Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
boebezoebe schreef:
13-10-2019 09:48
Die schalen met koekjes zijn dan al betaald bedoel ik.

Wanneer wij een focus group doen of training geven maakt het ons niet uit of alles aan koekjes en snoepjes op gaat of er nog wat blijft liggen hoor. Is toch allemaal al verrekend en het wordt niet bewaard tot de volgende keer. En de klant (of de partij die voor de focus group betaalt) krijg geen korting als er nog een pak spritsen niet gebruikt is (die gaan dan in de koektrommel, of worden aan iemand meegegeven die bij de training was).

Mocht er steeds veel overblijven dan wordt er misschien een keer minder besteld, maar de prijs van de training gaat niet met 2.95 euro omlaag omdat er minder koeken worden gekocht.
Maar als er iedere training een paar pakken sprits verdwijnen omdat menen dat in hun tas stoppen wordt dat vast wél doorberekend. Of de koekjes stoppen gewoon.
MinkeDeWit schreef:
13-10-2019 13:12
Vinden jullie dat je op je werk je thermoskan voor in de trein mag vullen? En is dat anders dan je waterflesje?
Waarom vraag je niet of ze maaltijden aanschaffen. Ook handig om voor onderweg of thuis mee te nemen :D
Blondie456 schreef:
13-10-2019 16:06
Ik denk dat die kinderen thuis niet veel gewent zijn om te krijgen als ze al door het dolle heen zijn van een mini twix of milky way.
Als je idd moet wachten met het krijgen van snaai tot mam weer eens ergens wat krijgt :D
aloha66 schreef:
13-10-2019 16:34
Als je idd moet wachten met het krijgen van snaai tot mam weer eens ergens wat krijgt :D
Krijgt of zomaar meeneemt? ( ik wilde eigenlijk jatten zeggen want dat is het wel)
makreel schreef:
13-10-2019 14:04
Neehoor, het wordt niet weggegooid. Op vrijdag werken er ook gewoon mensen (waaronder ik) en op maandag is het fruit ook nog prima. Dit zijn haar eigen redenen om het dan maar in haar tas te stoppen voor thuis.

En stel je voor dat er op dinsdag altijd fruit over zou zijn, als de nieuwe mandjes worden gebracht: dan besluit opdrachtgever mogelijk om het abonnement aan te passen naar minder fruit (of minder mandjes).
Wij krijgen ook op dinsdagochtend een mandje met fruit. Donderdagochtend wordt het weer opgehaald en wat over is wordt weggegooid. Dan heb ik liever dat mensen het meenemen voor thuis, dan dat het weggegooid wordt. Zeker omdat het na 2 dagen echt nog wel goed is.
Wij hadden een vrijwilliger bij ons in huis die altijd savonds na het warme eten fruit en toetjes rond deelde. Zij haalde dan eerst de 2-3 grootste exemplaren fruit ertussen uit en verstopte die op de raarste plekken om ze dan later mee naar huis te nemen. Het gekke was dat vrijwiligers allemaal gratis mee mogen eten incl toetje/fruit. Maar ze nam dus daarbovenop nog 2/3 stukken fruit mee naar huis. We hadden ook grappend onder elkaar een naam voor haar, “Sinaasappeltje”. Toen daar na verloop van tijd een melding van gemaakt werd zat ze huilend bij de vrijwilligers coördinator dat iedereen tegen haar was en is daarna is ze weggegaan.
anoniem_66d01bb041fe4 wijzigde dit bericht op 13-10-2019 18:37
Reden: Spelfout
0.16% gewijzigd
SuperCow schreef:
13-10-2019 12:44
Daar heeft Nespresso over nagedacht: de 'zakelijke' cups zijn anders en passen niet in de apparaten voor consumenten.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt die zakelijke trainingen verzorgde, en daar verdwenen naast alle voorverpakte suikertjes en koekjes ook de portieverpakkingen ketchup, mosterd, mayonaise etc. tijdens de lunch. Maar óók het (normale) bestek verdween in de binnenzakken van Van Gils en Boss pakken, vooral begin van de zomer, want ook die waren 'handig voor op de camping'. Onze cateringmedewerker was daar erg scherp op en was beroemd om haar 'pek en veren acties' in dat soort gevallen. ;-D
Supernieuwsgierig nu :-D.

Ja, dat ‘voor op de camping’. Dat deed die ex-collega ook. Met van die enorme pakken wc-papier (als je in de zorg of onderwijs werkt heb je ze vast voorbij zien komen, iets van 48 rollen per pak). Die kerel jatte ook maanden voor de vakanties de zakjes met zoetjes, suiker en melk. Koffielepeltjes, bekers, bordjes, bestek. Daarnaast de pakken papier voor zijn printer, uitnodigingen voor feestjes op de kopieermachines, enz. En dus op een dag dat wc-papier. De conciërge heeft weken op de loer gelegen om ‘m op heterdaad te betrappen. Die gast kwam dus serieus met zijn camper naar het werk om dat pak wc-papier te kunnen wegmoffelen.

Ik geloof dat de conciërge alles, maar dan ook echt alles uit die camper heeft gesleurd terug naar binnen. Ik heb hem nog nooit zo woest gezien. Maar dat was ook echt een treurig dieptepunt. Dat je nog het wc-papier op je werk gaat lopen jatten. Hoe diep kun je zinken. Het erge is dat je gewoon aan de conciërge kunt vragen of ze voor jou een extra pak mee bestellen tegen groothandel inkoopsprijs.
Oh wow, dan heb je ook echt wel schijt aan alles :) . Dat valt toch ook mega op om met zulke verpakkingen rond te lopen.
Lorah schreef:
13-10-2019 19:00
Oh wow, dan heb je ook echt wel schijt aan alles :) . Dat valt toch ook mega op om met zulke verpakkingen rond te lopen.
:hihi:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Hij is ook stom om ineens bijvoorbeeld 48 rollen wc-papier te willen meenemen.

Neem elke week 1 of 2 rollen mee en 't valt nauwelijks op en tegen dat hij op vakantie gaat is 't resultaat hetzelfde :-).
Ik begrijp ook niet goed wat iemand met 48 rollen wc-papier moet. Bang dat iedereen van het Spaanse eten aan de race-shit gaat ofzo?
Ik heb wel eens per ongeluk een pak kopieerpapier mee naar huis genomen.

Ik had een pak opgehaald zodat de leerlingen konden tekenen in de klas als ze klaar waren met hun opdrachten. Stopte hem bij de repro in mijn tas met correctiewerk. Maar de leerlingen kwamen niet toe aan tekenen dus het pak is niet uit mijn tas gekomen die dag en daarna was ik ziek en vervolgens vakantie. Toen ik ging nakijken kwam ook dat pak kopieerpapier uit mijn tas.
De volgende dag kon ik dat pak nergens vinden tot ik op de kamer van een van mijn kinderen kwam. Ja hoor... soldaat gemaakt.
Na de vakantie met de conciërge besproken en die zei: ik kan je zo tien collega’s aanwijzen die vakkundig bijna maandelijks een pak achteroverdrukken. En dat niet alleen... een collega neemt toners mee voor zijn printer thuis, een ander pakken met pennen en potloden en zo kon ie nog wel even doorgaan.
Cultuur daarin verschilt enorm per school trouwens. Op deze school moest je echt alles zelf bekostigen. Op een andere school waar ik werkte kreeg je bijna alles en daar gebeurde dat helemaal niet. (Mocht je bijna alles declareren).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dolfje schreef:
13-10-2019 15:48
Water komt uit de kraan en is niet duur maar om daar een thermosfles met koffie te gaan vullen zou ik echt raar vinden.
De voorzieningen zijn er op je werk om op je werk gebruikt te worden en niet voor thuis.
Het ging toch over onderweg en niet thuis?

Wij hebben collega's die de hele dag onderweg zijn naar relaties. Als je daar dus niks krijgt (ik zat pas ook in een vergadering van twee uur bij een gemeente/provincie waar de thee en koffie waren wegbezuigd) en je bent elke dag op pad, dan vindt mijn werkgever het prima dat je een thermobeker koffie meeneemt voor onderweg naar die locatie.

Heb vooral het idee dat er zo afkeurend op deze dingen wordt gereageerd (of uit context geinterpreteerd) omdat het een zekere forummer is, niet omdat een koffie onderweg (tijdens werktijd nota bene) nou zo schandelijk is.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 13-10-2019 19:35
2.35% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Zijdehoentje schreef:
13-10-2019 16:01

Ik ben tegen verspilling, maar dit is echt tenenkrommend. Snoep / fruit staat er om eens iets van te pakken als je trek hebt, niet om jezelf of je kinderen thuis van een hongersnood te redden. Koffie / thee is om op te drinken op kantoor, niet voor als je onderweg 'spontaan' dorst krijgt. Echt, ongelooflijk. En als er al wat overblijft (snoep / fruit / broodjes na een vergadering), dan deel je dat onder collega's.
Wij hebben dus luitjes die de hele tijd in en uit gaan. Bij ons is het in het kader van 'eerlijk zullen we alles delen' helemaal prima als je voor onderweg naar clienten een thermokop kantoor koffie meneemt (scheelt ook tijdverspilling om anders onderweg iets op te pikken). Volgens mij gingen de voorbeelden van een snoepie meenemen voor de kinderen ook om een uitzondering (bij een training o.i.d), maar er wordt gedaan alsof iemand stelt dat het normaal is dat de snoeppot bij de receptie in de tas wordt gekieperd om thuis op de eten, terwijl ik dat nergens lees.

Typisch vivaforum hoor dat dingen meteen uit context worden gehaald (en dat het uit de context gehaalde voorbeeld veroordelen en doen alsof mensen hier de pakken koek van het werk zo in de tas stoppen)....

Ik heb in mijn tienertijd bij een tankstation gewerkt waar we, als er kinderen in de auto zaten, klanten per kind een zakje met twee kauwgompjes gaven met het logo van het bedrijf. Soms vroegen vaste klanten als ze zonder kinderen kwamen om een zakje voor thuis. Of eentje voor het broertje dat thuis was. Niet omdat ze het niet konden betalen maar omdat die kinderen het zo leuk vonden, zo'n klein zakje.

Mij best hoor. In een klein dorp gaat het om goede klantenrelaties en mijn baas heeft daar nooit raar of smalend over gedaan (niet zo van "Tsssk die mensen kunnnen wel voor 80 euro tanken, maar niet een rolletje kauwgom betalen"). Integendeel, die had zelf ook kinderen die zulke dingen leuk vonden en het hoorde bij de promotie van het bedrijf.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het zal allemaal best, maar ik zou echt niet bij het tankstation een gratis zakje met twee kauwgumpjes vragen voor thuis. Dat is toch van een ongehoorde treurigheid? En dat vind ik ook met appels meenemen van je werk naar huis, van koffie tappen voor onderweg in de trein en twee mini-milkyways in je tas stoppen op een cursus voor de kiddo's.

Maar goed, je hebt gelijk, in het grotere geheel der dingen is het natuurlijk niet belangrijk, je doet er niemand schade mee en we hebben dringender problemen op te lossen als samenleving, dus ik heb hier volkomen vrede mee. Behalve dat ik stiekem een beetje gniffel als ik collega weer die fruitmandjes leeg zie trekken.
Wat eten we vanavond?
Grappig, als we bij mij op kantoor koek, taart of snoep hebben hebben wordt dat ‘s middags zo’n beetje in mijn tas geduwd onder het mom ‘kunnen die kleintjes van jou thuis nog lekker van smullen’.
Er zit in mijn ogen nogal een verschil in tussen iets meenemen als je voor je werk onderweg bent of dat je onderweg naar huis bent. Net als dat er verschil zit tussen snoepjes van kantoor meenemen naar huis / voor kinderen, terwijl het daar stond voor de medewerkers / cursisten zelf of dat het specifiek uitgedeeld wordt voor kinderen (dit laatste als reactie op het voorbeeld van het tankstation).
In this mad house we must all survive
makreel schreef:
13-10-2019 19:40
Het zal allemaal best, maar ik zou echt niet bij het tankstation een gratis zakje met twee kauwgumpjes vragen voor thuis. Dat is toch van een ongehoorde treurigheid?
Als je weet dat je kinderen het erg leuk vinden kan ik het me wel voorstellen hoor. Ik denk echt niet dat mensen die er om vroegen verder hun kinderen nooit wat geven of het alleen maar om het 'gratis' ging. Meer gewoon omdat ze mij kenden (en de rest die er werkten) en wisten dat hun kinderen er normaal blij van worden.

Ik vind dat niet per se 'ongehoorde treurigheid' (en nee, ik sleep niet alles wat gratis is mee naar huis. Integendeel zelfs.
boebezoebe schreef:
13-10-2019 20:38
Als je weet dat je kinderen het erg leuk vinden kan ik het me wel voorstellen hoor. Ik denk echt niet dat mensen die er om vroegen verder hun kinderen nooit wat geven of het alleen maar om het 'gratis' ging. Meer gewoon omdat ze mij kenden (en de rest die er werkten) en wisten dat hun kinderen er normaal blij van worden.

Ik vind dat niet per se 'ongehoorde treurigheid' (en nee, ik sleep niet alles wat gratis is mee naar huis. Integendeel zelfs.
Mwah ... als je het krijgt vind ik het iets anders dan erom vragen. Zeker als je die kinderen niet bij je hebt.
Ha, ik heb eindelijk een gierige actie!
Ik neem regelmatig de gratis banaan van de Appie mee voor mijn dochter als ik zonder haar boodschappen doe. Ik zeg het wel altijd keurig bij de kassa dat ik de banaan uit het gratis fruit bakje heb gepakt voor mijn dochter.
Am Yisrael Chai!
minnimouse schreef:
13-10-2019 20:38
Mwah ... als je het krijgt vind ik het iets anders dan erom vragen. Zeker als je die kinderen niet bij je hebt.
Gelukkig maar dat het mij als 'weggever' nooit veel kon schelen dan :-)
fashionvictim schreef:
13-10-2019 20:46
Ha, ik heb eindelijk een gierige actie!
Ik neem regelmatig de gratis banaan van de Appie mee voor mijn dochter als ik zonder haar boodschappen doe. Ik zeg het wel altijd keurig bij de kassa dat ik de banaan uit het gratis fruit bakje heb gepakt voor mijn dochter.
Mijn jongste liep een keer met dat karretje fruit (hier in de AH stoppen ze dat fruit in zo’n kinderkarretje met bordje eraan dat het gratis fruit is voor kinderen) door de winkel om aan alle kindjes fruit te geven. Was wel heel lief bedoeld maar geloof niet helemaal de bedoeling op die manier haha.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-10-2019 22:36
Mijn jongste liep een keer met dat karretje fruit (hier in de AH stoppen ze dat fruit in zo’n kinderkarretje met bordje eraan dat het gratis fruit is voor kinderen) door de winkel om aan alle kindjes fruit te geven. Was wel heel lief bedoeld maar geloof niet helemaal de bedoeling op die manier haha.
Ach wat ontzettend schattig!
Am Yisrael Chai!
boebezoebe schreef:
13-10-2019 20:49
Gelukkig maar dat het mij als 'weggever' nooit veel kon schelen dan :-)

Is inmiddels duidelijk hoor :proud:
Gierigheid bij de werkgever
Had een chef die het heel normaal vond om de lab-assistent tegen sinterklaas een heel poppenhuis in elkaar te laten knutselen voor zijn dochter (onder werktijd) en toen de kinderen naar school gingen had hij iedere keer voor het schooljaar een lijstje dat bij de voorraadbeheerder opgehaald moest worden, Die kinderen hadden dus nooit een leuk schrift of potlood, nee papa bracht het wel mee van de zaak.

En eigenlijk erger ik me ook aan een vriend met heel goed salaris die het veel makkelijker (hij bedoelt goedkoper) vindt om maar even een documentje op het werk uit te printen, Ja ik heb wel een printer hoor, maar dat is makkelijker.
En dan nog een buurvrouw die bij andere buren gaat printen, want heeft zelf geen printer want dat is zo duur. En dan laat je gewoon de buurvrouw jouw printjes betalen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven