Gedoe

15-10-2019 12:57 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leen je spullen uit aan een toenmalige goeie vriendin geeft je het niet terug. Kan ik politie hiervoor inschakelen? Ik heb al meerdere keren gevraagd of ze spullen wilt opsturen maar helaas doet ze dit niet.
anoniem_346144 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 13:02
3.23% gewijzigd
ben erg benieuwd naar de kant van de vriendin

TO, bel haar eens, of ze wil komen reageren
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 13:34
Kijk ik vind TO drama maken over iets niet echt nuttigs.

Maar dit vind ik zo'n braakgezegde. :bonk:

2x eens.
Ik heb het idee dat ze dit allemaal erg grappig voor haar is. Ik vraag het aan haar en zij reageert alsof het haar helemaal niets uitmaakt. Kan het ook bij de vuilnis zetten zegt ze via de app. Ze treitert. Ik kots van haar.
eenzonnigedag schreef:
15-10-2019 13:37
Ik heb het idee dat ze dit allemaal erg grappig voor haar is. Ik vraag het aan haar en zij reageert alsof het haar helemaal niets uitmaakt. Kan het ook bij de vuilnis zetten zegt ze via de app. Ze treitert. Ik kots van haar.
Wat heb je nou vroeger op school geleerd?
Pestkoppen negeren. Als jij niet reageert, hebben zij geen lol
Het zou er voor mij aan liggen wat het was, niet eens zozeer de waarde. Uit principe zou ik het waarschijnlijk gaan halen maar meer omdat ik het dan echt zou kunnen afsluiten. Anders blijft het knagen.
Wat heb je nou uitgeleend dan?
dolfje schreef:
15-10-2019 13:39
Uit principe zou ik het waarschijnlijk gaan halen maar meer omdat ik het dan echt zou kunnen afsluiten.
ik gok dat TO voor een dichte deur komt te staan
lilalinda schreef:
15-10-2019 13:41
ik gok dat TO voor een dichte deur komt te staan
Ja er zal wel meer aan de hand zijn ( geweest).
Gaat het daadwerkelijk om die spullen of is het een principe kwestie?
Ik zou ook balen en het is lullig van die vriendin. Maar wat moet je ermee? Mensen doen soms lullige dingen.

Dus zoals iedereen al zegt: je kunt het ophalen of erbij laten zitten. En je conclusies trekken over je vriendin en over je eigen bereidheid tot uitlenen in de toekomst.
Als ik de politie had gebeld elke keer als iemand geleende spullen (en zelfs een redelijk groot geldbedrag ooit) niet terug gaf, zat het cachot vol met oude vrienden en kennissen (a;s de hermandad er uberhaubt iets aan had gedaan da he?). Ik leen dus geen spullen meer uit en zéker geen geld meer, tenzij ik het niet perse terug hoef te hebben. Beschouw dit dus maar als een wijze les, als je niet wil reizen om het op te halen althans.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Noia schreef:
15-10-2019 13:42
Gaat het daadwerkelijk om die spullen of is het een principe kwestie?
Maakt dat uit?

To gaat niet in over wat het is en of het uitgeleende emotionele waarde heeft. Dus dat zal wel niet.

Het kost 60 euro nieuw en ze wil het terug.
Dat krijgt ze niet dus ze kan het halen of achter zich laten.
eenzonnigedag schreef:
15-10-2019 13:37
Het ligt er een beetje aan wat je haar hebt gestuurd. Kan mij niet voorstellen dat ze zo reageert als je zegt, mag ik mijn spullen terug, maar als jij een app hebt gestuurd dat je het arrestatieteam op haar afstuurt dan snap ik wel waarom ze zo reageert.

Maar wat heb je uitgeleend wat zo belangrijk is? Ik snap het niet, als het zo belangrijk voor je is, dan leen je het toch niet uit. En als het niet zo belangrijk is, en het is 60 euro. Lekker laten hangen, dat is deze frustratie toch niet waard. Dan weet je wat zij waard is en klaar.
Ik wil niet te herkenbaar worden als ik zeg wat voor spullenhet zijn maar het gaat mij ook niet om de waarde. De vriendschap waarde is blijkbaar zo laag dat ze mijn dit flikt!
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 13:43
Maakt dat uit?

To gaat niet in over wat het is en of het uitgeleende emotionele waarde heeft. Dus dat zal wel niet.

Het kost 60 euro nieuw en ze wil het terug.
Dat krijgt ze niet dus ze kan het halen of achter zich laten.
Ja, anders vroeg ik het niet.

Ik zou er alleen achter aan gaan, als het echt belangrijk was. (Spullen van waarde, emotionele waarde)
Niet vanuit principe. Dat vind ik nl verspilde moeite.
Ik heb bij TO de indruk dat het allang niet meer om de spullen gaat.
eenzonnigedag schreef:
15-10-2019 13:46
Ik wil niet te herkenbaar worden als ik zeg wat voor spullenhet zijn maar het gaat mij ook niet om de waarde. De vriendschap waarde is blijkbaar zo laag dat ze mijn dit flikt!
Ego dingetje dus.
eenzonnigedag schreef:
Het is toch ook geen goede vriendin meer, dat was ze...
Seriously?
Wat is nou eigenlijk de reden dat ze het niet terug wil geven? Denkt ze dat je het haar hebt gegeven en je het opeens toch terug wil? Vindt ze het teveel gedoe om het op te sturen? Hebben jullie ruzie gehad? Ik snap het niet echt als ze een vriendin is (was). Dan kan ze hooguit zeggen dat ze het steeds vergeet, maar dan zou ze niet treiteren.
Noia schreef:
15-10-2019 13:48
Ja, anders vroeg ik het niet.

Ik zou er alleen achter aan gaan, als het echt belangrijk was. (Spullen van waarde, emotionele waarde)
Niet vanuit principe. Dat vind ik nl verspilde moeite.
Ik heb bij TO de indruk dat het allang niet meer om de spullen gaat.
Tja. Uitkomst blijft hetzelfde. En niks mis met uit principe.
Maar ze krijgt het er niet mee terug en halen wil ze niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 13:53
0.11% gewijzigd
eenzonnigedag schreef:

Maar dat wist je toch al door hoe ze op je apps reageert.
Laat het los. Zonde van je energie.
eenzonnigedag schreef:
15-10-2019 13:16
Het is te ver weg om het op te halen. Zij heeft het geleend en ze zorgt maar dat het terug komt. Is dit werkelijk een rare gedachten gang?
Ja...!!

Lees je even in mbt artikel 310 Sr jurisprudentie voordat je naar de politie huppelt... De politie zal dit ongetwijfeld afdoen als een civiele zaak (en terecht). En denk je nou echt dat ze hiervoor een proces verbaal van aangifte gaan opnemen...? En dat een OvJ vervolgens vervolging gaat instellen en het tot een strafzaak komt...?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lucifer2018 schreef:
15-10-2019 13:53
Tja. Uitkomst blijft hetzelfde. En niks mis met uit principe.
Maar ze krijgt het er niet mee terug en halen wil ze niet.
Zoals ik net ook zei;
Ik heb de indruk dat het allang niet meer om de spullen gaat.

Op een goede vriendin stuur je ook geen politie af trouwens.
Baggal schreef:
15-10-2019 13:54
Ja...!!

Lees je even in mbt artikel 310 Sr jurisprudentie voordat je naar de politie huppelt... De politie zal dit ongetwijfeld afdoen als een civiele zaak (en terecht). En denk je nou echt dat ze hiervoor een proces verbaal van aangifte gaan opnemen...? En dat een OvJ vervolgens vervolging gaat instellen en het tot een strafzaak komt...?!

Spuit 11 :biggrin:
lilalinda schreef:
15-10-2019 13:38
Wat heb je nou vroeger op school geleerd?
Pestkoppen negeren. Als jij niet reageert, hebben zij geen lol
Hoe komt iedereen hier toch bij?

Pestkoppen gaan net zo lang door van kwaad tot erger tot er wel een emotie loskomt. En het ergerlijke van die opmerking vind ik, is dat je je zelf nog verantwoordelijk gaat voelen dat de pestkop(pen) jou te grazen nemen. Want het lukt nou eenmaal niet om ‘niet te reageren’ als je spullen worden gejat.

TO moet er heen en haar spullen terug eisen. En als ‘vriendin’ dat niet wil geven, dreigt TO desnoods maar de planten uit de tuin te trekken. Doe tenminste iets waardoor vriendin weet dat het menens is. En dat ze het voortaan uit haar hoofd laat zo iets nog eens te flikken bij je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven