job haten
zaterdag 5 oktober 2019 om 08:50
zaterdag 5 oktober 2019 om 08:59
Ik heb geen betaald werk. Maar kan het zó missen. Had me geschoold tot iets wat ik zo graag deed. Waar heel mijn hart lag. Mis dat na jaren nog steeds regelmatig. Maar ook de collega's. Het 'moe maar voldaan'-gevoel. De vakantie samen inluiden. Samen doelen behalen. Dagstructuur hebben. Gezellige momenten met de mensen op het werk. Van je salaris en vakantiegeld leuke dingen kunnen doen. Iets 'voor mezelf' hebben, buiten mijn gezin.Tinkerbell1988 schreef: ↑04-10-2019 23:50bah haten, ik neem aan dat niemand echt graag werkt. moest je de keuze hebben zouden jullie dan nog alle dagen vroeg willen opstaan.
Werk is zóveel meer dan enkel iets doen voor je salaris.... Vind het soms nog zo jammer dat ik keihard heb gewerkt om na mijn ongeval te gaan studeren en dan alsnog thuis te zitten.
Ga ander werk doen als je het met tegenzin doet. Je brengt er zoveel tijd door, ga iets leuks doen!
zaterdag 5 oktober 2019 om 17:54
Dat is natuurlijk fantastisch voor jou, maar je beseft neem ik aan wel dat niet iedereen dat kan zeggen? soms is je rekeningen kunnen betalen en jezelf niet al te veel verloochenen net genoeg. Het is idd niet handig om (je job) te haten, maar je werk echt leuk vinden is weer het andere uiterste, en dat is maar voor een minderheid weggelegd.
zaterdag 5 oktober 2019 om 18:33
Ik vind werken leuk, daarom doe ik het ook 5 dagen per week/40 uur. Ik heb de afgelopen jaren verschillende dingen gedaan en ik vond het eigenlijk altijd gewoon leuk, nieuwe dingen leren, werken met klanten, werken met collega's.
Mijn eerste baan na mijn afstuderen wat wel om te haten, maar dat was zwaar werk, minimum loon en mijn collega's moesten mij niet omdat ik met mijn hbo-diploma blijkbaar zo arrogant was. Nu ben ik veel, maar niet arrogant.
Mijn eerste baan na mijn afstuderen wat wel om te haten, maar dat was zwaar werk, minimum loon en mijn collega's moesten mij niet omdat ik met mijn hbo-diploma blijkbaar zo arrogant was. Nu ben ik veel, maar niet arrogant.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
zaterdag 5 oktober 2019 om 18:38
Haten vindt ik wel wat groot, maar ik ben zeker heel erg klaar.met mijn huidige werk functie branch ik ben ook dan lekker fanatiek aan het solliciteren. Niet op je plek zitten niet te leuke collega s weinig salaris, erg saai en eentonig werk, slechte leiding te maken met arrogantie neerbuigendheid is niet heel aantrekkelijk, ik ben dan ook enorm gestresst hierdoor en erg moe.
zaterdag 5 oktober 2019 om 19:52
Ik zeg dat IK mijn werk leuk vind.Mozza schreef: ↑05-10-2019 17:54Dat is natuurlijk fantastisch voor jou, maar je beseft neem ik aan wel dat niet iedereen dat kan zeggen? soms is je rekeningen kunnen betalen en jezelf niet al te veel verloochenen net genoeg. Het is idd niet handig om (je job) te haten, maar je werk echt leuk vinden is weer het andere uiterste, en dat is maar voor een minderheid weggelegd.
Verder heb ik nergens een ordeel over wie dan ook, dus hou je belerende praatje maar voor een ander
zaterdag 5 oktober 2019 om 19:57
apiejapie schreef: ↑05-10-2019 08:59Ik heb geen betaald werk. Maar kan het zó missen. Had me geschoold tot iets wat ik zo graag deed. Waar heel mijn hart lag. Mis dat na jaren nog steeds regelmatig. Maar ook de collega's. Het 'moe maar voldaan'-gevoel. De vakantie samen inluiden. Samen doelen behalen. Dagstructuur hebben. Gezellige momenten met de mensen op het werk. Van je salaris en vakantiegeld leuke dingen kunnen doen. Iets 'voor mezelf' hebben, buiten mijn gezin.
Werk is zóveel meer dan enkel iets doen voor je salaris.... Vind het soms nog zo jammer dat ik keihard heb gewerkt om na mijn ongeval te gaan studeren en dan alsnog thuis te zitten.
Ga ander werk doen als je het met tegenzin doet. Je brengt er zoveel tijd door, ga iets leuks doen!
zaterdag 5 oktober 2019 om 20:03
Tinkerbell1988 schreef: ↑05-10-2019 19:46was geen topic dat ik mijn werk haat ofzo, is gewoon algemeen discussie topic!
Hoe kom je op zo'n vraag dan?
zaterdag 5 oktober 2019 om 20:21
Oké, dan nog snap ik de insteek geloof ik niet helemaal. Ik zou dan eerder vragen om juist te vertellen wat er zo leuk is aan je werk, of hoe iemands werkdag verloopt.
Bij sommige jobs kan ik me niet voorstellen wat iemand dan de hele dag doet. Lijkt mij interessanter.
zaterdag 5 oktober 2019 om 20:26
kan me niet voorstellen dat iemand bv in de fabriek elke dag de zelfde flessen controleert of pottekes vult, dat dat plezant moet zijn of voor een kuisvrouw die elke dezelfde rotzooi van een toilet moet opkuisenAndersom schreef: ↑05-10-2019 20:21Oké, dan nog snap ik de insteek geloof ik niet helemaal. Ik zou dan eerder vragen om juist te vertellen wat er zo leuk is aan je werk, of hoe iemands werkdag verloopt.
Bij sommige jobs kan ik me niet voorstellen wat iemand dan de hele dag doet. Lijkt mij interessanter.
zaterdag 5 oktober 2019 om 20:40
Tinkerbell1988 schreef: ↑05-10-2019 20:26kan me niet voorstellen dat iemand bv in de fabriek elke dag de zelfde flessen controleert of pottekes vult, dat dat plezant moet zijn of voor een kuisvrouw die elke dezelfde rotzooi van een toilet moet opkuisen
De 'kuisvrouw' op mijn werk, die wij gewoon de schoonmaakster noemen, vindt haar werk oprecht leuk. Ze komt graag als wij er nog zijn, vindt het fijn om te merken hoe blij we met haar zijn. Doet graag in overleg eens iets anders dan waar ze standaard voor komt. Mijn lokaal wordt op een bepaalde dag nauwelijks gebruikt, in die tijd doet ze dan iets anders. Voor haar zijn de tijden prima te combineren met haar thuissituatie.
Mooi toch?
zaterdag 5 oktober 2019 om 20:48
Ik haat mijn werk niet, maar zit er wel (zwaar) in de blessuretijd. Waarmee ik bedoel te zeggen dat ik er best wel behoorlijk klaar mee ben. Ik denk ook dat mijn baan in de essentie niet ontworpen is om jaren lang te blijven doen.
Sinds april dit jaar ben ik volop aan het solliciteren, maar tot op heden zonder succes.
Moet zeggen dat af en toe de stress wel even naar mijn hoofd schiet omdat ik besef dat ik deze baan voorlopig nog wel even nodig heb voor mijn inkomen, en het nog wel minimaal 3-4 maanden duurt voordat ik hier weg zal zijn.
Moet wel eerlijk bekennen dat het voor een groot deel een ego-kwestie is. Ik ga op zich niet met tegenzin naar mijn werk. Maar ik besef wel dat het voor mijn ontwikkeling nu tijd wordt om een stap voorwaarts te gaan maken. Ik ben hier begonnen met een trainee-ship, en mijn mede trainees waarmee ik in 2016 ben begonnen, zijn bijna allemaal ook al vertrokken. Dat ik hier dan nog zit, strijkt mijn ego een beetje tegen de haren in.
Sinds april dit jaar ben ik volop aan het solliciteren, maar tot op heden zonder succes.
Moet zeggen dat af en toe de stress wel even naar mijn hoofd schiet omdat ik besef dat ik deze baan voorlopig nog wel even nodig heb voor mijn inkomen, en het nog wel minimaal 3-4 maanden duurt voordat ik hier weg zal zijn.
Moet wel eerlijk bekennen dat het voor een groot deel een ego-kwestie is. Ik ga op zich niet met tegenzin naar mijn werk. Maar ik besef wel dat het voor mijn ontwikkeling nu tijd wordt om een stap voorwaarts te gaan maken. Ik ben hier begonnen met een trainee-ship, en mijn mede trainees waarmee ik in 2016 ben begonnen, zijn bijna allemaal ook al vertrokken. Dat ik hier dan nog zit, strijkt mijn ego een beetje tegen de haren in.
zaterdag 5 oktober 2019 om 22:53
Tinkerbell1988 schreef: ↑05-10-2019 20:26kan me niet voorstellen dat iemand bv in de fabriek elke dag de zelfde flessen controleert of pottekes vult, dat dat plezant moet zijn of voor een kuisvrouw die elke dezelfde rotzooi van een toilet moet opkuisen
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:38
En dan nu nog een keer in het Nederlands...
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:44
nop
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:44
Ze is waarschijnlijk Belgisch en zo moeilijk is het niet om het te begrijpen.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:47
Wageningen1985 schreef: ↑05-10-2019 23:44Ze is waarschijnlijk Belgisch en zo moeilijk is het niet om het te begrijpen.
Je meent het.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:49
O je vindt het leuk om mensen af te zeiken om hun accent? Zeg dat dan meteen.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:49
ik ben belgisch idd.Wageningen1985 schreef: ↑05-10-2019 23:44Ze is waarschijnlijk Belgisch en zo moeilijk is het niet om het te begrijpen.