Het is dierendag!

04-10-2019 10:05 109 berichten
Hallo dierenliefhebbers en verzorgers, het is een feestdag vandaag. Nou zou je zeggen, in ons huis is het elke dag dierendag en dat is het bij mij ook, toch leuk om ze extra in het zonnetje te zetten. :puppy: :verliefd:
Mijn mooie grote rooie krijgt vandaag zalm en daar mag hij zoveel van eten als hij wenst. Een speeltje hoef ik niet aan te beginnen, want zijn lievelingsspeelgoed is een tiewrappie, daar kan hij uren zoet mee zijn.
Alsof hij het weet is alles lief vandaag, de tafel krijgt kopjes, de hocker, de bank, de kast, de stoel en ik natuurlijk, ik krijg ze inclusief liefdesbeetjes. :cat:

Wat gaan jullie doen om je huisdier(en) in het zonnetje te zetten? Wat heb je voor dier(en)?

Ik hoop dat dit een heel gezellig topic wordt. :peep:
leolux schreef:
04-10-2019 11:12
Gelijk heb je. ;-D
Ik vier dierendag met hem mee. :A:
Cateautje schreef:
04-10-2019 10:56
Katten zijn voor de volle 100% carnivoor, dus ik kan hem moeilijk een boterham met pindakaas geven.

Zou mijn hond heel erg blij van worden :rofl:
Hij mag geen botten meer dus misschien geef ik hem straks een broodje.
Star² schreef:
04-10-2019 11:15
Zou mijn hond heel erg blij van worden :rofl:
Hij mag geen botten meer dus misschien geef ik hem straks een broodje.
Toch hè, ik ben gek op mijn mooie grote rooie, maar honden hebben toch mijn hart. :heart: :puppy:
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
04-10-2019 11:12
Nou die zalm is waarschijnlijk de beste optie. Ik snap niet dat jij separatorvlees een diervriendelijke optie vindt? Het is nou niet dat dat lekkere biologische vrije uitloop geen antibiotica beesten zijn die daarvoor gebruikt worden.
Van 1 koe met een slecht leven kunnen meer katten eten, dan van een vis met een slecht leven. Zo gaan er minder dieren dood. Dus ja, dat vind ik inderdaad.
Maar goed, ik ga deze discussie hier niet voortzetten.
O ik heb ook nog vleeswaren van de Jumbo :hihi:
Kit_Kat schreef:
04-10-2019 11:18
Van 1 koe met een slecht leven kunnen meer katten eten, dan van een vis met een slecht leven. Zo gaan er minder dieren dood. Dus ja, dat vind ik inderdaad.
Maar goed, ik ga deze discussie hier niet voortzetten.

Toch nog even, ik heb geen flauw idee wat voor zalm zij koopt, dus je trekt conclusies gebaseerd op niks.
@( Jumbo?!! Oh dear!
Cateautje schreef:
04-10-2019 11:06
Ga maar gewoon weg met je principegekoer. Dit is een gezelligheidstopic, geen activistentehuis.
Ik dacht ook dat dit een gezellig topic was. Waar allemaal dierenliefhebbers samen kwamen om hun dierenliefde te delen. Maar als in het openingstopic al extra vissen worden geofferd, is de gezelligheid er voor dierenvrienden (dus niet alleen kattenvrienden) er snel vanaf. Dus zal hier ook snel vertrekken. Nog een fijne dierendag allemaal! :bye:
Cateautje schreef:
04-10-2019 11:21
@( Jumbo?!! Oh dear!

Ja heb je die lijst gezien? Ik waag het er niet op.
Star² schreef:
04-10-2019 11:24
Ja heb je die lijst gezien? Ik waag het er niet op.
Ja, meer dan 130 soorten en ze liggen ook bij de Aldi. Nou eet ik geen brood, dus heb het nog zelden in huis.
Zorgelijk hoor, dat je niet meer blind kunt vertrouwen.
Onze 4 katten hebben vorige week al een nieuwe krabpaal gekregen, die erg gewaardeerd wordt. Vandaag was de bedoeling dat ik iets lekkers voor ze zou gaan halen, maar vannacht werd kleuterdochter ziek en die kan ik nu echt niet door de regen mee gaan slepen naar de supermarkt.. Inmiddels ligt zij slapend op de bank, samen met de katten. 🤩
lokee schreef:
04-10-2019 11:30
Onze 4 katten hebben vorige week al een nieuwe krabpaal gekregen, die erg gewaardeerd wordt. Vandaag was de bedoeling dat ik iets lekkers voor ze zou gaan halen, maar vannacht werd kleuterdochter ziek en die kan ik nu echt niet door de regen mee gaan slepen naar de supermarkt.. Inmiddels ligt zij slapend op de bank, samen met de katten. 🤩

Beterschap :redrose:
lokee schreef:
04-10-2019 11:30
Lekker gekroeld met elkaar op de bank is ook dierendag. :)

Beterschap voor je meisje.
Star² schreef:
04-10-2019 11:13
Mijn kat is trouwens raar, die gaat kotsen van natvoer en vis moet hij ook niet. Rauwe kip daarentegen; loopt zo tegen mijn been op.
de kip of de poes?
De kat heeft hier een wigwamtentje gekregen en ik heb een doos gourmet blikjes gekocht. Voorheen deed ik er niks aan, maar nu met mijn dochter van 4 wel. Zij vindt het heel leuk en heeft ook een foto van de kat mee naar school en gaat een tekening voor de kat maken voor boven zijn etensbakjes.

Ik vind het gelijk een goede aanleiding om haar zo liefde en respect voor dieren bij te brengen. Ook mooi om te lezen dat een aantal organisaties ook geen vlees serveren in de bedrijfskantine en dat de smullers op Amsterdam cs geheel vleesvrij is vandaag.
Is heel goed, kinderen op te laten groeien met dieren, het maakt betere volwassenen van ze.
heel vervelend. Maar mijn katten worden extra verwend. Toch een dubbel gevoel. vanavond krijgen ze tonijn met venusschelpen van hun favoriete merk. Maar ja, een tonijn is ook een dier. En een venusschelp ook. Hun dierendag bestaat weer uit 'voedsel dienen' voor mijn viervoeters. Die van mij vertikken zelf aan dierendag te doen en een dagje vegetarisch te gaan eten.

Ik heb overigens zelf een beetje het idee dat die hele dierendag ze aan hun reet roest. :rofl:
gizzmo-returns schreef:
04-10-2019 11:41
de kip of de poes?

Zombie kip.
Wij eten een dagje vegan ipv vega. De katten, konijnen en hamster krijgen hun gewone eten en waarschijnlijk wat wat extra aandacht van de kinderen.
Zou het wel leuk vinden als meer mensen meedoen met 'eet geen dierendag'. Al was het maar om te ervaren dat vega ook lekker kan zijn en wat vooroordelen weg te nemen.
Kat krijgt wat speeltjes (alsof hij er nog niet genoeg had ;-D ) en de slang een nieuwe reptielengrot omdat hij te groot wordt voor z'n huidige.
Onze diva (blauwe brits korthaar) heeft een nieuw speeltje gekregen. Ze heeft onderhand net zoveel speelgoed als kind. Regelmatig gehad met ouders hun kind kwamen halen na een speelafspraakje en dat ze dan zeiden;"kind, je moet dat en dat ding nog opruimen."
Eh nee, dat is van de poes :$ :rofl:

Straks nog even naar de winkel voor een snoepje of natvoer (krijgt ze normaal nooit)
Hier ligt de hond heerlijk tevreden te knabbelen op een nieuw bot. 5 minuten voordat hij dat kreeg dacht hij “ik verwen mezelf gewoon” en heeft hij de croissant van onze zoon gestolen, de stouterd.
Vandaag is het voor mij een hele trieste dierendag. Vanmiddag om 15.00 uur komt de dierenarts bij me thuis om mijn twee stokoude konijnen in te laten slapen. Aangezien ze onafscheidelijk zijn vind ik het fijn dat ze samen kunnen gaan, ze zijn helemaal 'op' maar tjemig, wat doet het pijn om afscheid van ze te moeten nemen :'(
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Aw Calamity :-(
Onze kat is afgelopen lente ook dood gegaan helaas, maar we hopen morgen een nieuwe kat uit het asiel te kunnen adopteren, we hebben deze op het oog, ze heet Penny:

Afbeelding
Calamitycat schreef:
04-10-2019 12:57
Vandaag is het voor mij een hele trieste dierendag. Vanmiddag om 15.00 uur komt de dierenarts bij me thuis om mijn twee stokoude konijnen in te laten slapen. Aangezien ze onafscheidelijk zijn vind ik het fijn dat ze samen kunnen gaan, ze zijn helemaal 'op' maar tjemig, wat doet het pijn om afscheid van ze te moeten nemen :'(
Och wat naar. :(

Heel veel sterkte. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven