Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
zaterdag 12 oktober 2019 om 19:39
Als iemand die wel eens workshops en trainingen geeft waarbij we ook schaaltjes met (verpakte) koekjes e.d. neerzetten vind ik daar niet veel van. Wij rekenen er altijd op dat alles op kan gaan op zo'n dag. Iemand die er een paar neemt tijdens de training, of er een paar in de tas stopt voor later: we liggen er niet wakker vanMinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:26Ik had laatst cursus op een locatie waar schalen met mini candy bars stonden. Soms neem ik daar wel van, maar dat kan ik eigenlijk niet hebben. Ik had er wel twee voor de kinderen in mijn tas gedaan en stuurde ze een foto van die Twix en Milky Way. Kreeg ik als reactie of ik er niet twee van elk kon meenemen want dan hoefden ze niet te kiezen. Dat besprak ik met de collega naast me, die zei dat zij er wel zes in haar tas had. Dus ik heb het toch gedaanAndere mensen knagen er zo zes weg op een dag, en er wordt toch grof geld voor betaald door mijn werkgever (aldus collega). Niet gierig en geen diefstal, maar wel een beetje twijfelachtig....

Als we een training buiten de deur geven gaat alles wat over is aan koekjes de volgende dag mee naar ons team, dus verspilt wordt het sowieso niet. Maar het zal me worst zijn of iemand er een paar in de tas stopt of niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 12 oktober 2019 om 19:43
Mijn collega neemt meestal een stukje vegan cake mee naar huis voor haar man (die allegisch is voor melk) als ik die heb gebakken voor een verjaardag (bij ons neemt iedereen wat mee om te delen bij vrjaardagen, niet alleen de jarige). Niemand die daarover valt. Ik neem soms een stuk weer mee naar huis voor vriend (want die ziet me vaak bakken voor collega's en dan vind ik het lullig dat hij er nooit wat van meekrijgt). We hebben en team van 12, knnen elkaar goed en niemand die erover valt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 12 oktober 2019 om 20:00
Als wij een training op een externe locatie hebben zit koffie en thee bij het arrangement inbegrepen. Vaak staat er dan ook een klein koelkastje in de zaal met kleine flesjes fris. Het is prima als we er daar 's middags eentje van pakken, dat wordt dan apart gefactureerd. Maar het is echt niet de bedoeling dat we aan het eind van de dag dat koelkastje leegtrekken zodat we onderweg of thuis ook nog een colaatje hebben.
zaterdag 12 oktober 2019 om 20:02

zaterdag 12 oktober 2019 om 22:15
Ik ben een keer in mijn leven met een fiets in de trein geweest. Toen heb ik de lift genomen. Ik geloof ook niet dat ik het heel schandalig vind om je fiets mee op de roltrap mee te nemen.
zaterdag 12 oktober 2019 om 22:23
MinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 22:15Ik ben een keer in mijn leven met een fiets in de trein geweest. Toen heb ik de lift genomen. Ik geloof ook niet dat ik het heel schandalig vind om je fiets mee op de roltrap mee te nemen.
Nee idd, dat lijkt me hoogstens lastig voor jezelf.
Such fun!1

zaterdag 12 oktober 2019 om 22:37
Wat leukboebezoebe schreef: ↑12-10-2019 19:43Mijn collega neemt meestal een stukje vegan cake mee naar huis voor haar man (die allegisch is voor melk) als ik die heb gebakken voor een verjaardag (bij ons neemt iedereen wat mee om te delen bij vrjaardagen, niet alleen de jarige). Niemand die daarover valt. Ik neem soms een stuk weer mee naar huis voor vriend (want die ziet me vaak bakken voor collega's en dan vind ik het lullig dat hij er nooit wat van meekrijgt). We hebben en team van 12, knnen elkaar goed en niemand die erover valt.

zaterdag 12 oktober 2019 om 22:44
Ik vind het nogal sneu. Geen geld om zelf even zo'n zak te halen?MinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:26Ik had laatst cursus op een locatie waar schalen met mini candy bars stonden. Soms neem ik daar wel van, maar dat kan ik eigenlijk niet hebben. Ik had er wel twee voor de kinderen in mijn tas gedaan en stuurde ze een foto van die Twix en Milky Way. Kreeg ik als reactie of ik er niet twee van elk kon meenemen want dan hoefden ze niet te kiezen. Dat besprak ik met de collega naast me, die zei dat zij er wel zes in haar tas had. Dus ik heb het toch gedaanAndere mensen knagen er zo zes weg op een dag, en er wordt toch grof geld voor betaald door mijn werkgever (aldus collega). Niet gierig en geen diefstal, maar wel een beetje twijfelachtig....
zaterdag 12 oktober 2019 om 22:46
zaterdag 12 oktober 2019 om 22:47
En waar is de grens. De mensen van het tafeltje naast je eten ze ook niet, die ook maar meenemen?MinkeDeWit schreef: ↑12-10-2019 12:53En het schaaltje met pepermuntjes dat je in een restaurant bij de rekening krijgt? Als het er een paar zijn, voorverpakt, neem ik ze toch echt wel mee. Net als de voorverpakte koekjes die mijn tafelgenoten niet opetenAltijd handig voor plotselinge trek.
Ik vind het raar gedrag, beetje zielig eigenlijk.

zaterdag 12 oktober 2019 om 23:06
Ik werk in een voetbalkantine en daar staan dus bakjes op de bar met suiker, melk en plastic lepeltje. Er was een vrouw die melk en suikerkontjes weg aan het halen was en ze telkens in haar tas stopte. Ik had het al lang in de gaten en voordat ze weg ging haalde ik een plastic zakje en zei heel hard in de kantine van hier mevrouw hier heeft u een tasje voor de melk en suiker! Ik heb haar nooit meer terug gezien. Ik kijk nu nergens meer van op maar je zult je verbazen wat mensen weg pikken. Wij verkopen ook thee maar dan krijg je dus een glas heet water. Er staan theedozen op de bar maar je wil niet weten hoe veel mensen er theezakjes gaan stelen. Echt bizar en zielig.
zaterdag 12 oktober 2019 om 23:35
Ik denk dan altijd dat ze blijkbaar zelf niet genoeg geld hebben om het thuis aan te schaffen. Misschien denk ik te aardig.Blondie456 schreef: ↑12-10-2019 23:06Ik werk in een voetbalkantine en daar staan dus bakjes op de bar met suiker, melk en plastic lepeltje. Er was een vrouw die melk en suikerkontjes weg aan het halen was en ze telkens in haar tas stopte. Ik had het al lang in de gaten en voordat ze weg ging haalde ik een plastic zakje en zei heel hard in de kantine van hier mevrouw hier heeft u een tasje voor de melk en suiker! Ik heb haar nooit meer terug gezien. Ik kijk nu nergens meer van op maar je zult je verbazen wat mensen weg pikken. Wij verkopen ook thee maar dan krijg je dus een glas heet water. Er staan theedozen op de bar maar je wil niet weten hoe veel mensen er theezakjes gaan stelen. Echt bizar en zielig.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 13 oktober 2019 om 09:18
zondag 13 oktober 2019 om 09:28
Wij hebben hier in ons kantoor een hal waar mensen kunnen wachten tot ze worden opgeroepen, met 2 toiletten voor de bezoekers.
Dat zijn dus geen openbare toiletten, en toch zien we af en toe iemand binnenkomen, linea recta naar toilet en weer naar buiten. Is niet de bedoeling.
Prima als de postbode even hier naar de wc gaat, maar geen voorbijganger die blijkbaar opeens moet.
Als je dan iemand terug ziet komen van de wc en je roept ze na: meneer, meneer... reageren ze niet en schieten naar buiten
Gebruik toilet in geval van nood is nog niet eens zo erg, maar echt alles wat daar los staat wordt gejat: WC papier, zeepflacon, luchtverfrisser. Onlangs een luchtverfrisser aan de wand geplakt, en zelfs die was op een gegeven moment weg.. aso
ws gaan we nu de wc's op slot doen en sleutel afhalen bij de balie. Maar dan zal ws de sleutel weer vaak kwijt zijn
Dat zijn dus geen openbare toiletten, en toch zien we af en toe iemand binnenkomen, linea recta naar toilet en weer naar buiten. Is niet de bedoeling.
Prima als de postbode even hier naar de wc gaat, maar geen voorbijganger die blijkbaar opeens moet.
Als je dan iemand terug ziet komen van de wc en je roept ze na: meneer, meneer... reageren ze niet en schieten naar buiten
Gebruik toilet in geval van nood is nog niet eens zo erg, maar echt alles wat daar los staat wordt gejat: WC papier, zeepflacon, luchtverfrisser. Onlangs een luchtverfrisser aan de wand geplakt, en zelfs die was op een gegeven moment weg.. aso
ws gaan we nu de wc's op slot doen en sleutel afhalen bij de balie. Maar dan zal ws de sleutel weer vaak kwijt zijn
zondag 13 oktober 2019 om 09:29
boebezoebe schreef: ↑12-10-2019 20:02Maar die drankjes, dat is toch wat anders dan een schaal met koekjes of snoepjes die níet apart worden verrekend?
Niet echt. Want voor die koekjes of snoepjes betaalt het bedrijf natuurlijk (indirect) ook, ook al staan ze niet apart gespecificeerd op de factuur.
zondag 13 oktober 2019 om 09:36
Als je bij mijn schoonouders komt krijg je suiker en melk uit zakjes en cupjes van verschillende merken die ze van terras hebben meegenomen. Zo ook verpakte koekjes.
Vroeger zaten ze bij een sportcentrum waar een schaal met verpakte snoepjes stond en die namen ze dan een paar keer per week ieder een paar mee en deden ze in een trommeltje.
Zij gingen ( weet niet of ze het nog steeds doen) ook rustig ergens op een terras zitten met de wandelclub om allemaal naar de wc te gaan en dan misschien een kopje koffie bestelden maar wel hun eigen bammetjes op aten daar. Vonden ze niet meer dan normaal.
Vroeger zaten ze bij een sportcentrum waar een schaal met verpakte snoepjes stond en die namen ze dan een paar keer per week ieder een paar mee en deden ze in een trommeltje.
Zij gingen ( weet niet of ze het nog steeds doen) ook rustig ergens op een terras zitten met de wandelclub om allemaal naar de wc te gaan en dan misschien een kopje koffie bestelden maar wel hun eigen bammetjes op aten daar. Vonden ze niet meer dan normaal.
zondag 13 oktober 2019 om 09:47
Ik vind dat koffieautomaat in de supermarkt sowieso eigenlijk een beetje raar. Even rustig daar koffie drinken vind ik gek, maar met koffie in je hand boodschappen doen ook. De winkel ermee uitlopen ook overigens.lizenlotte schreef: ↑13-10-2019 09:35zo zag ik gisteren bij de ah een meneer linea recta naar de koffie automaat lopen, en daarna met zijn bekertje de winkel weer uitwandelendat vind ik ook raar.
zondag 13 oktober 2019 om 09:48
Die schalen met koekjes zijn dan al betaald bedoel ik.
Wanneer wij een focus group doen of training geven maakt het ons niet uit of alles aan koekjes en snoepjes op gaat of er nog wat blijft liggen hoor. Is toch allemaal al verrekend en het wordt niet bewaard tot de volgende keer. En de klant (of de partij die voor de focus group betaalt) krijg geen korting als er nog een pak spritsen niet gebruikt is (die gaan dan in de koektrommel, of worden aan iemand meegegeven die bij de training was).
Mocht er steeds veel overblijven dan wordt er misschien een keer minder besteld, maar de prijs van de training gaat niet met 2.95 euro omlaag omdat er minder koeken worden gekocht.
zondag 13 oktober 2019 om 11:09
Dat was op mijn vorige werklocatie ook zo. Dus ook de toiletten op slot gedaan en een hele grote sleutelhanger aan de sleutel gedaan. In dit geval een blok hout met de naam van het bedrijf erop. Sleutel is in mijn tijd nooit verdwenen.pearle schreef: ↑13-10-2019 09:28Wij hebben hier in ons kantoor een hal waar mensen kunnen wachten tot ze worden opgeroepen, met 2 toiletten voor de bezoekers.