Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Watje, van harte gefeliciteerd!!!

Hopelijk is de bevalling meegevallen en ben je lekker aan het genieten!
Yeah watje! Gefeliciteerd! Ik hoop dat het ook met jou goed gaat en de bevalling goed is gegaan!

Heel veel geluk met z'n allen!!!!
Phoehee, thuisbevallen mag ik zeker niet, dat gebeurt sowieso in het ziekenhuis. Trouwens, hier in België wordt dat niet zoveel gedaan, dat thuisbevallen. Da's meestal in een ziekenhuis.
Watje gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!!!

Hoe is de bevalling gegaan??

Geniet ervan!!!!
Watje!!! Hoe durf je... hahahaha

Van harte gefelicitieerd met je dochter!

Ben benieuwd naar je bevallingsverhaal.

Liefs
Watje gefeliciteerd!!

Ik zag het al meteen bij het openen van de pagina staan. Ben benieuwd hoe alles is verlopen.

Fien mooi dat alles goed is, jammer dat ie/ze gedraaid is maar misschien verandert dat dus ook wel weer.

Wij eten asperges!! Nog een kwartiertje en dan zijn ze klaar, met asperge saus en eitjes, nep-hamblokjes en verse ravioli. MMMMMMMMMMMMMMMMMM
Watje en man en dochter: Gefeliciteerd met jullie meisje!!! Ben errug benieuwd naar de naam!! En natuurlijk ook naar de bevalling, hopelijk is alles voorspoedig gegaan!

Sorry heb verder nog niets bijgelezen, heb t erg druk gehad.

Phoehee heerlijk asperges! Waren ze lekker?

Tiaraatje bij jou nog niets aan de hand dus? Wanneer moet je weer naar de vlos dan?

Thembo mooooie foto's op hyves, echt een droppie!

Met de rest van de dames ook alles ok?

Ik ben vandaag weer naar het ZH geweest, eisprong was geweest, moet dinsdag bloedprikken voor progesteronwaarden, waarschijnlijk beginnen we binnenkort met hormonenbehandeling, omdat mijn cyclus zo kort is. Ben benieuwd hoe dat allemaal verder verloopt.

Tiaraatje ik hoop echt voor je dat jij ook een deze dagen aan de beurt bent hoor! Dikke knuffel van mij!
Hoi Watje, ik heb je natuurlijk vanmiddag al gefeliciteerd, maar alsnog eventjes:

GEFELICITEERD met jullie stoere, lieve, schattige en gezonde kleine meid!!!!!

Ik kreeg vanmiddag het sms-je van Watje, maar ik kon zelf niet inloggen op mijn werk.. Dus Biaha heeft het stokje goed van me overgenomen! Inclusief beschuit met muisjes....

Wat leuk zeg, het eerste meisje! Nu Tiaraatje nog!!!!

bij mij ging het gisteren wat minder, had zoveel pijn aan mijn darmen van uk die ergens gek op lag en mijn darmen die niet deden waar ze voor gemaakt zijn. Ben maar vroeger naar huis gegana van mijn werk, maar duurde uiteindelijk nog heel lang voordat het weer een beetje oke was. Maar vandaag weer goed, dus ik mag niet klagen!

Tazzle, jij dus binnenkort misshien aan de hormoon behandelingen. Toch een andere routing dan bij Phoehee. Best pittig kan dat worden denk ik, die hormoonbehandelingen? Ben je daar al over voorgelicht?

Biaha, die nachten van jou zijn echt een ramp zeg... Hoe is het met manlief, weer beetje oke?

Ik ben gisteren en vandaag door 4 bureau's gebeld voor het maken van een afspraak voor een intakgesprek voor nieuwe job..... Word er wel blij van! En mijn vriend is ook druk bezig met dit soort gesprekken, dus ben benieuwd!

Mijn uk is zo vreselijk beweeglijk de laatste paar dagen, ik kan echt merken dat hij minder ruimte heeft en toch flink aan de weg timmert. Ik heb elke keer het idee dat hij aan het hoelahoepen is Beetje jammer als ik wil slapen, want dat gaaat dan nog even niet..... Maar voor de rest natuurlijk echt heel gaaf!

Nog 2,5 weken werken en dan is het alweer tijd om met verlof te gaan. Ik kijk er zoooooo naar uit om lekker thuis te zitten, heb er echt heel veel zin in!

Fien, is die kleine van je alweer verder gedraaid?
Tazzle toch aan de hormonen. Wel goed denk ik, zeker met jou korte cyclus. Van hormonen kan je wel (tijdelijk) erg veranderen, maar ik denk als je daar samen goed rekening mee houdt moet dat te overleven zijn.

Kiekeboe al bijna verlof!

Fien das waar ook, jij gaat natuurlijk helemaal niet thuis bevallen. Als je maar niet gaat bevallen als ik met mini vakantie ben he! (22-27 april)

Oja asperges waren erg lekker. We hebben nu zo nog verse ananas toe.
Tiaraatje, jij bent in ieder geval de volgende die bevalt. En wie weet op 09-04-09. Zou wel leuk zijn Hoe gaat het nog met jou?

Tazzle, goed dat je een hormonenbehandeling krijgt, hopelijk helpt je dat een stuk vooruit.

Kiekeboe, 4 buro's? Da's super natuurlijk. Kan me wel voorstellen dat je er blij om bent.

Biaha, hoe gaat het nu bij jou? Ik heb al schrik voor wanneer ik terug ga werken (waarschijnlijk na 3 weken) als ik jou zo bezig hoor...

En jah, veel vruchtwater hebben is dus niet altijd een voordeel, zo zie je maar weer Hoewel een keizersnede misschien toch nog de 'veiligste' oplossing is, ik heb toch wat schrik voor een normale bevalling, met die vleesbomen. Ik zie wel hoe het uitdraait met mijn 'dwarsliggertje', voorlopig ligt het nog steeds zo. Zolang het maar gezond is, maakt me niet uit op welke manier het geboren wordt Er bestaat wel nog altijd een kans dat het bloeden niet 'stopt' na de bevalling (m.a.w. dat mijn baarmoeder niet goed samentrekt) en dan moet mijn baarmoeder er onmiddellijk uit. Gyn zei dat we alvast maar moesten zeggen dat ze 3 zakjes bloed moeten klaarleggen mochten we voor haar in het ziekenhuis aankomen . Als mijn water volgende week mocht breken, dan moet ik toch naar Leuven, want mijn gyn is een weekje met vakantie. Volgende afspraak bij haar is op 20 april, ik hoop echt dat ik dat haal.
Haha, tiaraatje. Watje heeft idd wel lef om zo voor te piepen he!

Gaat goedkomen. Zoals Fien al zei; jij bent sowieso de volgende. Fijn idee lijkt me.

Kiekeboe, ik bracht de boodschap eigenlijk voor jou. Dus moest ik ook op zoek naar beschuit met muisjes natuurlijk!

Vannacht weer goed geslapen en vandaag een beetje fit? Bijna verlof! Jammer dat we niet wat meer overlapping hebben. Maar goed, ik werk maar 3 dagen dus er blijven er nog twee van de werkweek over om te daten!

Fien, 3 zakken bloed. Goh, daar word je niet vrolijk van. Het is natuurlijk voor nood, maar toch. En die vleesbomen zijn in de zwangerschap toch gegroeid? Dan zal het idd afwachten zijn of je baarmoeder dan makkelijk gaat krimpen. Is nogal een anticlimax als je na je bevalling gelijk onder het mes moet. Hoop het niet voor je! Maar gaat je baarmoeder er sowieso uit of is dat ook niet zeker?

Tazzle, aan de hormoonbehandelingen dus. \Is dat echt alleen om je cyclus langer te maken of heeft dat ook nog andere effecten?

Phoehee, lekker asperges! Waren ze al een beetje te betalen? Ach, doet er niet toe. Ik ga ook eens kijken. Heerlijk op de standaard manier met boter, ham en ei. Het is 8 uur 's ochtends, maar het water loopt me in de mond!

Thembo, hoe is het bij jou? Hij slaapt toch niet door he?? Niet voordringen he! Ik mag eerst!

Niks nieuws aan het front. Iets betere nacht gehad. Heb druppels gekocht tegen de krampjes. Nu is het met 1 enorme scheet gedaan. Arm jong......

Zoon is in een opperbest humeur, dus het kan niet op!

Tot later!
Oh ja, Kiekeboe. Geweldig! 4 uitnodigingen! Daar moet haast wel wat uitkomen zou je denken.
Fien, krijg je in Belgie ook makkelijker pijnstilling bij het bevallen?

Ik ben wel voor eerst zelf proberen.

Maar zoals het hier in nl is geregeld vind ik ook weer niet kunnen. Buiten kantooruren heb je eigenlijk gewoon een beetje pech en moet het wel heel erg spoed zijn wil een anesthesist zijn bed voor je uit komen. Het is de bedoeling dat er nu sinds dit jaar wel dag en nacht pijnstilling beschikbaar zou moeten zijn in alle ziekenhuizen. Maar volgens mijn vk valt dat nog tegen en hebben zij daar nog maar bar weinig van gemerkt.

Hier in de buurt is er welgeteld 1 ziekenhuis die pijnstilling biedt 's nachts. En hier zijn heel veel ziekenhuizen in de buurt......

Je ziet, het houdt me bezig.
Nog niks dames, zal straks ff wat meer reageren op jullie.
Jaaaaaaaaaa, ik heb de baan!!! Ow ik ben zo blij. Voortaan lekker 20 minuutjes op de fiets naar het werk ipv meer dan een uur enkele reis in de auto. Afgelopen maandag heb ik 3 uurtjes meegelopen met aantal aanstaande collega's en uiteindelijk hebben mijn nieuwe collega's de keuze gemaakt. In mijn voordeel.

Alleen het arbeidsvoorwaarden gesprek moet nog plaatsvinden, maar daar verwacht ik geen problemen meer mee.

Hier gaat het verder goed, ook met de kleine man. Nog geen hele nacht doorgeslapen, maar verder slaapt hij snachts wel heel goed. Overdag daarentegen is hij wel wat vaker jengelig. Maar we houden het nog steeds goed vol.

Mijn kloof is weer nagenoeg weg, mede dankzij de bepanthen.

Alleen groeit hij nog eigenlijk net niet hard genoeg, maar ik vind hem wel steeds actiever worden. Ik maak me maar niet te druk. Volgende week komen ze weer wegen en hopelijk heeft hij dan een flinke groeispurt gemaakt.

Tiaraatje, ik hoop voor jou dat het niet lang meer duurt. Echt vreselijk die dagen die je echt overtijd loopt. Zeker als je steeds denkt dat het ook wel eerder kan komen.

ow, weer bezoek, ik kom later nog wel terug
Thembo, wat super. Zie je wel, die ene heb je zowaar 'verslaan'. Ik wist wel dat je het kon

Tiaraatje, het is gewoon veel te goed bij jou, die kleine wilt er gewoon nog niet uit. Lekker dicht bij mama

Ik ga zo meteen eens bellen met mijn gyn, vragen of ze niet sowieso een keizersnede kan/wilt doen. Ik heb echt schrik dat het verkeerd gaat tijdens een gewone bevalling, en daar wil ik nu niet mee bezig lopen. Denk dat het ook beter is omwille van die vleesbomen op die manier. Hopelijk stemt ze ermee in.

Biaha, ik weet niet hoe het hier zit met de pijnstilling. Ik weet dat ik in ieder geval een epidurale krijg, om het even op welke manier ik beval (omwille van die vleesbomen). Die vleesbomen zijn wel gegroeid tijdens de zwangerschap, maar al bij al valt dat nog wel goed mee.
Gynaecologe raadt keizersnede af, tenzij het echt niet anders kan. De kans dat ik meer bloedingen heb is blijkbaar groter met een keizersnede dan dat ik gewoon zou bevallen. Maar ze stelde me gerust dat ze er alles aan zou doen om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Dus 20 april zal ik wel horen of het een gewone bevalling wordt of keizersnede. Ben nu in ieder geval meer gerustgesteld En beeb heeft vandaag echt nog geen 2 min stil 'gezeten', denk wel dat die nu alle kanten aan het opdraaien is hehe.
Even heel kort vanuit hier.

Bevalling was best tegengevallen, duurde allemaal erg lang. Gelukkig doet de kleine meid het hartstikke goed. Zelf nog erg moe, maar dat is wel te verwachten. Heb vast de naam op hyves gezet.

Later volgt meer (alle details ed)
Van harte Thembo!! Goed nieuws
Mooie naam Watje! Ben erg benieuwd naar je verhaal. Je was ook zo ineens weg nadat je naar de verlos ging.
Jullie allemaal bedankt voor je felicitaties!! Later lees ik wel weer bij. Heb een erg kordate kraamzuster, mijn laptop mag niet mee naar de slaapkamer.

Maar hier voor de liefhebbers het hele verhaal. Maandag moest ik naar de vlos en ik had toen 3 cm ontsluiting. Ze heeft gestript en daarna begonnen al heel snel weeën te komen. Die zakten weer weg, maar toch tegen zessen gebeld dat ze weer terug waren.

Vlos is komen kijken en hoera 5 cm. We zijn toen op ons gemak naar het ziekenhuis gereden waar ze mijn vliezen heeft gebroken. Helaas had dat geen effect, alles zakte weer weg en om 22.00 had ik nog steeds 5 cm.

Ik had al een infuus en ben toen aan de wee opwekkers gegaan. Dat ging veel te hard en ik had een enorme weeënstorm terwijl de ontsluiting niet opschoot. Enorme domper natuurlijk.

Ik zou alsnog een ruggenprik krijgen en daar waren ze me op aan het voorbereiden. Ik kreeg toen ineens persdrang en binnen 3 weeën was ze er al uit. Het laatste stukje is enorm snel gegaan. Ze is geboren om 00.54 uiteindelijk. Alles erop en eraan en helemaal gezond.

De volgende morgen mochten we uit het ziekenhuis en sindsdien lekker thuis. Onze oudste heeft zich ontpopt als een echte grote zus, heel leuk om te zien.

Afgelopen nacht was natuurlijk wel weer even wennen. In het begin was ze erg hongerig en is ze veel gekomen, maar het laatste stuk van de nacht heeft ze vier uur doorgeslapen, dus dat is wel lekker. Ze heeft wel last van krampen, maar dat zou snel beter moeten gaan.
Thembo gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! Moet een hele opluchting zijn zo lekker dichtbij, heerlijk!

Tiaraatje hoe gaat het bij jou?

Voor de rest zal ik nog even moeten bijlezen, dat komt nog.
Watje: Gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat alles goed is met jullie meisje en dat jullie weer heerlijk thuis zijn. En die kraamzuster heeft natuurlijk wel een beetje gelijk dat je rustig aan moet doen. Geniet er maar lekker van!

Thembo: Wat leuk dat je de baan hebt gekregen, vooral als je aanstaande collega's die keuze gemaakt hebben. Zeker met die kleine is een korte reistijd heel erg fijn. Zelf heb ik morgen ook een sollicitatiegesprek, dus erg spannend. Ze weten niet dat ik zwanger ben, aangezien ik 8 maanden geleden heb gesolliciteerd en nu op gesprek mag haha. Het is wel een hele pittige functie, waar ik eigenlijk de papieren niet voor heb. Maar het voordeel is dat mijn oude stagebegeleider in de commissie zit en dus wel weet hoe ik werk. Ik hou jullie op de hoogte.

Tazzle: Beginnen met hormoonbehandeling lijkt me best wel zwaar. Krijg je wel goede begeleiding of moet die niet-nederlands sprekende gynaecoloog dat gaan doen? Toevallig zijn er 2 dames in mijn pufclub ook zwanger geworden na zo'n behandeling. Hopelijk gaat het dan nu wel snel raak zijn.
@ watje: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! ga zo even kijken naar de naam. Redelijk heftige bevalling zo te lezen. logisch dat je moe bent! Super dat je oudste een echte grote zus is!

@Thembo: gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!

@ kiekeboe: 4 uitnodigingen dat is geweldig, ik duim voor je dat er ook echt iets uit gaat komen. Ik heb van mijn sollicitatie nog niets gehoord dus wacht nog maar even af.

@ fien: hoop dat de kleine er nog goed voor gaat liggen.

@tiaraatje: hou je het nog een beetje vol?

@ adventure:leuk om weer even van je te horen. Fijn dat alles weer een beetje rustig is thuis.

@Blomke: hoe gaat ie met jou en alle voorbereidingen?

Hier gaat alles redelijk goed, ben wel weer erg moe en af en toe last van harde buiken.

Heb vandaag baby kado's gekregen van mn vader en zijn vriendin. Hele lieve lakentjes, een knuffeltje en een kinderstoel.

We krijgen ook nog een box en een babyfoon. Echt heel lief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven