radeloos, niet weten welke keuze (Geen OP)
vrijdag 4 oktober 2019 om 03:13
Ontzettend moeilijke situatie. Rationeel zeg ik, ga toch voor abortus, hoe moeilijk oook. Maar dit komt omdat k een aantal alleenstaande moeders van dichtbij jen met zo n oelewapper als verwekker van hun kind.ben dat is zwaar. Heeel zwaar. Verwacht niets van zo n man. Niet financieel, geen aanwezigheid, niets.
Sterkte
Sterkte
vrijdag 4 oktober 2019 om 04:20
Echt een hele lastige keuze voor je! Wat een nare jongen, dat hij zo reageert... Dat jij zijn leven en relatie verpest? Dan had hij ook maar meer verantwoordelijkheid moeten nemen! Laat je niet teveel door dat soort woorden beïnvloeden. Maar hoe zie jij het voor je? Zou je een alleenstaande moeder willen en kunnen zijn? Als ik je verhaal zo lees lijkt het alsof een abortus ook enorm veel impact gaat hebben op je. Een enorme moeilijke keuze dus! Volg je gevoel en praat erover, inderdaad met instanties. Hopelijk kun je voor jezelf snel de keuze maken en helemaal achter die keuze staan. Succes!
vrijdag 4 oktober 2019 om 04:27
Wat moeilijk voor je! Besef je dat je een alleenstaande moeder gaat zijn? Je wilt heel veel van hem en dat is heel logisch, hij is immers de vader, maar zoals je hem beschrijft, kun je beter niets van hem verwachten. Hij gaat echt zijn verantwoordelijkheid niet nemen.
Probeer eens voor je te zien hoe het zal lopen als je het alleen gaat doen, met hulp van familie en vrienden natuurlijk. Bespreek dat ook met de instanties waar je mee in gesprek bent. Heel veel sterkte!
Probeer eens voor je te zien hoe het zal lopen als je het alleen gaat doen, met hulp van familie en vrienden natuurlijk. Bespreek dat ook met de instanties waar je mee in gesprek bent. Heel veel sterkte!
vrijdag 4 oktober 2019 om 04:47
Wil je echt een kind op de wereld zetten dat zo'n vader krijgt? Zelf klink je ook niet bepaald stabiel helaas, het komt niet over als een verstandige zet om deze zwangerschap door te zetten.
Ik begrijp niet dat je enerzijds heel duidelijk weet dat het hem alleen om seks ging, hij daarna lullig deed om je op afstand te houden en je dan nu tóch telkens zo aan hem wil blijven hangen. Waarom wil je steun van hem? Je weet dat hij het niet gaat geven en dan toch maar elke keer daarop hopen. Denk alsjeblieft na.
Ik begrijp niet dat je enerzijds heel duidelijk weet dat het hem alleen om seks ging, hij daarna lullig deed om je op afstand te houden en je dan nu tóch telkens zo aan hem wil blijven hangen. Waarom wil je steun van hem? Je weet dat hij het niet gaat geven en dan toch maar elke keer daarop hopen. Denk alsjeblieft na.
vrijdag 4 oktober 2019 om 06:19
Hoe lang ben je nu zwanger?
Heb je een baan en een huis? Zou je voor een kind kunnen zorgen?
Het is natuurlijk een debiele reden om maar een kind te krijgen omdat je vriendin zo blij is dat ze zwanger is. Hoe oud ben je? Wou je zelf kinderen?
Abortus is geen leven wegnemen want het leeft nog niet. Het kind krijgen zal je leven compleet op z’n kop zetten. Wil je dat?
Heb je een baan en een huis? Zou je voor een kind kunnen zorgen?
Het is natuurlijk een debiele reden om maar een kind te krijgen omdat je vriendin zo blij is dat ze zwanger is. Hoe oud ben je? Wou je zelf kinderen?
Abortus is geen leven wegnemen want het leeft nog niet. Het kind krijgen zal je leven compleet op z’n kop zetten. Wil je dat?
vrijdag 4 oktober 2019 om 07:09
Een kloppend hartje betekend geen leven??ClumsyNinja schreef: ↑04-10-2019 06:19
Wat een heftige situatie to, goed dat je contact hebt met instanties, ik hoop dat je daar terecht kan met je verhaal. Net wat anderen zeggen: als je deze zwangerschap doorzet moet je erop rekenen een alleenstaande moeder te worden want aan deze man ga je waarschijnlijk niks hebben.
vrijdag 4 oktober 2019 om 07:36
Een ongeplande zwangerschap doorzetten omdat een vriendin blij met haar zwangerschap is, vind ik onzinnig. Een eventuele abortus bij jou maakt haar zwangerschap niet minder fijn of echt.
Verder ben je heel erg met je scharrel bezig, maar ik denk niet dat hij betrokken gaat zijn. Ik zou me dus richten op de vraag of je alleenstaande moeder kan en wil worden en daar je besluit op baseren. Veel succes!
Verder ben je heel erg met je scharrel bezig, maar ik denk niet dat hij betrokken gaat zijn. Ik zou me dus richten op de vraag of je alleenstaande moeder kan en wil worden en daar je besluit op baseren. Veel succes!
vrijdag 4 oktober 2019 om 07:38
Ik moet het toch een keer vragen, want het valt me vaker op: het netwerk/familie/vrienden.Minik schreef: ↑04-10-2019 04:27Wat moeilijk voor je! Besef je dat je een alleenstaande moeder gaat zijn? Je wilt heel veel van hem en dat is heel logisch, hij is immers de vader, maar zoals je hem beschrijft, kun je beter niets van hem verwachten. Hij gaat echt zijn verantwoordelijkheid niet nemen.
Wat verwacht je van hen? En: hoeveel? Toch niet dat je samen dat kind op gaat voeden? Daar heeft een kind nu net ouders voor. Twee. Of een, als je een alleenstaande ouder bent. Maar je kan en mag toch niet verwachten dat anderen dat voor je gaan doen? Je ouders? Vrienden?
En een keer helpen, uiteraard. Maar met een keer helpen voedt je geen kind op. Dat is een keer een dag. Of zo. Een kind vraagt minstens 18 jaar lang zorg, hulp, begeleiding, geld, ondersteuning van de ouder(s). Maar je kan toch niet structureel de hulp van anderen incalculeren in de verwachten dat zij jouw probleem (kind in mijn eentje kan ik niet) oplossen?
Hoe zien mensen die dit adviseren dat voor zich?
vrijdag 4 oktober 2019 om 07:49
Een abortus is de beste keuze in zo'n geval.
Ik zie dat niet als een leven afnemen, maar juist het leven besparen. Ik geloof oprecht dat de komende generatie het niet fijn gaat krijgen in deze tijd van klimaathysterie. Als je dan al niet minstens met 2 liefhebbende ouders op kan groeien, beter van gewoon helemaal niet. Wat niet weet, wat niet deert tenslotte.
Ik zie dat niet als een leven afnemen, maar juist het leven besparen. Ik geloof oprecht dat de komende generatie het niet fijn gaat krijgen in deze tijd van klimaathysterie. Als je dan al niet minstens met 2 liefhebbende ouders op kan groeien, beter van gewoon helemaal niet. Wat niet weet, wat niet deert tenslotte.
vrijdag 4 oktober 2019 om 07:49
De hele OP gaat over die jongen en jouw contact met hem, welk effect een abortus zal hebben op dat contact. Niet over dilemma’s rondom een abortus zelf, over alleenstaand ouderschap, hoe je dit praktisch en financieel zou moeten doen. Je bent alleen maar met die knul bezig. Zijn ouders inlichten? Vond je dat je echt jouw verantwoordelijkheid?
Een kind is geen middel om iemand aan je te binden. Je haalt je enorm veel gezeur en drama op je hals als je dit kind laat komen, maar ergens denk ik dat je daar dan weer niet zo bang voor bent, gezien het drama wat je zelf nu schopt.
Een kind verdient meer dan dit. Jij bent er niet aan toe om moeder te worden en moeder worden met deze vader gaat jou en het kind ongelofelijk veel stress en spanningen opleveren.
Een kind is geen middel om iemand aan je te binden. Je haalt je enorm veel gezeur en drama op je hals als je dit kind laat komen, maar ergens denk ik dat je daar dan weer niet zo bang voor bent, gezien het drama wat je zelf nu schopt.
Een kind verdient meer dan dit. Jij bent er niet aan toe om moeder te worden en moeder worden met deze vader gaat jou en het kind ongelofelijk veel stress en spanningen opleveren.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:00
Goedemorgen. Wat een lastige situatie zit je in. Hoe is je eigen vangnet? Ik lees nergens over dat je je ei kwijt kan bij je ouders, goede vriendin enz? Zijn zij in beeld? En hoe? En dan niet in de zin van, dat ze praktisch gezien jou gaan helpen met je kindje, maar zijn ze er voor je? Kun je met ze praten hierover?
Hoe oud ben je zelf? Werk je, studeer je? Kijk, je hebt twee opties. Beide optisch gaan erin hakken, hoe dan ook. Je zult steun nodig hebben...
Die vader, die jongen, die zou ik afschrijven. Zoals ik het lees, kun je daar helemaal niks mee en niks van verwachten. Zegt genoeg over hem. Loop niet meer achter hem aan. Keijg voor jezelf op een rijtje wat je gaat doen en laat het hem daarna weten en nogmaals; verwacht niks. Je zult sterk moeten zijn om hem het hoofd te bieden.
Hoe oud ben je zelf? Werk je, studeer je? Kijk, je hebt twee opties. Beide optisch gaan erin hakken, hoe dan ook. Je zult steun nodig hebben...
Die vader, die jongen, die zou ik afschrijven. Zoals ik het lees, kun je daar helemaal niks mee en niks van verwachten. Zegt genoeg over hem. Loop niet meer achter hem aan. Keijg voor jezelf op een rijtje wat je gaat doen en laat het hem daarna weten en nogmaals; verwacht niks. Je zult sterk moeten zijn om hem het hoofd te bieden.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:07
Je hebt zijn ouders ingelicht omdat...?
Wraak? Je wil hem op die manier aan je binden?
Het is een scharrel voor de seks die je 3 maanden kende. Jullie waren beiden blijkbaar niet zo nauwkeurig met anticonceptie. En nu wil je het klompje cellen verder laten groeien omdat je vriendin ook zo blij is met haar zwangerschap. Zij is ook zwanger van haar 3-maandag scharrel voor de seks?
Wraak? Je wil hem op die manier aan je binden?
Het is een scharrel voor de seks die je 3 maanden kende. Jullie waren beiden blijkbaar niet zo nauwkeurig met anticonceptie. En nu wil je het klompje cellen verder laten groeien omdat je vriendin ook zo blij is met haar zwangerschap. Zij is ook zwanger van haar 3-maandag scharrel voor de seks?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:08
Je houdt je veel te veel bezig met de nieuwe vriendin van je scharrel.
Cru gezegd het maakt geen bal uit of hij wel of geen nieuwe vriendin heeft en wel of niet samenwoont.
Hij wil sowieso niets te maken hebben met het kind of jou.
Waarom ben je naar zijn ouders gegaan? Zij kunnen hun zoon echt niet dwingen om verantwoordelijkheid te nemen.
Geen abortus doen omdat het zo gezellig is om samen met je vriendin zwanger te zijn is een slecht idee. Natuurlijk is het leuk om samen babyspullen te shoppen en te fantaseren over jullie toekomstige kind.
Maar als de baby's dan geboren zijn en je het door vermoeidheid even allemaal niet meer trekt dan kan zij haar partner inschakelen en jij niet. Alleenstaande moeder zijn is zwaar.
En ja dan is een goed netwerk zeker belangrijk. Ook al zou je daardoor maar eens per maand oppas hebben. Dan is dat toch 1x per maand dat je helemaal aan je zelf toekomt.
Cru gezegd het maakt geen bal uit of hij wel of geen nieuwe vriendin heeft en wel of niet samenwoont.
Hij wil sowieso niets te maken hebben met het kind of jou.
Waarom ben je naar zijn ouders gegaan? Zij kunnen hun zoon echt niet dwingen om verantwoordelijkheid te nemen.
Geen abortus doen omdat het zo gezellig is om samen met je vriendin zwanger te zijn is een slecht idee. Natuurlijk is het leuk om samen babyspullen te shoppen en te fantaseren over jullie toekomstige kind.
Maar als de baby's dan geboren zijn en je het door vermoeidheid even allemaal niet meer trekt dan kan zij haar partner inschakelen en jij niet. Alleenstaande moeder zijn is zwaar.
En ja dan is een goed netwerk zeker belangrijk. Ook al zou je daardoor maar eens per maand oppas hebben. Dan is dat toch 1x per maand dat je helemaal aan je zelf toekomt.
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:12
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:13
Ach meissie toch, wat een lastige situatie
Maar toch TO, een kind heeft een stabiele, veilige en fijne omgeving nodig. En de eerste paar jaar moet er 24/7 iemand bij hem of haar zijn.
En een kind kost ontzettend veel geld.
Kun jij een kind dit in je eentje allemaal bieden? (Op de hulp van die jongen hoef je in ieder geval niet te rekenen)
In dat geval, ga erover zou ik zeggen.
Zo niet, lieve schat, neem je verantwoordelijkheid. Voor dat kind en voor jezelf.
(En laat meteen een hormoonspiraal of prikpil zetten. Echt ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er zo slordig omgegaan wordt met anticonceptie terwijl er zoveel mogelijk is vandaag de dag. Overigens vind ik het ook stom en ontzettend onverantwoord dat die jongen niet iets om zn leuter heeft gedaan..)
Je wil toch, hoop ik, enkel een kind op de wereld zetten die je een fijn leven kan bieden?
Think twice TO!
Een kind zet je hele leven op zijn kop.
Maar toch TO, een kind heeft een stabiele, veilige en fijne omgeving nodig. En de eerste paar jaar moet er 24/7 iemand bij hem of haar zijn.
En een kind kost ontzettend veel geld.
Kun jij een kind dit in je eentje allemaal bieden? (Op de hulp van die jongen hoef je in ieder geval niet te rekenen)
In dat geval, ga erover zou ik zeggen.
Zo niet, lieve schat, neem je verantwoordelijkheid. Voor dat kind en voor jezelf.
(En laat meteen een hormoonspiraal of prikpil zetten. Echt ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er zo slordig omgegaan wordt met anticonceptie terwijl er zoveel mogelijk is vandaag de dag. Overigens vind ik het ook stom en ontzettend onverantwoord dat die jongen niet iets om zn leuter heeft gedaan..)
Je wil toch, hoop ik, enkel een kind op de wereld zetten die je een fijn leven kan bieden?
Think twice TO!
Een kind zet je hele leven op zijn kop.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 08:16
11.01% gewijzigd
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:14
wat een reacties denk dat mensen mij verkeerd begrijpen. een vriendin is zwanger dus het voel heel naar dat ik het ook ben maar in deze situatie zit, daarbij ben ik 16 weken en dat is toch echt meer dan een klompje cellen.. al zou hij de hele wereld neuken moet hij weten, of hij er wel of niet gaan zijn voor het kind is zn geweten uiteindelijk.. daarop ga ik niet mn keuze baseren ook niet voor zn nieuwe relatie, of een vriendin of wie dan ook.. heb gewoon een baan, huis, spaargeld, geen schulden.. vind het wel heel makkelijk gezegd haal het weg... en labiel ben ik zeker op het moment ben erg verdrietig.
er is zeker geen goede basis en dat komt ook niet meer met hem maar ik of het kind hoef daar niet de dupe van te worden, en ik mag best verbaas zijn dat hij een meisje van het web over laat komen die hij slechts 1x gezien heeft en in nog geen maand mee gaat samen wonen, liever zij dan ik.... maar zou zelf in haar situatie deze topper voorbij laten gaan...
er is zeker geen goede basis en dat komt ook niet meer met hem maar ik of het kind hoef daar niet de dupe van te worden, en ik mag best verbaas zijn dat hij een meisje van het web over laat komen die hij slechts 1x gezien heeft en in nog geen maand mee gaat samen wonen, liever zij dan ik.... maar zou zelf in haar situatie deze topper voorbij laten gaan...
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:20
Lieve schat, het laatste waar je je op dit moment mee bezig moet
houden is hem.
Hij is een enorme eikel waar je echt niks aan hebt en je nog langer met hem bezighouden heeft echt geen zin, het spijt mij.
Eehhh 16 weken dan ben je lijkt mij toch al te laat voor een abortus?
Overigens als jij er voor wilt gaan in je eentje ga ik je niet tegenhouden maar besef dat een kind met zijn tweeën al ongelofelijk zwaar is, laat staan in je eentje.
houden is hem.
Hij is een enorme eikel waar je echt niks aan hebt en je nog langer met hem bezighouden heeft echt geen zin, het spijt mij.
Overigens als jij er voor wilt gaan in je eentje ga ik je niet tegenhouden maar besef dat een kind met zijn tweeën al ongelofelijk zwaar is, laat staan in je eentje.
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 04-10-2019 08:21
1.24% gewijzigd
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:20
Je bent al 16 weken? Tjee... dat maakt de zaak behoorlijk anders dan dat je nog pril zwaner bent. Ik krijg het idee dat je er wel uit bent. Fijn dat je een eigen huis/plek hebt, en een baan enz! Ga je ervoor? En is je omgeving al op de hoogte en staan ze achter je?
Natuurlijk mag je verbaasd zijn over die jongens, heeft alleen geen enkele toegevoegde waarde in dit verhaal...
Natuurlijk mag je verbaasd zijn over die jongens, heeft alleen geen enkele toegevoegde waarde in dit verhaal...
vrijdag 4 oktober 2019 om 08:21
Je mag tot 22 weken geloof ik.Phoebemeaculpa schreef: ↑04-10-2019 08:20Lieve schat, het laatste waar je je op dit moment mee bezig moet
houden is die jongen.