job haten
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:53
Nee echt??
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:54
Wageningen1985 schreef: ↑05-10-2019 23:49O je vindt het leuk om mensen af te zeiken om hun accent? Zeg dat dan meteen.
Ik ben jou uitleg verschuldigd? Hoezo?
En ik hoor geen accent hier hoor.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:57
Ik zit beetje in dezelfde situatie, behalve dat ik wat verder in mijn loopbaan ben en het geen ego-kwestie is. Ik ken dat wel, dat je om je heen kijkt en opeens denk dat je achterloopt ofzo. Als het je lukt zou ik die gedachte zo snel mogelijk loslaten, want dat kun je echt de rest van je leven blijven denken. Beter om je gewoon op je eigen pad te richten. Dat geldt voor werk, maar ook relatie, kinderen, emotionele ontwikkeling, salaris, hoe je huis is ingericht, auto, zingeving, sport, enzovoorts. Je kunt je echt eindeloos vergelijken en af en toe kom je bovenaan en af en toe onderaan.You_gotta_be_tough schreef: ↑05-10-2019 20:48Ik haat mijn werk niet, maar zit er wel (zwaar) in de blessuretijd. Waarmee ik bedoel te zeggen dat ik er best wel behoorlijk klaar mee ben. Ik denk ook dat mijn baan in de essentie niet ontworpen is om jaren lang te blijven doen.
Sinds april dit jaar ben ik volop aan het solliciteren, maar tot op heden zonder succes.
Moet zeggen dat af en toe de stress wel even naar mijn hoofd schiet omdat ik besef dat ik deze baan voorlopig nog wel even nodig heb voor mijn inkomen, en het nog wel minimaal 3-4 maanden duurt voordat ik hier weg zal zijn.
Moet wel eerlijk bekennen dat het voor een groot deel een ego-kwestie is. Ik ga op zich niet met tegenzin naar mijn werk. Maar ik besef wel dat het voor mijn ontwikkeling nu tijd wordt om een stap voorwaarts te gaan maken. Ik ben hier begonnen met een trainee-ship, en mijn mede trainees waarmee ik in 2016 ben begonnen, zijn bijna allemaal ook al vertrokken. Dat ik hier dan nog zit, strijkt mijn ego een beetje tegen de haren in.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:58
noemen ze dialect, wijsneus. of kennen ze dat niet in nederland.PoesinBoots schreef: ↑05-10-2019 23:54Ik ben jou uitleg verschuldigd? Hoezo?
En ik hoor geen accent hier hoor.
zaterdag 5 oktober 2019 om 23:59
Tinkerbell1988 schreef: ↑05-10-2019 23:58noemen ze dialect, wijsneus. of kennen ze dat niet in nederland.
Hoor ik ook niet.
zondag 6 oktober 2019 om 00:23
Dialect op een niet streek gebonden forum is best asociaal.Tinkerbell1988 schreef: ↑05-10-2019 23:58noemen ze dialect, wijsneus. of kennen ze dat niet in nederland.
zondag 6 oktober 2019 om 08:30
Als je je baan zoveel haat is het tijd om op te stappen.
Ik ga over het algemeen met plezier naar mijn werk. Niet elke klus is leuk, maar ook de rotklussen kun je best wat leuker maken door te blijven "spelen". Niet alles hoeft altijd zo serieus aangevlogen te worden
Ik ga over het algemeen met plezier naar mijn werk. Niet elke klus is leuk, maar ook de rotklussen kun je best wat leuker maken door te blijven "spelen". Niet alles hoeft altijd zo serieus aangevlogen te worden
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
zondag 6 oktober 2019 om 09:41
Eens. Ik heb daar lang last van gehad, dat ik voor mijn gevoel onderpresteerde en dus faalde.ZoeyMaar schreef: ↑05-10-2019 23:57Ik zit beetje in dezelfde situatie, behalve dat ik wat verder in mijn loopbaan ben en het geen ego-kwestie is. Ik ken dat wel, dat je om je heen kijkt en opeens denk dat je achterloopt ofzo. Als het je lukt zou ik die gedachte zo snel mogelijk loslaten, want dat kun je echt de rest van je leven blijven denken. Beter om je gewoon op je eigen pad te richten. Dat geldt voor werk, maar ook relatie, kinderen, emotionele ontwikkeling, salaris, hoe je huis is ingericht, auto, zingeving, sport, enzovoorts. Je kunt je echt eindeloos vergelijken en af en toe kom je bovenaan en af en toe onderaan.
Maar ik heb dat los kunnen laten en richt me nu vooral op mijn eigen ontwikkeling.
Tuurlijk, van mijn oud-klasgenoten op het HBO zullen een aantal veel.boeiender en beter betaald werk hebben. Of niet....ik weet het niet want ik heb geen contact met ze.
Ik weet wel dat ik met plezier werk en nog steeds veel bijleer en veel mogelijkheden heb voor ontwikkeling.
Ik krijg er veel energie van.
zondag 6 oktober 2019 om 09:45
zondag 6 oktober 2019 om 09:46
Ik heb jaren een baan gehad die ik erg leuk vond, tot de crisis kwam en ik mijn baan kwijtraakte. Ik vond werkloosheid en niet werken veel erger dan mijn baan. Daarna kreeg ik een baan die ik echt haatte, met een klootzak van een manager. Ik heb het 4 maanden volgehouden en denk er met gruwel aan terug.
Inmiddels ligt die tijd lang achter me, en heb ik sinds dien altijd hartstikke leuke banen gehad. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Als ik nu de loterij zou winnen zou ik nog steeds dezelfde baan hebben. Wellicht een dagje minder werken of ook weleens een project aannemen dat niets oplevert qua geld.
Voor iedereen die haar baan haat: zo snel mogelijk wegwezen.
Inmiddels ligt die tijd lang achter me, en heb ik sinds dien altijd hartstikke leuke banen gehad. Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk. Als ik nu de loterij zou winnen zou ik nog steeds dezelfde baan hebben. Wellicht een dagje minder werken of ook weleens een project aannemen dat niets oplevert qua geld.
zondag 6 oktober 2019 om 10:26
Eens. Ik zou dan wellicht ook een dag minder gaan werken, maar zou er zeker niet mee stoppen. Daarvoor levert het me, naast het salaris, teveel andere dingen op.
I'm not lazy
zondag 6 oktober 2019 om 10:37
Het zou toch ook treurig zijn als je alleen maar werkt voor het salaris. Dat deed ik bij die baan die ik zo vreselijk vond. Alles was er stom aan behalve het salaris, dat was riant. Maar ja, geld alleen is echt niet genoeg. Nu heb ik een baan die mij veel rijker maakt, door de groei die ik kan doormaken, door het leren, door mijn collega's. Mijn baan is ook niet een baan, het is mijn carrière.
zondag 6 oktober 2019 om 11:09
Het lijkt me geweldig fijn als je met zoveel plezier naar je werk kan vertrekken.luiwammes schreef: ↑06-10-2019 09:46Ik heb jaren een baan gehad die ik erg leuk vond, tot de crisis kwam en ik mijn baan kwijtraakte. Ik vond werkloosheid en niet werken veel erger dan mijn baan. Daarna kreeg ik een baan die ik echt haatte, met een klootzak van een manager. Ik heb het 4 maanden volgehouden en denk er met gruwel aan terug.
Ik vind mijn werk, schoonmaak, niet leuk. Haten is een groot woord maar met plezier naar mijn werk vertrekken zit er niet in. Gelukkig werk ik bij fijne gezinnen, en eens ik bezig ben denk ik er verder niet bij na. En ik haal er nog enige voldoening uit dat ik weet dat mijn klanten straks blij zijn in een schoon huis thuis te komen. Maar soms moet ik ook vervangingen doen , en soms kom ik dan terecht bij zo’n ‘ dan had je maar beter je best moeten doen op school’ type, en dan vervloek ik mijn werk toch wel even hartgrondig.
Als ik morgen niet meer zou moeten , zou ik een gat ik de lucht springen.
Helaas zijn mijn alternatieven niet leuker of beter betaald. Ik heb niet aangeboren hersenletsel dus ik moet het er mee doen.
zondag 6 oktober 2019 om 13:03
Wat vervelend dat je er geen plezier in hebt. Het is ook niet zo dat ik nooit nare klanten heb, hoor. Gelukkig heb ik dan weer collega's waarbij ik even mijn frustratie kwijt kan. Als je dat soort klanten hebt, kun je jezelf gelukkig prijzen dat het alleen voor vervanging is. Ik ben iedere week zo blij als onze schoonmaakster is geweest, een schoon huis zorgt bij mij voor ontspanning en minder stress. Vergeet niet hoe belangrijk je voor je klanten bent! Ik hoop dat ze je dat ook af en toe laten weten.Duchesnea schreef: ↑06-10-2019 11:09Het lijkt me geweldig fijn als je met zoveel plezier naar je werk kan vertrekken.
Ik vind mijn werk, schoonmaak, niet leuk. Haten is een groot woord maar met plezier naar mijn werk vertrekken zit er niet in. Gelukkig werk ik bij fijne gezinnen, en eens ik bezig ben denk ik er verder niet bij na. En ik haal er nog enige voldoening uit dat ik weet dat mijn klanten straks blij zijn in een schoon huis thuis te komen. Maar soms moet ik ook vervangingen doen , en soms kom ik dan terecht bij zo’n ‘ dan had je maar beter je best moeten doen op school’ type, en dan vervloek ik mijn werk toch wel even hartgrondig.
Als ik morgen niet meer zou moeten , zou ik een gat ik de lucht springen.
Helaas zijn mijn alternatieven niet leuker of beter betaald. Ik heb niet aangeboren hersenletsel dus ik moet het er mee doen.