Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
MeredithGrey schreef:
14-10-2019 11:21
Dat daar een potje voor is, dat vind ik wel een goede.
Ja dat staat gewoon naast het apparaat. Wij hebben thuis ook wel een printer maar die is gewoon niet zo fijn en print niet zo mooi.
FoxtrotAlpha schreef:
14-10-2019 09:17
Maar dit is toch ook heel raar?
Dat fruit is er voor in de winkel. Als je dochter een banaan wil dan koop je die toch?
Ik zie dat fruitmandje niet als “neem gratis mee naar huis”, maar als een zoethoudertje voor tijdens de boodschappen doen, dus in de winkel.
Ik vind het ook niet kunnen. Zo vrekkig.
AnAppleADay schreef:
14-10-2019 11:52
Voor mij is het verschil de intentie. Ik neem een kop koffie of een stuk fruit mee voor onderweg omdat dat gemakkelijk is. Koffie al in de ochtend van huis meenemen is niet mogelijk voor de terug reis en ik heb geen tijd/zin om op het station iets te kopen.
Een banaan voor thuis op de fruitschaal zodat ik ze niet zelf hoef te kopen is een hele andere intentie. Het is misschien allebei één banaan maar de intentie (gemak vs niet zelf willen kopen) is heel anders.

Net als een printje maken omdat je daarna door gaat naar een prive afspraak of zodat je meteen na werk je pakketje gaat wegbrengen en de pakbon nog moet printen. Dat is anders dan een printje make omdat je geen zin hebt om zelf printerpapier/inkt aan te schaffen.
Begrijp ik nou goed dat omdat jij geen zin/tijd hebt om iets in privé tijd voor privé gebruik aan te schaffen of af te drukken, dat dan de baas daarin moet voorzien? Een keer tot daar aan toe, maar het is de gewoonte, het gemakzuchtige waar ik moeite mee heb.
Logisch dat je 's ochtends (van thuis dus) geen koffie voor de terugweg naar huis toe geen koffie mee kan nemen. Maar er zijn nog meer opties qua drinken op de terugweg dan alleen maar de koffie van de baas meenemen omdat je niet kan wachten met drinken tot je thuis ben. Gemakzucht, tijdgebrek, geen tijd/zin om iets op het station te kopen: het blijft nog steeds door de baas betaalde spullen meenemen voor privé-gebruik. Het onderscheid zit me in het werk / privé-deel denk ik.
Niet dat ik Roomser ben dan de paus hoor; wat ik eerder ook al zei, het is gaat om geven en nemen, en niet alleen het nemen.
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
14-10-2019 12:16
Begrijp ik nou goed dat omdat jij geen zin/tijd hebt om iets in privé tijd voor privé gebruik aan te schaffen of af te drukken, dat dan de baas daarin moet voorzien? Een keer tot daar aan toe, maar het is de gewoonte, het gemakzuchtige waar ik moeite mee heb.
Logisch dat je 's ochtends (van thuis dus) geen koffie voor de terugweg naar huis toe geen koffie mee kan nemen. Maar er zijn nog meer opties qua drinken op de terugweg dan alleen maar de koffie van de baas meenemen omdat je niet kan wachten met drinken tot je thuis ben. Gemakzucht, tijdgebrek, geen tijd/zin om iets op het station te kopen: het blijft nog steeds door de baas betaalde spullen meenemen voor privé-gebruik. Het onderscheid zit me in het werk / privé-deel denk ik.
Niet dat ik Roomser ben dan de paus hoor; wat ik eerder ook al zei, het is gaat om geven en nemen, en niet alleen het nemen.
Wie zegt er dat het alleen om nemen gaat?
Als ik voor mijn werk in het buitenland zit dan declareer ik weer niet elke koffie die ik drink, ik zou immers anders ook een koffie halen.
En ik neem ook gewoon in de avond een telefoontje aan omdat mijn collega's in een andere tijdzone zitten.
Maar ik ga niet een trein missen òf 10 minuten eerder stoppen met werken (das duurder dan de koffie) zodat ik een koffie op het station kan halen.
Ik ben dan ook heeeeel blij dan mijn werkgever niet zo moeilijk doet. Het is inderdaad geven en nemen en het doet zoveel voor je werk plezier als je baas niet zo moeilijk doet.
Het lijkt me verschrikkelijk om ergens te werken waar alles tot op de minuut en de cent wordt geteld. Ik denk dat de werkgever er dan uiteindelijk slechter vanaf komt.
Wat een gezeur over een banaantje, misschien zat dat kind ziek thuis en zei ze tegen de moeder waarmee ze normaal samen boodschappen doet: neem je fruit uit het kinderkarretje voor mee mee? Daar kan ik echt niet mee zitten hoor, 1 banaan. Ze had toch boodschappen gedaan? Ik vind het pas aso worden als er een gezin met 6 kinderen de AH binnenstapt, ouders koffie/thee pakken en de kinderen allemaal een stuk fruit en dan de winkel weer uitlopen zonder wat te kopen. Of met handenvol schepsnoep de kruidvat uitlopen.
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
14-10-2019 14:46
Wat een gezeur over een banaantje, misschien zat dat kind ziek thuis en zei ze tegen de moeder waarmee ze normaal samen boodschappen doet: neem je fruit uit het kinderkarretje voor mee mee? Daar kan ik echt niet mee zitten hoor, 1 banaan. Ze had toch boodschappen gedaan? Ik vind het pas aso worden als er een gezin met 6 kinderen de AH binnenstapt, ouders koffie/thee pakken en de kinderen allemaal een stuk fruit en dan de winkel weer uitlopen zonder wat te kopen. Of met handenvol schepsnoep de kruidvat uitlopen.
En straks zitten er drie kinderen thuis, dus zijn het drie bananen. En dat doet iedereen, dan verkoopt die supermarkt straks geen bananen meer.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
14-10-2019 14:55
En straks zitten er drie kinderen thuis, dus zijn het drie bananen. En dat doet iedereen, dan verkoopt die supermarkt straks geen bananen meer.
Daarom zeg ik dat ik me niet druk maak om 1 banaantje. Als je een hele tros voor thuis meeneemt is toch wel meteen een ander verhaal?
14-10-2019 15:01
Daarom zeg ik dat ik me niet druk maak om 1 banaantje. Als je een hele tros voor thuis meeneemt is toch wel meteen een ander verhaal?
Maar als iedereen dat doet, zijn het heel veel banaantjes. Bovendien als je twee kinderen hebt, neem je er twee mee lijkt me dan. Dat is gewoon niet de bedoeling, de banaantjes zijn voor in de supermarkt, niet voor thuis. Als je thuis een banaan wil dan kun je die kopen.

Je gaat toch ook niet je thermoskan koffie daar vullen voor thuis? Of neemt de suiker en het theezakje mee omdat je in de supermarkt geen zin had in koffie of thee?
Seriously?
VGM1980 schreef:
10-10-2019 17:28
Ik heb bij een begrafenis meegemaakt dat een stel alle schaaltjes met cake langs gingen en leeg aten. Kon me er eigenlijk niet druk om maken (doe je sowieso niet op een begrafenis) . Ik vond het vooral intrigerend om te zien.
Ik had laatst een crematie waar een koppel alle koekjes op het schaaltje in hun zakken stopte. Ze zullen het wel nodig hebben hoop ik dan.
14-10-2019 14:46
Dan zeg je tegen je kind: nee, ik koop er wel gewoon één voor je.

Wat een zielig gedrag om een banaan te gaan meenemen, terwijl je nota bene langs de kassa komt.
MeredithGrey schreef:
14-10-2019 15:03
Je gaat toch ook niet je thermoskan koffie daar vullen voor thuis? Of neemt de suiker en het theezakje mee omdat je in de supermarkt geen zin had in koffie of thee?
Nee, dat heb je op je werk al gedaan. :hihi:
(Ik zou dat trouwens niet eens raar vinden als een collega dat zou doen die best een stukje met de trein moet. Op het werk dan he, niet bij de plaatselijke supermarkt. Dat koffiezetapparaat in de supermarkt vind ik hoe dan ook raar. )
whitewolves schreef:
14-10-2019 15:09
Ik had laatst een crematie waar een koppel alle koekjes op het schaaltje in hun zakken stopte. Ze zullen het wel nodig hebben hoop ik dan.

Niemand heeft koekjes nodig.
Man, man, man (of beter: vrouw, vrouw, vrouw...) wat een gezeur over wel of niet iets meenemen van het werk of bij de supermarkt.

Ik stond aan het einde van externe vergaderdagen als werkgever al die candybars bijna bij mijn mensen in de tas te proppen aan het einde van zo’n dag. Met de mededeling dat ik er toch voor moest betalen dus neem lekker mee voor in de auto/thuis/kinderen enz...

De één neemt bij AH een banaan gratis mee, de ander print een keer iets privé op het werk en de volgende tapt gratis koffie om het even waar dan ook. Zo werkt dat nu eenmaal soms. Maar hier zijn blijkbaar sommige mensen heiliger dan de paus.

Daar heb ik me nou werkelijk nog nooit druk over gemaakt. Zonde van de tijd en energie. Wie durft te nemen die geeft over het algemeen ook. En die ene zielenpoot die alleen maar neemt? Die is al sneu genoeg. Die wens ik er veel geluk mee.
Vlinder1963 schreef:
14-10-2019 10:49
Ik vind dit dus pikken.
Nou, dat vindt de winkel dus niet.

Anyway, ik zal het wat verduidelijken: ik neem normaal mijn dochter altijd mee boodschappen doen en die gaat dan zelf een banaan schooien, maar soms blijft ze in de auto zitten en vraagt dan wel altijd of ze een banaan mag. Want Appie = banaan. Aangezien we altijd naar dezelfde Appie gaan en vrijwel al het personeel ons kent neem ik dan een banaantje voor haar mee. En vertel dat dus ook: ik heb een banaantje uit het bakje gepakt hoor, want Dochter zit in de auto!

Of als ik het vergeten ben en terug kom bij de auto, dan laat ik haar soms zelf de winkel inlopen (terwijl ik op een afstandje toekijk of alles goed gaat) om zelf een banaantje te gaan halen. En dan maakt ze vervolgens een soort ere-rondje om allerlei winkelpersoneel gedag te gaan zeggen of praatjes mee te maken.

En ja, het is wel gierig want ik kan makkelijk een banaan kopen maar dat wil ik dus niet omdat die banaantjes uit dat display gratis zijn. :)
Am Yisrael Chai!
FoxtrotAlpha schreef:
14-10-2019 09:17
Maar dit is toch ook heel raar?
Dat fruit is er voor in de winkel. Als je dochter een banaan wil dan koop je die toch?
Ik zie dat fruitmandje niet als “neem gratis mee naar huis”, maar als een zoethoudertje voor tijdens de boodschappen doen, dus in de winkel.
Als het zo raar zou zijn dan zou de kassière er wel iets van zeggen :idee:
Lorah schreef:
14-10-2019 15:19
Nee, dat heb je op je werk al gedaan. :hihi:
(Ik zou dat trouwens niet eens raar vinden als een collega dat zou doen die best een stukje met de trein moet. Op het werk dan he, niet bij de plaatselijke supermarkt. Dat koffiezetapparaat in de supermarkt vind ik hoe dan ook raar. )
Ik moet toch eens een thermoskan aanschaffen...
Seriously?
Noor21 schreef:
14-10-2019 15:36
Man, man, man (of beter: vrouw, vrouw, vrouw...) wat een gezeur over wel of niet iets meenemen van het werk of bij de supermarkt.

Ik stond aan het einde van externe vergaderdagen als werkgever al die candybars bijna bij mijn mensen in de tas te proppen aan het einde van zo’n dag. Met de mededeling dat ik er toch voor moest betalen dus neem lekker mee voor in de auto/thuis/kinderen enz...

De één neemt bij AH een banaan gratis mee, de ander print een keer iets privé op het werk en de volgende tapt gratis koffie om het even waar dan ook. Zo werkt dat nu eenmaal soms. Maar hier zijn blijkbaar sommige mensen heiliger dan de paus.

Daar heb ik me nou werkelijk nog nooit druk over gemaakt. Zonde van de tijd en energie. Wie durft te nemen die geeft over het algemeen ook. En die ene zielenpoot die alleen maar neemt? Die is al sneu genoeg. Die wens ik er veel geluk mee.

Dat vind ik iets anders. Als jij het als werkgever bijna opdringt is het oke, maar om je tas vol te gooien met snoep wat er staat om daar te nuttigen om dat dan vervolgens thuis aan de kinderen te geven vind ik echt idioot. Koop dat gewoon zelf.
fbjewel schreef:
14-10-2019 15:42

Die zal er heus wat van vinden, maar onder het mom van 'de klant is koning' zich daarover stilhouden.
Ik zou zoiets weer niet durven, dus vind het best apart.
fashionvictim schreef:
14-10-2019 15:41
Nou, dat vindt de winkel dus niet.

Anyway, ik zal het wat verduidelijken: ik neem normaal mijn dochter altijd mee boodschappen doen en die gaat dan zelf een banaan schooien, maar soms blijft ze in de auto zitten en vraagt dan wel altijd of ze een banaan mag. Want Appie = banaan. Aangezien we altijd naar dezelfde Appie gaan en vrijwel al het personeel ons kent neem ik dan een banaantje voor haar mee. En vertel dat dus ook: ik heb een banaantje uit het bakje gepakt hoor, want Dochter zit in de auto!

Of als ik het vergeten ben en terug kom bij de auto, dan laat ik haar soms zelf de winkel inlopen (terwijl ik op een afstandje toekijk of alles goed gaat) om zelf een banaantje te gaan halen. En dan maakt ze vervolgens een soort ere-rondje om allerlei winkelpersoneel gedag te gaan zeggen of praatjes mee te maken.

En ja, het is wel gierig want ik kan makkelijk een banaan kopen maar dat wil ik dus niet omdat die banaantjes uit dat display gratis zijn. :)
Dat maakt het niet beter hoor..
fbjewel schreef:
14-10-2019 15:42
Welnee, die zal echt het hare er wel van denken. Maar klantvriendelijk hè......
Ik heb nog geen één forummer zien schrijven dat ze haar tas "volgooit". Alleen een banaantje hier, of en aantal mini marsjes (éénmalig bij een training).

Heb het idee dat het wel losloopt hoor
boebezoebe wijzigde dit bericht op 14-10-2019 16:10
0.51% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
butterfly- schreef:
14-10-2019 16:03
Dat maakt het niet beter hoor..
Zo was het ook niet bedoeld. Ik doe niks verkeerd, ik doe niks stiekem, ik weet dat het gierig is maar ik mag van mezelf deze kleine gierige zonde hebben. Ik vond het wel grappig om het hier te posten want je weet vantevoren dat iedereen zich er weer heel erg druk om gaat maken terwijl degene van wie ik dat banaantje krijg het echt aan zijn reet zal roesten, al kom ik drie keer per dag een boodschap doen enkel om drie keer een banaan te kunnen eten, dat is allemaal heus ingecalculeerd hoor. Want door die ene banaan aan de voorkant neem ik aan de achterkant ook weer vijf producten die ik anders niet gekocht zou hebben mee.
Am Yisrael Chai!
Dat van het banaantje van FV was dus hetzelfde als met de kauwgompjes die werden weggegeven bij mijn werkgever. Mensen die je kent, kinderen die het geweldig vinden (er bij hun ouders naar vragen) en kassières die het niet uitmaakt of ook leuk vinden. Prima klantenbinding dus!
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Lacuba schreef:
14-10-2019 16:05
Welnee, die zal echt het hare er wel van denken. Maar klantvriendelijk hè......
Welnee joh, de groenteman bij onze Appie gaat speciaal bananen in het bakje leggen als ie baby's en peuters ziet, toen dochter nog te klein was om te lopen kwam ie me soms helemaal aan de andere kant van de winkel opzoeken om haar alsnog een banaan te geven. Bij het brood geven ze altijd krentenbollen of croissantjes aan kleintjes maar die mag mijn dochter nooit van me, maar bij de kaas en worst mag ze het dan wel weer aanpakken. De caissières weten heus ook dat dat bedrijfsbeleid is, die gaan echt niet denken "oh, die jat een banaan" als ze tegelijkertijd degene die over de bananen gaat aan allerlei kindertjes bananen zien uitdelen. Alsof ik met een volle boodschappenkar die ik wél betaald heb vervolgens dan alleen die banaan zou jatten, duh.
Am Yisrael Chai!
Doubletree20 schreef:
14-10-2019 11:04
Goh, wat keurig van je zeg...
En er is nooit een cassiere die zegt dat dat niet de bedoeling is?
Ken jij Fv niet? Die cassieres durven niet :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven