Geld & Recht alle pijlers

Wie verdient er meer dan € 10.000,- per maand?

06-10-2019 21:12 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 2 verdien ik zo ongeveer 11.000 euro netto per maand. Ja enorm veel geld maar ik besef het nog niet altijd. 3 jaar geleden werkte ik nog voor een baas voor iet minder dan € 1.800,- euro per maand. Omdat ik voordat ik mijn eigen bedrijf begon bijna 18 jaar voor een baas (werkgever) heb gewerkt weet ik heel goed hoe het is om een "loonslaaf" te zijn en hoe bevoorrecht ik ben. Natuurlijk voel ik me er prima bij en soms voelt het nog als een droom, zeker omdat ik minder werk dan toen ik in loondienst was. De € 11.000,- hark ik met ongeveer 30 uur werken per week binnen. Ik verdien dit geld overigens op een 100% legale manier.

Vraag:

Wie van jullie verdient ongeveer hetzelfde en hoe voel je je daarbij en wat doe je met dat geld. Ik spaar b.v. 8.000 euro per maand en natuurlijk heb ik eerst mijn hypo afgelost. Langzaam maar zeker begin ik nu wat meer uit te geven aan uit eten, vakanties en cafe's maar verder ook niet. Eigenlijk weet ik ook niet goed hoe ik met het geld om moet gaan daarom spaar ik het maar.
justagirly schreef:
08-10-2019 15:11
Nou Ja, weet je wel dat er heel veel mensen zijn die het met véél minder moeten doen?
Alleen maar goed dat zij met dit "lage salaris" wel ook aan anderen denken.

Dit dus. Mijn man en ik hebben samen zo'n 3000 per maand.
We redden ons meer dan prima, hoeven niet op de kleintjes te letten en kunnen prima sparen elke maand.
En dan hebben we ook nog 2 kinderen.
Moirmel schreef:
09-10-2019 04:26
Pants on fire.
Waarom? Denk dat sommigen inderdaad overdrijven, maar lees hier ook meerdere mensen waarbij het goed voorstelbaar is, toch?
Futz schreef:
08-10-2019 21:15
Zelfs steun ik al tijden een zeer mooi doel. Waarbij je een oudere individueel kunt sponsoren die het echt moeilijk heeft, zowel financieel (echt heel arm) als sociaal (eenzaamheid). De stichting geeft naast financiële steun ook steun in voedsel, broodnodige spullen en het opzetten van sociale netwerken tussen ouderen onderling.

Ik weet niet of je op dit forum zomaar doelen mag noemen...

“Mijn” oudere is 83. Mijn leven wordt er rijker van. Te weten dat haar kwaliteit van leven beter wordt.
Mooi!
Dozen schuiven op internet? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Tegels verkopen op internet. Ik ben tegelzetter, veel tegels gaan over internet, maar de kwaliteit is niet altijd je van het. Daar wordt behoorlijk me gerommeld tegenwoordig.. Tegels die niet zijn gerecertificeerd of gekalibreerd worden online verkocht als dat ze dat wel zijn. Soms worden partijen gemixed. Dan heb je een doos met tegels en dan is bijvoorbeeld 75% gerecertificeerd en 25% niet. Ook met vorstbestendig en antislip gebeurt dat tegenwoordig. Het lijkt alsof er ergens in het proces verschillende kwaliteiten door elkaar gaan of de tussenhandel dat doet of de fabrikant weet ik niet.
MadameJean schreef:
08-10-2019 15:01
Ik zou graag de helft van het geld inleveren in ruil voor een reductie van 25-30% vd werktijd.
Maar helaas is het of hollen, all-in meedoen en overal bovenop zitten, of niets in deze branche. Amerikanen idd, geobsedeerd door snelle expansie. Gelukkig kan ik goed plannen en 'nee' zeggen, al moet ik daar voorzichtig mee zijn. Zal niet de eerste gekwalificeerde persoon zijn die er toch ineens halsoverkop uitmoet.
Ik heb gelukkig een vak waar ik als ZZP’ er een prima uurtarief heb en dus ook kan zeggen ik draai max zoveel uren. Ik had even snel uitgerekend hoeveel ik zou verdienen bij zeg maar 32 uur declarabel en dan sta ik zelf ook wel te kijken. Maar goed ik zit daar ook helemaal niet op te wachten, ik ben tevreden.
Ooit in een grijs verleden heb ik ook zo'n baan gehad. Moest er 80 uur per week voor bezig zijn, had nergens meer tijd voor want als ik niet werkte moest ik echt uitrusten. Ik heb het geld altijd goed besteedt maar na een paar jaar was ik het gruwelijk zat geen eigen leven meer te hebben. Toen heb ik mijn hart gevolgd en ben iets heel anders gaan doen, dat heel erg veel minder betaalde. Wel genoeg gelukkig. Nooit spijt van gehad en ook nooit meer zoiets gedaan. Soms zit ik nu wel krap en ik kan niet alles doen wat ik wil, maar ik ga wel fluitend naar mijn werk en mijn vrije tijd is ook echt mijn vrije tijd. Onbetaalbaar is dat.
Oeh. Na het aflossen van de hypotheek doorsparen voor het spreekwoordelijke hutje op de hei. Dit huis verhuren voor een symbolisch bedrag aan mensen die voor goede doelen in het buitenland werken en verlof hebben in Nederland.

Mijn man de motor van zijn dromen.
Een huisje in het zuiden, voor onszelf.

Niet vergoeden Icsi in eigen cyclus waarbij ik 5 maanden in Duitsland ga wonen.

Mijn man zegt zijn baan op en gaat drie dagen 'hobbyen'. En verder toeren, grasmaaien, alpaca's houden en een grote zwemvijver aanleggen.

Zwager en schoonzus helpen met de hypotheek.
Mooie spaarrekening maken voor mijn neefjes en nichtjes. Denk aan rijbewijs en vijf jaar studeren.

Lokale projecten/initiatieven/bedrijven steunen. Startend biologisch zuivelbedrijf, dagbesteding voor mensen met n.a.h. op een boerderij, stichting voor natuurbehoud.

Ik denk dat ik het dubbele ook makkelijk uitgegeven zou krijgen.
Schriftje schreef:
09-10-2019 12:50
Ooit in een grijs verleden heb ik ook zo'n baan gehad. Moest er 80 uur per week voor bezig zijn, had nergens meer tijd voor want als ik niet werkte moest ik echt uitrusten. Ik heb het geld altijd goed besteedt maar na een paar jaar was ik het gruwelijk zat geen eigen leven meer te hebben. Toen heb ik mijn hart gevolgd en ben iets heel anders gaan doen, dat heel erg veel minder betaalde. Wel genoeg gelukkig. Nooit spijt van gehad en ook nooit meer zoiets gedaan. Soms zit ik nu wel krap en ik kan niet alles doen wat ik wil, maar ik ga wel fluitend naar mijn werk en mijn vrije tijd is ook echt mijn vrije tijd. Onbetaalbaar is dat.
Wat fijn dat je nu zo veel tevredener bent!

Wel een kanttekening: veel geld verdienen wordt ook in dit topic best zwart- wit afgeschilderd: paar punten die steeds terugkomen:

- je móet >> 40 uur maken om aan dat bedrag te komen.
- je móet alles ervoor opzij zetten en hebt geen privéleven meer over.
- je hebt (te) veel stress
- je bent veel weg van je gezin en ziet je kinderen nauwelijks opgroeien.

Dit klopt dus echt niet altijd. Lijkt me ook een rationaliserende manier om veel geld verdienen minder aantrekkelijk te maken om beter te kunnen verdragen dat je minder hebt (daarmee suggereer ik niet dat iedereen meer zou willen hebben).

En hiermee zeg ik ook niet dat anderen jaloers zijn, wel dat het voor het gemak negatiever wordt afgeschilderd dan altijd noodzakelijk.
darksideofthemoon- schreef:
08-10-2019 21:05
Echt waar komen al die stinkend rijke mensen vandaan hier?

Ik weet dat ze er zijn hoor als ik weer eens met mijn bek open door het gooi rijd op een mooie zonnige zondag middag maar mijn gehele omgeving is gewoon jantje modaal en de miljonairs zijn zo'n ver van mijn bed show. Net als die mensen die hun huis hebben afbetaald of een spaarrekening van meerdere tonnen hebben. Het lijkt altijd alleen maar op het viva forum te bestaan dit soort verhalen.

Er zijn er meer dan je denkt hoor. Ik werk voor een multinational (verdien zelf bovenmodaal maar ik doe absoluut niet mee) en het gros van de mensen zit wel aan een salaris als TO en sommigen hier. Staat wel tegenover dat er zo'n 60 uur per week gewerkt wordt, 2 keer per maand intercontinentaal gereisd wordt en de familie op een laag pitje staat. Moet je willen.
Zaak is wel om slim met dat geld om te gaan, dus ik zie hier veel aandelen, vastgoedinvesteringen en oppotten. Zou ik ook doen als ik het had
I may not be Meryl Streep, but I am not untalented.
B1loemetje schreef:
09-10-2019 13:31
Wat fijn dat je nu zo veel tevredener bent!

Wel een kanttekening: veel geld verdienen wordt ook in dit topic best zwart- wit afgeschilderd: paar punten die steeds terugkomen:

- je móet >> 40 uur maken om aan dat bedrag te komen.
- je móet alles ervoor opzij zetten en hebt geen privéleven meer over.
- je hebt (te) veel stress
- je bent veel weg van je gezin en ziet je kinderen nauwelijks opgroeien.

Dit klopt dus echt niet altijd. Lijkt me ook een rationaliserende manier om veel geld verdienen minder aantrekkelijk te maken om beter te kunnen verdragen dat je minder hebt (daarmee suggereer ik niet dat iedereen meer zou willen hebben).

En hiermee zeg ik ook niet dat anderen jaloers zijn, wel dat het voor het gemak negatiever wordt afgeschilderd dan altijd noodzakelijk.
Het klopt gelukkig niet helemaal maar wel een beetje. Hier ook fulltime+ en redelijk wat reizen. Maar daartegenover zou ik voor een baan die 80% minder verdient ook 4 lange dagen van huis zijn, minder flexibele uren hebben en veel minder vd praktische dingen kunnen uitbesteden, want duur. Dus netto is deze baan niet superveel belastender in vgl met een normale baan.
MerylStreepje schreef:
09-10-2019 13:31
Er zijn er meer dan je denkt hoor. Ik werk voor een multinational (verdien zelf bovenmodaal maar ik doe absoluut niet mee) en het gros van de mensen zit wel aan een salaris als TO en sommigen hier. Staat wel tegenover dat er zo'n 60 uur per week gewerkt wordt, 2 keer per maand intercontinentaal gereisd wordt en de familie op een laag pitje staat. Moet je willen.
Zaak is wel om slim met dat geld om te gaan, dus ik zie hier veel aandelen, vastgoedinvesteringen en oppotten. Zou ik ook doen als ik het had
Deze mensen ken ik ook. Best pittig om het met een gezin te combineren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MadameJean schreef:
09-10-2019 15:50
Het klopt gelukkig niet helemaal maar wel een beetje. Hier ook fulltime+ en redelijk wat reizen. Maar daartegenover zou ik voor een baan die 80% minder verdient ook 4 lange dagen van huis zijn, minder flexibele uren hebben en veel minder vd praktische dingen kunnen uitbesteden, want duur. Dus netto is deze baan niet superveel belastender in vgl met een normale baan.
Dan begrijp ik de keuze wel (mits het ook echt een leukere baan is). Bij mij is het enige verschil ZZP of in loondienst. Verder ongeveer dezelfde voorwaarden, alleen meer vrijheid en andere beloning (weinig financieel risico voor mezelf). Ik ben nu veel gelukkiger, en dat komt niet door het geld (was daarvoor oké), maar door de vrijheid. Ik zou geen andere baan willen. Nu nog leren uitgeven...
anoniem_654bd3aa1ef47 wijzigde dit bericht op 09-10-2019 17:52
0.12% gewijzigd
viva-amber schreef:
09-10-2019 15:53
Deze mensen ken ik ook. Best pittig om het met een gezin te combineren.
Ik werk voor een NGO, en ben inderdaad meer dan helft van de tijd in een buitenland (meestal Azië en Noord-Amerika). Ik ben al blij als ik mijn zus eens in de twee maanden zie, laat staan dat ik de gelegenheid heb om een relatie met iemand te onderhouden.
Ik verdien €34 000 per maand. Ik zit in de e-commerce and verder ben ik op mijn 19e gestopt met mijn havo en woon ik nu op Bali.

Hoe dat kan?

E-commerce!
:there:
Santaaa schreef:
09-10-2019 18:49
Ik verdien €34 000 per maand. Ik zit in de e-commerce and verder ben ik op mijn 19e gestopt met mijn havo en woon ik nu op Bali.

Hoe dat kan?

E-commerce!
Zijn meestal Sinterklaas en de Paashaas die sprookjes vertellen, niet de kerstman.
Santaaa schreef:
09-10-2019 18:49

Hoe dat kan?

E-commerce!

Tuurlijk 🙃
AliM schreef:
09-10-2019 18:50
Zijn meestal Sinterklaas en de Paashaas die sprookjes vertellen, niet de kerstman.
:HA: :lol:
r2m schreef:
06-10-2019 21:26
Dat ligt er maar net aan hoe je het berekend. Ik ben mede eigenaar van groep bedrijven. De bedrijven maken jaarlijks winst en ik ontvang hierdoor naast een salaris ook jaarlijks dividend.

Ik ben het type: als de zon schijnt gerepareerd men het dak. Dus ik los bijvoorbeeld mijn hypotheek versneld af, investeer in langlopende en veilige projecten en geef veel aan goede doelen.
Dit.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik zou het graag verdienen, zou graag meer te besteden hebben als alleenstaande moeder van 3, ook als ik daar wat meer uren voor moet maken.
En dat doen jullie hier niet eens allemaal

Ik ken er wel een paar met riant inkomen maar die hebben een bedrijf met personeel
En 1 daarvan werkt echt niet extreem veel is iedere dag tussen 4/5 thuis en vrijdag rond 12 uur weekend zelden.

Wat betreft inkomensverschillen waar het over ging.
Zo groot heb ik ze persoonlijk niet gehad maar bij mijn ex en mij was het nooit probleem.

De man waar ik het hierboven over had werkt de vrouw helemaal niet.

Mijn vader (al jaren overleden) had op een moment ook goed salaris, zijn vriendin totaal niet was voor mijn vader ook nooit een probleem. Betaalde “alles” voor haar en haar kind (vakantie huis boodschappen)
Wat het voor mij een beetje moeilijk te geloven is dat na twee jaar 8000 euro per maand gespaard te hebben nog steeds niet weet hoe hij met het geld om moet gaan. Maar kan me niet schelen verder, of je nu in money swimt of in de bullshit.
Het leuke van meer dan 10k+ per maand verdienen is, als je dat een half jaar doet. Kun je daarna lekker een half jaar helemaal niks doen. Of niks, beetje sporten, vakantie,netflixen en vooral totaal niet hoeven denken aan je werk.

Wel is het natuurlijk zo voor mij dat ik het eerste half jaar ergens op de wereldzeeen zwerf.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik woon met man in Canada, waar er heel veel mogelijkheid is als zzper om van de grond te komen. Ik ben zelf helaas gewoon niet enorm praktisch ingesteld, en raak door de vele regeltjes vaak geintimideerd, bang ook om fouten te maken. Daar leer je van, tuurlijk. Maar als je van 1 salaris leeft ( ik ben momenteel thuis vanwege onze 6 jarige dochter die een nierziekte heeft) en veel schulden hebt vanwege torenhoge medische kosten, dan lijkt 10.000 wel heel ver buiten bereik.

Ik zou zelf wel heel goed snappen dat je na de initiele "high" denkt: Oke, en nu?
Ik zou daar zelf ook heel erg strategisch mee om willen gaan. Je weet overigens nooit wat de toekomst je wel of niet brengt.

Ik heb zelf wel een heel leuk en creatief idee, maar durf ik het aan? Op het moment niet. We leven van dag tot dag. En als ik een fout zou begaan, dan zou dat grote negatieve gevolgen hebben voor ons gezin, en voor mijn dochter. Dat is een grens die ik niet voorbij wil gaan.

Schoonfamillie hier zit wel ongeveer rond jouw salaris, of wat ze hier de "sunshine" list noemen ;) En die investeren hier in nieuwe mijnen, of kopen goud/silver op wanneer dat gunstig is. Dat is meer bedoeld voor later als pensioen, wat ik dan weer behoorlijk riskant vind.
zeefietser1 schreef:
11-10-2019 19:29
Het leuke van meer dan 10k+ per maand verdienen is, als je dat een half jaar doet. Kun je daarna lekker een half jaar helemaal niks doen. Of niks, beetje sporten, vakantie,netflixen en vooral totaal niet hoeven denken aan je werk.

Wel is het natuurlijk zo voor mij dat ik het eerste half jaar ergens op de wereldzeeen zwerf.
Was het maar zo’n feest. Als ik een halfjaar niks doe is de geldkraan wel dicht.
Wat als je fantastische ideeen hebt die zeker potentie hebben maar een geldschieter zoekt om je prototype te ontwikkelen/geen netwerk of startkapitaal hebt. Hoe begin je dan? De denktank en ideeen knallen hier door het plafond maar dan? Niet elke Willy Wortel heeft een geldboom in zijn tuin of is een commercieel genie. Is er ergens een platform waar je investeerders kunt aantrekken toevallig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven