Geld & Recht alle pijlers

Wie verdient er meer dan € 10.000,- per maand?

06-10-2019 21:12 388 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar of 2 verdien ik zo ongeveer 11.000 euro netto per maand. Ja enorm veel geld maar ik besef het nog niet altijd. 3 jaar geleden werkte ik nog voor een baas voor iet minder dan € 1.800,- euro per maand. Omdat ik voordat ik mijn eigen bedrijf begon bijna 18 jaar voor een baas (werkgever) heb gewerkt weet ik heel goed hoe het is om een "loonslaaf" te zijn en hoe bevoorrecht ik ben. Natuurlijk voel ik me er prima bij en soms voelt het nog als een droom, zeker omdat ik minder werk dan toen ik in loondienst was. De € 11.000,- hark ik met ongeveer 30 uur werken per week binnen. Ik verdien dit geld overigens op een 100% legale manier.

Vraag:

Wie van jullie verdient ongeveer hetzelfde en hoe voel je je daarbij en wat doe je met dat geld. Ik spaar b.v. 8.000 euro per maand en natuurlijk heb ik eerst mijn hypo afgelost. Langzaam maar zeker begin ik nu wat meer uit te geven aan uit eten, vakanties en cafe's maar verder ook niet. Eigenlijk weet ik ook niet goed hoe ik met het geld om moet gaan daarom spaar ik het maar.
Alle reacties Link kopieren
Als ik zo de reacties lees weet ik weer waarom het helaas niet verstandig is om met andere mensen over geld te praten als het goed gaat.

Als het slecht gaat mag je er wel over praten, dan krijg je van de ander een vaderlijke aai over je bol, een bemoedigend woord. En voelt die ander zich een succes. Maar je zal eens met anderen delen dat je in de top 5% qua inkomen zit en miljonair bent. Dat trekken mensen niet. Want waarom moet je nou zo veel verdienen? En wat ga je er dan mee doen?

Veel mensen kunnen slecht omgaan met grote inkomensverschillen, het ontaardt toch in jaloezie. Je kunt alleen met mensen over geld praten als hun situatie vergelijkbaar is. Anders kun je beter je kaken op elkaar houden.
watdoejedan schreef:
15-11-2019 03:56
Als ik zo de reacties lees weet ik weer waarom het helaas niet verstandig is om met andere mensen over geld te praten als het goed gaat.

Als het slecht gaat mag je er wel over praten, dan krijg je van de ander een vaderlijke aai over je bol, een bemoedigend woord. En voelt die ander zich een succes. Maar je zal eens met anderen delen dat je in de top 5% qua inkomen zit en miljonair bent. Dat trekken mensen niet. Want waarom moet je nou zo veel verdienen? En wat ga je er dan mee doen?

Veel mensen kunnen slecht omgaan met grote inkomensverschillen, het ontaardt toch in jaloezie. Je kunt alleen met mensen over geld praten als hun situatie vergelijkbaar is. Anders kun je beter je kaken op elkaar houden.
"Zielig" verkoopt nu eenmaal beter dan "gelukkig", heeft er mee te maken dat we een beter gevoel krijgen over ons eigen leven als anderen het slechter hebben. Iemand die gelukkiger is dan jezelf wekt jaloezie op want dat geeft je een gevoel van "minder" zijn en dat vinden we niet leuk.
Geronimo2 schreef:
15-11-2019 08:46
"Zielig" verkoopt nu eenmaal beter dan "gelukkig", heeft er mee te maken dat we een beter gevoel krijgen over ons eigen leven als anderen het slechter hebben. Iemand die gelukkiger is dan jezelf wekt jaloezie op want dat geeft je een gevoel van "minder" zijn en dat vinden we niet leuk.
Hoe oprecht is dat dan? Mensen geven vaak blijk van 'te doen hebben met iemand' in een rotsituatie, maar eigenlijk komen die gevoelens vooral voort uit 'het genot' dat het jezelf geeft? (Pfoe, die hebben het nog slechter/Gelukkig heb ik het dan beter)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er hooguit gevaar in zien in dat je bedelverhaaltjes dan ga krijgen als je vertelt dat je een extreem goed inkomen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik kan ook niet zo heel veel met verhalen van ‘waar geef ik het nu weer aan uit’ van anderen. Ken wel mensen die erg rijk zijn, een hoog inkomen hebben of allebei maar we hebben het meestal over andere dingen. Terwijl bij weinig geld we er wel over spreken. Dat is toch logisch, als het een zorg is? Je praat toch ook meer over iemands gezondheidszorgen dan over gezondheid met iemand die verklaart ‘ben zoo lekker fit?!’
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan weer af waarom je het moet delen? Als je voldoende geld hebt, heb je een vermogensbeheerder, accountant, accountmanager van private banking enz. Die kunnen prima advies geven.
Alle reacties Link kopieren
blauwe_emmer schreef:
15-11-2019 10:48
Ik vraag me dan weer af waarom je het moet delen? Als je voldoende geld hebt, heb je een vermogensbeheerder, accountant, accountmanager van private banking enz. Die kunnen prima advies geven.
Tsja dat geldt voor zoveel dingen. Waarom opmerken dat het kutweer vandaag is. De ander is dat waarschijnlijk ook opgevallen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook weer waar. Maar bij dit soort dingen weet je dat je ook een hoop gemekker en kift krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien helaas een schamele 2000 netto per maand. Samen met partner hebben we in totaal 5500 per maand te besteden, waarvan we ook een deel sparen.

Ik zou niet weten wat je met al dat geld moet, op een gegeven moment heb je toch alles al? Ook geloof ik dat je na een bepaald bedrag je niet gelukkiger voelt. Iemand die 8000 verdient is volgens mij niet gelukkiger dan iemand die 8500 verdient, is mijn idee.

Klopt dit voor de groot verdieners?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Annet1 schreef:
06-10-2019 21:26
Ik ben heel benieuwd wat voor werk je doet.
Lijkt me heerlijk om dat te verdienen .
Kanttekening erbij is wel dat een eigen zaak enorm veel verantwoording is.

+1
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
15-11-2019 10:56
Ik verdien helaas een schamele 2000 netto per maand. Samen met partner hebben we in totaal 5500 per maand te besteden, waarvan we ook een deel sparen.

Ik zou niet weten wat je met al dat geld moet, op een gegeven moment heb je toch alles al? Ook geloof ik dat je na een bepaald bedrag je niet gelukkiger voelt. Iemand die 8000 verdient is volgens mij niet gelukkiger dan iemand die 8500 verdient, is mijn idee.

Klopt dit voor de groot verdieners?

Groetjes

'Helaas' een 'schamele' €2.000 en een besteedbaar maandinkomen van €5.500? Dat is toch behoorlijk veel, of zie ik dat verkeerd?
Ik zou het al moeilijk vinden om dat uit te geven elke maand ;)
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
oudebaas schreef:
06-10-2019 22:56
Als keplonker verdien ik nu ruim 20 mille.
Wat is een keplonker?
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
15-11-2019 10:56
Ik verdien helaas een schamele 2000 netto per maand. Samen met partner hebben we in totaal 5500 per maand te besteden, waarvan we ook een deel sparen.

Ik zou niet weten wat je met al dat geld moet, op een gegeven moment heb je toch alles al? Ook geloof ik dat je na een bepaald bedrag je niet gelukkiger voelt. Iemand die 8000 verdient is volgens mij niet gelukkiger dan iemand die 8500 verdient, is mijn idee.

Klopt dit voor de groot verdieners?

Groetjes
Lijkt me nou totaal niet moeilijk (helaas). Ik zou me 2x per week laten masseren. Een kok inhuren. Lekker vaak uit eten, weekendjes weg. Duurder huis, het is zo op.
TiumPerfectum schreef:
15-11-2019 13:14
Lijkt me nou totaal niet moeilijk (helaas). Ik zou me 2x per week laten masseren. Een kok inhuren. Lekker vaak uit eten, weekendjes weg. Duurder huis, het is zo op.
Ja, bij die bedragen al? Veroordeel het zeker niet hoor. :-)
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
15-11-2019 11:02
'Helaas' een 'schamele' €2.000 en een besteedbaar maandinkomen van €5.500? Dat is toch behoorlijk veel, of zie ik dat verkeerd?
Ik zou het al moeilijk vinden om dat uit te geven elke maand ;)
t was sarcastisch bedoeld nav de grootverdieners hier.
Karl_Marx schreef:
15-11-2019 13:43
t was sarcastisch bedoeld nav de grootverdieners hier.
Nou ja, het is niet erg toch, als de grootverdieners het willen uitgeven? Ook niet als ze het willen sparen/"niet uitgeven" trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wij verdienen samen iets meer dan gemiddeld. Ik zou graag net wat meer speelruimte hebben (een 400 euro per maand bv, om dit echt te kunnen sparen), maar veel meer zou niet moeten. Uiteindelijk ga je altijd naar je loon leven, en kom je uiteindelijk in andere kringen terecht (mijn ervaring). En het leven van de gemiddelde, is voor mij prima! :-)
Ik DENK dat als ik veel meer zou verdienen, ik minder zou gaan werken ifv het gezin, maar ook echt wel goede doelen zou steunen of me inzetten bij vrijwilligerswerk (doe ik nu al, maar dan meer). En de mensen die minder geluk/of meer pech hebben in het leven, een handje helpen.
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
15-11-2019 10:56
Ik verdien helaas een schamele 2000 netto per maand. Samen met partner hebben we in totaal 5500 per maand te besteden, waarvan we ook een deel sparen.

Ik zou niet weten wat je met al dat geld moet, op een gegeven moment heb je toch alles al? Ook geloof ik dat je na een bepaald bedrag je niet gelukkiger voelt. Iemand die 8000 verdient is volgens mij niet gelukkiger dan iemand die 8500 verdient, is mijn idee.

Klopt dit voor de groot verdieners?

Groetjes
Je kunt ruimer leven. Meer op vakantie, verre reizen maken, vaker uiteten, niet kiezen tussen een nieuw meubelstuk of vakantie maar allebei. Ik vind het wat onbezorgder leven in vergelijking met toen we minder te besteden hadden. Al waren we toen ook gelukkig en als we terug moeten dan lukt dat ook wel. Maar dit is toch ook wel lekker.
Winterland schreef:
15-11-2019 13:52
Wij verdienen samen iets meer dan gemiddeld. Ik zou graag net wat meer speelruimte hebben (een 400 euro per maand bv, om dit echt te kunnen sparen), maar veel meer zou niet moeten. Uiteindelijk ga je altijd naar je loon leven, en kom je uiteindelijk in andere kringen terecht (mijn ervaring). En het leven van de gemiddelde, is voor mij prima! :-)
Ik DENK dat als ik veel meer zou verdienen, ik minder zou gaan werken ifv het gezin, maar ook echt wel goede doelen zou steunen of me inzetten bij vrijwilligerswerk (doe ik nu al, maar dan meer). En de mensen die minder geluk/of meer pech hebben in het leven, een handje helpen.
Super!
Maar: je snapt dat het systeem is dat als je bij 10.000 netto per maand bij de helft minder werken niet gewoon 5.000 hebt, maar vaak een stuk minder, omdat je bepaald werk misschien niet meer krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet als inkomen, werk niet meer, maar wel te besteden. Niet dat ik iedere maand zoveel uitgeef hoor. Hier en daar een piekperiode, bijvoorbeeld als ik studiekosten voor de oudsten moet betalen. Wij leven verder vrij normaal zonder extreme verwennerij voor mijn twee jongsten. En ik praat privé zelden over geld. Iedereen weet dat ik me financieel goed kan redden. Niet hoeveel ik heb. En dat houden we zo want daar komt anders alleen maar gedoe van.
watdoejedan schreef:
15-11-2019 03:56
Als ik zo de reacties lees weet ik weer waarom het helaas niet verstandig is om met andere mensen over geld te praten als het goed gaat.

Als het slecht gaat mag je er wel over praten, dan krijg je van de ander een vaderlijke aai over je bol, een bemoedigend woord. En voelt die ander zich een succes. Maar je zal eens met anderen delen dat je in de top 5% qua inkomen zit en miljonair bent. Dat trekken mensen niet. Want waarom moet je nou zo veel verdienen? En wat ga je er dan mee doen?

Veel mensen kunnen slecht omgaan met grote inkomensverschillen, het ontaardt toch in jaloezie. Je kunt alleen met mensen over geld praten als hun situatie vergelijkbaar is. Anders kun je beter je kaken op elkaar houden.
Gedeeltelijk eens.
Eens met het gedeelte dat veel mensen het niet kunnen handelen. Jaloers.
Ik gun het mensen van harte als ze tot de mensen behoren die in verhouding veel verdienen.
En het er over hebben heb ik ansich ook geen probleem mee. Mits het niet op een patserige manier is en denegrerend naar anderen.

Wat ik zelf wel lastig vind, maar dat is vooral iets van mij. Is dat ik het in vriendschap wel eens ongemakkelijk vibd.
Ik leef van bijstand en kan dus beperkt bv buiten de deur eten/lunchen/borrelen. Maar vind het ook ongemakkelijk als de ruim verdienende vriendin dus maar betaald.
Ik ga met iemand om omdat ik diegene een leuk mens vind, wel/ geen geld is daarbij niet van belang.
Maar bij uitstapjes vind ik het wel lastig. Ik wil ook wel eens trakteren zeg maar. Betreffende vriendin vind het dan weer lastig als ik betaal omdat bv 40,00 voor mij een serieus bedrag is en zij het niet mist.

Maar verder. Geen moeite mee en hoor ook met plezier aanschaffen aan.
Ja, soms denk ik wel eens.. Geen geldzorgen lijkt me fijn. Maar ook mensen met geld hebben zorgen.

Wat mij bv lastig lijkt. Hoe weet je of iemand in jou geïnteresseerd is of in je banksaldo? Bij nieuwe mensen leren kennen lijkt me dit echt lastig.
NYC schreef:
15-11-2019 09:08
Hoe oprecht is dat dan? Mensen geven vaak blijk van 'te doen hebben met iemand' in een rotsituatie, maar eigenlijk komen die gevoelens vooral voort uit 'het genot' dat het jezelf geeft? (Pfoe, die hebben het nog slechter/Gelukkig heb ik het dan beter)
Ik denk dat het wel oprecht is maar dat er ook een "opluchtingsfactor"(?) in zit. Het is heel menselijk om jezelf het "beste" te gunnen (niet te verwarren met' het meeste) en het "beste" is soms financieel gerelateerd maar ook gezondheid, liefde/geluk, intelligentie en/of uiterlijk zijn triggers voor sommige mensen omdat ze niet haalbaar voelen. Voelen, of vinden, dat je een mazzelaar bent is heerlijk maar dat gevoel versterkt zich als een ander het minder heeft. Dat is niet negatief maar gewoon menselijk omdat gelijkheid het meest eerlijk voelt. Inherent daaraan is wel dat we weinig halen uit mensen die gelukkig zijn in de liefde, super gezond zijn en veel geld hebben en intelligent en ook nog eens knap zijn met 2 knappe kindjes en een lieve hond, dat voelt niet alsof de verdeling eerlijk is. Nou zijn er weinig dingen die je eerlijk kunt verdelen (gezondheid/intelligentie/uiterlijk )maar geld wel en dan is het al snel niet eerlijk en als mensen iets als niet eerlijk voelen dan is dat groen licht om te (ver)oordelen.

Een belangrijke reden waarom wij nooit over geld praten is dat mensen ineens bepalen waar we het aan uit moeten geven of hoeveel, decadentie is fout, calvinisme is goed, wat te veel is wordt niet meer door ons bepaald maar opgedrongen, het zwijgen wordt je opgelegd omdat je geen zorgen kan hebben(wat meteen aangeeft hoe belangrijk mensen geld vinden). Dat mensen met een hoog inkomen hun eigen groep vormen is daarom ook best logisch, onderling wordt niet vreemd opgekeken als je veel geld uitgeeft terwijl mensen met een minder inkomen de deur voor je dicht houden want je zou hun leven of zorgen toch niet snappen. Het is dus, wat mij betreft, niet helemaal waar als mensen zeggen dat ze iedereen het beste gunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien het wel maar krijg het niet helaas :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je erg snel gaat leven naar je inkomen of je vermogen. Je hoeft nooit meer te twijfelen tussen 2 leuke jurkjes. Je koopt een wat duurdere auto, omdat zo'n cabrio toch wel leuk is als het kan. Als je op vakantie gaat hoef je je niet te vergapen aan een luxere accommodatie, maar boek je die gewoon. Als je altijd al droomde van een cruise, dan doe je dat gewoon.
Wijn laat je thuisbezorgen door een goede slijter in plaats van 6 is 5 bij de AH te doen. Voor de verjaardag van je oudste dochter koop je een echt parelsnoer, in plaats van enkel een ringetje.
Je verhuist naar een groter huis op een mooiere plek, meer tuin, maar weinig tijd, dus een tuinman. Ik geloof niet dat ik moeite zou hebben met het uitgeven van meer geld. Echt niet. :D
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
benmamma schreef:
15-11-2019 15:23
Gedeeltelijk eens.
Eens met het gedeelte dat veel mensen het niet kunnen handelen. Jaloers.
Ik gun het mensen van harte als ze tot de mensen behoren die in verhouding veel verdienen.
En het er over hebben heb ik ansich ook geen probleem mee. Mits het niet op een patserige manier is en denegrerend naar anderen.

Wat ik zelf wel lastig vind, maar dat is vooral iets van mij. Is dat ik het in vriendschap wel eens ongemakkelijk vibd.
Ik leef van bijstand en kan dus beperkt bv buiten de deur eten/lunchen/borrelen. Maar vind het ook ongemakkelijk als de ruim verdienende vriendin dus maar betaald.
Ik ga met iemand om omdat ik diegene een leuk mens vind, wel/ geen geld is daarbij niet van belang.
Maar bij uitstapjes vind ik het wel lastig. Ik wil ook wel eens trakteren zeg maar. Betreffende vriendin vind het dan weer lastig als ik betaal omdat bv 40,00 voor mij een serieus bedrag is en zij het niet mist.

Maar verder. Geen moeite mee en hoor ook met plezier aanschaffen aan.
Ja, soms denk ik wel eens.. Geen geldzorgen lijkt me fijn. Maar ook mensen met geld hebben zorgen.

Wat mij bv lastig lijkt. Hoe weet je of iemand in jou geïnteresseerd is of in je banksaldo? Bij nieuwe mensen leren kennen lijkt me dit echt lastig.
Maar dat maakt het vaak moeilijk. Als iemand bij de Action wat koopt waar hij/zij heel blij mee kan je beter niet vertellen dat je net zo blij bent met je lang gezochte Chanel tas. Beide zijn even blij met hun aankoop maar bij de laatste wordt het snel gezien als patserig. Kaken op elkaar dus.

Geen geldzorgen is heel fijn en de meeste mensen met meer dan genoeg geld beseffen zich dat heel goed, bedenk bij je vriendin dat ze heel graag wil delen omdat je iets belangrijkers aan haar leven toevoegt dan haar geld, ik snap de gevoelens van beide kanten wel maar de macht van geld is heel makkelijk te ontkrachten als je het geen ruimte geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven