Tuinfeest tot 2.00 uur?
woensdag 2 oktober 2019 om 11:06
Ik kreeg een kaartje in de bus dat de buren van enkele tuinen verderop dit weekend een tuinfeest houden en dat dat wellicht geluidsoverlast gaat veroorzaken. Heel netjes natuurlijk zo'n briefje maar ik vind een tuinfeest tot 2.00 uur (en wie weet nog veel langer) veel te laat. 0.00 uur en dan de muziek uit en vind ik redelijk en ik twijfel of ik dat nu al zal gaan zeggen of dat ik maar gewoon moet afwachten tot zaterdag. Misschien valt het mee en staat de muziek niet zo hard of is het te koud en gaan ze op tijd naar binnen. Voor de volledigheid, deze buren wonen er nog niet zo lang dus ik ken hen totaal niet. Wat zouden jullie doen?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:22
Ik had het niet over tuinfeesten in Belgie. Toen wij een feest en een zaal gaven mocht dat niet langer dan tot 2 uur duren. Bij familie in Belgie werd daar niet naar gekeken.doornroosje9 schreef: ↑02-10-2019 12:41Lekker asociaal. De meeste Belgen letten zeker op de tijd en gaan niet feesten in de tuin tot diep in de nacht.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen die denken dat 'één keer moet kunnen en niemand moet klagen dan'. Zou leuk zijn als iedereen zo zou denken.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:22
Slaap jij in een zuurvat ofzo?redbulletje schreef: ↑02-10-2019 11:11Als ze een x-aantal uur willen feesten dan beginnen ze maar vroeger. Ik zou met de rest van de buren een brief bij hen in de bus doen dat je verwacht dat het om uiterlijk 12 uur stil is.
Ik zou never nooit jouw buur willen zijn.
Die mensen geven waarschijnlijk een housewarming party, het is misschien eenmalig.
Beter een goede buur dan een verre vriend, buren zie je bijna elke dag, om dan de verstandhouding vanaf het begin zo te verpestten is niet echt handig, ze gaan misschien wel de rest van je leven naast je wonen.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:24
Dat is omdat na 2 uur de omzet snel omlaag gaatBlondie456 schreef: ↑02-10-2019 13:22Ik had het niet over tuinfeesten in Belgie. Toen wij een feest en een zaal gaven mocht dat niet langer dan tot 2 uur duren. Bij familie in Belgie werd daar niet naar gekeken.
Horeca-gelegenheden zijn dat graag voor. Dan heeft iedereen genoeg gedronken, en wordt er alleen nog gedanst
woensdag 2 oktober 2019 om 13:26
Sommige mensen hebben hun slaap nu eenmaal hard nodig. Sommige mensen kunnen ook niet meer slapen als ze niet op tijd naar bed gaan.Kumiko schreef: ↑02-10-2019 13:22Slaap jij in een zuurvat ofzo?
Die mensen geven waarschijnlijk een housewarming party, het is misschien eenmalig.
Beter een goede buur dan een verre vriend, buren zie je bijna elke dag, om dan de verstandhouding vanaf het begin zo te verpestten is niet echt handig, ze gaan misschien wel de rest van je leven naast je wonen.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:28
Ik verbaas mij altijd weer over de onverdraagzaamheid over dit soort dingen hier. Ik kan het mis hebben, maar is dit ook niet typisch Nederlands? Ik heb langere tijd in Duitsland gewoond en daar deed niemand moeilijk over dit soort dingen. Feestjes horen daar niet onder geluidsoverlast en dat is eigenlijk wel heel relaxt, want niemand zal er ooit over klagen of zich er druk over maken.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:29
woensdag 2 oktober 2019 om 13:29
Verreweg de meeste mensen gaan niet dood van een nachtje wat minder goed slapen.Suzan_1991 schreef: ↑02-10-2019 13:26Sommige mensen hebben hun slaap nu eenmaal hard nodig. Sommige mensen kunnen ook niet meer slapen als ze niet op tijd naar bed gaan.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:30
Suzan_1991 schreef: ↑02-10-2019 13:26Sommige mensen hebben hun slaap nu eenmaal hard nodig. Sommige mensen kunnen ook niet meer slapen als ze niet op tijd naar bed gaan.
Maar één keer een nachtje slecht slapen is toch geen ramp? Je kunt ook buren met een huilbaby hebben, dan slaap je heel wat meer nachten slecht.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:32
Wat ik altijd jammer vond was dat deze feestgangers geen rekening houden met mensen die ook wel eens werken in een weekend. Vaker gehad dat er zo'n feestjes waren en dat ik om 6 uur weer op moest om te werken. Dan waren de nachten wel erg kort. Blij dat ik waar ik nu woon weinig tot geen last heb van feesten.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:32
Alecta schreef: ↑02-10-2019 13:28Ik verbaas mij altijd weer over de onverdraagzaamheid over dit soort dingen hier. Ik kan het mis hebben, maar is dit ook niet typisch Nederlands? Ik heb langere tijd in Duitsland gewoond en daar deed niemand moeilijk over dit soort dingen. Feestjes horen daar niet onder geluidsoverlast en dat is eigenlijk wel heel relaxt, want niemand zal er ooit over klagen of zich er druk over maken.
We wonen in Nederland nogal dicht op elkaar. Geluidsoverlast is de nummer 1 ergernis als het over buren gaat.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:34
Of van een nachtje oordopjes in.Lady*Voldemort schreef: ↑02-10-2019 13:29Verreweg de meeste mensen gaan niet dood van een nachtje wat minder goed slapen.
Ik woon in een binnenstad (mét kinderen) en als we zo in het leven zouden staan als sommigen in buitenwijken, hadden we het heel slecht gehad. Kinders slapen zelfs door vuurwerk heen, ik door lallende mensen die door de straat zwalken. Ik vind het oprecht zielig voor mensen dat ze een (eenmalig) tuinfeestje een paar tuinen verderop slaaptechnisch niet kunnen handelen. Dan heb je wel een zwaar leven hoor.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:34
Maar is het niet juist andersom? Dat de nieuwe buren die vinden dat ze tot 's nacht 2.00 uur een feest mogen geven beginnen met de verstandhouding te verpesten. Ze scoren bij mij in ieder geval nu geen punten.Kumiko schreef: ↑02-10-2019 13:22Slaap jij in een zuurvat ofzo?
woensdag 2 oktober 2019 om 13:35
Nee, elk weekend een feestje of 2 in de buurt kan ik inderdaad niet verdragen. Zeker niet als ik de volgende dag wel fris en fruitig om 8 uur op mijn werk moet verschijnen.Lady*Voldemort schreef: ↑02-10-2019 13:21Willens en wetens overlast veroorzaken nog wel. Die mensen geven een feestje, for god sake. Laat ze lekker. Mensen kunnen ook niks meer verdragen.
Het is meer die houding van dat alles maar moet kunnen want YOLO. Ja, een verbouwing moet kunnen tijdens normale uren. Een huilbaby, ja die heb je ook niet voor je lol maar een tuinfeest kan ook ergens anders gegeven worden he. Dan heb je het gezeik van intolerante zure buren zoals ik ook niet.
Dood zul je niet gaan, maar ik heb cvs en kan niet functioneren zonder slaap en als ik niet op tijd naar bed ga, kom ik ook niet meer in slaap. Aangezien ik voor 2 kinderen moet zorgen is het dus wel handig dat ik kan slapen, anders val ik dus gewoon letterlijk om de volgende dag.Lady*Voldemort schreef: ↑02-10-2019 13:29Verreweg de meeste mensen gaan niet dood van een nachtje wat minder goed slapen.
Ik denk dat er ook nog een verschil in is waar je precies woont. Hier vlakbij het centrum dus met kroegen, winkels etc. Om de zoveel tijd wordt er een evenement georganiseerd waar dan de hele dag, al jaren dezelfde muziekband wordt afgespeeld. En dan komt er voor de afwisseling een onbekende smartlappen artiest met covers van Andre Hazes en Frans Bauer en met een beetje geluk heb je ook nog herrie van zo'n Braziliaanse trommel vereniging die ergens staat te trommelen, en dan nog een muziekorgel maar die komt er amper bovenuit natuurlijk
Dan kunnen die paar tuin feestjes er ook nog wel bij.
Dan kunnen die paar tuin feestjes er ook nog wel bij.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:36
Ik vind dat feestjes moeten kunnen. Dat is blijkbaar niet fatsoenlijk.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:37
Er zijn mensen genoeg die van een nacht slecht slapen zich de volgende dag echt beroerd voelen. Met dank aan de buren...
woensdag 2 oktober 2019 om 13:37
Joh, je zit van alles in te vullen. Je weet niet eens zeker of ze wel muziek gaan draaien, maar beticht ze nu al van het verpesten van de verstandhouding. Die mensen geven een feestje en het gros gaat er vanuit dat het vast wel tot 2 uur zware overlast, met muziek en lallende gasten zal zijn. Ga gewoon langs, maak een babbeltje, leg je enorme zorg voor aan die mensen en kijk vandaar uit verder.mevrouwiglesias schreef: ↑02-10-2019 13:34Maar is het niet juist andersom? Dat de nieuwe buren die vinden dat ze tot 's nacht 2.00 uur een feest mogen geven beginnen met de verstandhouding te verpesten. Ze scoren bij mij in ieder geval nu geen punten.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:38
Dit is natuurlijke onzin, want over de hele wereld wonen mensen in steden dicht op elkaar.
Ik geloof direct dat geluidsoverlast een grote ergernis kan zijn. Maar dan gaat het vooral over dagelijkse overlast.
woensdag 2 oktober 2019 om 13:40
Wat jij vindt is niet zo belangrijk, wat er wel toe doet is de gemeentelijke AVP die dit niet toestaat.
We used to be friends...
woensdag 2 oktober 2019 om 13:42
Ik zou niets doen. Ik zou uitgaan van een housewarmingfeestje en dat het dus niet ieder weekend prijs zal zijn. Als het echt te gortig zou zijn dan zou ik op dat moment even omlopen. Ik zou niet op voorhand al een bepaalde sfeer willen creëren.
In deze buurt worden best veel feestjes gegeven maar die hebben een beschaafde eindtijd (of mensen verplaatsen zich van de tuin naar binnen). En er is ook wel eens een feestje verzet als andere buren aangaven dat op huisnummer zoveel iemand op zijn sterfbed lag. Eigenlijk is met iedereen wel goed te overleggen, waardoor je om 02.30 nog wel eens je tijd uitzit (omdat je weet dat als je een appje stuurt ze de muziek ook gelijk uitzetten, door die zekerheid kun je ook veel meer hebben denk ik).
Er is maar één gezin dat het niet wil of kan snappen. Met van die ‘meisjes’ van 47 die teveel Hugootjes en Prosecco hebben gezopen en dan hysterisch lachend nog een half uur op elkaar gaan staan krijsen in de straat “Doei!! Ja Doei!!!”. En dan van die vettige meneren die nog bulderen “Hey pik, is dat je nieuwe bak? Bwahahahahaha”. Om 04.30 in de ochtend. Maar goed, die zijn dan ook berucht.
In deze buurt worden best veel feestjes gegeven maar die hebben een beschaafde eindtijd (of mensen verplaatsen zich van de tuin naar binnen). En er is ook wel eens een feestje verzet als andere buren aangaven dat op huisnummer zoveel iemand op zijn sterfbed lag. Eigenlijk is met iedereen wel goed te overleggen, waardoor je om 02.30 nog wel eens je tijd uitzit (omdat je weet dat als je een appje stuurt ze de muziek ook gelijk uitzetten, door die zekerheid kun je ook veel meer hebben denk ik).
Er is maar één gezin dat het niet wil of kan snappen. Met van die ‘meisjes’ van 47 die teveel Hugootjes en Prosecco hebben gezopen en dan hysterisch lachend nog een half uur op elkaar gaan staan krijsen in de straat “Doei!! Ja Doei!!!”. En dan van die vettige meneren die nog bulderen “Hey pik, is dat je nieuwe bak? Bwahahahahaha”. Om 04.30 in de ochtend. Maar goed, die zijn dan ook berucht.