Geld & Recht alle pijlers

Wie verdient er meer dan € 10.000,- per maand?

06-10-2019 21:12 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 2 verdien ik zo ongeveer 11.000 euro netto per maand. Ja enorm veel geld maar ik besef het nog niet altijd. 3 jaar geleden werkte ik nog voor een baas voor iet minder dan € 1.800,- euro per maand. Omdat ik voordat ik mijn eigen bedrijf begon bijna 18 jaar voor een baas (werkgever) heb gewerkt weet ik heel goed hoe het is om een "loonslaaf" te zijn en hoe bevoorrecht ik ben. Natuurlijk voel ik me er prima bij en soms voelt het nog als een droom, zeker omdat ik minder werk dan toen ik in loondienst was. De € 11.000,- hark ik met ongeveer 30 uur werken per week binnen. Ik verdien dit geld overigens op een 100% legale manier.

Vraag:

Wie van jullie verdient ongeveer hetzelfde en hoe voel je je daarbij en wat doe je met dat geld. Ik spaar b.v. 8.000 euro per maand en natuurlijk heb ik eerst mijn hypo afgelost. Langzaam maar zeker begin ik nu wat meer uit te geven aan uit eten, vakanties en cafe's maar verder ook niet. Eigenlijk weet ik ook niet goed hoe ik met het geld om moet gaan daarom spaar ik het maar.
Geronimo2 schreef:
17-11-2019 10:34
Mensen die geen dromen hebben, ik kan me niet voorstellen dat ze bestaan, lijken me vooral passief, schikkend in het lot, als dat bestaat, en geïsoleerd. Dat zou betekenen dat je geen enkel streven hebt, je neerlegt bij het leven zoals het je is toebedeeld en aan anderen overlaat hoe je leven er gaat uitzien. Niet mijn mens eerlijk gezegd, ik voel me aangetrokken tot mensen die actief met hun dromen omgaan maar ook de passieve dromer is gezellig. Geen dromen, geen wensen = geen actie want geen streven= saai en dat is niet hetzelfde als tevredenheid.
Hier heb ik nog eens over zitten nadenken. Passief en geïsoleerd voel ik wel aan, evenals het geen enkel streven hebben. Minder voor de hand liggend vind ik schikken in het lot of je neerleggen bij het leven zoals het gegeven is. Dat klinkt namelijk alsof je niet helemaal gelukkig en blij bent met dat lot maar je niet het idee hebt hoe het te kunnen of willen veranderen of het idee hebt dat je toch niks kan doen. Ik bedoel het eerder andersom: wél het idee en/of de wetenschap hebben dat je van alles zelf kunt doen en veranderen (en inderdaad, zoals jij al schrijft hoeft dat niet per de iets materialistisch te zijn) maar absoluut de behoefte niet te herkennen, helemaal nergens voor.
Ik verdien het dubbele .
AliM schreef:
17-11-2019 10:15
Wat een omhooggevallen trut, beetje neerkijken op je vriendinnen omdat zij niet de capaciteiten hebben om te verdienen wat Melissa verdient. (En waarschijnlijk heeft Melissa nu weer wat centjes verdiend omdat ik op dat linkje heb geklikt :evil: )
:rofl: Het is toch duidelijk lijkt me :rofl: .
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
16-11-2019 16:55
Ongetwijfeld. Lekker eten, reizen en leuke kleren vonden we vroeger ook leuk, dus daar houden we nu absoluut niet op in. Geld uitgeven aan een hele collectie wagens of moto's zit er nu nog steeds niet in, maar dat trok ons voorheen ook niet :)



Dat klinkt idd heel zoetsappig; maar goed, we hebben hier dan ook niets met welke godsdienst dan ook.
Tja dat kan, maar jammer dat je gelijk zo reageert. Bedoel, is het zo raar om ook aan andere te denken ipv alleen maar ik, ik, ik? Als ik het maar goed heb dan is het prima? Wij hebben onlangs een gift gegeven (anoniem) aan een stel dat het lastig had, financieel maar ook qua gezondheid. Niet eens naaste vrienden, maar gewoon mensen die we kennen. Geld gegeven voor iets leuks voor hun kinderen, en ook voor hunzelf. Voor hun fijn om te krijgen, maar voor ons ook net zo fijn om te geven hoor. Geeft voor jezelf ook gewoon een fijn gevoel om iets voor een ander te kunnen doen. Bewust anoniem gedaan, gaat er helemaal niet om dat ze weten dat het van ons af komt.
En ja, dat horen wij vaak in de kerk inderdaad, dat het belangrijk is anderen te helpen. Maar ik vind dat, ook al geloof je totaal niet in een god, dan kan je dit toch alsnog aanspreken? Niet gelijk zeggen: ik ben niet gelovig, dus is dit zoetsappig. Kan hoor, prima, maar als je 10.000 euro per maand verdient en je niet goed weet wat je ermee moet, dan is het echt niet vreemd om om je heen te kijken om te zien of je anderen kan helpen. Dat kunnen niet gelovigen net zo goed doen. Misschien dat dat ook iets voor TO is. En dat is ook heus wel lastig hoor, het is heus niet zo dat wij geen dure dingen kopen, of niet dromen over bepaalde materiële dingen, zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar. Maar we proberen er af en toe zeker wel naar te handelen. En veel geld verdienen en cursussen volgen om maar meer en meer te gaan verdienen, dat hoeft voor ons niet.
NYC schreef:
17-11-2019 14:43
Hier heb ik nog eens over zitten nadenken. Passief en geïsoleerd voel ik wel aan, evenals het geen enkel streven hebben. Minder voor de hand liggend vind ik schikken in het lot of je neerleggen bij het leven zoals het gegeven is. Dat klinkt namelijk alsof je niet helemaal gelukkig en blij bent met dat lot maar je niet het idee hebt hoe het te kunnen of willen veranderen of het idee hebt dat je toch niks kan doen. Ik bedoel het eerder andersom: wél het idee en/of de wetenschap hebben dat je van alles zelf kunt doen en veranderen (en inderdaad, zoals jij al schrijft hoeft dat niet per de iets materialistisch te zijn) maar absoluut de behoefte niet te herkennen, helemaal nergens voor.
Ik moest ook even nadenken en echt een antwoord heb ik niet maar wel een gok.
In de tijd zonder wetten en weinig regels waren mensen helemaal niet bezig met soberheid of sparen of luxe ontzeggen als het er is. In Nederland deed het Calvinisme het heel goed maar in de rest van Europa niet. Calvinisme heeft ons ook ver gebracht in financieel economisch maar was ook een antwoord op het frivole, spilzuchtige van de katholieke kerk, logisch gezien is het dus geen natuurlijk gedrag van mensen om zich iets te ontzeggen. Als iemand zegt dat hij/zij geen enkele behoefte heeft aan enige vorm van verbetering van de standaard maar wel de kans heeft ben ik niet geneigd het te geloven tenzij er een principiële reden is. Ik denk dat, al zou je alleen maar breien als hobby hebben, je toch de mogelijkheid pakt om eens echte mooie wol te kopen (duur) en dat gaat herhalen en gaat uitbreiden naar meer soorten en kleuren. Iedereen heeft interesses en zelfs de zwakste interesse bloeit door toegang naar meer geld.
tulpje21 schreef:
17-11-2019 18:42
Tja dat kan, maar jammer dat je gelijk zo reageert. Bedoel, is het zo raar om ook aan andere te denken ipv alleen maar ik, ik, ik? Als ik het maar goed heb dan is het prima? Wij hebben onlangs een gift gegeven (anoniem) aan een stel dat het lastig had, financieel maar ook qua gezondheid. Niet eens naaste vrienden, maar gewoon mensen die we kennen. Geld gegeven voor iets leuks voor hun kinderen, en ook voor hunzelf. Voor hun fijn om te krijgen, maar voor ons ook net zo fijn om te geven hoor. Geeft voor jezelf ook gewoon een fijn gevoel om iets voor een ander te kunnen doen. Bewust anoniem gedaan, gaat er helemaal niet om dat ze weten dat het van ons af komt.
En ja, dat horen wij vaak in de kerk inderdaad, dat het belangrijk is anderen te helpen. Maar ik vind dat, ook al geloof je totaal niet in een god, dan kan je dit toch alsnog aanspreken? Niet gelijk zeggen: ik ben niet gelovig, dus is dit zoetsappig. Kan hoor, prima, maar als je 10.000 euro per maand verdient en je niet goed weet wat je ermee moet, dan is het echt niet vreemd om om je heen te kijken om te zien of je anderen kan helpen. Dat kunnen niet gelovigen net zo goed doen. Misschien dat dat ook iets voor TO is. En dat is ook heus wel lastig hoor, het is heus niet zo dat wij geen dure dingen kopen, of niet dromen over bepaalde materiële dingen, zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar. Maar we proberen er af en toe zeker wel naar te handelen. En veel geld verdienen en cursussen volgen om maar meer en meer te gaan verdienen, dat hoeft voor ons niet.
Sommige mensen hebben trouwens een innerlijke drive om te kijken waar hun grenzen liggen op een gebied waar ze goed in zijn of willen zijn. Soms kan je daarmee wereldkampioen worden of veel geld verdienen (of beide :) ) en dan hoeft dat toch niet omschreven te worden als "maar meer en meer"? Daarnaast profiteren we allemaal van al die mensen die hun grenzen verlegden en rijk zijn geworden, Philips bijvoorbeeld, Marktplaats, Wifi, Bluetooth.

Wat ik mooi vind dat is dat Nederlanders als erg gul te boek staat, heel Nederland koopt loten, wordt donateur, collecte, vrijwilligers werk, inzamelingsacties enz. en daarnaast betalen we ons gek aan premies en belastingen om echte armoe (honger, dakloos, onverzekerd) te voorkomen. Toch zijn er nog steeds te veel schrijnende gevallen en als je die tegenkomt en je kan helpen dan doe je dat, mensen die kenbaar maken dat ze goede dingen doen klinken hetzelfde als de snoevers die en plein plubic over hun geld brallen.
Geronimo2 schreef:
17-11-2019 21:29
Ik moest ook even nadenken en echt een antwoord heb ik niet maar wel een gok.
In de tijd zonder wetten en weinig regels waren mensen helemaal niet bezig met soberheid of sparen of luxe ontzeggen als het er is. In Nederland deed het Calvinisme het heel goed maar in de rest van Europa niet. Calvinisme heeft ons ook ver gebracht in financieel economisch maar was ook een antwoord op het frivole, spilzuchtige van de katholieke kerk, logisch gezien is het dus geen natuurlijk gedrag van mensen om zich iets te ontzeggen. Als iemand zegt dat hij/zij geen enkele behoefte heeft aan enige vorm van verbetering van de standaard maar wel de kans heeft ben ik niet geneigd het te geloven tenzij er een principiële reden is. Ik denk dat, al zou je alleen maar breien als hobby hebben, je toch de mogelijkheid pakt om eens echte mooie wol te kopen (duur) en dat gaat herhalen en gaat uitbreiden naar meer soorten en kleuren. Iedereen heeft interesses en zelfs de zwakste interesse bloeit door toegang naar meer geld.
Hmm, misschien wel. Maar je denkt dat mensen nooit kunnen omslaan in hun interesses en dan ineens kunnen denken: eigenlijk beleef ik hier nog weinig plezier aan.

Niet omdát ze meer geld kunnen uitgeven trouwens, meer als "idee" over hobby's en interesses.
tulpje21 schreef:
17-11-2019 18:42
Tja dat kan, maar jammer dat je gelijk zo reageert. Bedoel, is het zo raar om ook aan andere te denken ipv alleen maar ik, ik, ik? Als ik het maar goed heb dan is het prima? Wij hebben onlangs een gift gegeven (anoniem) aan een stel dat het lastig had, financieel maar ook qua gezondheid. Niet eens naaste vrienden, maar gewoon mensen die we kennen. Geld gegeven voor iets leuks voor hun kinderen, en ook voor hunzelf. Voor hun fijn om te krijgen, maar voor ons ook net zo fijn om te geven hoor. Geeft voor jezelf ook gewoon een fijn gevoel om iets voor een ander te kunnen doen. Bewust anoniem gedaan, gaat er helemaal niet om dat ze weten dat het van ons af komt.
En ja, dat horen wij vaak in de kerk inderdaad, dat het belangrijk is anderen te helpen. Maar ik vind dat, ook al geloof je totaal niet in een god, dan kan je dit toch alsnog aanspreken? Niet gelijk zeggen: ik ben niet gelovig, dus is dit zoetsappig. Kan hoor, prima, maar als je 10.000 euro per maand verdient en je niet goed weet wat je ermee moet, dan is het echt niet vreemd om om je heen te kijken om te zien of je anderen kan helpen. Dat kunnen niet gelovigen net zo goed doen. Misschien dat dat ook iets voor TO is. En dat is ook heus wel lastig hoor, het is heus niet zo dat wij geen dure dingen kopen, of niet dromen over bepaalde materiële dingen, zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar. Maar we proberen er af en toe zeker wel naar te handelen. En veel geld verdienen en cursussen volgen om maar meer en meer te gaan verdienen, dat hoeft voor ons niet.
Voel je niet aangevallen, het is gewoon een bevestiging van wat je schreef :). Ieder mens is anders en heeft andere overtuigingen en zo, weet je.

Voor ons is dat inderdaad zoetsappig, al was het maar omdat we geen van beiden de neiging/nood voelen om onszelf een goed geweten te kopen door dergelijke zaken te doen (en heel vaak komt het daar wel op neer). Zolang wij en de mensen die we belangrijk vinden het goed hebben, is het inderdaad goed. Daarbij zijn we ook niet te beroerd om die mensen te helpen, maar dan doen we dat ook gewoon open en bloot en typisch op hun eigen vraag.

Niets mis met welk van beide opties dan ook, toch?
Mensen dit is een reclame!
Google maar eens, het komt van een andere site af als lokkertje ofzo.

Kimberlyclarke schreef: ↑

16-11-2019 17:45

Wat leuk, ik wist helemaal niet dat Nieuwspaal zo goed betaalde!
(Daar staat dit verhaal nu). 
https://nieuwspaal.nl/melissa-over-succes/
Alle reacties Link kopieren
Nou Sinjoren, ik vind het woord zoetsappig ook apart.

Het is fijn om iemand te helpen en ik snap dat het soms anoniem gedaan wordt. Anders voelen de ontvangers misschien dat ze iets terug moeten doen aan de gevers.
NYC schreef:
18-11-2019 09:02
Hmm, misschien wel. Maar je denkt dat mensen nooit kunnen omslaan in hun interesses en dan ineens kunnen denken: eigenlijk beleef ik hier nog weinig plezier aan.

Niet omdát ze meer geld kunnen uitgeven trouwens, meer als "idee" over hobby's en interesses.
Oh, dat wel hoor, hoewel ik wel denk dat een hobby weer iets anders is dan interesse maar dat kan ook zijn omdat ik zelf een andere waarde geef aan die woorden. Ik zie een hobby meer als tijdverdrijf en interesse als iets intrinsieks, iets wat je niet hebt bedacht maar vanuit een soort innerlijke drang komt. Sommige mensen hoppen van hobby naar hobby omdat ze van alles leuk vinden terwijl een interesse vaak blijft ook al besteed je er weinig tijd of energie aan, het komt altijd weer bovendrijven als iets het weer triggert. Uit beide kan wel weer een passie voortkomen.

Ik denk dat veel mensen een passie voor iets zouden willen hebben, de innerlijke drive die je leven een bepaalde koers kan geven omdat je dan een invulling voor je leven hebt. Mensen met een passie hebben energie, enthousiasme, creativiteit en doorzettingsvermogen omdat ze constant met dat onderwerp bezig zijn. Dat is niet gezegd dat je geen andere belangstellingen hebt maar het zit altijd in je achterhoofd, de variaties in je passie zijn oneindig dus het is een onuitputtelijke bron. Ik heb van mijn passie mijn werk kunnen maken en ik kan er ook nog eens goed geld mee verdienen maar dat laatste is meer een mooie bijkomstigheid dan mijn doel, mijn doel is meer om binnen mijn passie opzoek te gaan naar de mogelijkheden en waar mijn grenzen liggen. Je hebt voor een passie gelukkig geen talent nodig, het is gewoon het uitdiepen van een interesse.

We zijn wel kei off topic gegaan maar heb jij een hobby, interesse of passie?
Geronimo2 schreef:
19-11-2019 09:39
We zijn wel kei off topic gegaan maar heb jij een hobby, interesse of passie?
Mwah, nee niet echt volgens mij. Ik lees af en toe graag een goed boek maar ik word niet blijer van 300 titels die nog op mij liggen te wachten dan op 3 titels. Ik spreek af en toe graag af met vriendinnen om bij te praten over onze levens of herinneringen op te halen aan onze studententijd. Er hoeft niet bespaard te worden met meegenomen thermoskannen en zakjes boterhammen, dus dat gebeurt eigenlijk altijd op een terras, tijdens een lunch etc. Maar in een gewone gezellige brasserie en ondanks dat het misschien financieel best kan, zelf nog nooit de behoefte gevoeld om te zeggen: laten we eens die duurdere tent proberen, misschien is het eten daar nog wel veel lekkerder.

Zo ook uit eten gaan, voor zover je dat je hobby/interesse kan noemen. Ik vind het vooral ontzettend lekker om niet zelf te hoeven koken. Zou het vaker kunnen? Vast, maar met twee jonge kinderen die op tijd naar bed moeten, geen zin om ze ofwel steeds mee te nemen of om er om de haverklap oppas voor te regelen, vind ik het niet altijd even praktisch.

Ik houd wel van comfort dus een stevige jas die me warm houdt, goed schoeisel en heet water uit de kraan (en een fijne zeep of douchegel) en daarna met een kersenpittenkussen onder de deken. Wat lekkers erbij.

En ja, ook de dingen die ik opnoem kosten geld en als iemand met een paar tientjes leefgeld moet rondkomen dan is dat allemaal al duur en luxe. Maar ik ben het er gewoon echt niet mee eens dat je "standaard" per definitie omhoog blíjft gaan en dat je aan het uitproberen blijft met nieuwe dingen (bijv in andere prijscategorie blijft. Al is het omdat je er te lui voor bent dat allemaal te gaan onderzoeken. ;)
saywhat schreef:
19-11-2019 09:08
Nou Sinjoren, ik vind het woord zoetsappig ook apart.
Wij hebben het niet bedacht :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven