Coopertest op school
vrijdag 18 oktober 2019 om 10:33
Mijn dochter (3e klas middelbare) moest met gym de Coopertest doen voor een cijfer. De norm voor meisjes was 2 km in 12 minuten voor een 6. Uiteindelijk was er een meisje met een 7, de rest allemaal lager. Dochter had een dikke onvoldoende, die werd gecompenseerd door een 8 voor inzet.
Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school? Ik kan me van mezelf van vroeger overigens ook wel herinneren dat het een jaarlijks terugkerende ellende was. Wij zijn gewoon niet geschikt om hard te lopen. Na 500 meter al pijntjes overal e.d. (dochter heeft hetzelfde).
Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school? Ik kan me van mezelf van vroeger overigens ook wel herinneren dat het een jaarlijks terugkerende ellende was. Wij zijn gewoon niet geschikt om hard te lopen. Na 500 meter al pijntjes overal e.d. (dochter heeft hetzelfde).
zaterdag 19 oktober 2019 om 18:49
Maar als je gewoon 12 minuten loopt krijg je een onvoldoende.
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:04
Ik heb overigens een paar keer gehad dat ik net niet flauw viel na zo'n test.
Ik kan er namelijk niet aan doen dat één of andere idioot mij 24 minuten laat rennen of mij 3 kilometer laat rennen en dat mijn lijf dat niet trekt.
(En nope, ik liep echt niet hard dan. Een beetje geoefende wandelaar haalde mij zo in terwijl ik liep.)
Benieuwd wat er gebeurd was met mijn punten als ik écht tegen de grond was gegaan.
Ik heb het nog altijd trouwens. Laat mij 20 minuten fietsen en ik lig ook zowat tegen de grond, voel mijn lijf trillen en / of zie sterren.
Ik kan er namelijk niet aan doen dat één of andere idioot mij 24 minuten laat rennen of mij 3 kilometer laat rennen en dat mijn lijf dat niet trekt.
(En nope, ik liep echt niet hard dan. Een beetje geoefende wandelaar haalde mij zo in terwijl ik liep.)
Benieuwd wat er gebeurd was met mijn punten als ik écht tegen de grond was gegaan.
Ik heb het nog altijd trouwens. Laat mij 20 minuten fietsen en ik lig ook zowat tegen de grond, voel mijn lijf trillen en / of zie sterren.
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:15
Ik vind die hele Coopertest onzin als er toch al LO wordt gegeven. Daarnaast, niet iedereen haalt een voldoende op die test, ondanks toch goed uithoudingsvermogen alleen op totaal ander gebied.
Ik kon makkelijk úren tennissen tijdens toernooi- of competitietijd om een wedstrijd ‘uit te vechten’ maar echt niet dat ik een Coopertest had kunnen volbrengen. Heel andere manier van sporten.
En als er dan scholen zijn die een Coopertest ongeveer 2 weken of 1 week vantevoren pas aankondigen, ja, die zijn er, dan leg je het af, sportieve leerling of niet. Of je nu in je privetijd een andere sport beoefent of niet.
Ik kon makkelijk úren tennissen tijdens toernooi- of competitietijd om een wedstrijd ‘uit te vechten’ maar echt niet dat ik een Coopertest had kunnen volbrengen. Heel andere manier van sporten.
En als er dan scholen zijn die een Coopertest ongeveer 2 weken of 1 week vantevoren pas aankondigen, ja, die zijn er, dan leg je het af, sportieve leerling of niet. Of je nu in je privetijd een andere sport beoefent of niet.
Krijg motto niet verwijderd :-)
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:20
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:29
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:30
ik vind die kernvakken ook zinloos. beter werken aan goede conditieiceteapeach schreef: ↑19-10-2019 19:20En dat is ook echt zó nodig voor Nederlandse taal, schei- wis- of natuurkunde, talen.
Nouja, oke, soms heb je hier op het forum idd wel uithoudingsvermogen nodig, dat is waar![]()
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:30
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:32
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:33
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:40
maar als het goed is, is er iig nog door de wiskundeleraar en de tekenleraar geprobeerd om het je wel te leren. Er is geen enkele gymleraar die geprobeerd heeft om mij en mijn klasgenoten een betere conditie te laten krijgen op vo
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:42
De teken-leraar probeerde dat hier ook niet, hoor.
Gelukkig gaf ie wel iedereen standaard een 7 en was ik er na 1 of 2 jaar vanaf.
Terwijl ik wel 6 jaar moest gymen.
zaterdag 19 oktober 2019 om 20:04
Slecht zijn in gym en gepest worden komen vaak samen voor.
zaterdag 19 oktober 2019 om 20:06
En die conditie kan alleen middels (hard)lopen?
Ik zwik binnen 5 meter door mijn enkels, maar fietsen lukt dan weer wel.
zaterdag 19 oktober 2019 om 20:08
Precies, later op je werk moet je ook gewoon slaafs opdrachten opvolgen.
O, wacht..... toch niet. Dan moet je ineens zelf denken, initiatief nemen, je eigen grenzen in de gaten houden.
zaterdag 19 oktober 2019 om 20:09
tekenleraar? ik kan het me niet herinneren. en die rekenleraar deed ook maar wat. de gymleraar werkt wel degelijk aan je conditie maar je moet thuis ook aan de slag. net als met rekenen en tekenen