Gedoe
dinsdag 15 oktober 2019 om 12:57
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:35
Lucifer2018 schreef: ↑15-10-2019 13:34Kijk ik vind TO drama maken over iets niet echt nuttigs.
Maar dit vind ik zo'n braakgezegde.![]()
2x eens.
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:38
Wat heb je nou vroeger op school geleerd?eenzonnigedag schreef: ↑15-10-2019 13:37Ik heb het idee dat ze dit allemaal erg grappig voor haar is. Ik vraag het aan haar en zij reageert alsof het haar helemaal niets uitmaakt. Kan het ook bij de vuilnis zetten zegt ze via de app. Ze treitert. Ik kots van haar.
Pestkoppen negeren. Als jij niet reageert, hebben zij geen lol
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:42
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:43
Als ik de politie had gebeld elke keer als iemand geleende spullen (en zelfs een redelijk groot geldbedrag ooit) niet terug gaf, zat het cachot vol met oude vrienden en kennissen (a;s de hermandad er uberhaubt iets aan had gedaan da he?). Ik leen dus geen spullen meer uit en zéker geen geld meer, tenzij ik het niet perse terug hoef te hebben. Beschouw dit dus maar als een wijze les, als je niet wil reizen om het op te halen althans.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:43
Maakt dat uit?
To gaat niet in over wat het is en of het uitgeleende emotionele waarde heeft. Dus dat zal wel niet.
Het kost 60 euro nieuw en ze wil het terug.
Dat krijgt ze niet dus ze kan het halen of achter zich laten.
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:45
Het ligt er een beetje aan wat je haar hebt gestuurd. Kan mij niet voorstellen dat ze zo reageert als je zegt, mag ik mijn spullen terug, maar als jij een app hebt gestuurd dat je het arrestatieteam op haar afstuurt dan snap ik wel waarom ze zo reageert.eenzonnigedag schreef: ↑15-10-2019 13:37Ik heb het idee dat ze dit allemaal erg grappig voor haar is. Ik vraag het aan haar en zij reageert alsof het haar helemaal niets uitmaakt. Kan het ook bij de vuilnis zetten zegt ze via de app. Ze treitert. Ik kots van haar.
Maar wat heb je uitgeleend wat zo belangrijk is? Ik snap het niet, als het zo belangrijk voor je is, dan leen je het toch niet uit. En als het niet zo belangrijk is, en het is 60 euro. Lekker laten hangen, dat is deze frustratie toch niet waard. Dan weet je wat zij waard is en klaar.
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:48
Ja, anders vroeg ik het niet.Lucifer2018 schreef: ↑15-10-2019 13:43Maakt dat uit?
To gaat niet in over wat het is en of het uitgeleende emotionele waarde heeft. Dus dat zal wel niet.
Het kost 60 euro nieuw en ze wil het terug.
Dat krijgt ze niet dus ze kan het halen of achter zich laten.
Ik zou er alleen achter aan gaan, als het echt belangrijk was. (Spullen van waarde, emotionele waarde)
Niet vanuit principe. Dat vind ik nl verspilde moeite.
Ik heb bij TO de indruk dat het allang niet meer om de spullen gaat.
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:50
Ego dingetje dus.eenzonnigedag schreef: ↑15-10-2019 13:46Ik wil niet te herkenbaar worden als ik zeg wat voor spullenhet zijn maar het gaat mij ook niet om de waarde. De vriendschap waarde is blijkbaar zo laag dat ze mijn dit flikt!
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:50
Het is toch ook geen goede vriendin meer, dat was ze...eenzonnigedag schreef: ↑15-10-2019 13:46Ik wil niet te herkenbaar worden als ik zeg wat voor spullenhet zijn maar het gaat mij ook niet om de waarde. De vriendschap waarde is blijkbaar zo laag dat ze mijn dit flikt!
Seriously?
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:52
Wat is nou eigenlijk de reden dat ze het niet terug wil geven? Denkt ze dat je het haar hebt gegeven en je het opeens toch terug wil? Vindt ze het teveel gedoe om het op te sturen? Hebben jullie ruzie gehad? Ik snap het niet echt als ze een vriendin is (was). Dan kan ze hooguit zeggen dat ze het steeds vergeet, maar dan zou ze niet treiteren.
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:53
Tja. Uitkomst blijft hetzelfde. En niks mis met uit principe.
Maar ze krijgt het er niet mee terug en halen wil ze niet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 15-10-2019 13:53
0.11% gewijzigd
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:53
eenzonnigedag schreef: ↑15-10-2019 13:46Ik wil niet te herkenbaar worden als ik zeg wat voor spullenhet zijn maar het gaat mij ook niet om de waarde. De vriendschap waarde is blijkbaar zo laag dat ze mijn dit flikt!
Maar dat wist je toch al door hoe ze op je apps reageert.
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:54
Ja...!!eenzonnigedag schreef: ↑15-10-2019 13:16Het is te ver weg om het op te halen. Zij heeft het geleend en ze zorgt maar dat het terug komt. Is dit werkelijk een rare gedachten gang?
Lees je even in mbt artikel 310 Sr jurisprudentie voordat je naar de politie huppelt... De politie zal dit ongetwijfeld afdoen als een civiele zaak (en terecht). En denk je nou echt dat ze hiervoor een proces verbaal van aangifte gaan opnemen...? En dat een OvJ vervolgens vervolging gaat instellen en het tot een strafzaak komt...?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 15 oktober 2019 om 13:57
Zoals ik net ook zei;Lucifer2018 schreef: ↑15-10-2019 13:53Tja. Uitkomst blijft hetzelfde. En niks mis met uit principe.
Maar ze krijgt het er niet mee terug en halen wil ze niet.
Ik heb de indruk dat het allang niet meer om de spullen gaat.
Op een goede vriendin stuur je ook geen politie af trouwens.
Baggal schreef: ↑15-10-2019 13:54Ja...!!
Lees je even in mbt artikel 310 Sr jurisprudentie voordat je naar de politie huppelt... De politie zal dit ongetwijfeld afdoen als een civiele zaak (en terecht). En denk je nou echt dat ze hiervoor een proces verbaal van aangifte gaan opnemen...? En dat een OvJ vervolgens vervolging gaat instellen en het tot een strafzaak komt...?!
Spuit 11
Hoe komt iedereen hier toch bij?
Pestkoppen gaan net zo lang door van kwaad tot erger tot er wel een emotie loskomt. En het ergerlijke van die opmerking vind ik, is dat je je zelf nog verantwoordelijk gaat voelen dat de pestkop(pen) jou te grazen nemen. Want het lukt nou eenmaal niet om ‘niet te reageren’ als je spullen worden gejat.
TO moet er heen en haar spullen terug eisen. En als ‘vriendin’ dat niet wil geven, dreigt TO desnoods maar de planten uit de tuin te trekken. Doe tenminste iets waardoor vriendin weet dat het menens is. En dat ze het voortaan uit haar hoofd laat zo iets nog eens te flikken bij je.