Geld & Recht alle pijlers

Een reservering maken voor een ander

16-10-2019 13:02 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou heb ik weer wat..
Ik kijk na een lange tijd weer eens op een emailadres dat ik al een hele tijd niet meer gebruik.

Staan er in de periode van de afgelopen paar maanden meerdere aanmaningen van een boeking voor een Oostappen park die ik volgens hen gedaan heb.

Heel raar aangezien ik daar helemaal geen boeking gedaan heb.
De boeking zou ook gedaan zijn via een externe site namelijk via voordeeluitjes ?

Ik vertrouw er eigenlijk weinig van, en daarbij werd ik uiterst onvriendelijk geholpen aan de telefoon.
Want het was toch echt mijn email dus ik ben ook degene die nu volgens de dame aan de telefoon ruim 200,- mag betalen voor een boeking die ik nooit gedaan heb.

Toen ik zei dat ik dat niet van plan ben en Jan en alleman zo maar even op mijn naam vakanties kan boeken en dit mij niet de bedoeling leek. Werd ik gewoon opgehangen :sarcastic:


Wat nu te doen ?
Ik ga sowieso nog niet betalen maar ik heb ook geen zin in gezeur of deurwaarders aan de deur..
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
16-10-2019 14:24
Dat vroeg ik ook al maar er komt geen antwoord op. Dat is het eerste wat ik zou doen: kijken of het telefoonnummer klopt.
Blijkbaar met de afdeling debiteuren ? Van Oostappen zelf.
Het telefoon nummer in de mail klopt dus ik heb ook daadwerkelijk die afdeling aan de telefoon gehad.
Het rekeningnummer waar ik het naartoe moet overmaken klopt ook als dat van Oostappen park..

Maar de vrouw aan de telefoon vertelde mij dat de boeking gedaan is via voordeeluitjes.nl :-?

Ik heb ook al gezegd dat ik nog nooit meegemaakt heb een vakantie te boeken en dan niet alvast ( een deel ) te betalen.

Er is bij hun verder ook niks bekend qua mijn rekening nummer of creditkaartnummer.
Alleen mijn naam en email ( en nu dus ook mijn nieuwe nummer.. )

Dat van een schriftelijke bevestiging om aan te geven dat ik niet diegene en die geboekt heeft en dus ook afstand neem van het hele gebeuren is een goede.

Dat ga ik zo na mijn werk maar even opstellen :)
Heb je al met voordeeluitjes.nl gebeld?
Ik heb net geprobeerd een boeking te doen via voordeeluitjes en op de tweede pagina in het boekingsproces worden adres postcode etc allemaal gevraagd. Dus het is niet mogelijk om alleen met e-mailadres en naam een boeking te doen. Ook geboortedatum moet worden ingevuld.

Ik zou voordeeluitjes bellen.

En ik zou opstappen opnieuw bellen met de vraag wat jouw opgegeven geboortedatum is 😁
Alle reacties Link kopieren
mallebeppie schreef:
16-10-2019 15:29
Ik heb net geprobeerd een boeking te doen via voordeeluitjes en op de tweede pagina in het boekingsproces worden adres postcode etc allemaal gevraagd. Dus het is niet mogelijk om alleen met e-mailadres en naam een boeking te doen. Ook geboortedatum moet worden ingevuld.

Ik zou voordeeluitjes bellen.

En ik zou opstappen opnieuw bellen met de vraag wat jouw opgegeven geboortedatum is 😁
Oke dus dan zouden ze of meer gegevens van mij moeten hebben, of vekeerde gegevens..
Maar verder zou je dan wel gewoon een reservering kunnen maken dus ?


Ik ga zo eerst even voordeeluitjes bellen hoe dit precies zit.
Oostappen heb ik eerlijk gezegd weinig zin meer in na hoe er vanmorgen tegen me gepraat werd en hoe ik zo werd opgehangen.

Ik vind het een beetje een rare gang van zaken.
Ik zou dus als ik iemand een hak zou willen zetten allerlei vakanties op naam van diegene kunnen boeken. En die zoekt het dan maar uit want "het emailadres klopt dus is diegene ook echt de gene geweest die geboekt heeft"
heb je dan wel het nummer gebeld dat je via Internet gevonden hebt, of heb je het nummer gebeld dat in de correspondentie stond?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
16-10-2019 15:50
heb je dan wel het nummer gebeld dat je via Internet gevonden hebt, of heb je het nummer gebeld dat in de correspondentie stond?
Dat is hetzelfde nummer :)
Alle reacties Link kopieren
Vervelend dit, hoop dat het goed opgelost wordt. Benieuwd hoe dit nu zit.
Alle reacties Link kopieren
Nou goed ik heb dus gebeld met voordeeluitjes ( 0900 nummer en flink lang aan de lijn gezeten )
Er is blijkbaar geboekt met niet alleen mijn naam, maar ook mijn ( daadwerkelijke ) adres en postcode.

Zij zeggen echter dat zodra je alles ingevuld hebt en een boeking gedaan hebt, de afhanding volledig bij het park ligt waar je de vakantie geboekt hebt.

Ook de betaling en dergelijke.

Iemand hier noemde het al , of ik niet misschien een gekke ex heb of iemand ken die zoiets zou doen om mij te vervelen.

Maar eerlijk gezegd kan ik me echt niemand bedenken.

Maar goed, wat is het dan wel...

Ik ben hier echt helemaal niet blij mee en ik heb tegen degene aan de lijn bij voordeeluitjes gezegt dat ik volledig uit hun bestand gehaald wil worden met de aantekening dat dit mailadres niet geldig is als die van mij.

Ik heb dit ook via de mail nogmaals doorgestuurd.

Wat zouden jullie nu doen met Oostappen ?
Als ik bel dan heb ik het idee dat ik mijzelf in de vingers snij.
Omdat ik dan toegeef dat alle gegevens die zij je hebben, wel gewoon correct zijn en ik ook de aanmaning en bevestiging ontvangen heb van de boeking..

In het eerdere gesprek kwam al naar voren dat de vrouw aan de lijn mij niet echt geloofde want "je mailadres klopt dus waarom belde je niet eerder over de bevestiging of aanmaning"

Ik ben bang dat ik daar dus weer zwak door sta omdat het inderdaad mijn e-mailadres is , maar wel een oude waar ik eens in de twee maanden eens kijk. En nu dit aantref..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bekend bij voorbeelduitjes, maar de persoon die daar boekt hoeft dus niet een account aan te maken? Want als je dat wel moet, moet dat account eerder gevalideerd zijn en is het echte emailadres bekend. Toch?
Alle reacties Link kopieren
Oja, als ik naar voordeeluitjes.nl ga, die pagina doet het bij mij nog steeds niet. Bij anderen wel?
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-10-2019 17:39
Oja, als ik naar voordeeluitjes.nl ga, die pagina doet het bij mij nog steeds niet. Bij anderen wel?
Hier werkt ie gewoon.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je even op deze site kijken. Ik vind dit best ernstig dat iemand al jouw gegevens hiervoor heeft gebruikt.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsfraude
Vreemd dit.
Ik kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in dit gedoe.
Heb je rechtsbijstand? Anders zou je die is kunnen bellen voordat je iets onderneemt wat tegen je kan werken.
Oostappen staat trouwens niet bekend om hun klantvriendelijkheid.
Succes!
Bellen heeft nu geen zin meer, dan wordt het een welles-nietes spelletje. Stuur, zoals hierboven voorgesteld, een mail waarin je de boeking betwist. En misschien niet onverstandig om even het Juridisch Loket te bellen.
Alle reacties Link kopieren
welcomehome schreef:
16-10-2019 17:30
Wat zouden jullie nu doen met Oostappen ?
Als ik bel dan heb ik het idee dat ik mijzelf in de vingers snij.
Omdat ik dan toegeef dat alle gegevens die zij je hebben, wel gewoon correct zijn en ik ook de aanmaning en bevestiging ontvangen heb van de boeking..

In het eerdere gesprek kwam al naar voren dat de vrouw aan de lijn mij niet echt geloofde want "je mailadres klopt dus waarom belde je niet eerder over de bevestiging of aanmaning"

Ik ben bang dat ik daar dus weer zwak door sta omdat het inderdaad mijn e-mailadres is , maar wel een oude waar ik eens in de twee maanden eens kijk. En nu dit aantref..

Ik zou toch bellen. En dan rustig blijven en uitleggen dat dit een oud emailadres van je is waar je niet vaak kijkt, en dat iemand anders dat dus blijkbaar opgegeven heeft om een vakantie te boeken. Dat je nu dus de bevestiging ziet maar jij dat niet bent. En omdat jij nooit iets bevestigd hebt, jij deze vakantie dus niet geboekt hebt.

Wat is de tijdlijn? Wanneer is geboekt, wanneer is de vakantie? Aanvulling: ik zie nu maanden geleden en deze week.

Ik vind het wel bijzonder dat je daar kunt boeken zonder aanbetaling blijkbaar. Aanvulling: even opgezocht, dat kan ook niet. Dan word je reservering geannuleerd. Hmmm... vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft ook geen 0900 nummer te bellen er staat op hun site:
Heb je een vraag over een reeds gemaakte boeking?
Bel dan naar +31 (0)494 xxx xxx
Hoe is het afgelopen? Een update zou leuk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook benieuwd naar de afloop. En naar het antwoord op de vraag die ik eerder stelde: is de vakantie al geweest of moet die nog komen?

Heb je trouwens geen kinderen die het hebben ingevuld omdat het ze leuk leek of zo?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
21-10-2019 17:14
Ik ben ook benieuwd naar de afloop. En naar het antwoord op de vraag die ik eerder stelde: is de vakantie al geweest of moet die nog komen?

Heb je trouwens geen kinderen die het hebben ingevuld omdat het ze leuk leek of zo?
Daar heeft TO al op geantwoord. Echt haar tweede bericht of zo in dit topic ;-D Boeking was voor dezelfde week als ze het ontdekte.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
21-10-2019 17:16
Daar heeft TO al op geantwoord. Echt haar tweede bericht of zo in dit topic ;-D Boeking was voor dezelfde week als ze het ontdekte.
Oh sorry, dat heb ik dan gemist... bedankt :-$
Alle reacties Link kopieren
Zou ook nog kunnen dat TO zelf die reservering heeft gemaakt maar toch niet meer wilde/kon gaan en dan hier advies vraagt hoe ze eronder uit zou kunnen komen...
Alle reacties Link kopieren
Als die boeking voor deze week is, zullen ze de mensen die komen opdraven wel aanspreken.

Klaar & opgelost dan, want ze zullen bij die vakantieboerderij nu extra alert zijn en zich niet laten afschepen voor er betaald is.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-10-2019 17:47
Ik zou toch bellen. En dan rustig blijven en uitleggen dat dit een oud emailadres van je is waar je niet vaak kijkt, en dat iemand anders dat dus blijkbaar opgegeven heeft om een vakantie te boeken. Dat je nu dus de bevestiging ziet maar jij dat niet bent. En omdat jij nooit iets bevestigd hebt, jij deze vakantie dus niet geboekt hebt.

Wat is de tijdlijn? Wanneer is geboekt, wanneer is de vakantie? Aanvulling: ik zie nu maanden geleden en deze week.

Ik vind het wel bijzonder dat je daar kunt boeken zonder aanbetaling blijkbaar. Aanvulling: even opgezocht, dat kan ook niet. Dan word je reservering geannuleerd. Hmmm... vreemd.
Maar soms blijft de betalingsplicht wel staan...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
SteunEndeToeverlaet schreef:
21-10-2019 19:08
Als die boeking voor deze week is, zullen ze de mensen die komen opdraven wel aanspreken.

Klaar & opgelost dan, want ze zullen bij die vakantieboerderij nu extra alert zijn en zich niet laten afschepen voor er betaald is.
Als iemand het doet om TO te pesten dan neem ik aan dat ze niet op komen draven.
En de naam van to staat op de bevestiging van de boeking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven