Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45

dinsdag 15 oktober 2019 om 23:02
Zou er voor mij aan liggen welk soort sportschool. Dat een keten zoals Basic fit een dagkaart zou rekenen zou ik ook normaal vinden. Dat is precies wat de naam zegt, basic. Niet een kwestie van ‘sfeer proeven’ of extra snufjes bekijken.Chamaedorea schreef: ↑15-10-2019 22:53Wat vinden jullie van het volgende:
In de sportschool kwamen 2 personen aan de balie met de mededeling dat ze de betreffende sportschool een keertje kwamen uitproberen. Dame achter de balie vertelde hen dat ze daarvoor een dagpas à 8,99 konden kopen. Daar gingen ze mee akkoord, maar oh wat vervelend, ze hadden hun portemonnee in de auto laten liggen, die zouden ze wel even halen. Ze zijn daarna niet meer terug gekomen.
Vriend en ik hadden hier een discussie over. Ik vond het niet meer dan logisch dat er geld voor wordt gerekend. Er komen daar minstens 2 mensen per uur die 'de sportschool willen uitproberen' en dan verwachten gratis naar binnen te mogen. Als je dat bij meerdere sportscholen doet kan je lang gratis sporten. Vriend vond dat echter absurd en vond het logisch dat deze 2 personen weg gingen, gezien de slechte klantvriendelijkheid (want niet gratis sporten = niet klantvriendelijk, blijkbaar).
In een sportschool met een abonnementsgeld waar je u tegen zegt, je iedere maand desgewenst nog wordt gewogen en gemeten, je een voedingsschema kunt laten opstellen door een diëtist en er een kudde aan trainers rondrent èn er ook nog een halve welness aan vastzit... dan zou ik wel verwachten dat een kleine rondleiding en proefrondje van een dik half uur (uur - douchen en omkleden) gratis is.
dinsdag 15 oktober 2019 om 23:10
Gaat inderdaad om een basicfit.lemoos2 schreef: ↑15-10-2019 23:02Zou er voor mij aan liggen welk soort sportschool. Dat een keten zoals Basic fit een dagkaart zou rekenen zou ik ook normaal vinden. Dat is precies wat de naam zegt, basic. Niet een kwestie van ‘sfeer proeven’ of extra snufjes bekijken.
In een sportschool met een abonnementsgeld waar je u tegen zegt, je iedere maand desgewenst nog wordt gewogen en gemeten, je een voedingsschema kunt laten opstellen door een diëtist en er een kudde aan trainers rondrent èn er ook nog een halve welness aan vastzit... dan zou ik wel verwachten dat een kleine rondleiding en proefrondje van een dik half uur (uur - douchen en omkleden) gratis is.
Ik vind ze al vrij coulant: als er enkel wordt gevraagd om een rondleiding dan is dat geen probleem en indien ze toevallig ook sportkleding mee hebben mogen ze daarna vaak alsnog gratis sporten. Of als ze meekomen met iemand die al abonnement is, mogen ze gratis mee sporten (ongeacht abonnementsvorm). Alleen de mensen die wat duidelijker lopen te hengelen naar gratis sporten wordt een dagpas aangesmeerd.
Ik vond het dus inderdaad een gierige actie van de mensen, vriend vond het gierig van de sportschool.

dinsdag 15 oktober 2019 om 23:29
Bij een Basicfit zou ik ook echt niet verwachten dat ik ‘op proef’ even een uurtje los mag gaan nee. Dat zou ik ook niet eens durven vragen (ik bedoel, het zijn meestal twee ruimtes, een met loopbanden en fietsen, en eentje met diverse apparaten. Het geheel overgoten met keiharde beukmuziek die ook nog eens vervormt uit de speakers komt). Bij zo’n keten vraag je eigenlijk alleen naar de rustige dagen/uren en kijk je of dat past binnen jouw schema. Maar dat ben ik.Chamaedorea schreef: ↑15-10-2019 23:10Gaat inderdaad om een basicfit.
Ik vind ze al vrij coulant: als er enkel wordt gevraagd om een rondleiding dan is dat geen probleem en indien ze toevallig ook sportkleding mee hebben mogen ze daarna vaak alsnog gratis sporten. Of als ze meekomen met iemand die al abonnement is, mogen ze gratis mee sporten (ongeacht abonnementsvorm). Alleen de mensen die wat duidelijker lopen te hengelen naar gratis sporten wordt een dagpas aangesmeerd.
Ik vond het dus inderdaad een gierige actie van de mensen, vriend vond het gierig van de sportschool.
woensdag 16 oktober 2019 om 07:26
Begreep dat dit om basic-fit ging? Dan vind ik de dagpassen trouwens wel absurd duur als je voor 9 euro 1 dag kan sporten en voor het dubbele onbeperkt. Snap wel dat die mensen dat misschien niet zagen aankomen.Chamaedorea schreef: ↑15-10-2019 22:53Wat vinden jullie van het volgende:
In de sportschool kwamen 2 personen aan de balie met de mededeling dat ze de betreffende sportschool een keertje kwamen uitproberen. Dame achter de balie vertelde hen dat ze daarvoor een dagpas à 8,99 konden kopen. Daar gingen ze mee akkoord, maar oh wat vervelend, ze hadden hun portemonnee in de auto laten liggen, die zouden ze wel even halen. Ze zijn daarna niet meer terug gekomen.
Vriend en ik hadden hier een discussie over. Ik vond het niet meer dan logisch dat er geld voor wordt gerekend. Er komen daar minstens 2 mensen per uur die 'de sportschool willen uitproberen' en dan verwachten gratis naar binnen te mogen. Als je dat bij meerdere sportscholen doet kan je lang gratis sporten. Vriend vond dat echter absurd en vond het logisch dat deze 2 personen weg gingen, gezien de slechte klantvriendelijkheid (want niet gratis sporten = niet klantvriendelijk, blijkbaar).

woensdag 16 oktober 2019 om 07:54
Ik vind een dagpas van 9 euro wel duur eerlijk gezegd.Chamaedorea schreef: ↑15-10-2019 22:53Wat vinden jullie van het volgende:
Krijgen ze die 9 euro wel terug als ze bijvoorbeeld een abonnement afsluiten, dat dit verrekend wordt? Dat was bij mijn sportschool zo toen ik lid werd en volgens mij moest ik iets van 5 euro betalen. (wat dus verrekend werd in m'n abonnement.
Ik snap niet dat die mensen zeggen dat ze hun portemonnee gaan halen en vervolgens niet terug komen. zeg dat gewoon dat je het te duur vind.
woensdag 16 oktober 2019 om 08:20
Eens. Of zeg “ ik denk er nog even over na”.Doubletree20 schreef: ↑16-10-2019 07:54
Ik snap niet dat die mensen zeggen dat ze hun portemonnee gaan halen en vervolgens niet terug komen. zeg dat gewoon dat je het te duur vind.
woensdag 16 oktober 2019 om 08:27
Ik had een nieuwe collega die overal een gratis proefles spinnen deed (dat wist ik omdat ik haar een ker bij mijn spinklasje zag en ze me dat vertelde de volgende dag). Op een gegeven moment zijn de gratis proeflessen natuurlijk wel klaar in een middelgrote stad. Het zou mij de moeite niet zijn en als je goedkoop wil sporten ga dan hardlopen en zelf oefeningen doen of zo.
Maar goed, het bespaart wel (ze was jong en net verhuisd dus kan me voorstellen dat ze en tijdje aan het besparen was) en naar mijn weten ging ze ook alleen naar plekken die dt duidelijk adverteerden "kom eerst gratis en proefles doen". En aangezien het verdienmodel van een sportschool staat bij mensen die wél betalen, maar nooit komen zal het wel niet zoveel impact hebben, af en toe iemand die alleen een proefles neemt.
Maar goed, het bespaart wel (ze was jong en net verhuisd dus kan me voorstellen dat ze en tijdje aan het besparen was) en naar mijn weten ging ze ook alleen naar plekken die dt duidelijk adverteerden "kom eerst gratis en proefles doen". En aangezien het verdienmodel van een sportschool staat bij mensen die wél betalen, maar nooit komen zal het wel niet zoveel impact hebben, af en toe iemand die alleen een proefles neemt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
woensdag 16 oktober 2019 om 08:43
Eens. Het is inderdaad niet goedkoop, maar het moet ook wel aantrekkelijk zijn om gelijk een abonnement af te sluiten.Doubletree20 schreef: ↑16-10-2019 07:54Ik vind een dagpas van 9 euro wel duur eerlijk gezegd.
Krijgen ze die 9 euro wel terug als ze bijvoorbeeld een abonnement afsluiten, dat dit verrekend wordt? Dat was bij mijn sportschool zo toen ik lid werd en volgens mij moest ik iets van 5 euro betalen. (wat dus verrekend werd in m'n abonnement.
Bij een Basicfit vind ik zowel het feit dat je moet betalen en dat het zoveel is, niet heel raar. De basis dingen zijn denk ik wel goedkoop, maar alle extraatjes niet. Aan de andere kant, als ik een uurtje ga zwemmen ben ik ook al 6,50 kwijt, dus 9 euro voor een dagkaart valt dan best mee.
Maar weglopen met een smoesje vind ik wel raar, alhoewel veel mensen het moeilijk vinden om aan te geven dat ze iets te duur vinden of toch niet zo leuk.
Goede oplossing!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 16 oktober 2019 om 10:42
Toch snap ik dat niet. Hoeveel sportscholen zijn er dan bij jullie in de stad? Bij mij maar 3 dus dan ben ik snel klaar met gratis sporten. (niet dat ik ooit zoiets zou doen overal een proefles nemen om gratis te sporten al zouden er 50 sportscholen in de buurt zijn)boebezoebe schreef: ↑16-10-2019 08:27Ik had een nieuwe collega die overal een gratis proefles spinnen deed (dat wist ik omdat ik haar een ker bij mijn spinklasje zag en ze me dat vertelde de volgende dag).
woensdag 16 oktober 2019 om 10:52
Ik woon in een groot dorp en met hooguit 15 min fietsen kan ik zo al 5 sportscholen noemen. Als je nog iets verder fietst of max een kwartier met de auto nog veel meer (randstad).Doubletree20 schreef: ↑16-10-2019 10:42Toch snap ik dat niet. Hoeveel sportscholen zijn er dan bij jullie in de stad? Bij mij maar 3 dus dan ben ik snel klaar met gratis sporten. (niet dat ik ooit zoiets zou doen overal een proefles nemen om gratis te sporten al zouden er 50 sportscholen in de buurt zijn)
woensdag 16 oktober 2019 om 10:58
Geen idee, ik ben er geen lid haha (ze delen hier een hal met een ander bedrijf waar vriend en ik veel komen). Omdat ik er veel kom en regelmatig lang moet wachten in de hal (die dus gedeeld wordt met basicfit) praat ik geregeld met de receptioniste(?) van basicfit als zij ook even niks te doen heeft, en die vertelde mij dus dat ze gemiddeld 2x per uur de vraag krijgt of iemand 'een keer vrijblijvend kan uitproberen' (en vaak dus nog met 2 of 3 personen). Dan snap ik dus wel dat ze dure dagpassen verkopen.Doubletree20 schreef: ↑16-10-2019 07:54Ik vind een dagpas van 9 euro wel duur eerlijk gezegd.
Juist vanwege dat smoesje met 'portemonnee halen' had ik de indruk dat het een trucje was wat ze vaker probeerden om gratis te kunnen sporten (en ik had de indruk dat ik de betreffende personen op een andere dag (met een andere receptioniste) ook al had gezien).

woensdag 16 oktober 2019 om 11:16
Ik heb zo jarenlang op proefabonnementen kranten gelezen voor weinig. Inmiddels alweer jarenlang een echt abonnement, dat ik dan wel af en toe opzeg zodat ze me bellen met een aantrekkelijk aanbod. Niet gierig, maar verstandig want je wilt niet die ene sukkel zijn die 30 euro per maand betaalt.boebezoebe schreef: ↑16-10-2019 08:27Ik had een nieuwe collega die overal een gratis proefles spinnen deed (dat wist ik omdat ik haar een ker bij mijn spinklasje zag en ze me dat vertelde de volgende dag). Op een gegeven moment zijn de gratis proeflessen natuurlijk wel klaar in een middelgrote stad. Het zou mij de moeite niet zijn en als je goedkoop wil sporten ga dan hardlopen en zelf oefeningen doen of zo.
woensdag 16 oktober 2019 om 12:47
Toen ik nog alleen woonde deed ik dit ook vaak.MinkeDeWit schreef: ↑16-10-2019 11:16Ik heb zo jarenlang op proefabonnementen kranten gelezen voor weinig. Inmiddels alweer jarenlang een echt abonnement, dat ik dan wel af en toe opzeg zodat ze me bellen met een aantrekkelijk aanbod. Niet gierig, maar verstandig want je wilt niet die ene sukkel zijn die 30 euro per maand betaalt.
Mijn man was al 25 jaar abonnee van de krant, toen ik bij hem ging wonen heb ik de krant gebeld en gevraagd waarom er voor nieuwe abonnees vanalles wordt gedaan en voor trouwe klanten niets
Dit resulteerde in 3 maanden gratis lezen en daarna nog een jaar lang 30% korting
bellen loont dus wel
woensdag 16 oktober 2019 om 13:47
Ik heb regelmatig proefabonnmenten van tijdschriften. Vaak zijn het tijdschriften die ik voor een paar maanden wel leuk vind en maar niet permanent hoef te hebben. Is ook makkelijk dat je vaak niet zelf hoeft op te zeggen.MinkeDeWit schreef: ↑16-10-2019 11:16Ik heb zo jarenlang op proefabonnementen kranten gelezen voor weinig. Inmiddels alweer jarenlang een echt abonnement, dat ik dan wel af en toe opzeg zodat ze me bellen met een aantrekkelijk aanbod. Niet gierig, maar verstandig want je wilt niet die ene sukkel zijn die 30 euro per maand betaalt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 16 oktober 2019 om 14:18
Het klinkt meer als iemand die die koekjes bewaard voor visite omdat ze geen geld heeft voor nieuwe. Tellen zodat ze weet of ze genoeg heeft om aan te bieden.lemoos2 schreef: ↑15-10-2019 15:54Ja ik wist echt niet waar ik moest kijken toen ze het ‘bewijs’ ook nog liet zien: een oude blikken trommel ( zo eentje met zwarte spikkels op de bodem, getver) en een hoop gebroken droge biscuitjes. Heeft ze die dan eerst ineen zitten te puzzelen om te kunnen tellen vraag ik mij nu af.
woensdag 16 oktober 2019 om 17:41
Dat vind ik zelf toch wat anders. Zo'n proefabonnement is vaak een actie, waarbij je voor een zeer laag bedrag gedurende een bepaalde termijn de krant (of tijdschrift) kan lezen. Daar maakt het bedrijf misschien geen winst op (of zelfs verlies), maar dat bieden ze zelf aan.MinkeDeWit schreef: ↑16-10-2019 11:16Ik heb zo jarenlang op proefabonnementen kranten gelezen voor weinig. Inmiddels alweer jarenlang een echt abonnement, dat ik dan wel af en toe opzeg zodat ze me bellen met een aantrekkelijk aanbod. Niet gierig, maar verstandig want je wilt niet die ene sukkel zijn die 30 euro per maand betaalt.
Het zou natuurlijk wat anders zijn als je zelf de klantenservice van de krant zou bellen met de mededeling dat je de krant graag uit wil proberen en deze dus een week gratis wil ontvangen.
woensdag 16 oktober 2019 om 20:05
Als ik op "Spinnen in Mijn Plaats" google heb ik zo een lijst van 20. Sportscholen struikel je helemaal over.Doubletree20 schreef: ↑16-10-2019 10:42Toch snap ik dat niet. Hoeveel sportscholen zijn er dan bij jullie in de stad? Bij mij maar 3 dus dan ben ik snel klaar met gratis sporten. (niet dat ik ooit zoiets zou doen overal een proefles nemen om gratis te sporten al zouden er 50 sportscholen in de buurt zijn)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”

woensdag 16 oktober 2019 om 21:20
Het gaat om appartementen met een ‘kale oplevering’ vanaf 475.000,-. Daar gaan echt geen bijna-senioren wonen die moeten buffelen met een staatspensioen.

donderdag 17 oktober 2019 om 00:30
Gierig (of skeer) van mijzelf: telkens als mijn oordopjes stuk gaan 3-6 maanden terug naar de winkel om nieuwe te halen omdat ze stuk zijn. (Een normale leeftijd van oordopjes bij normaal gebruik is zeker meerdere jaren)
Het betreft een grote keten die telkens mijn naam opschrijft.
Vandaag meegemaakt: In Ekoplaza (op het station waar ik mijn aansluiting miste) klaagde een vrouw dat ze de boontjes te duur vond en of ze niet 2e zak gratis mocht. Ik kreeg de neiging te zeggen dat het bij Lidl of Vomar de helft goedkoper is.
Het betreft een grote keten die telkens mijn naam opschrijft.
Vandaag meegemaakt: In Ekoplaza (op het station waar ik mijn aansluiting miste) klaagde een vrouw dat ze de boontjes te duur vond en of ze niet 2e zak gratis mocht. Ik kreeg de neiging te zeggen dat het bij Lidl of Vomar de helft goedkoper is.

donderdag 17 oktober 2019 om 08:32
Niet waar ik woon maar ik woon dan ook in een uithoek van nederland.boebezoebe schreef: ↑16-10-2019 20:05Als ik op "Spinnen in Mijn Plaats" google heb ik zo een lijst van 20. Sportscholen struikel je helemaal over.

donderdag 17 oktober 2019 om 13:22
Ik heb ook nog een mooie die hier wel past.
Mijn man kwam eens toevallig een jeugdvriend tegen die hij al jaren niet meer gezien had, en nodigde die uit voor een etentje bij ons. Leuk, dus datum vastgelegd. Vriend bleek geen auto te hebben dus man stelde voor hem die dag na zijn werk op te halen en nadien terug thuis te brengen.
Op de bewuste dag wil man de auto starten maar het ding deed niks meer en moest uiteindelijk naar de garage gesleept worden. Man moest zelf met de bus naar huis, dus het ophalen kon niet doorgaan. Vriend gebeld dat hij toch de bus zou moeten nemen. En omdat de bussen hier niet laat rijden, voorgesteld om bij ons te logeren en dan ‘s morgens de bus terug te nemen.
Het werd best een gezellige avond. Lekker gegeten, s morgens uitgebreid ontbijt geserveerd, en toen was het tijd voor de bus terug.
En toen zei vriend dat we eerst nog wel moesten afrekenen.
Ik zei nog lachend, nee hoor, je was onze gast, en een bijdrage willen we echt niet.
Maar dat bleek dus ook helemaal niet de bedoeling. Vriend haalde namelijk een gebruikt buskaartjes boven, en zei : nee dat bedoel ik dan ook niet, maar jullie moeten mijn bus nog terugbetalen...
Mijn man kwam eens toevallig een jeugdvriend tegen die hij al jaren niet meer gezien had, en nodigde die uit voor een etentje bij ons. Leuk, dus datum vastgelegd. Vriend bleek geen auto te hebben dus man stelde voor hem die dag na zijn werk op te halen en nadien terug thuis te brengen.
Op de bewuste dag wil man de auto starten maar het ding deed niks meer en moest uiteindelijk naar de garage gesleept worden. Man moest zelf met de bus naar huis, dus het ophalen kon niet doorgaan. Vriend gebeld dat hij toch de bus zou moeten nemen. En omdat de bussen hier niet laat rijden, voorgesteld om bij ons te logeren en dan ‘s morgens de bus terug te nemen.
Het werd best een gezellige avond. Lekker gegeten, s morgens uitgebreid ontbijt geserveerd, en toen was het tijd voor de bus terug.
Ik zei nog lachend, nee hoor, je was onze gast, en een bijdrage willen we echt niet.
Maar dat bleek dus ook helemaal niet de bedoeling. Vriend haalde namelijk een gebruikt buskaartjes boven, en zei : nee dat bedoel ik dan ook niet, maar jullie moeten mijn bus nog terugbetalen...

anoniem_373573 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 13:23
Reden: Schrijffout
Reden: Schrijffout
0.13% gewijzigd
donderdag 17 oktober 2019 om 13:24
Neeee!!Duchesnea schreef: ↑17-10-2019 13:22Ik heb ook nog een mooie die hier wel past.
Maar dat bleek dus ook helemaal niet de bedoeling. Vriend haalde namelijk een gebruikt buskaartjes boven, en zei : nee dat bedoel ik dan ook niet, maar jullie moeten mijn bus nog terugbetalen...![]()

En toen?