Gekke kitten

05-10-2019 11:16 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu een kitten van 6 maanden. Lief beestje op zich, alleen is hij ontzettend gefixeerd op eten. Er hoeft maar 1 tel een onbemande cracker met kaas te staan en hij heeft het alweer. Als we hem dan eindelijk hebben gevangen en het afpakken, gromt en bijt hij! 😳 Dit heb ik nooit eerder met katten gehad. Hij mag niet op de tafel of het aanrecht, maar blijft dit stug volhouden. Ook het eten van de andere kat is niet veilig. We zetten hem nu dus maar in de gang of bijkeuken bij eetmomenten, maar ik word gek van dat spastische gedoe rondom eten. Ik kan niet eens fatsoenlijk een broodje smeren bij het aanrecht. Iemand tips?
ghost79 wijzigde dit bericht op 06-10-2019 12:30
Reden: Typefout
8.83% gewijzigd
Avena schreef:
05-10-2019 19:28
Heb je hier nog wat aan, TO?

http://blog.lekkerinjevacht.com/kat-bli ... polyfagie/

Jazeker, dank je!
Ghost79 schreef:
06-10-2019 00:28
Hij mag naar buiten, maar is vooral binnen (meer kans op eten natuurlijk). Hij is nog te jong voor castratie (volgens de DA). Hij krijgt meerdere malen per dag eten op vaste momenten. Hij moet naar de gang als ik het eten in het bakje doe, anders lukt het niet eens. Dan rent/slipt hij er als een doldwaze op af en is het in een paar tellen op. Ook daarna lijkt hij niet verzadigd en gaat weer op zoek. Hij wordt elke maand ontwormd, dus dat kan het ook niet zijn.
Is het dan een speciaal ras dat ie niet gecastreerd mag worden? 6 maanden is wel de norm bij huis-tuin-keuken katten. Jullie kat is 7 maanden...al oud genoeg om kittens te verwekken en aangezien hij ook naar buiten mag kan dat al gebeurt zijn. Ik heb er niks op tegen om katten lekker buiten te laten lopen hoor! Maar wel als ze niet gecastreerd zijn (zowel mannetje als vrouwtje) en zo meer kittens op de wereld kunnen brengen.

Zal misschien ook helpen zijn wat territorium/agressievere kant te verzachten. Dat beestje zit vol hormonen nu, stoere kater uithangen :cat:
pimpom wijzigde dit bericht op 06-10-2019 01:31
6.88% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Niet alles gelezen, dus wellicht is het al gezegd. Maar heeft je kitten niet een onverzadigd jachtinstinct?

Wat wel eens wil helpen is hem te laten jagen naar zijn eten.

Bijvoorbeeld met zo’n systeem:

https://www.purrfectdesign.net/nl/inter ... eeder.html

Ook een leuk tijdverdrijf voor katten die dreigen in te dutten overigens.

De instructies geven aan hoe je eea opbouwt. Bij ons was het een groot succes!
Dat hij nog niet gecastreerd zou kunnen worden vind ik ook vreemd. Mijn kater is met 4 maanden al 'geholpen', maar 6 maanden is inderdaad meer gebruikelijk.
Volgens de DA hier is het rond de 8 maanden het beste. Hij is trouwens 6 maanden, was een maandje in de war 😊. Binnenkort toch maar even overleggen. Ook vanwege de oudste kat, ook een kater (wel geholpen) en territorium gedrag (ruzie/sproeien).
ghost79 wijzigde dit bericht op 06-10-2019 12:19
36.22% gewijzigd
Doro75 schreef:
06-10-2019 01:28
Niet alles gelezen, dus wellicht is het al gezegd. Maar heeft je kitten niet een onverzadigd jachtinstinct?

Wat wel eens wil helpen is hem te laten jagen naar zijn eten.

Bijvoorbeeld met zo’n systeem:

https://www.purrfectdesign.net/nl/inter ... eeder.html

Ook een leuk tijdverdrijf voor katten die dreigen in te dutten overigens.

De instructies geven aan hoe je eea opbouwt. Bij ons was het een groot succes!

Heel leuk, meteen besteld! Bedankt!
Ghost79 schreef:
06-10-2019 12:06
Volgens de DA hier is het rond de 8 maanden het beste. Hij is trouwens 6 maanden, was een maandje in de war 😊. Binnenkort toch maar even overleggen. Ook vanwege de oudste kat, ook een kater (wel geholpen) en territorium gedrag (ruzie/sproeien).
Is de kat gechipt? Als straks de hormonen op gaan spelen, en dat is ongeveer nu, dan kan hij heel makkelijk vermist raken.
En met 6 maanden buiten vind ik eigenlijk te jong. Ze zien geen gevaar, rennen al spelend/jagend ver van huis en raken de weg kwijt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
06-10-2019 12:29
Is de kat gechipt? Als straks de hormonen op gaan spelen, en dat is ongeveer nu, dan kan hij heel makkelijk vermist raken.
En met 6 maanden buiten vind ik eigenlijk te jong. Ze zien geen gevaar, rennen al spelend/jagend ver van huis en raken de weg kwijt.

Hij is gechipt. Hij is weinig buiten en blijft dichtbij huis (tuin). Ik heb het altijd zo gedaan (meerdere katten gehad) en heeft tot nu toe gelukkig nooit problemen gegeven. We wonen vrij landelijk, dat scheelt ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven