Hoe vaak eet je chips en koek

12-10-2019 17:11 407 berichten
Ik heb zo vaak zin in chips en koek. Ik googlede net hierop en kwam op een forum ( van Yes) waarin mensen aangaven hoe vaak ze dit aten. Ik las dingen als: 1 x in de twee weken eet ik chips of koek. Tering! Ik eet het echt veeeeel meer. Neem elke dag wel wat lekker bij de koffie of thee. En een bakje chips ook wel om de dag.
Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is en ook; heb je een schuldgevoel erover?
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
18-10-2019 09:47
haha, dat helpt bij mij ook al niet, want ik ben gek op van die kleffe supermarktappeltaart maar ook op dure taart van de bakker. :-9

Ik ook! Appeltaartje van de AH met die doorzichtige deksel en zwarte bodem van de bakkerij blijft 1 van de lekkerste.
Even in de oven... :kwijl:
Ik heb een tijdje ergens gewerkt, vlakbij de fabriek van Bolletje. Heel gevaarlijk iedere keer, het rook zo lekker :A: Vooral in de tijd van pepernoten etc.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
19-10-2019 06:12
Ik ook! Appeltaartje van de AH met die doorzichtige deksel en zwarte bodem van de bakkerij blijft 1 van de lekkerste.
Even in de oven... :kwijl:

Oeh, in de oven! :kwijl:
Later is nu
Ik heb de kruidnotenmix in huis. Kan je ook pannenkoeken mee bakken.
Geen idee of het lekker smaakt.
Wordt het dan zo iets als Taai Taai?
Bestaat dat nog? Is een soort van kauwgum koeksoort.
Ooh ik ben jaloers op velen hier. Chips, ik denk eens in de twee, drie maanden. En dan is het altijd in de vorm van een nachoschotel, voor het avondeten (guilty pleasure!). Koek, misschien twee keer per week. Snoepen doe ik niet, ik graas wat mee met mijn man die een reep chocolade per week eet. Alcohol doe ik niet aan (dit jaar één radler en één witte wijn op). Ik sport 4x per week, loop alles. Eet normale porties. En toch te dik.

Ik word oprecht verdrietig als mensen zeggen, als je alle chips etc. laat staan, moet je zien hoe de kilo’s eraf vliegen. Dan denk ik, nou, die twee zakken chips en twee alcoholische consumpties op jaarbasis doen het hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-10-2019 10:28
Ik vind alle kleffe ongezonde zooi een 10. Minstens.
Ik kreeg vandaag de opmerking: je moet kritischer zijn. Taart van de bakker is lekkerder dan van de supermarkt.

En als ik dat nou niet vind?? :nut:
Drackie schreef:
19-10-2019 13:39
Ik kreeg vandaag de opmerking: je moet kritischer zijn. Taart van de bakker is lekkerder dan van de supermarkt.

En als ik dat nou niet vind?? :nut:
Bij ons liggen bij de appie en de plus taart van de bakker naast die van de fabriek ;-)
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
19-10-2019 13:39
Ik kreeg vandaag de opmerking: je moet kritischer zijn. Taart van de bakker is lekkerder dan van de supermarkt.

En als ik dat nou niet vind?? :nut:

Ik vind taart van de bakker of patisserie wel lekkerder dan het meeste supermarkt gebak.
Gebak van de jumbo bijvoorbeeld koop ik niet, want die vind ik niet lekker. Bij de AH koop ik alleen dat appeltaartje wat ze zelf afbakken.
Dan haal ik veel liever een echte Bossche bol bij de groot, dan een “Bossche bol” van jumbo.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
19-10-2019 13:52
Bij ons liggen bij de appie en de plus taart van de bakker naast die van de fabriek ;-)

Bij sommige AH’s heb je taart van Dudok, die red velvet is erg lekker. De appeltaart is ook lekker van dudok.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
19-10-2019 13:52
Ik vind taart van de bakker of patisserie wel lekkerder dan het meeste supermarkt gebak.
Gebak van de jumbo bijvoorbeeld koop ik niet, want die vind ik niet lekker. Bij de AH koop ik alleen dat appeltaartje wat ze zelf afbakken.
Dan haal ik veel liever een echte Bossche bol bij de groot, dan een “Bossche bol” van jumbo.
Vroeger vond ik het altijd jammer als er gebak van de bakker was, want dat vond ik werkelijk niet te hachelen. Geen idee hoe dat nu is trouwens (behalve dat ik een keer een paasslof van de bakker had die ik erg vond tegenvallen). Er zijn wel uitzonderingen: mijn zus bestelt altijd losse gebakjes bij een banketbakker als ze jarig is, die zijn wel extra lekker, maar ik heb nog geen bakker gevonden in mijn woonplaats die ook zulk lekker gebak verkoopt.
Pumps_italiaans schreef:
19-10-2019 02:59

EDIT: Hepatitus A, B en C. Dacht aan dubbel D. Als je silliconen tieten laat plaatsen. Dan moet je ook een correctie uitvoeren op de BMI berekening. :blond: :blond: @( :whut:
Alcohol = ja, vermoed ik
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
19-10-2019 15:08
Vroeger vond ik het altijd jammer als er gebak van de bakker was, want dat vond ik werkelijk niet te hachelen. Geen idee hoe dat nu is trouwens (behalve dat ik een keer een paasslof van de bakker had die ik erg vond tegenvallen). Er zijn wel uitzonderingen: mijn zus bestelt altijd losse gebakjes bij een banketbakker als ze jarig is, die zijn wel extra lekker, maar ik heb nog geen bakker gevonden in mijn woonplaats die ook zulk lekker gebak verkoopt.
Er zit wel verschil in bakkers ja :-)
VGM1980 schreef:
18-10-2019 20:29
Dat was toch ook in die Gooise vrouwen film of serie? Daarin zei Sharon (linda de mol) precies hetzelfde. alleen iets eten wat een 10 is.
Ja ook in Friends, net zoals dat je alleen vreemd moet gaan when it is with someone really hot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bijna een hele zak melkchocolade pepernoten van de bakker leeg. In mijn eentje. Heerlijk. :-D
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
18-10-2019 20:29
Dat was toch ook in die Gooise vrouwen film of serie? Daarin zei Sharon (linda de mol) precies hetzelfde. alleen iets eten wat een 10 is.
Cheryl :proud: Daar moet ik ook altijd aan denken ja! Volgens mij zei ze trouwens dat het minimaal een 8 moest zijn. Een 10 is wel heel hoog.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
19-10-2019 13:35
Ooh ik ben jaloers op velen hier. Chips, ik denk eens in de twee, drie maanden. En dan is het altijd in de vorm van een nachoschotel, voor het avondeten (guilty pleasure!). Koek, misschien twee keer per week. Snoepen doe ik niet, ik graas wat mee met mijn man die een reep chocolade per week eet. Alcohol doe ik niet aan (dit jaar één radler en één witte wijn op). Ik sport 4x per week, loop alles. Eet normale porties. En toch te dik.

Ik word oprecht verdrietig als mensen zeggen, als je alle chips etc. laat staan, moet je zien hoe de kilo’s eraf vliegen. Dan denk ik, nou, die twee zakken chips en twee alcoholische consumpties op jaarbasis doen het hem niet.

Volgens mij is je oplossing dichterbij dan je denkt..
.
Anoniem262821034 schreef:
19-10-2019 18:06
Volgens mij is je oplossing dichterbij dan je denkt..
Dat zijn dan denk ik max 3 blokjes chocolade per week in totaal. Dat lijkt me toch ook niet bizar? Voor de rest heb ik geen snaai in huis.
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
19-10-2019 18:20
Dat zijn dan denk ik max 3 blokjes chocolade per week in totaal. Dat lijkt me toch ook niet bizar? Voor de rest heb ik geen snaai in huis.

Alle kleine beetjes helpen.
Plus dat je ook heel goed dik kunt worden zonder ‘snaai’.
Ik dacht ook altijd dat het wel meeviel want zoveel snoepte ik toch niet. Viel mooi vies tegen toen ik het eerlijk en precies bij ging houden.
.
Anoniem262821034 schreef:
19-10-2019 19:03
Alle kleine beetjes helpen.
Plus dat je ook heel goed dik kunt worden zonder ‘snaai’.
Ik dacht ook altijd dat het wel meeviel want zoveel snoepte ik toch niet. Viel mooi vies tegen toen ik het eerlijk en precies bij ging houden.
Dik zijn ligt echt niet altijd aan eetgewoontes
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-10-2019 19:07
Dik zijn ligt echt niet altijd aan eetgewoontes

Niet altijd nee. In verreweg de meeste gevallen echter wel. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
.
Anoniem262821034 schreef:
19-10-2019 20:09
Niet altijd nee. In verreweg de meeste gevallen echter wel. Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Er is een heel complex aan onderling gerelateerde factoren, hier wordt het goed uitegelegd: https://www.youtube.com/watch?v=ZsdaLqAZ9hA
"the mere recommendation to avoid calorically dense foods might be no more effective for the typical patient seeking weight reduction, than would be a recommendation to avoid sharp objects for someone bleeding profusely."
Murrmurr schreef:
19-10-2019 20:15
"the mere recommendation to avoid calorically dense foods might be no more effective for the typical patient seeking weight reduction, than would be a recommendation to avoid sharp objects for someone bleeding profusely."
Die quote is een beetje oneerlijk. In principe is dat waar, je kan calorie dense voedsel eten en tegelijkertijd afvallen. Er zijn voorbeelden van mensen die elke dag bij mcdonalds eten en afvallen. En je kan dik worden van alleen fruit en groenten.

Maar dat is niet het hele verhaal, je kan makkelijker te veel calorieën binnenkrijgen via calorie dense eten. Één Big Mac heeft al bijna 700 calorieën. 3 daarvan en je eet al meer dan de gemiddelde persoon per dag nodig heeft.

En ja, je kan van fruit en groente dik worden maar, bijvoorbeeld, komkommers hebben maar 70(?) calorieën per stuk. Dus je moet eerst 10 hele komkommers eten om dezelfde aantal calorieën als 1 Big Mac binnen te krijgen.

En die vergelijking met iemand die gestoken is slaat nergens op btw. Het is beter te vergelijken met iemand die zichzelf blijft steken, en het advies krijgt niet meer met messen te spelen. Maarja apples and oranges.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-10-2019 20:12
Er is een heel complex aan onderling gerelateerde factoren, hier wordt het goed uitegelegd: https://www.youtube.com/watch?v=ZsdaLqAZ9hA

Ja het is zeker complex, en ook niet ‘eerlijk’ in die zin dat de één veel meer kan eten dan de ander zonder te dik te worden.
Maar linksom of rechtsom is voeding hetgeen waar we (vooralsnog) het meeste grip op hebben.
Dus als je medicijnen moet slikken waar je eetlust van toeneemt of je stofwisseling van vertraagt, dan is dat k*t. Maar het blijft, óf de medicijnen niet nemen, óf accepteren dat je dikker wordt, óf minder eten.
.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
19-10-2019 13:39
Ik kreeg vandaag de opmerking: je moet kritischer zijn. Taart van de bakker is lekkerder dan van de supermarkt.

En als ik dat nou niet vind?? :nut:
Als je dat niet vindt heb je niet zulke hoogstaande smaakpapillen.
Heb ik op een ander topic geleerd.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven