Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
MinkeDeWit schreef:
12-10-2019 12:26
Ik had laatst cursus op een locatie waar schalen met mini candy bars stonden. Soms neem ik daar wel van, maar dat kan ik eigenlijk niet hebben. Ik had er wel twee voor de kinderen in mijn tas gedaan en stuurde ze een foto van die Twix en Milky Way. Kreeg ik als reactie of ik er niet twee van elk kon meenemen want dan hoefden ze niet te kiezen. Dat besprak ik met de collega naast me, die zei dat zij er wel zes in haar tas had. Dus ik heb het toch gedaan :-) Andere mensen knagen er zo zes weg op een dag, en er wordt toch grof geld voor betaald door mijn werkgever (aldus collega). Niet gierig en geen diefstal, maar wel een beetje twijfelachtig....
Ik vind dit juist het toppunt van gierigheid: “ ik hoef het zelf niet, maar ik heb er wel recht op dus ik neem het lekker mee, want anders kom ik te kort”. Zo komt het op mij over.

Dit soort dingen zijn echt om daar te consumeren, maar niet om mee te nemen omdat er toch al voor betaald is...
nou, als je dan ergens op visite bent, ook wat extra koekjes pakken. In een trommeltje in de tas. Thuis voor de kinderen!
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
VGM1980 schreef:
12-10-2019 12:50
nou, als je dan ergens op visite bent, ook wat extra koekjes pakken. In een trommeltje in de tas. Thuis voor de kinderen!
“ er is immers toch al voor betaald en Henk eet 4 koekjes en Anniek had er ook 3 genomen, dus dan mag ik ze meenemen voor mijn kinderen thuis”
En het schaaltje met pepermuntjes dat je in een restaurant bij de rekening krijgt? Als het er een paar zijn, voorverpakt, neem ik ze toch echt wel mee. Net als de voorverpakte koekjes die mijn tafelgenoten niet opeten :-) Altijd handig voor plotselinge trek.
MinkeDeWit schreef:
12-10-2019 12:39
Nah, zou dat ook zo zijn als ik er twee meenam voor de in de auto naar huis? Ik vind dat echt niet zo erg. Zes is misschien dan wel een beetje doorslaand, en ik neem ook geen wc-papier mee als ik zelf niet ben geweest. Maar twee chocolaatjes waar al voor betaald is, och.
Jij blijft mij verbazen .
Graai acties worden goed gepraat.
Yildizlar schreef:
12-10-2019 12:54
Jij blijft mij verbazen .
Ik ben dan ook zeer verbaasd over de politiek correcte reacties. Wat maakt het uit als ik twee chocolaatjes meeneem voor in de auto? Dan lust ik ze wel (zit van 17 tot 18.30 in de auto, zijnde soort van werktijd). Vlak na de lunch zit ik nog vol van de kroketten. Andere collega’s nemen er gewoon zes als toetje na de lunch. Echt overtrokken, deze reacties. Zou ik dan moeten blijven en om 17 uur nog die marsen bij een kop koffie moeten nemen om het wel OK te laten zijn?
MinkeDeWit schreef:
12-10-2019 12:57
Ik ben dan ook zeer verbaasd over de politiek correcte reacties. Wat maakt het uit als ik twee chocolaatjes meeneem voor in de auto? Dan lust ik ze wel (zit van 17 tot 18.30 in de auto, zijnde soort van werktijd). Vlak na de lunch zit ik nog vol van de kroketten. Andere collega’s nemen er gewoon zes als toetje na de lunch. Echt overtrokken, deze reacties. Zou ik dan moeten blijven en om 17 uur nog die marsen bij een kop koffie moeten nemen om het wel OK te laten zijn?
Kan me ook van jou herinneren dar je het normaal vond bij een etentje met een groep als iedereen zijn deel plus fooi betaald had jij nog even keek wat je maar bij hoefde te leggen .
Ofwel minder dan de rest en geen fooi .
MinkeDeWit schreef:
Mensen hebben al uitgelegd wat er gek aan is. Alsof je iets tekort komt en alles wat iedereen neemt moet worden afgewogen en gelijk moet zijn. En natuurlijk blijf je niet langer om ze alsnog te nemen. Die dingen zijn gewoon voor daar, onder cursustijd, wat is daar zo moeilijk aan? En noem het geen politieke correctheid. Dat zou het pas zijn als jij elke cursus ziet dat iédereen er wat meeneemt voor thuis, maar dat is niet zo, jij bent zelf de uitzondering.
Of het politiek correct is? iedereen zegt gewoon wat hij of zij zou doen

Wij hebben hier wel eens blikjes frisdrank staan, ik drink dat niet en neem er ook echt niet eentje mee voor in de auto of thuis

Snoepje bij de rekening eet ik op of laat ik liggen.
Ik ga zeker niet het snoepje van het tafeltje naast mee meegrissen omdat iemand anders die laat liggen
MinkeDeWit schreef:
Zou ik dan moeten blijven en om 17 uur nog die marsen bij een kop koffie moeten nemen om het wel OK te laten zijn?

Nee. Dan neem je gewoon niet.
Mogen we hier een spinoff-topic van maken, want ik heb er wel zin in, gezien het weer!
Nou ja, 'zo erg'. Er zijn altijd ergere dingen. Maar ik vind het ook een beetje raar om zelf zomaar eten mee te gaan nemen zonder het te vragen/overleggen/aandringen van de organisator. Ja ook als het om chocolaatjes gaat.
Betty_Slocombe schreef:
12-10-2019 13:32
Mogen we hier een spinoff-topic van maken, want ik heb er wel zin in, gezien het weer!
Haha goed idee. Benieuwd of nog meer mensen zo denken: het staat er en ik wil het niet, maar ik heb er recht op dus ik neem het mee.
FoxtrotAlpha schreef:
12-10-2019 13:34
Haha goed idee. Benieuwd of nog meer mensen zo denken: het staat er en ik wil het niet, maar ik heb er recht op dus ik neem het mee.
Ik heb er een topic over geopend. Het is toch pestweer.
Ach ik kan me daar niet druk over maken, 2 chocolaatjes. Misschien niet helemaal netjes maar ach. Als wij verpakte chocolaatjes of snoepjes over hebben van een activiteit, kiepert mijn collega de schaal meestal leeg in mijn tas omdat ze weet dat mijn kinderen het wel opeten en zijzelf is altijd aan de lijn. Maar dat is meer een soort zelfbescherming vanuit haar geloof ik, anders eet ze het zelf op in een moment van zwakte.
Weet niet of het gierig is of gewoon onbeschoft: kreeg laatst van een familielid thee cadeau die al meer dan een jaar over de datum bleek te zijn.
Het is niet 'niet echt netjes', ik vind het echt asociaal.

Als je zo redeneert kan de collega die geen appel at wel een appel mee, degene die geen suiker in de koffie neemt neemt dan evenveel suikerzakjes mee als dat hij kopjes koffie heeft gehad, degene die twee keer met één theezakje deed heeft een zakje voor thuis...

Het hele systeem is er juist op gebaseerd dat mensen van het één wat meer en van het ander wat minder nemen.

Iets meenemen voor je kind van een cursusdag, ik zou het echt niet bedacht krijgen.
PoesinBoots schreef:
12-10-2019 13:19
Nee. Dan neem je gewoon niet.

Maar dat kan niet!
Blijkbaar.

Ik zie dit gedrag ook vaak in werkomgevingen. Is er een lunch geregeld, verdwijnt bij bepaalde collega's de helft in de tas "voor thuis" of "voor later". Wat snap je niet aan "lunch" denk ik dan. Thuis ga je ook niet je halve ontbijt in je handtas moffelen voor je collega's, waarom dan wel de Babybels en de koekjes van de kantine voor je gezinsleden?
Ik vind het ook wel wat vreemd. Je kan toch even op weg naar huis langs de super rijden als je vindt dat je kinderen dit nodig hebben? Die dingen zijn gewoon te koop hoor.
Such fun!1
Bij ons op het werk zijn er wel eens activiteiten waar dan gasten/cursisten zijn en een aantal collega’s. Daar liggen ooit koekjes en chocolaatjes oid. Wat over is wordt op de keukentafel gezet voor de rest van de collega’s die er dan niet zijn maar de dag erna wel. Ik zou het raar vinden als de collega’s bij het evenement dan het overgebleven spul mee zouden nemen omdat dat er dan toevallig lag en niet op was.
Als er getrakteerd wordt en ik hoef geen taart want ik ben niet zo’n taartliefhebber dan neem ik dat toch ook niet mee voor man?
LuckyDucky_001 schreef:
12-10-2019 14:18
Weet niet of het gierig is of gewoon onbeschoft: kreeg laatst van een familielid thee cadeau die al meer dan een jaar over de datum bleek te zijn.
Gierig vind ik. En ongeïnteresseerd. En gemakzuchtig.
Hebben wij ook ooit eens gehad van schoonzus. Een of andere gore likeur die over de datum was die ze duidelijk ooit eens gekregen had.
Als je altijd 1,5 uur in de auto zit voor je weer thuis zit, dan kan je daar rekening mee houden. Van huis een liga of een appel in je tas bijv. Ik heb altijd iets van een doosje autodrop in mijn auto, voor de kinderen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
MinkeDeWit schreef:
Ik ben dan ook zeer verbaasd over de politiek correcte reacties.

Bijzonder dat mensen met onaangepast gedrag zo vaak denken dat zij normaal zijn, en degenen die dat niet doen schijnheilig zijn, liegen of politiek correct doen.

Wat maakt het uit als ik twee chocolaatjes meeneem voor in de auto?

Volgens die redenering kun je bij een buffetrestaurant ook je tupperware gaan volproppen. Het staat er immers al.
Er is een aanbod voor gemiddeld gebruik ter plekke. De een eet wat meer, de ander wat minder. Jij neemt dan misschien weer (duurdere) koffie terwijl een ander goedkopere thee neemt, of kaas bij de lunch ipv jam. Als de arrangementsprijs wordt opgesteld op basis van "iedereen neemt het maximale" in plaats van "men neemt gemiddeld dit" wordt het een stuk duurder.

Of wacht even, bedenk ik ineens. Was jij dat ook van die paaseitjes? Als dat zo is, laat maar dan. Dan ben je of onverbeterlijk, of je loopt te stangen.
Fluithaas schreef:
12-10-2019 17:56

Of wacht even, bedenk ik ineens. Was jij dat ook van die paaseitjes? Als dat zo is, laat maar dan. Dan ben je of onverbeterlijk, of je loopt te stangen.

Nee dat was niet Minke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven