Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Ik heb me net zitten vermaken met slechte recensies op Tripadvisor van de Efteling. Je hebt er:

- mensen die klagen dat het slecht weer was
- mensen die klagen over de drukte (tja, je bent immers niet de enige die naar een pretpark gaat)
- mensen die klagen over de toegangsprijs (had je van te voren kunnen weten en genoeg kortingsacties)
- mensen die klagen dat er de afgelopen 30 jaar niks nieuws is bijgekomen (dat is gewoon echt niet waar)
- mensen die klagen dat bepaalde attracties gesloten zijn met vorst tijdens de Winterefteling (who cares about safety)

Maar de mooiste:
- 1 ster geven en klagen dat er kinderen rondlopen (IN EEN PRETPARK? schandalig!)
- iemand die een 2 geeft omdat ze moest kotsen van de python
- een nogal onduidelijk verhaal van iemand die door diabetes een hypo kreeg en daarom een pannenkoek moest eten, maar het schandalig vond dat die pannenkoek in rekening werd gebracht (?) en daarom 1 ster gaf

Mensen zijn bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Kameelperd schreef:
21-08-2019 14:25
Ooit eens bij een camping recensies gelezen en iemand had 1 ster gegeven omdat het de hele week regende en hij enorm last had van het plaatselijke vliegveld een paar kilometer verderop. Het weer kan je niets aan doen maar vliegtuigen zijn weer wat anders. Mijn man neemt de recensies altijd met een korreltje zout en zei we gaan gewoon een nachtje en als het niks is zijn we zo weer weg. We zijn uiteindelijk een week gebleven omdat het daar zo leuk was en in die hele week is er precies 1 vliegtuig geland.
Maar dat vliegveld zat er waarschijnlijk ook al wat langer

Zat net te kijken naar de camping waar ik wel eens ben geweest. Is een prima camping, maar echt voor rustzoekers, niet voor gezinnen met kinderen. Weinig negatieve recensies, alleen 1 van iemand die boos was dat ze hun geld niet terug hadden gekregen omdat ze hadden moeten annuleren op het laatste moment. Daar is dus die annuleringsverzekering voor.
Jammer, dat je niet aan kunt geven dat een beoordeling niet nuttig is. Bij bv bol.com kan dit wel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zelf werk aan de andere kant....... Niet in een hotel o.i.d., maar heb er wel veel mee te maken. Ook met klagende gasten.
Ik kan een boek schrijven......
Maar inderdaad wat sommige mensen verwachten.......
Ze hebben allemaal een excuus waarom zij een betere/andere behandeling verdienen. Huwelijksreis, verjaardag, zoveel jaar getrouwd, zwaar jaar achter de rug, kinderen....... en ga maar door. Daar kunnen wij niet aan voldoen. En als je een een kamer met zeezicht wil, had je dat moeten boeken.
Vlucht vertraging is balen, echt dat snap ik, maar omdat je kinderen hebt, kunnen wij niet in eens die vertraging oplossen.
En in een van onze beste appartementen, super mooi, modern, 2 zwembaden, super eigenaren, echt nooit, maar dan ook nooit klachten; deze week ineens een beste klacht! Over het geluid van de koelkast! Ze wilden graag naar een ander hotel. Oke, dat kan. Ze hadden zelf al een hotel gevonden. Een 5* all inclusive. Maar betalen wilden ze niet....... Dat ging dus niet door. De rest van de week hebben ze over van alles en nog wat gezeurd. Airco te koud. Airco te warm. Niet genoeg kussens.......
En veel gasten ook die zeggen dat hun hele vakantie verpest is als er 1 klein dingetje fout gaat. Bij aankomst verkeerde kamer gekregen ofzo. Volgende dag opgelost. Nee, niet leuk, en spijtig. Maar je hebt het zelf in de hand om er een leuke vakantie van te maken.
Ik kan uren door gaan.......
vivagirl schreef:
21-08-2019 15:54
Ik zelf werk aan de andere kant....... Niet in een hotel o.i.d., maar heb er wel veel mee te maken. Ook met klagende gasten.
Ik kan een boek schrijven......
Maar inderdaad wat sommige mensen verwachten.......
Ze hebben allemaal een excuus waarom zij een betere/andere behandeling verdienen. Huwelijksreis, verjaardag, zoveel jaar getrouwd, zwaar jaar achter de rug, kinderen....... en ga maar door. Daar kunnen wij niet aan voldoen. En als je een een kamer met zeezicht wil, had je dat moeten boeken.
Vlucht vertraging is balen, echt dat snap ik, maar omdat je kinderen hebt, kunnen wij niet in eens die vertraging oplossen.
En in een van onze beste appartementen, super mooi, modern, 2 zwembaden, super eigenaren, echt nooit, maar dan ook nooit klachten; deze week ineens een beste klacht! Over het geluid van de koelkast! Ze wilden graag naar een ander hotel. Oke, dat kan. Ze hadden zelf al een hotel gevonden. Een 5* all inclusive. Maar betalen wilden ze niet....... Dat ging dus niet door. De rest van de week hebben ze over van alles en nog wat gezeurd. Airco te koud. Airco te warm. Niet genoeg kussens.......
En veel gasten ook die zeggen dat hun hele vakantie verpest is als er 1 klein dingetje fout gaat. Bij aankomst verkeerde kamer gekregen ofzo. Volgende dag opgelost. Nee, niet leuk, en spijtig. Maar je hebt het zelf in de hand om er een leuke vakantie van te maken.
Ik kan uren door gaan.......
Daar heb ik ook ervaring mee :proud:

Toen man en ik jaren geleden op een Franse camping stonden was het hoofdveld voor tenten vol en werden we op een bijveld gezet. Formaat 2x voetbalveld en we waren er echt helemaal alleen met ons tentje. Komen we 's avonds terug van het strand hebben 2 Duitsers hun tent pal naast die van ons gezet. Vervolgens kregen we de volgende ochtend een scheldpartij dat ze de hele nacht wakker hadden gelegen van het gezoem van onze elektrische koelbox die IN de auto stond (aangesloten op de accu) :facepalm:

Er was echt niks te horen en man heeft ze geadviseerd om maar stukkie op te schuiven als ze er zo'n last van hadden.
Kameelperd schreef:
21-08-2019 16:54

Toen man en ik jaren geleden op een Franse camping stonden was het hoofdveld voor tenten vol en werden we op een bijveld gezet. Formaat 2x voetbalveld en we waren er echt helemaal alleen met ons tentje. Komen we 's avonds terug van het strand hebben 2 Duitsers hun tent pal naast die van ons gezet. Vervolgens kregen we de volgende ochtend een scheldpartij dat ze de hele nacht wakker hadden gelegen van het gezoem van onze elektrische koelbox die IN de auto stond (aangesloten op de accu) :facepalm:

Er was echt niks te horen en man heeft ze geadviseerd om maar stukkie op te schuiven als ze er zo'n last van hadden.
Haha, ja dat is ook erg.
Ik ben zelf in de kamer van de mensen geweest en geen geluid te horen.
Nu weet ik dat een koelkast zo nu en dan aanslaat. Maar ik heb echt gewacht en niks te horen.
En het hele seizoen ook geen klachten van andere mensen in dezelfde kamer gehad.
Deze mensen kamen gewoon om te zeuren.
MinkeDeWit schreef:
21-08-2019 14:15
Niet dat ik dat per se nodig vind, maar iemand die even met je meeloopt naar de kamer. Soms duwen ze alleen een sleutel in je hand en zeggen dat de liften voorbij de bar links zijn.
Een lift in een b&b :confused:
Toch kan het zijn dat zowel een positieve als negatieve recensie klopt. Deze vakantie ben ik begonnen in een hotel In Londen en daar ook weer geëindigd. Op de heenweg één nacht geboekt, op de terugweg 4. Op de heenweg een prima kamer om te verblijven met twee ouders en twee volwassen kinderen: twee losse bedden en een breed tweepersoonsbed, 180 cm. Precies wat we besteld hadden. Op de terugweg kregen we een andere kamer met twee twijfelaars, net wat breder dan een eenpersoonsbed. De kamer zelf was een muffe bedoening in de kelder naast de keuken. Om daar 4 nachten met 4 personen te moeten slapen, zagen we niet zitten. Het heeft heel veel moeite en overredingskracht gekost voordat we er een kamer bij kregen.
Een zoon die net een tentamen over rechten met goed gevolg had afgelegd, hielp beslist! Ben je niet zo overtuigend dat twee twijfelaars niet hetzelfde is als een tweepersoonsbed met twee eenpersoonsbedden, rest er slechts een slechte recensie.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... en-aanviel

"Een paar dagen geleden viel de woedende Albanese eigenaar van een strandrestaurant de huurauto van enkele ontevreden Spaanse toeristen aan. Op de beelden, gefilmd door de reisgids van het gezelschap, is te zien hoe de agressieve man de voorruit van de wagen met de hand verbrijzelt, terwijl de verschrikte toeristen in de auto toekijken."

Het kostte me 5 minuten googlen om dit restaurant te vinden én de bijhorende Tripadvisor-recensie: https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... ounty.html

Eén van de reacties (niet van de Spanjaarden):

"The owner/administration came yelling at us, screamed, kicked my mom (???!!) out of her beach bed, threw her towel and purse away, spit on me and hit my brother in law with his knee. my wife's side of the family who where locals got really scared."
Ik kwam een keer het volgende setje reviews tegen, weet helaas niet meer waarover. De strekking was ongeveer zo:

‘Eten was echt heel matig en totaal niet bijzonder. Totaal niet afwisselend ook.’

Review 2 was een reactie daarop

‘Hoe kom je daar nu bij? Ze hadden alles! Hamburger, pizza, friet. Ook hele flinke porties. Kortom, gewoon alles wat je wilt.’
Bij het hotel waar ik vorige week was. Reactie 1: Fantastische ontvangst, er waren zelfs brokjes en water voor de hond neergezet. (10).
Reactie 2: We kwamen een hond tegen in de lift. Schandalig dat er honden worden toegelaten in een 4 sterren hotel. (5,6).
Tamago schreef:
24-08-2019 12:38
Ik kwam een keer het volgende setje reviews tegen, weet helaas niet meer waarover. De strekking was ongeveer zo:

‘Eten was echt heel matig en totaal niet bijzonder. Totaal niet afwisselend ook.’

Review 2 was een reactie daarop

‘Hoe kom je daar nu bij? Ze hadden alles! Hamburger, pizza, friet. Ook hele flinke porties. Kortom, gewoon alles wat je wilt.’
Vult elkaar mooi aan! :mrgreen:
Wauw, dat restaurant in Albanië dat is echt heel ernstig. Die man bedreigt al jaren klanten. En arm Albanië, want ze kunnen echt geen slechtere reputatie gebruiken.
Betty_Slocombe schreef:
24-08-2019 13:10
Wauw, dat restaurant in Albanië dat is echt heel ernstig. Die man bedreigt al jaren klanten. En arm Albanië, want ze kunnen echt geen slechtere reputatie gebruiken.
Gelukkig hebben ze nu korte metten gemaakt met het restaurant van die gek.
Nog een slecht restaurant: https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... Lazio.html

https://www.ad.nl/koken-en-eten/toerist ... ~a683e489/

Tsja. Ik las weer eens fantastische reviews van Duitsers die altijd en overal teleurgesteld zijn dat ze geen RTL2 kunnen ontvangen in Griekse appartementen in dunbevolkte plattelandsregio's.
Betty_Slocombe schreef:
06-10-2019 21:58
Nog een slecht restaurant: https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... Lazio.html

Tsja. Ik las weer eens fantastische reviews van Duitsers die altijd en overal teleurgesteld zijn dat ze geen RTL2 kunnen ontvangen in Griekse appartementen in dunbevolkte plattelandsregio's.
RTL2 kijk bijna nooit. Aan die zender heb je helemaal niets aan. Die zender kan ik echt missen.
Betty_Slocombe schreef:
06-10-2019 21:58

:HA:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Vind het ook altijd zo'n feest als mensen klagen dat andere gasten roken. In landen in Oost Europa en Balkan, waar iedereen inclusief de geiten constant met een sigaret in de mond hangt.

Ga dan naar een overgereguleerd land als Zweden of zo, maar dat is dan te duur en/of te koud.

Ooit eens een recensie gelezen van 2 van die omhoog gevallen milennials die vonden dat het volk dat in het zelfde complex logeerde tokkies waren met tatoeages en rook gewoonten. Sja. Je gaat er zelf heen he en aan de prijs te zien valt zo iets te verwachten, en daar bij je hoeft niet elke dag aan een mini zwembad te liggen terwijl 15 minuten verder op een strand is.

Ik schrijf eigenlijk nooit negatieve recensies, wel beetje middelmatige. Ik was ergens waar duidelijk niet schoon was gemaakt, want je kon het stof gewoon zien liggen op de kastjes. Mij stoort dit niet, maar het is wel iets dat simpel te verbeteren is en mensen met bepaalde allergie dus duur komt te staan.

Verder verwacht ik echt heel weinig van hotels/motels/complexen/hostels, zo lang niemand me lastig valt of oplicht.
aviv_13 schreef:
22-08-2019 21:14
Toch kan het zijn dat zowel een positieve als negatieve recensie klopt. Deze vakantie ben ik begonnen in een hotel In Londen en daar ook weer geëindigd. Op de heenweg één nacht geboekt, op de terugweg 4. Op de heenweg een prima kamer om te verblijven met twee ouders en twee volwassen kinderen: twee losse bedden en een breed tweepersoonsbed, 180 cm. Precies wat we besteld hadden. Op de terugweg kregen we een andere kamer met twee twijfelaars, net wat breder dan een eenpersoonsbed. De kamer zelf was een muffe bedoening in de kelder naast de keuken. Om daar 4 nachten met 4 personen te moeten slapen, zagen we niet zitten. Het heeft heel veel moeite en overredingskracht gekost voordat we er een kamer bij kregen.
Een zoon die net een tentamen over rechten met goed gevolg had afgelegd, hielp beslist! Ben je niet zo overtuigend dat twee twijfelaars niet hetzelfde is als een tweepersoonsbed met twee eenpersoonsbedden, rest er slechts een slechte recensie.
Ja, ik heb een keer in een hotel gezeten in een klein Brits stadje. We hadden gevraagd om kamers in een zo stil mogelijk deel van het hotel (mijn reisgenoot kan anders niet slapen). Kregen we kamers op de begane grond pal naast hun terras / rookruimte buiten. De kamers vielen ook wat tegen, erg donker, muf, ouderwetse badkamers, maar goed, voor de prijs konden we ook niet veel verwachten. Het ging vooral om die rooklucht en kletsende mensen aan je raam de hele middag en avond (en nacht?).
Gelukkig konden we direct andere kamers krijgen op de 4e verdieping, die blijkbaar onlangs was gerenoveerd of misschien net pas was toegevoegd. Veel grotere kamer, hypermoderne badkamer, megagroot bed, mooie muren en decoraties, en geen last van straatgeluiden. Het leek op een hotel waar we in het Lake District 100 pond per nacht voor betaalden, en hier was het maar 40 pond. (Voor zowel de muffe kamers beneden als de luxe kamers boven.)

Als wij genoegen hadden genomen met die eerste kamers, was de recensie wel heel anders geworden, voor precies hetzelfde hotel. En nu heb ik er natuurlijk de tip bij gezet om te vragen om een kamer op de 4e verdieping.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Deze zijn ook leuk:

https://www.thebestsocial.media/nl/hote ... e-reviews/
Kameelperd schreef:
21-08-2019 16:54

Wat een mafkezen!
Wij hadden dat eens op het strand: was niemand, onze kinderen waren leuk aan het spelen. Niet lawaaiig, gewoon een zandkasteel aan het maken met een gracht eromheen.
Ging er een ouder echtpaar bij ons op de lip zitten precies bij dat zandkasteel.
Steeds dichterbij gaan zitten.
Dus we gingen verkassen, was heel veel ruimte.
Ging die man heel chagrijnig naar ons kijken en de bobbels gladstrijken en de kuiltjes weer dichtmaken en de schelpjes terug naar zee brengen.
We moesten er een beetje om lachen, op een leeg strand perse op een zandkasteel willen zitten en dan boos doen.
Volgens onze oudste had hij eigenlijk misschien wel mee willen bouwen, ze was bezorgd dat hij zich 'buitengesloten' zou voelen.
.
geneet van 't laeve
AnAppleADay schreef:
23-10-2019 09:00
Deze zijn ook leuk:

https://www.thebestsocial.media/nl/hote ... e-reviews/

Deze hoteleigenaar heeft ook de krant gehaald :proud:

https://www.destentor.nl/binnenland/hot ... ~aee5d567/
Ik kan het nu niet meer vinden maar last laatst wel een slechte recensie vanwege 'campingkletsers': één of andere zuurpruim was niet gecharmeerd van het feit dat de buren steeds praatjes probeerden aan te knopen.

Nu ben ik een einzelgänger en kan me levendig voorstellen dat je niet zit te wachten op 'gezellig nieuwe mensen leren kennen' op vakantie, vooral niet Henk en Ingrid uit Schubbekutteveen die het alleen maar over hun caravan kunnen hebben, maar om daar nou de camping de schuld van te geven? Wat moet zo'n eigenaar doen dan, een ontmoedigingsbeleid instellen?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
23-10-2019 16:44
Ik kan het nu niet meer vinden maar last laatst wel een slechte recensie vanwege 'campingkletsers': één of andere zuurpruim was niet gecharmeerd van het feit dat de buren steeds praatjes probeerden aan te knopen.

Nu ben ik een einzelgänger en kan me levendig voorstellen dat je niet zit te wachten op 'gezellig nieuwe mensen leren kennen' op vakantie, vooral niet Henk en Ingrid uit Schubbekutteveen die het alleen maar over hun caravan kunnen hebben, maar om daar nou de camping de schuld van te geven? Wat moet zo'n eigenaar doen dan, een ontmoedigingsbeleid instellen?
Hm, in mijn ogen gaat een recensie niet alleen direct over de accomodatie , maar ook over dat soort randzaken.
Bij een hotel in een drukke buurt, zou ik bv graag willen lezen of je s nachts veel geluidsoverlast ervaart van uitgaanspubliek oid.
Ik heb pas geleden in een hotel verbleven waar de omgeving nogal heuvelachtig was. Dat kan prima in een recensie. Ik beoordeel dat neutraal, maar iemand die slecht ter been is wil zoiets wel graag weten.
Of zoiets als: hotel is populair bij Britten die veel drinken.
Daar kan het hotel niet veel aan doen, maar als jij daar absoluut niet op zit te wachten, wil je dit wel weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven