Hoe vaak eet je chips en koek

12-10-2019 17:11 407 berichten
Ik heb zo vaak zin in chips en koek. Ik googlede net hierop en kwam op een forum ( van Yes) waarin mensen aangaven hoe vaak ze dit aten. Ik las dingen als: 1 x in de twee weken eet ik chips of koek. Tering! Ik eet het echt veeeeel meer. Neem elke dag wel wat lekker bij de koffie of thee. En een bakje chips ook wel om de dag.
Ik ben benieuwd hoe dit bij anderen is en ook; heb je een schuldgevoel erover?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
19-10-2019 15:13
Alcohol = ja, vermoed ik
:rofl:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Tamago schreef:
19-10-2019 13:35
Ooh ik ben jaloers op velen hier. Chips, ik denk eens in de twee, drie maanden. En dan is het altijd in de vorm van een nachoschotel, voor het avondeten (guilty pleasure!). Koek, misschien twee keer per week. Snoepen doe ik niet, ik graas wat mee met mijn man die een reep chocolade per week eet. Alcohol doe ik niet aan (dit jaar één radler en één witte wijn op). Ik sport 4x per week, loop alles. Eet normale porties. En toch te dik.

Ik word oprecht verdrietig als mensen zeggen, als je alle chips etc. laat staan, moet je zien hoe de kilo’s eraf vliegen. Dan denk ik, nou, die twee zakken chips en twee alcoholische consumpties op jaarbasis doen het hem niet.

:hug:
Dat is ook vervelend.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-10-2019 22:48
Als je dat niet vindt heb je niet zulke hoogstaande smaakpapillen.
Heb ik op een ander topic geleerd.
Dat is dan maar zo.

En zullen we de 'dan moet je dit en zus en zo doen, dan val je wel af' even achterwege laten en mensen in hun waarde? Gewoon, geloven wat ze schrijven over eten en sporten enzo. Het ging hier over snoep en chips. Als je iemand dieetadviezen wilt geven, ga je maar een opleiding voor diëtisten doen en/of naar de sportschool, mensen aanspreken op hun eetgedrag.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-10-2019 22:48
Als je dat niet vindt heb je niet zulke hoogstaande smaakpapillen.
Heb ik op een ander topic geleerd.
Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn smaakpapillen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-10-2019 22:54
Dat is dan maar zo.

En zullen we de 'dan moet je dit en zus en zo doen, dan val je wel af' even achterwege laten en mensen in hun waarde? Gewoon, geloven wat ze schrijven over eten en sporten enzo. Het ging hier over snoep en chips. Als je iemand dieetadviezen wilt geven, ga je maar een opleiding voor diëtisten doen en/of naar de sportschool, mensen aanspreken op hun eetgedrag.
Nah, ik wilde net even mijn briljante afvalmethode komen melden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
19-10-2019 22:58
Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn smaakpapillen :proud:
Haha, ik heb diegene uitgelegd dat juist mijn smaakpapillen zeer verfijnd zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-10-2019 23:00
Nah, ik wilde net even mijn briljante afvalmethode komen melden.
:hamer:

:rofl:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
19-10-2019 22:54
Dat is dan maar zo.

En zullen we de 'dan moet je dit en zus en zo doen, dan val je wel af' even achterwege laten en mensen in hun waarde? Gewoon, geloven wat ze schrijven over eten en sporten enzo. Het ging hier over snoep en chips. Als je iemand dieetadviezen wilt geven, ga je maar een opleiding voor diëtisten doen en/of naar de sportschool, mensen aanspreken op hun eetgedrag.

Zullen we dan ook ‘boehoehoe’ ik kan niet afvallen niet doen?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
19-10-2019 23:12
Zullen we dan ook ‘boehoehoe’ ik kan niet afvallen niet doen?
Zullen we dat nou ff overslaan?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-10-2019 23:00
Nah, ik wilde net even mijn briljante afvalmethode komen melden.
Ik heb een keer gehoord van iemand die haar kaken (tijdelijk) vast liet zetten om af te vallen. Dat helpt wel denk ik, tenzij je dan alleen maar milkshakes gaat drinken.
Drackie schreef:
19-10-2019 23:31
Ik heb een keer gehoord van iemand die haar kaken (tijdelijk) vast liet zetten om af te vallen. Dat helpt wel denk ik, tenzij je dan alleen maar milkshakes gaat drinken.
Wat moet je op zo'n moment anders drinken dan milk-shakes en proteïne-shakes?


Je kan moeilijk vlees en groenten zo fijn gaan mixen dat het door een rietje past.
Dagelijks wel of een koekje of chips of nootjes etc. Ik lust alles dus zou ook vaker gezonde snaai keuzes kunnen maken. Maar het is gemakzucht denk ik. Ik eet ook grote porties avondeten. Ben niet te dik maar wat slanker zou vast mooier staan. Ik hou van eten. En ik word zeker gelukkig als ik op bezoek ga en krijg lekkers voorgeschoteld. Dus ik wil altijd wel wat lekkers in huis hebben voor bezoek . Dat hoort gewoon zo vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
19-10-2019 23:31
Ik heb een keer gehoord van iemand die haar kaken (tijdelijk) vast liet zetten om af te vallen. Dat helpt wel denk ik, tenzij je dan alleen maar milkshakes gaat drinken.
Ik heb ooit een kaakoperatie gehad, waarna mijn kaken 8 weken vast zaten. Toen moest ik extra calorieën gebruiken, want ik mocht per se niet afvallen, vanwege het genezingsproces.
Na een week was ik 2 kilo aangekomen, wat me ook niet de bedoeling leek.
Toen mocht ik het extra calorierijke poedertje laten staan.
Afvallen lukte niet echt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:38
Wat moet je op zo'n moment anders drinken dan milk-shakes en proteïne-shakes?


Je kan moeilijk vlees en groenten zo fijn gaan mixen dat het door een rietje past.
Ik pureerde alles met de staafmixer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Koek dagelijks. In elk geval in de pauze op mijn werk. Chips zo'n 3 keer per week. Ik kom er niet tot nauwelijks van aan.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:38
Wat moet je op zo'n moment anders drinken dan milk-shakes en proteïne-shakes?


Je kan moeilijk vlees en groenten zo fijn gaan mixen dat het door een rietje past.
Smoothies ofzo? Maar ik bedoelde dat je geen milkshakes van de snackbar moet drinken, maaltijdshakes kan natuurlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
12-10-2019 17:34
Elke dag. Lekker van genieten, klaar.
Zo is dat! Van chips hou ik niet meer zo, wel van chocolade koekjes, cakes, moussejes, en kazen op toastjes.
Drackie schreef:
20-10-2019 01:03
Smoothies ofzo? Maar ik bedoelde dat je geen milkshakes van de snackbar moet drinken, maaltijdshakes kan natuurlijk wel.
Je kan net zo goed een heerlijke aardbei-milkshake drinken ipv zo'n smoothie.

Bijna even veel suiker. En even weinig vezels.

Zo'n smoothie is best lekker, maar bevat meer fruit dan een mens op mag op een dag.
En de boel is dan nog es kapot gemixt.
Alle reacties Link kopieren
Hoe komt het eigenlijk dat van de vraag: hoe vaak eet je chips en koek?, nu het topic allemaal weer gaat over afvallen, gezonde voeding, hoeveel je beweegt en hoe hoog je bmi is? Alsof we ons ervoor moeten verantwoorden.
Murrmurr schreef:
19-10-2019 15:13
Alcohol = ja, vermoed ik
Nee, koek moet je noemen.
BMI is een berekening waarbij er geen correctie wordt uitgevoerd op neptieten en vet dat wordt weg gezogen.
BMI is gebaseerd op gewicht.

Op dit forum was alles koek en ei?
Lijst van uitdrukkingen en gezegden K-O - Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... zegden_K-O

koek Een koekje van eigen deeg gepresenteerd krijgen. Het slachtoffer worden van een streek, op dezelfde wijze als men voorheen anderen een streek leverde. Het is niet koek en ei. Er ontbreekt iets aan de situatie. Dat is andere koek. Dat is wezenlijk beter. (Ook gebruikt als reclame-uiting) De koek is op. Op is de koek, en weg zijn de dubbeltjes.
Zomaar een willekeurige google via zoekmachine doen.
Waarom willen ze nu weten wie allemaal koek en chips eten?
Zijn er wel gezegden en spreekwoorden die gaan over chips?
Wel héél véél over koek en ei.
Dat eet ik dus inderdaad wel.

Chips ligt ook nooit op een schaaltje om te proeven zonder dat er iemand bij staat.
Alle reacties Link kopieren
Pumps_italiaans schreef:
20-10-2019 03:06
Nee, koek moet je noemen.
BMI is een berekening waarbij er geen correctie wordt uitgevoerd op neptieten en vet dat wordt weg gezogen.
BMI is gebaseerd op gewicht.

Op dit forum was alles koek en ei?


Zomaar een willekeurige google via zoekmachine doen.
Waarom willen ze nu weten wie allemaal koek en chips eten?
Van koek ga je toch niet zo raar praten? Tenzij het spacecake is wellicht.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
20-10-2019 01:28
Hoe komt het eigenlijk dat van de vraag: hoe vaak eet je chips en koek?, nu het topic allemaal weer gaat over afvallen, gezonde voeding, hoeveel je beweegt en hoe hoog je bmi is? Alsof we ons ervoor moeten verantwoorden.
Omdat mensen hun bij hun grote hoeveelheden koek en chips gingen vermelden dat ze geen overgewicht hadden.
En er dan altijd wel weer iemand is die komt melden dat als je jezelf al die ongezonde dingen niet ontzegt je 'vanzelf' slank blijft.

Nou ja, het is gewoon onvermijdelijk, gezien de enorme gezondheidshype van tegenwoordig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
-Bladora- schreef:
20-10-2019 08:03
Van koek ga je toch niet zo raar praten? Tenzij het spacecake is wellicht.
Nee, DORS is een biersoort.
Dorsen is graan oogsten. Daar word zowel bier als brood van gebakken.

Misschien is JOUW gedachtegang wel gekoppeld aan raar reageren.
Ik
hoor
mezelf hier op dit forum NIET raar
praten
.
Ik
lees
wel rare en domme reacties.

Dorst is dus wel gekoppeld aan graan, maar als je drinkt dan praat je niet.

Dus waar spacecake onder valt?

Ach,.,, JIJ eet spacecake.
En daarom vind jij het nodig om mij te quoten?
Zodat anderen die mij liever niet lezen. TOCH weer moeten zien dat ik er tussen sta.
IRRITATIE opwekken.


Ik heb zowel op brood als koek gereageerd.
Dus kan ik door deze steeds weer opnieuw reagerende en ondanks vele verzoeken om NIET TE QUOTEN dat toch doen.


EDIT:
Betekenis ageren
www.betekenis-definitie.nl/ageren

EDIT:
ageren (psych.) het op ondoelmatige, soms zelfs destructieve manier afreageren van spanningen, waarbij een ander (vaak de hulpverlener) degene is op wie wordt afgereageerd. anoniem -
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 21-10-2019 03:36
Reden: Beetje moe aan het worden van de quoters tegen wil en dank. Krijg ik nu alweer een BAN?
15.44% gewijzigd
Solomio schreef:
20-10-2019 08:50
Omdat mensen hun bij hun grote hoeveelheden koek en chips gingen vermelden dat ze geen overgewicht hadden.
En er dan altijd wel weer iemand is die komt melden dat als je jezelf al die ongezonde dingen niet ontzegt je 'vanzelf' slank blijft.

Nou ja, het is gewoon onvermijdelijk, gezien de enorme gezondheidshype van tegenwoordig.
Nou, ik heb collega's horen klagen over verjaardagstaart op het werk.

Bah, alwéér? Heel lang geleden werd er maar heel af en toe taart gegeten en gebakken.
Dus ik vind jouw reacties heel goed. Maar positief reageren met quote.
Als je het qouten niet wil dan laat het maar weg halen door een moderator.

Heel lang geleden werd er alleen op een zaterdagavond voor de tv één enkele zak chips open gemaakt en in een groep gegeten.

Ik krijg het vaak opgedrongen. Ik hoef er toch niet op te letten? Nou, dat komt bij mij dus doordat ik er juist wel op let.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven