_Day schreef: ↑02-10-2019 11:12Ik vind het oprecht fijn om te lezen dat zoveel mensen zo tolerant zijn. Ik zou het werkelijk waar niet in mijn hoofd halen om een tuinfeest tot diep in de nacht te geven. Ja, op het platteland zonder buren misschien.
Ik vind het gewoon asociaal. Huur een kroeg af.
Oh, ik zou me kapot ergeren hoor. Maar 1x een groot feest zal ik best tolereren. Als ze een maand later weer willen, dan zou ik er wel 3 dubbel voor gaan liggen.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:15
feestgeluiden (mijn beeld is dan: harde muziek, praten, hard lachen) vind ik niet perse 'horen' in een tuin in een woonwijk.
Kan toch gewoon binnen, met de ramen dicht na middernacht??
woensdag 2 oktober 2019 om 11:16
Dat denk ik dus ook. Huur een kroeg af als je echt zo laat nog wilt feesten.Lady_Day schreef: ↑02-10-2019 11:12Ik vind het oprecht fijn om te lezen dat zoveel mensen zo tolerant zijn. Ik zou het werkelijk waar niet in mijn hoofd halen om een tuinfeest tot diep in de nacht te geven. Ja, op het platteland zonder buren misschien.
Ik vind het gewoon asociaal. Huur een kroeg af.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:17
Ik ben ook een mieperd met geluid. En ja, ik heb regelmatig geklaagd. Ik heb 1x gehad dat het tot 9 uur 's ochtends doorging. En dan echt keiharde muziek. De volgende dag heb ik een briefje in de bus gedaan dat ik er niet gecharmeerd van was. Vervolgens werd ik altijd wel ingelicht als ze een feestje gaf maar de stereo ging echt wel de hele nacht voluit. Meestal ging ik elders logeren maar heb een keer gehad dat ik de volgende ochtend heel vroeg ergens moest zijn en dus thuis moest 'slapen' (hah).Betty_Slocombe schreef: ↑02-10-2019 11:10Volgens mij is zo'n feestje, wanneer er ook harde muziek gespeeld wordt absoluut niet toegestaan om zo'n tijd.
Toen er vervolgens een onaangekondigd feestje plaatsvond... op een doordeweekse nacht heb ik als een viswijf staan tieren. Dat was ook niet heel netjes maar het gaat mij echt de pet te boven dit soort fratsen. Een keer een feestje vind ik niet heel erg maar om 12 uur moet het gewoon echt wel klaar zijn.
woensdag 2 oktober 2019 om 11:17
Jij weet een goede sfeer te creëren. Wel eens gerealiseerd dat dit alleen maar tegen je kan werken?redbulletje schreef: ↑02-10-2019 11:11Als ze een x-aantal uur willen feesten dan beginnen ze maar vroeger. Ik zou met de rest van de buren een brief bij hen in de bus doen dat je verwacht dat het om uiterlijk 12 uur stil is.
" Een glimlach kost niets"
woensdag 2 oktober 2019 om 11:18
Het verbaast me echt hoeveel mensen dit normaal vinden. Ooit had ik een buurjongen die zei dat hij altijd netjes deed, behalve 1 avond per jaar, op zijn verjaardag. En dat mensen dat maar moesten accepteren, die ene avond per jaar. Ik heb hem toen laten tellen hoeveel huizen last zouden hebben van die ene avond en hoeveel mensen er in die huizen woonden. De onvermijdelijke conclusie was dat als iedereen net zo dacht als hij, wij niet alleen elk weekend, maar letterlijk elke avond wakker zouden liggen van iemand. Tel zelf maar eens, er wonen al snel zo'n 400 mensen om je heen.
Ik vind het dus niet acceptabel. Nooit. Als je perse tot laat wil feesten, doe je dat maar binnen met de muziek niet te hard, of ergens in een horecagelegenheid.
In onze buurt lossen we het nu overigens op door 1 keer per jaar met zijn allen een feest met elkaar te geven en zelfs daar nog op tijd weer mee te stoppen.
Ik vind het dus niet acceptabel. Nooit. Als je perse tot laat wil feesten, doe je dat maar binnen met de muziek niet te hard, of ergens in een horecagelegenheid.
In onze buurt lossen we het nu overigens op door 1 keer per jaar met zijn allen een feest met elkaar te geven en zelfs daar nog op tijd weer mee te stoppen.
Spreuken 18:2