Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Gisteren liep de juffrouw van de broodafdeling achter mijn kind aan richting de andere kant van de Appie. Ze had nog niet gevraagd of kind een broodje wenste, dus dat kwam ze alsnog doen.

Overigens had kind geen interesse. Maar dat terzijde.
Gierige of ondoordachte actie:

als groep vriendinnen druk bezig geweest met de organisatie van een babyshower van 1 van de dames.
Allen akkoord met bijleggen gezamenlijke cadeau, bovenop de kosten voor de shower waarbij we de zwangere kosteloos willen houden. Dus voor haar betalen. Verrekening per persoon voor de zwangere zou iets van 2 euro zijn.

Vrijwel last minute 1 persoon die zich via app wil afmelden. De afmelder ziet af van deelname, dus kosten voor haar zelf worden niet voldaan. Kan ik begrijpen. De 2 euro voor de zwanger wenst ze echter ook niet meer te voldoen, want niet aanwezig en dus niet aan de orde volgens haar. Dat laatste vind ik dan wel een onprettige denkwijze.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2019 11:39
Gisteren liep de juffrouw van de broodafdeling achter mijn kind aan richting de andere kant van de Appie. Ze had nog niet gevraagd of kind een broodje wenste, dus dat kwam ze alsnog doen.

Overigens had kind geen interesse. Maar dat terzijde.
Dit is toch juist geen gierige actie?
Snoopy80 schreef:
15-10-2019 11:46
Dit is toch juist geen gierige actie?
Zeker niet, meer een introductie ervan hoe het in sommige supermarkten gaat met een traktatie voor kinderen van "stamgasten". In navolging op dat verhaal van de banaan. En de paaseitjes. En het broodje bij de bakker.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2019 11:51
Zeker niet, meer een introductie ervan hoe het in sommige supermarkten gaat met een traktatie voor kinderen van "stamgasten". In navolging op dat verhaal van de banaan. En de paaseitjes. En het broodje bij de bakker.
Aardig van die brood-mevrouw. Dat heb ik hier nog nooit gezien dat ze iets van de broodafdeling geven.

De bananen liggen hier wel altijd voor de kleintjes. Ik heb hier al een paar keer gezien dat iemand een mooie grote frisse banaan van een tros afbrak en die aan een kind gaf terwijl er van die kleintjes klaar liggen. Dat hoort natuurlijk ook niet. Je geeft ook niet gewoon een appel of mandarijn ofzo.
Ttroeteltje schreef:
15-10-2019 11:51
Zeker niet, meer een introductie ervan hoe het in sommige supermarkten gaat met een traktatie voor kinderen van "stamgasten". In navolging op dat verhaal van de banaan. En de paaseitjes. En het broodje bij de bakker.
Is dat nou nog niet klaar?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
15-10-2019 11:44
Gierige of ondoordachte actie:

als groep vriendinnen druk bezig geweest met de organisatie van een babyshower van 1 van de dames.
Allen akkoord met bijleggen gezamenlijke cadeau, bovenop de kosten voor de shower waarbij we de zwangere kosteloos willen houden. Dus voor haar betalen. Verrekening per persoon voor de zwangere zou iets van 2 euro zijn.

Vrijwel last minute 1 persoon die zich via app wil afmelden. De afmelder ziet af van deelname, dus kosten voor haar zelf worden niet voldaan. Kan ik begrijpen. De 2 euro voor de zwanger wenst ze echter ook niet meer te voldoen, want niet aanwezig en dus niet aan de orde volgens haar. Dat laatste vind ik dan wel een onprettige denkwijze.
Dus omdat eentje afhaakt, moet de rest ineens meer betalen? Ik hou daar ook niet van, maar heb het helaas te vaak meegemaakt. Wat ik daarom nu vaak doe als ik iets regel; bedrag iets naar boven afronden zodat er geen drama is als er plotseling iemand ziek is. Gaat iedereen wel mee en is er geld over? Dan verschilt het wat ik doe (afhankelijk hoeveel er over is);
Als ik er heel veel werk mee gehad heb dan zie ik het maar als onkostenvergoeding voor mijn tijd.
Of roepen; oh ik heb per ongeluk verkeerd gerekend, er is geld over. En dat gaat dan in het potje voor de jaarlijkse barbecue, nieuwjaarsborrel, oid. Of gewoon een rondje in de kroeg.
piepp schreef:
15-10-2019 12:19

Als ik er heel veel werk mee gehad heb dan zie ik het maar als onkostenvergoeding voor mijn tijd.

:woa:
piepp schreef:
15-10-2019 12:19
Als ik er heel veel werk mee gehad heb dan zie ik het maar als onkostenvergoeding voor mijn tijd.
Dat vind ik dan weer lullig.
Je kunt ook bij het maken van de afspraak mensen vragen meteen te betalen, en direct afspreken dat je bij afzeggen alleen de eigen kosten terugkrijgt en niet de gezamenlijke kosten.
Fluithaas schreef:
15-10-2019 13:45
Dat vind ik dan weer lullig.
Je kunt ook bij het maken van de afspraak mensen vragen meteen te betalen, en direct afspreken dat je bij afzeggen alleen de eigen kosten terugkrijgt en niet de gezamenlijke kosten.

Of niks terugkrijgt als je eerst ja zegt en dan toch niet komt/meedoet.

Mocht er geboekt zijn en toch niet berekend omdat er 1 iemand niet mee gaat en er daadwerkelijk iets terug te geven zijn kan je dat achteraf alsnog doen. Dat is wel zo netjes.

Maar ik heb vaak zat dingen georganiseerd en heel vaak heb je geen recht op geld terug of word de bijdrage hoger voor de rest hoger als mensen ineens toch annuleren.
Dus dan ik zou dat heel duidelijk melden: Afzeggen is niet per se geld terug.

Maar geld houden en zien als regelkosten is heel raar ja.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 13:50
3.80% gewijzigd
Wij verhuren onze auto via Snappcar via een lease constructie waarbij we verplicht de auto elke maand 2x moeten verhuren. We mogen de auto niet zomaar uitlenen ivm verzekeringen etc.

Nu hebben we vrienden die even in de knoop zaten financieel en die de auto toch echt nodig hadden, dus hebben we hem toen een keertje voor een lager bedrag aan ze verhuurd, zodat die verzekering er wel was maar we er zelf niets aan over hielden na aftrek van de kilometers. Wij dachten dat dit een eenmalig iets was, maar sindsdien wilden ze de auto praktisch elk weekend huren tegen dat lagere bedrag elke keer. Waardoor wij er op een gegeven moment zelf geld op toe moesten gaan leggen. Sinds ik heb gezegd dat we het niet meer voor dat lage bedrag kunnen doen, heb ik niks meer van ze gehoord.... o_o Achteraf vraag ik me af of ze ons nou echt als vrienden beschouwen of meer dat ze het wel makkelijk vonden allemaal :roll: voel me eigenlijk een beetje gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij, lekker lullig!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Yildizlar schreef:
15-10-2019 09:43
Dat je ook serieus je koekjes telt :rofl:
Ja ik wist echt niet waar ik moest kijken toen ze het ‘bewijs’ ook nog liet zien: een oude blikken trommel ( zo eentje met zwarte spikkels op de bodem, getver) en een hoop gebroken droge biscuitjes. Heeft ze die dan eerst ineen zitten te puzzelen om te kunnen tellen vraag ik mij nu af.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het onder 'gierig' valt, maar ik heb een vriendin die ALTIJD wacht met de beurs trekken op een terras totdat ik zeg 'ik schiet wel even voor', om er vervolgens nooit meer over te beginnen.

Eerst vond ik mezelf nogal gierig om vervolgens te vragen of ze die 3,50 van het wijntje wilde overmaken, maar na ongeveer 10 keer ben ik er wel klaar mee en vraag ik het voortaan wel gewoon.

Verder is het wel een hele lieve meid hoor
Enniepennniee schreef:
15-10-2019 16:37
Ik weet niet of het onder 'gierig' valt, maar ik heb een vriendin die ALTIJD wacht met de beurs trekken op een terras totdat ik zeg 'ik schiet wel even voor', om er vervolgens nooit meer over te beginnen.

Eerst vond ik mezelf nogal gierig om vervolgens te vragen of ze die 3,50 van het wijntje wilde overmaken, maar na ongeveer 10 keer ben ik er wel klaar mee en vraag ik het voortaan wel gewoon.

Verder is het wel een hele lieve meid hoor
Niet meer zeggen/doen. Of is dat te simpel?
En anders meteen op dat moment een tikkie sturen.
Volgende keer gewoon zeggen. "Jij betaalt wel even hé? Ik heb al zo vaak gedaan :biggrin: "
PoesinBoots schreef:
15-10-2019 16:51
Volgende keer gewoon zeggen. "Jij betaalt wel even hé? Ik heb al zo vaak gedaan :biggrin: "
Of dat inderdaad.
Of "Jij bent aan de beurt om te betalen"
PoesinBoots schreef:
15-10-2019 16:51
Volgende keer gewoon zeggen. "Jij betaalt wel even hé? Ik heb al zo vaak gedaan :biggrin: "
Nou, dit inderdaad.

Maar ik heb met vriendinnen de langlopende afspraak dat rekeningen gewoon meteen door beide voldaan worden en we ieder een evenredig deel betalen. Dat levert echt nooit problemen op.

Verschillen de consumpties in waarde, dan schiet 1 iemand het voor en de rest betaald achteraf. Ook daar echt nooit gedoe over.

Als ik weet dat iemand moeilijk betaalt, mag diegene dus ook meteen voor zichzelf afrekenen.
Bij zo'n vriendin haal ik dus gewoon de drankkaart terug boven, kijk wat mijn drankje(s) kost(en) en leg exact dat bedrag op tafel.
Mag zij de rest - haar deel - bijpassen.
mindervanmij schreef:
15-10-2019 13:50
Wij verhuren onze auto via Snappcar via een lease constructie waarbij we verplicht de auto elke maand 2x moeten verhuren. We mogen de auto niet zomaar uitlenen ivm verzekeringen etc.

Nu hebben we vrienden die even in de knoop zaten financieel en die de auto toch echt nodig hadden, dus hebben we hem toen een keertje voor een lager bedrag aan ze verhuurd, zodat die verzekering er wel was maar we er zelf niets aan over hielden na aftrek van de kilometers. Wij dachten dat dit een eenmalig iets was, maar sindsdien wilden ze de auto praktisch elk weekend huren tegen dat lagere bedrag elke keer. Waardoor wij er op een gegeven moment zelf geld op toe moesten gaan leggen. Sinds ik heb gezegd dat we het niet meer voor dat lage bedrag kunnen doen, heb ik niks meer van ze gehoord.... o_o Achteraf vraag ik me af of ze ons nou echt als vrienden beschouwen of meer dat ze het wel makkelijk vonden allemaal :roll: voel me eigenlijk een beetje gebruikt.
Rare hebberige mensen. Of gierig inderdaad.
Gewoon zeggen : " Wie is er nu aan de beurt met betalen? Ik had vorige keer betaald toch?"
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 16:57
Rare hebberige mensen. Of gierig inderdaad.

Ja, ik weet het ook niet zo goed wat het is.... Ik weet wel dat ze het financieel niet makkelijk hebben, maar dan kun je niet verwachten dat je een eenmalig aanbod maar elke week kunt gebruiken. Maargoed, ik heb zelf ook moeite met nee zeggen, dus ik had zelf ook eerder aan de bel moeten trekken, daar ben ik me ook van bewust. Ik zal dit niet snel meer zo doen in elk geval. Ze wilden hem dus een paar weken geleden op zaterdag huren, toen heb ik gezegd: prima,maar ik kan niet meer tegen die lage prijs verhuren. Ik hoorde niks meer vervolgens. Ik kwam zojuist de man van het stel wel tegen bij de supermarkt, dus heb gevraagd waarom ik niks meer had gehoord. Hij zei dat ze een auto van een ander hadden kunnen lenen. Prima,maar niet echt netjes om dan niks meer te laten horen natuurlijk. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het cadeau bijdrage probleem laatst opgelost door een tikkie te sturen waarbij iedereen kon kiezen wat hij/ zij wilde betalen. Pas toen al het geld binnen was, ben ik een cadeau gaan kopen voor de persoon in kwestie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van het volgende:

In de sportschool kwamen 2 personen aan de balie met de mededeling dat ze de betreffende sportschool een keertje kwamen uitproberen. Dame achter de balie vertelde hen dat ze daarvoor een dagpas à 8,99 konden kopen. Daar gingen ze mee akkoord, maar oh wat vervelend, ze hadden hun portemonnee in de auto laten liggen, die zouden ze wel even halen. Ze zijn daarna niet meer terug gekomen.

Vriend en ik hadden hier een discussie over. Ik vond het niet meer dan logisch dat er geld voor wordt gerekend. Er komen daar minstens 2 mensen per uur die 'de sportschool willen uitproberen' en dan verwachten gratis naar binnen te mogen. Als je dat bij meerdere sportscholen doet kan je lang gratis sporten. Vriend vond dat echter absurd en vond het logisch dat deze 2 personen weg gingen, gezien de slechte klantvriendelijkheid (want niet gratis sporten = niet klantvriendelijk, blijkbaar).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven