Vorige bewoonster

02-10-2019 19:41 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een half jaar woon ik in mijn nieuwe huurhuis, prettig huis, alles prima.

Na een week stond de oude bewoonster op de stoep; of ik nog post voor haar had ontvangen. Dus ik vrolijk: ja hoor alsjeblieft!

De week erna werd er weer onverwachts aangebeld, de oude bewoonster weer: hoi nog post? Dus ik heb haar uiteraard haar post gegeven en voorzichtig gevraagd of ze niet had gedacht aan de verhuisservice van PostNL. Ja, dat had ze maar er kwam toch nog post hier..

Je voelt hem al aankomen: de oude bewoonster staat nu iedere week op de stoep. De derde keer heb ik aangegeven dat ik het nu toch wel een beetje vervelend begin te vinden, aangezien ik als vrouw alleen woon & mijn kindje ligt te slapen.

Oh ja sorry en toen was ze weer weg.

Na 1,5 maand lag er een briefje in de brievenbus of ik haar alsjeblieft wilde appen of bellen als er nog post was. Ik heb dit briefje weggegooid, ik geef niet zomaar mijn nummer aan mensen.

Nu zat ik gisteravond op de bank in mijn pyjama met een dekentje, wordt er weer aangebeld. Ik heb het genegeerd, maar vond het wel vervelend. Er blijft inderdaad post voor haar komen.

Ik dacht vanavond lekker filmpje kijken, kind heeft koorts en ligt in bed. En ja hoor, gaat wéér de bel!

Ik heb een beetje gezocht online, maar lees alleen verhalen van vorige bewoners die juist NIET de post/rekeningen/schulden etc kwamen ophalen en dat is natuurlijk ook ruk.

Maar wat moet ik nou met dit mens? Ik ga niet haar post naar haar doorsturen, dat kost me allemaal teveel geld (denk aan magazines etc). Iemand tips?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ik ben ook verbaasd door TO.
Wat is het nou helemaal voor moeite?
Aanbellen, post geven, prettige avond wensen en binnen tien seconden is het klaar.
Je kunt je overal wel aan ergeren.
Wat eten we vanavond?
Lady*Voldemort schreef:
02-10-2019 20:11
Ach, het kan altijd erger. Ik krijg al jaren deurwaarders op de stoep die beslag willen leggen op goederen van bewoners die met de noorderzon vertrokken zijn.

Pff, dat lijkt me echt ellendig. Gaan ze wel weg als je het uitlegt?
makreel schreef:
02-10-2019 20:19
Ik ben ook verbaasd door TO.
Wat is het nou helemaal voor moeite?
Aanbellen, post geven, prettige avond wensen en binnen tien seconden is het klaar.
Je kunt je overal wel aan ergeren.

Na een half jaar zou ik het ook vervelend vinden. Het is elke week hè, niet af en toe. In een half jaar kun je echt wel regelen dat je adreswijziging is doorgegeven.
Belangrijke post zou ik nog wel bewaren maar reclame mis je niets aan.
Kruis door je adres en met retour afzender, persoon onbekend erop weer terug in de brievenbus.
Bedrijven die stug post blijven versturen kun je mailen om de gegevens te verwijderen.
Marnamai schreef:
02-10-2019 20:18
TO wil 's avonds met een klein kind erbij rust.
En niet om de vijf voet gestoord worden door een vrouw die haar administratie slecht regelt.

Kan zijn dat jij wel happy wordt van een vorige bewoonster die om de paar dagen aan de bel hangt, maar een ander mag dat toch écht storend vinden.
Tja, als je niet open doet terwijl je thuis bent is het logisch dat iemand het dan op een ander moment weer probeert. En weer, en weer. Had ze zelf kunnen voorkomen door de eerste keer open te doen en direct afspraken te maken.
Am Yisrael Chai!
RikM schreef:
02-10-2019 20:19
Pff, dat lijkt me echt ellendig. Gaan ze wel weg als je het uitlegt?
Jawel. En anders heb ik altijd nog een ID-bewijs bij de hand :proud:

Maar irritant is het wel want er zitten best vasthoudende types tussen. En toen de kinderen wat jonger waren durfde ik ook nooit zo goed alleen boodschappen te gaan doen, want ze waren dan wel oud genoeg om even alleen thuis te blijven maar om ze nou een ontruimingsploeg af te laten poeieren was ook weer zoiets.
Oh ik had ook iets geks 3 jaar geleden. Ik woon op huidige adres dus al bijna 10 jaar en daarvoor heb ik 9 maanden ergens iets gehuurd.

Ik had schade aan mijn auto na een aanrijding. Moest van de verzekering naar een bepaald schadeherstelbedrijf toe. Was ik nooit eerder geweest.
Auto laten maken en alles ging rechtstreeks met de verzekering. Alleen ik had €100 eigen risico maar die kreeg ik ook terug want andere partij was de veroorzaker.
Heel krom maar ik moest dus die €100 eerst voorschieten.

Maar er kwam maar geen rekening van dat schadeherstelbedrijf en vergat dat dus gewoon.
Tot een bevriende postbode (woon in durp) mij een 3e herinnering kwam brengen die hij uit de retour afzender bak had gevist. Er werd al op behoorlijk vervelende toon gedreigd met incassobureau.
Maar die rekeningen stuurden zij dus naar het adres waar ik 7 jaar daarvoor!! heel tijdelijk woonde.

Eh hoezo?
Wij wonen hier inmiddels 7 jaar en kregen deze zomer nog post van de vorige bewoner.
Heb het retour afzender gestuurd
Kregen daarna van zelfde bedrijf weer een brief die is ook weer terug gestuurd

In het begin gooiden we de post nog bij hem door de brievenbus, was hier in het dorp verhuisd
Maar toen hij uit het dorp vertrok ging alles retour
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Zou het heel af en toe zijn, dan zou ik het niet erg vinden. Inderdaad, sommige bedrijven zijn hardnekkig, dus dat snap ik. Ook zeker in het begin kan het zijn dat je een enkeling bent vergeten te wijzigen.
Maar na een half jaar elke week aan de deur staan en regelmatig post verwachten, dat houdt gewoon in dat je van veel bedrijven wéét dat ze je adres niet hebben veranderd, en daar zelf ook niet heel erg achteraan zit. Dus ik zou de volgende keer gewoon zeggen dat je de aankomende maand belangrijke post nog voor haar bewaart en ze het kan ophalen, daarna wordt het retour afzender.
Die verhuisservice van PostNL geeft niet alleen adreswijzigingen door maar stuurt ook post door waarvan je het vergeten bent door te geven. Met een grote sticker erop. Het is dus helemaal niet nodig om nog post op je oude adres te krijgen.
Hier afspraken gemaakt met vorige bewoner.
Vorige bewoner heeft naar eer en geweten adreswijziging doorgegeven.

Ik kreeg nieuwe adres, dus stuurde 3 maanden alles door.
Dat werkte goed en was echt heel weinig post, hooguit 2 brieven per maand.

Na drie maanden ontving ik van 1 bedrijf nog post.
Ik stuurde dat nog 3 maanden door met vraag of vorige bewoner de afzender wilde informeren. Dat deden zij, maar bedrijf was nogal weigerachtig.

Na nog eens 3 maanden doorsturen met mededeling: 'berichten jullie afzender?'
Na nog eens 3 maanden terugsturen met: bewoner verhuisd, adres onbekend.
Daarna: prullenbak.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Blijenvrij schreef:
02-10-2019 20:02
Nou, ik vind je best overdreven reageren, hoor. En geloof mij: ook al geef je overal adreswijzigingen door, er zijn altijd partijen waarbij je het minstens drie keer moet melden, en zelf kan je ook iets vergeten.
Ja dat kan ook, bij sommige bedrijven duurt het ook heel lang voordat eindelijk eens iets is doorgevoerd. Mijn oma was lid van een bekende boekenclub waar je ieder kwartaal iets moest kopen maar toen ze dement werd heeft mijn moeder het opgezegd en heeft ze bij alle instanties doorgegeven dat de post naar ons anders moest want mijn oma deed zelf de post niet meer. Oma was een week overleden en we kregen post van de boekenclub of oma niet weer lid wilde worden met een mooie aanbieding erbij. Kan gebeuren dus mijn moeder bellen om te vertellen dat oma was overleden en om haar uit het systeem te halen. Dat zouden ze meteen doen en excuses. Maar we hebben nog een jaar lang post gehad voor oma en iedere keer retour overleden. Na een jaar was mijn moeder het zat en heeft boos de boekenclub gebeld en gevraagd of ze het normaal vonden dat er nog steeds post gestuurd werd naar iemand die al ruim een jaar overleden was en of ze niet doorhadden hoe pijnlijk en ongepast dat is tegenover de nabestaanden. Toen werd het eindelijk geregeld en kregen we een bloemetje.
Marnamai schreef:
02-10-2019 19:46
Ik zou bij de gemeente checken of ze toch wel uitgeschreven is op jouw adres.
Je wil niet meemaken dat ze over 5 jaar nog altijd ingeschreven staat.

En de post de papierbak in of eventueel terugzenden.
Dat heeft niks met de post te maken.
En als de vorige bewoonster nog ingeschreven stond, dan had TO een melding moeten krijgen toen ze zich inschreef.

Ik zou nog één keer de deur open doen en aangeven dat je wilt dat dit stopt. Dat je alle post 1 keer per week of per maand retour afzender stuurt en met het dringende verzoek overal adreswijzigingen naar toe te sturen. En gelieve niet meer aan de deur te komen, tot ziens.
RikM schreef:
02-10-2019 20:53
Die verhuisservice van PostNL geeft niet alleen adreswijzigingen door maar stuurt ook post door waarvan je het vergeten bent door te geven. Met een grote sticker erop. Het is dus helemaal niet nodig om nog post op je oude adres te krijgen.
Toen ik verhuisde had ik dat aangevraagd, maar de meeste post werd dus niet doorgestuurd en gewoon op mijn oude adres bezorgd, superirritant. Er waren in totaal maar 3 dingen doorgestuurd ofzo.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
fashionvictim schreef:
02-10-2019 20:14
Het zal aan mij liggen maar ik vind TO nogal aso overkomen. Die vrouw doet netjes een briefje in de bus met het verzoek even te laten weten of er nog post komt, heeft een verhuisservice ingeschakeld maar komt ook keurig de post die ondanks die service toch nog op het oude adres komt ophalen zodat TO het niet door hoeft te sturen, en dan is het nog niet goed?
Ik zou denken dat hoe die vrouw het doet de enige juiste manier met zo min mogelijk overlast voor de nieuwe bewoner is, maar die is dan juist zo aso om het briefje weg te gooien, de deur niet open te doen en nu ook de post weg te gooien.

Schiet mij maar lek, maar ik vind het echt vreemd.
Ik vind TO helemaal niet aso.
In een half jaar kun je dit best geregeld hebben. En natuurlijk zijn sommige bedrijven hardleers, maar is het dan nodig om letterlijk elke avond aan de deur te komen? Ik vind dat heel raar en zou dat ook irritant vinden. Spreek dan gewoon af van joh, stuur het 1 keer per maand door, dit is mijn nieuwe adres.
daenerys79 schreef:
02-10-2019 20:11
ik heb jaren op mijn vorige adres iedere kerst een kaart ontvangen voor de vorige bewoners. zonder afzender erop, wel een naam maar verder niets. nooit op kunnen lossen. het was wel een “oma” handschrift en het stopte op een gegeven moment vanzelf. ik heb dan weer geen rouwkaart ontvangen...
:hihi:

Mijn ouders wonen sinds 1998 in hun huidige woning en al die tijd krijgen ze een kerstkaart vanuit Scandinavië voor de vorige bewoners. Ben benieuwd of die mensen zich na 21 jaar nog steeds niet afvragen waarom ze geen reactie meer krijgen ;-)
Ik vind dat je echt woest onaardig over haar doet. "Wat moet ik nou met dit mens?" Een paar keer gebruik je zo'n soort formulering. Het is een persoon hoor. Iemand die het misschien niet handig aanpakt (maar hoe duidelijk ben jij zelf geweest?) maar die het daarom niet meteen verdient dat je op een forum zo onrespectvol over haar praat. En te bizar voor woorden? Het is iemand die post komt halen, als dát al bizar is.
fiorah wijzigde dit bericht op 02-10-2019 21:28
11.75% gewijzigd
CleopatraVII schreef:
02-10-2019 21:21
Toen ik verhuisde had ik dat aangevraagd, maar de meeste post werd dus niet doorgestuurd en gewoon op mijn oude adres bezorgd, superirritant. Er waren in totaal maar 3 dingen doorgestuurd ofzo.

Had je wel de juiste criteria doorgegeven dan? De naam moet wel precies kloppen namelijk, anders sturen ze het niet door.
Ik vond het prima werken.
Nou iemand die zijn post niet regelt is ook irritant hoor. Zo moeilijk is het niet: verhuisservice van postnl inschakelen en bij alles wat je doorgestuurd krijgt het adres wijzigen.
Ik woon hier nu een jaar of 4 en krijg nog steeds een aantal maand- en kwartaalbladen voor de vorige bewoner. Die betaalt daar dus voor. Eerst stuurde ik ze door, toen stuurde ik ze terug, en nu gaan ze rechtstreeks bij het oud papier. Eén bedrijf bleef rekeningen en herinneringen sturen en na de een tijd te hebben terug gestuurd heb ik ze maar open gemaakt om het bedrijf te bellen - dat hielp. Maar het is gewoon vervelend om het post gebeuren van een ander op te moeten lossen.
Rilena schreef:
02-10-2019 20:07
Ik vind het nogal bruut. Hier komt 2 jaar later ook nog wel eens iets voor de oude bewoners. Bv onverwacht met kind naar ziekenhuis en dan vergeten adres aan te passen,vervolgafspraak kwam bij ons. En zo wel meer dingen waar je niet vaak post van krijgt en waar je niet op voorhand aan denkt.

Ook nog wel eens een kerstkaart van een ouder familielid die het adres vergeet aan te passen. Ik denk alleen maar lief dat deze tante (dat hebben ze me verteld) elk jaar toch de moeite neemt om een kaart te sturen.

Kleine moeite om even te bewaren en te mailen (ik begrijp dat je haar niet elke week aan de deur wil).

Ik dacht dat iedereen dat zo doet.

Ik hoop maar dat er niet onverwachts iets belangrijks op jouw oude adres ligt.
Staat er ook elke week iemand bij je aan de deur met de vraag of er nog post is? Volgens mij is dat wat TO irriteert.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Gek ook dat iemand wel de moeite wil doen om elke week aan de deur te staan (n dus wél aan haar post denkt), maar dan 'te chaotisch is' om het te regelen? Dat vind ik niet echt met elkaar rijmen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
boebezoebe schreef:
02-10-2019 21:42
Staat er ook elke week iemand bij je aan de deur met de vraag of er nog post is? Volgens mij is dat wat TO irriteert.

Maar To maakt ook geen duidelijke afspraken.
Ze zijn allebei een beetje bijzonder.
boebezoebe schreef:
02-10-2019 21:47
Gek ook dat iemand wel de moeite wil doen om elke week aan de deur te staan (n dus wél aan haar post denkt), maar dan 'te chaotisch is' om het te regelen? Dat vind ik niet echt met elkaar rijmen.

Daarom zei ik ook: die is waarschijnlijk een beetje in de war. Helemaal omdat ze soms zelfs dagelijks komt.
RikM schreef:
02-10-2019 21:51
Daarom zei ik ook: die is waarschijnlijk een beetje in de war. Helemaal omdat ze soms zelfs dagelijks komt.

Dat was toch omdat TO wel thuis is maar de deur niet open doet?
Wij hebben hier ook nog een tijdje post gehad van de vorige bewoners. Ze zijn het nog eens komen ophalen, daarna zijn we retour gaan sturen. Van bepaalde bedrijven bleven we maar post ontvangen, die bedrijven heb ik toen opgebeld (op de envelop staat vaak de afzender bij bedrijven). Daarna nooit meer last van gehad
Lach hard, duik diep, kom terug..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven