Verdrietig

05-10-2019 15:20 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff, kan even niet bij vrienden of vriendinnen terecht dus wil graag hier mn verhaal doen.
11 jaar samen, 3 kinderen (2 uit vorige huwelijk), een zaak samen waar we allebei veel in werken.
3 jaar geleden heeft mijn man een burn out gehad, ik een jaar later helaas. Onze zaak vergt veel van ons en we gaan altijd 100 % en meer. Na die burn outs, waar we beiden goed zijn uitgekomen met verschillend soorten hulp, ziijn we anders gaan werken. Meer rust, 1 zaak verkocht nog 1 over dus, sport en beter opletten op ons dieet.
Het was nog steeds pittig, maar we gingen ervoor.
De laatste tijd merkte ik dat mijn man weet erg moe was, lastig communiceren ed en lang in het café hangen. We zeiden nog even doorbijten en dan gaan we lekker op vakantie en kunnen we bijkomen. Die begint dus morgen en gisteravond is hij (ondanks dat hij door me gewaarschuwd was en gevraagd om het niet te doen) weer in het café blijven zitten. En met z’n dronken kop een ander gezoend. De zak. Laat thuis en ik kwam naar beneden om te kijken naar hem en ook verhaal halen.
Hij loog over wat er was gebeurd, heb hem naar bed gestuurd, want praten had geen nut natuurlijk. Vandaag kwamen de excuses, dat hij een zak was en er doorheen zat.
En nu zit ik te denken wat en hoe. We hebben samen een kind die vreselijk uitkijkt naar de vakantie samen. Maar eigenlijk heb ik geen zin om bij hem te zijn. M’n eerste reactie was, ik ben weg. Maar goed, het is de eerste keer dat we dit meemaken. Ik hou echt heel veel van hem, het doet ook echt pijn dat het gebeurd is. Maar ik wil niet opgeven wat we hebben en met hulp hier door heen komen.
Ik weet niet wat ik precies zoek of vraag aan jullie, maar bedankt als alles gelezen hebt.
Poeh dat is wel heftig. Kut gaat het de komende periode sowieso worden, of je nou wel of niet mee op vakantie gaat. Persoonlijk zou ik het wel doen, even in een andere omgeving, goede gesprekken voeren, eerlijk zijn naar elkaar.
'Happiness is only real when shared'.
Ja, dat dacht ik dus ook net. Het wordt toch kut de komende tijd, maar wil niet dat ons kind hier nu al de dupe van is.
Dank je voor je berichtje!
Oh totallyfree jouw tekst onderin komt wel even binnen.
Ik denk dat jullie het roer drastisch om moeten gooien.
Jullie leven om te werken zoals ik het lees en daar gaan jullie aan onderdoor.

Doorbijten tot de vakantie? Je bent niet wijs.

Tijd om het helemaal anders aan te pakken, qua werk en prive om dat in balans t hebben. En misschien tijd om ook dit bedrijf van de hand te doen en gewoon in loondienst te gaan werken. Dat is geen schande.
Graag gedaan. Waar gaan jullie heen? Probeer op die manier voor jezelf je gedachte op en rijtje te krijgen. Neem je momentjes, ga lekker even een wandeling maken, trek je terug en wees daarin ook eerlijk naar je kindje. Zeg gewoon dat mama soms even wat tijd voor zichzelf nodig heeft. Ik vind altijd dat je wel eerlijk mag zijn over je emoties, je hoeft niet te vertellen wat er speelt natuurlijk.
Sterkte :)
@Doreia bedankt voor je antwoord. Het is ook zeker een optie waar we ook over nadenken. We hebben veel plezier in het samen werken en de mogelijkheden die we hebben in de zaak. Maar het is wel heftig, daar heb je gelijk in.
@totallyfree we gaan richting de zon. Dus een andere omgeving en hier loop ik ook vaak nog een rondje alleen dus daar zal die kleine niet gek van opkijken. Wel goed dat je zegt dat ik daar ook kan doen. Dat ga ik onthouden!
Ik zou alleen met je kind gaan en man thuislaten, mag hij mooi even gaan overdenken wat hij precies gedaan heeft. En dan kan jij even afstand nemen van alles.
Hoe kwam je er trouwens achter?
Tijd om de vakantie te benutten om de rest van jullie leven goed in te plannen. Leuk dat jullie goed samen kunnen werken en veel mogelijkheden hebben, maar zet heel goed de voors en de na's op een rij. En maak hele duidelijke afspraken hoe een en ander aan te pakken na de vakantie.

Die zoen is voor jullie allebei een dikke rode vlag om elkaar eens diep in de ogen te kijken en je af te vragen welke vlakken in jullie leven duidelijk moeten worden verbeterd om een algeheel mooi leven te hebben zonder dat je op je tenen moet lopen.
Vivaventilator schreef:
05-10-2019 15:28
Oh totallyfree jouw tekst onderin komt wel even binnen.
Bedoel je mijn onderschrift? :)

Lekker, probeer er ondanks alles toch van te genieten. Wil je met hem verder? Ga dan met hem in gesprek, verken je grenzen en kijk hoe hij erin staat. Het is nog niet uitzichtloos, maar dat het anders moet is wel zeker. En dat wordt keihard knokken de komende tijd, maar choose your battles wisely.
Checken jullie wel voldoende bij elkaar hoe het gaat en wat de staat is van de relatie etc...dat jij happy bent betekent niet dat het voor de ander automatisch ook geldt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@honingbij er waren anderen in die zaak. Iemand die ik ken en die schrok zich wild, want mijn man is niet zo eh was niet zo. Heb er ook aan gedacht om alleen met kind te gaan, maar ik wil echt met hem verder. En wil dat ook samen doen dus niet eerst apart een week zondes overdenken.
@doreia ja zo’n vakantie zal het worden.
@totallyfree ja ik wil heel graag met hem verder. Het is niet dat ik bang ben om alleen te blijven of iets anders. Hij is ook maar een mens en heeft een fout gemaakt, daar kunnen we iets aan doen of in ieder geval niet gelijk opgeven.
Ik snap dat je nu even heel verdrietig bent en ook erg geschrokken. Maar is een dronken zoen echt onoverkomelijk? Of is het een wake-up call en iets dat jullie juist dichter bij elkaar kan brengen?
viva-amber schreef:
05-10-2019 15:51
Checken jullie wel voldoende bij elkaar hoe het gaat en wat de staat is van de relatie etc...dat jij happy bent betekent niet dat het voor de ander automatisch ook geldt.
Ja dat doen we zeker. We zijn altijd in contact met elkaar en hebben ook echt tijd voor elkaar gelukkig. Niet elke week, maar 1 keer per 6 weken gaan we met z’n tweetjes eten en wekelijks maandagmiddag lunch met lange wandeling.
Wat een rot situatie waar je dan zo ineens in zit. Ik vind de rode vlag die hier boven wordt genoemd een goede opmerking. Zie het ook zo, als waarschuwing en niet gelijk als finishstreep.

Ik wil het niet bagataliseren maar het is nog maar een zoen. Geen maandenlang bedrog en leugens. Ik zou wel op vakantie gaan en alles eens samen goed op een rijtje zetten, vinden wij elkaar nog wel leuk genoeg en waarom zijn jullie elkaar kwijt geraakt dat hij graag in de kroeg zit en ontvankelijk is voor een andere vrouw.

Soms moet je even wakker geschud worden om je eigen rol in een relatie en leven te zien (beiden). Kennelijk vergt de eigen zaak veel van jullie samen, is dat het allemaal waard. Jullie kunnen nu nog op de rem trappen en keuzes maken, zakelijk en relationeel.
Ik doe mijn best
Nummer*Zoveel schreef:
05-10-2019 15:55
Ik snap dat je nu even heel verdrietig bent en ook erg geschrokken. Maar is een dronken zoen echt onoverkomelijk? Of is het een wake-up call en iets dat jullie juist dichter bij elkaar kan brengen?
Ik hoop het laatste. Ik praat het niet goed wat hij heeft gedaan, maar als we nu samen aan onze relatie kunnen werken dan hoop ik dat we samen kunnen blijven.
[quote=Senseo post_id=30460845 time=1570284045 user_id=35469]
Wat een rot situatie waar je dan zo ineens in zit. Ik vind de rode vlag die hier boven wordt genoemd een goede opmerking. Zie het ook zo, als waarschuwing en niet gelijk als finishstreep.

Ik wil het niet bagataliseren maar het is nog maar een zoen. Geen maandenlang bedrog en leugens. Ik zou wel op vakantie gaan en alles eens samen goed op een rijtje zetten, vinden wij elkaar nog wel leuk genoeg en waarom zijn jullie elkaar kwijt geraakt dat hij graag in de kroeg zit en ontvankelijk is voor een andere vrouw.

Dit :(
Net weer een potje zitten janken. Dat zal nog wel vaker voorkomen vrees ik. Gelukkig is de kleinste middagje bij opa en oma dus die ziet dat niet.
Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties, meer tips zijn altijd welkom!
Ook al probeer ik het rationeel te bekijken, had liever gehad dat er iemand me een stomp in m’n gezicht had gegeven. Heel de dag hoofdpijn en buikpijn, terwijl de vrolijke appjes van vriendinnen binnenstromen met fijne vakantie!
Maar ik weet dat het helemaal niet die relaxte vakantie gaat worden waar we het al maanden over hebben.
Er is iets kapot en dat krijgen we echt niet meer terug :(
Ik zou mij meer zorgen maken over zijn gezuip dan over een dronken zoen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Zoals ik al in de OP had gezet, deed ik dat dus al.
Vivaventilator schreef:
05-10-2019 16:01
Ik hoop het laatste. Ik praat het niet goed wat hij heeft gedaan, maar als we nu samen aan onze relatie kunnen werken dan hoop ik dat we samen kunnen blijven.

Dat hoop ik ook voor jullie. Als jouw man een stelselmatige oplichter was die er al jaren een zoolmeet op nahoudt, had hij niet openlijk in de kroeg met anderen erbij zitten zoenen en niet toegegeven dat hij een enorme zak was.
Klinkt alsof jullie elkaar toch (weer) een beetje zijn kwijtgeraakt nu jullie beider burn-out. Zoiets gebeurt toch snel, kan een sluipproces zijn. Eigen zaak en druk of niet. Uiteraard heeft jouw man zich onverantwoord gedragen door teveel te gaan zuipen en deze uitglijder te maken, maar het is wel menselijk dat zoiets een keer gebeurt.
Ik zou wel gaan op vakantie, hopelijk kunnen jullie er dan achter komen wat er toch niet goed liep. Kijk vervolgens of hij bereid is te zien wat zijn gedrag aanricht en of jullie er alsnog samen uitkomen.

Sterkte!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
calvijn1 schreef:
05-10-2019 23:17
Ik zou mij meer zorgen maken over zijn gezuip dan over een dronken zoen

Inderdaad, kennelijk had je hem al gezegd dat niet te doen, maar ging hij toch en bleef hangen. Daar zou ik zeker de onderste steen van boven willen hebben want misschien is dat inderdaad wel belangrijker dan die zoen.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Argentovivo schreef:
06-10-2019 00:59
Dat hoop ik ook voor jullie. Als jouw man een stelselmatige oplichter was die er al jaren een zoolmeet op nahoudt, had hij niet openlijk in de kroeg met anderen erbij zitten zoenen en niet toegegeven dat hij een enorme zak was.
Klinkt alsof jullie elkaar toch (weer) een beetje zijn kwijtgeraakt nu jullie beider burn-out. Zoiets gebeurt toch snel, kan een sluipproces zijn. Eigen zaak en druk of niet. Uiteraard heeft jouw man zich onverantwoord gedragen door teveel te gaan zuipen en deze uitglijder te maken, maar het is wel menselijk dat zoiets een keer gebeurt.
Ik zou wel gaan op vakantie, hopelijk kunnen jullie er dan achter komen wat er toch niet goed liep. Kijk vervolgens of hij bereid is te zien wat zijn gedrag aanricht en of jullie er alsnog samen uitkomen.

Sterkte!
Dank je! Een sluipproces ik ga dat eens nalezen. Het zou zeker daarmee te maken kunnen hebben. Fijn om andere inzichten te krijgen.
We hebben net weer gepraat, want ik kan niet slapen. Heb gezegd dat ik wil dat hij hulp zoekt en niet meer drinkt. Want het was gewoon teveel de laatste tijd en dat is gewoon niet nodig en niet goed voor je gezondheid. Hij zegt dat hij alles wil doen om mij te laten zien dat hij van me houdt en bij mij wil zijn.
Ik heb vanavond mijn beste vriendin gebeld, want voelde me bezwaard en ook zij zei ga op vakantie om te kijken of jullie in een andere omgeving met elkaar kunnen praten. Dus we gaan.
Niet de vakantie waar ik al een jaar naar uitkeek helaas.
Bedankt voor je berichtje. Ik vind het heel tof dat je de moeite hebt genomen om te reageren.
Iedereen trouwens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven