Geld & Recht alle pijlers

Wie verdient er meer dan € 10.000,- per maand?

06-10-2019 21:12 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 2 verdien ik zo ongeveer 11.000 euro netto per maand. Ja enorm veel geld maar ik besef het nog niet altijd. 3 jaar geleden werkte ik nog voor een baas voor iet minder dan € 1.800,- euro per maand. Omdat ik voordat ik mijn eigen bedrijf begon bijna 18 jaar voor een baas (werkgever) heb gewerkt weet ik heel goed hoe het is om een "loonslaaf" te zijn en hoe bevoorrecht ik ben. Natuurlijk voel ik me er prima bij en soms voelt het nog als een droom, zeker omdat ik minder werk dan toen ik in loondienst was. De € 11.000,- hark ik met ongeveer 30 uur werken per week binnen. Ik verdien dit geld overigens op een 100% legale manier.

Vraag:

Wie van jullie verdient ongeveer hetzelfde en hoe voel je je daarbij en wat doe je met dat geld. Ik spaar b.v. 8.000 euro per maand en natuurlijk heb ik eerst mijn hypo afgelost. Langzaam maar zeker begin ik nu wat meer uit te geven aan uit eten, vakanties en cafe's maar verder ook niet. Eigenlijk weet ik ook niet goed hoe ik met het geld om moet gaan daarom spaar ik het maar.
Futz schreef:
08-10-2019 21:15
Zelfs steun ik al tijden een zeer mooi doel. Waarbij je een oudere individueel kunt sponsoren die het echt moeilijk heeft, zowel financieel (echt heel arm) als sociaal (eenzaamheid). De stichting geeft naast financiële steun ook steun in voedsel, broodnodige spullen en het opzetten van sociale netwerken tussen ouderen onderling.

Ik weet niet of je op dit forum zomaar doelen mag noemen...

“Mijn” oudere is 83. Mijn leven wordt er rijker van. Te weten dat haar kwaliteit van leven beter wordt.
Hier ben ik benieuwd naar. Ik hoop dat je wil zeggen welke stichting dat is.
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
11-10-2019 20:03
Wat als je fantastische ideeen hebt die zeker potentie hebben maar een geldschieter zoekt om je prototype te ontwikkelen/geen netwerk of startkapitaal hebt. Hoe begin je dan? De denktank en ideeen knallen hier door het plafond maar dan? Niet elke Willy Wortel heeft een geldboom in zijn tuin of is een commercieel genie. Is er ergens een platform waar je investeerders kunt aantrekken toevallig?
Er zijn veel particuliere investeerders, soms ook met een groep samen. Soms direct, soms via tussenpersonen, platforms of bemiddelingbureaus.
Begin met een goed businessplan, ga daarmee naar een bank en ze helpen je, bij een goed plan, zeker verder.
Maar nee ik verdien dat absoluut niet. Zou het wel willen maar dan voor een jaartje of zo. Want er gaat eigenlijk altijd heel veel tijd in zitten. Ik verdien met 34 uur wel flink bovenmodaal. Nadeel in dat segment is dat je er niet veel op voor uit gaat wegens toenemend belastingdruk.

Ik declareer mijn overuren (die ontstaan om dat anderen incompetent zijn, vloek en zegen) wel en daar ben ik toch altijd weer blij als ik mijn salaris van die maand zie.
darksideofthemoon- schreef:
11-10-2019 20:03
Wat als je fantastische ideeen hebt die zeker potentie hebben maar een geldschieter zoekt om je prototype te ontwikkelen/geen netwerk of startkapitaal hebt. Hoe begin je dan? De denktank en ideeen knallen hier door het plafond maar dan? Niet elke Willy Wortel heeft een geldboom in zijn tuin of is een commercieel genie. Is er ergens een platform waar je investeerders kunt aantrekken toevallig?
Je begint met iedereen te vertellen wat je idee en plannen zijn en wat je nodig hebt.
Dromen kan iedereen en redenen bedenken waarom je niet start kan ook iedereen.
Als je iets wilt moet je het gewoon doen. Ik ben ooit begonnen als freelancer en om dat te kunnen doen moest ik eerst mijn baan opzeggen. Dat was spannend maar nodig om er echt voor te gaan. Dat ging heel goed en daarna heel slecht maar ik heb doorgezet en heb inmiddels een heel goed lopende zaak. Wat ik nu doe had ik niet voor ogen toen ik jaren geleden die sprong waagde en dat is nou juist het mooie. Je weet niet hoe het pad dat je opgaat er uit ziet. Geen garanties.
strikjemetstippels schreef:
11-10-2019 20:10
Maar nee ik verdien dat absoluut niet. Zou het wel willen maar dan voor een jaartje of zo. Want er gaat eigenlijk altijd heel veel tijd in zitten. Ik verdien met 34 uur wel flink bovenmodaal. Nadeel in dat segment is dat je er niet veel op voor uit gaat wegens toenemend belastingdruk.

Ik declareer mijn overuren (die ontstaan om dat anderen incompetent zijn, vloek en zegen) wel en daar ben ik toch altijd weer blij als ik mijn salaris van die maand zie.
Dit, blij worden van je eigen salaris en dan maakt de hoogte niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
11-10-2019 23:47
Dit, blij worden van je eigen salaris en dan maakt de hoogte niet uit.
Blij worden van je baan omdat het inhoudelijk interessant is en omdat je leuke collega’s hebt daar zou je vooral naar moeten kijken. Als je salaris in evenwicht is met de moeite die je doet is het al meer dan genoeg.

Mijn baan is zo leuk dat ik t voor de helft minder ook zou doen.
luiwammes schreef:
12-10-2019 12:14
Blij worden van je baan omdat het inhoudelijk interessant is en omdat je leuke collega’s hebt daar zou je vooral naar moeten kijken. Als je salaris in evenwicht is met de moeite die je doet is het al meer dan genoeg.

Mijn baan is zo leuk dat ik t voor de helft minder ook zou doen.
Precies! Dat heb ik ook.
Dat kun je alleen maar zeggen als je heel veel verdient. De helft van mijn salaris is net aan modaal, en toch heb ik een leuke baan.
Alle reacties Link kopieren
Met de helft van mijn salaris kom ik toch niet rond hoor
Alle reacties Link kopieren
Stel: je verdient 11.000 euro netto per maand. Waarom zou je dat hier gaan rondbazuinen? Wat levert jou dat op?
Boogschutter10 schreef:
12-10-2019 13:33
Stel: je verdient 11.000 euro netto per maand. Waarom zou je dat hier gaan rondbazuinen? Wat levert jou dat op?
Waarom zou iemand die in de bijstand zit dat hier rondbazuinen?
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
12-10-2019 14:51
Waarom zou iemand die in de bijstand zit dat hier rondbazuinen?
Nou ja, dan bevindt je je in een situatie waar je uit wilt komen. Als het goed is dan. En dan kun je misschien wel wat hulp en adviezen gebruiken.
Geronimo2 schreef:
11-10-2019 23:47
Dit, blij worden van je eigen salaris en dan maakt de hoogte niet uit.
Moet wel zeggen dat ik blijer zou worden van 10.000 netto, maar niet als dat betekent dat ik dubbel zo veel moet werken.

Ik heb best hoge vaste lasten namelijk. En kies vaak uit luihoed/moeheid voor duurdere supermarkt want dicht bij.

Dat lijkt me het heerlijke van zo'n lekker salaris, dat je daar niet over hoeft te denken tenzij je natuurlijk elke dag mega veel uit geeft in sterrenrestaurants en een jacht of zo.
Ik zou dolgraag ieder jaar een reis maken als dit jaar (kosten € 8000). Met een salaris van 10.000 per maand hoef je daar niets voor te laten, en zit een extra weekje er ook nog wel in. Ik vermoed dus dat ik van die 10.000 echt geen 4000 overhoudt om te sparen. Het komt wel op :-)
Boogschutter10 schreef:
12-10-2019 15:33
Nou ja, dan bevindt je je in een situatie waar je uit wilt komen. Als het goed is dan. En dan kun je misschien wel wat hulp en adviezen gebruiken.
Misschien vind deze TS hetzelfde. Kan he?
Boogschutter10 schreef:
12-10-2019 13:33
Stel: je verdient 11.000 euro netto per maand. Waarom zou je dat hier gaan rondbazuinen? Wat levert jou dat op?
Ik gun To haar salaris van harte. Ze werkt er hard voor. Maar verder eens met je, en het is ook helemaal niet prettig als iedereen weet hoeveel geld je hebt. Ik vind dat je zoiets beter diskreet kunt houden en er zijn al vaker van dit soort topics geweest.
Geraldine schreef:
12-10-2019 21:33
Ik gun To haar salaris van harte. Ze werkt er hard voor.
Volgens mij is TO een man.
Boogschutter10 schreef:
12-10-2019 13:33
Stel: je verdient 11.000 euro netto per maand. Waarom zou je dat hier gaan rondbazuinen? Wat levert jou dat op?
Er zijn hier zo veel topics die niet aansluiten bij je eigen leven omdat Viva best divers is. Ieder inkomen heeft meestal wel specifieke nadelen en zo ook als je ineens met je inkomen omhoog schiet en je afvraagt of er "de beste manier" van geld uitgeven bestaat als dat niet in je zit. Het lijkt altijd heerlijk om veel keuzes te hebben maar het kan ook verwarrender worden.


Wel jammer dat je meteen het woord 'rondbazuinen' gebruikt, het voelt daarmee meteen negatief aan + een flink vooroordeel. Het kan heel abstract voelen als je er achter komt dat je tot de 10% bofferds behoort die een riant inkomen heeft. Ik heb het hier al eerder aangetipt, mensen zoals jij vinden eigenlijk dat je de "rijken" niet mag zien of horen en ze mogen al helemaal niet klagen. Het komt op mij nogal unfair over, je doet net alsof die mensen hun ziel hebben verkocht en nu aanbidders van satan zijn of zo.
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
12-10-2019 23:23
Er zijn hier zo veel topics die niet aansluiten bij je eigen leven omdat Viva best divers is. Ieder inkomen heeft meestal wel specifieke nadelen en zo ook als je ineens met je inkomen omhoog schiet en je afvraagt of er "de beste manier" van geld uitgeven bestaat als dat niet in je zit. Het lijkt altijd heerlijk om veel keuzes te hebben maar het kan ook verwarrender worden.


Wel jammer dat je meteen het woord 'rondbazuinen' gebruikt, het voelt daarmee meteen negatief aan + een flink vooroordeel. Het kan heel abstract voelen als je er achter komt dat je tot de 10% bofferds behoort die een riant inkomen heeft. Ik heb het hier al eerder aangetipt, mensen zoals jij vinden eigenlijk dat je de "rijken" niet mag zien of horen en ze mogen al helemaal niet klagen. Het komt op mij nogal unfair over, je doet net alsof die mensen hun ziel hebben verkocht en nu aanbidders van satan zijn of zo.
Grote onzin wat je hier even uit je mouw schudt.


De kans dat dit een echt topic is van een TO die inderdaad 11.000 netto verdient, is uiterst gering. Daarom de term rondbazuinen. Je komt dan nl. in de categorie chirurgen/ topadvocaten/ vastgoedondernemers/ captains of industry/ piloten/ zeer geslaagde ondernemers e.d. terecht en dat lijkt me geen groep die op een viva forum zit laat staan een dergelijk topic over opent. Maar goed, wie weet hebben we hier met een uitzondering te maken. Die zijn er altijd namelijk. Of gaat het hier een hypothetische kwestie.

En ja natuurlijk gun ik iedereen een hoog inkomen, mits legaal verdient. Waarom niet.
😉
.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
13-10-2019 00:46
Grote onzin wat je hier even uit je mouw schudt.


De kans dat dit een echt topic is van een TO die inderdaad 11.000 netto verdient, is uiterst gering. Daarom de term rondbazuinen. Je komt dan nl. in de categorie chirurgen/ topadvocaten/ vastgoedondernemers/ captains of industry/ piloten/ zeer geslaagde ondernemers e.d. terecht en dat lijkt me geen groep die op een viva forum zit laat staan een dergelijk topic over opent. Maar goed, wie weet hebben we hier met een uitzondering te maken. Die zijn er altijd namelijk. Of gaat het hier een hypothetische kwestie.

En ja natuurlijk gun ik iedereen een hoog inkomen, mits legaal verdient. Waarom niet.
Je zou to eens moeten loepen. Account lijkt speciaal te zijn aangemaakt voor dit topic. To is niet iemand in de categorieën die je hiervoor noemt; dat zijn beroepen waar je hard voor moet studeren/investeren en/of werken, veel moet laten en over bepaalde talenten moet beschikken. Dat is bij to niet het geval. Die doet iets vaags met trading / inkoop en verkoop en biedt aan om een pm te sturen als je meer wil weten. Dat klinkt als zo’n advertentie van: verdien nu 1000 per dag vanuit huis!

Op dit forum zijn overigens wel mensen met beroepen zoals je die noemt en die mengen zich wel in topics over inkomen. Hun goed recht om mee te discussiëren, neem aan dat je dat niet rondbazuinen noemt.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
13-10-2019 10:05
Je zou to eens moeten loepen. Account lijkt speciaal te zijn aangemaakt voor dit topic. To is niet iemand in de categorieën die je hiervoor noemt; dat zijn beroepen waar je hard voor moet studeren/investeren en/of werken, veel moet laten en over bepaalde talenten moet beschikken. Dat is bij to niet het geval. Die doet iets vaags met trading / inkoop en verkoop en biedt aan om een pm te sturen als je meer wil weten. Dat klinkt als zo’n advertentie van: verdien nu 1000 per dag vanuit huis!

Op dit forum zijn overigens wel mensen met beroepen zoals je die noemt en die mengen zich wel in topics over inkomen. Hun goed recht om mee te discussiëren, neem aan dat je dat niet rondbazuinen noemt. -> inderdaad
Ja kan zijn dat het een oplichter is.
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
13-10-2019 00:46
Grote onzin wat je hier even uit je mouw schudt.


De kans dat dit een echt topic is van een TO die inderdaad 11.000 netto verdient, is uiterst gering. Daarom de term rondbazuinen. Je komt dan nl. in de categorie chirurgen/ topadvocaten/ vastgoedondernemers/ captains of industry/ piloten/ zeer geslaagde ondernemers e.d. terecht en dat lijkt me geen groep die op een viva forum zit laat staan een dergelijk topic over opent. Maar goed, wie weet hebben we hier met een uitzondering te maken. Die zijn er altijd namelijk. Of gaat het hier een hypothetische kwestie.

En ja natuurlijk gun ik iedereen een hoog inkomen, mits legaal verdient. Waarom niet.
Ach welnee er zijn zat beroepen waar je dit mee kan verdienen. Daar hoef je geen top-weetikveelwat voor te zijn. En waarom zouden die niet hier zitten.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
13-10-2019 14:46
Ach welnee er zijn zat beroepen waar je dit mee kan verdienen. Daar hoef je geen top-weetikveelwat voor te zijn. En waarom zouden die niet hier zitten.
Ja die beroepen zijn er. Een bedrijfsjurist bij groot bedrijf met een bonus. Een massa artsen. Mensen die programmeren of r&d doen. En natuurlijk sales. Het komt vaker voor dan mensen denken die hoge salarissen. In bedrijven waar het goed gaat kunnen salarissen ook erg lekker stijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven