Mode & Beauty alle pijlers

Gat in sok

19-10-2019 23:08 86 berichten
Lieve mede-viva'ers!

Ik heb een gat in een favoriet paar sokken. In een van de twee sokken welteverstaan. Nu gooi ik kapotte sokken vaak weg maar overweeg 'm nu te stoppen. Daarom ben ik nu benieuwd:

Wie repareert zijn kapotte sokken, kaasschaaf, knoop-aan-h&m-vest nog? En wie vervangt alles?

GEEN ONDERZOEKJE, GEWOON NIEUWSGIERIG (dit alles door t gat in mijn ene favo sok).
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:13
Reden: Ik stop een sok, als ik t doe, ik stil 'm niet
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sokken gooi ik weg, knopen zet ik aan. Verder niks eigenlijk, shirts/sweaters met een gat of die lelijk zijn geworden worden omgedoopt tot paardrijshirts of snowboardsweaters.
viennas schreef:
19-10-2019 23:24
Ik gooi dan gewoon de sok met het gat er in weg en de andere van het paar draag ik nog.
En je andere voet heeft maandenlang koud tot sok 2 het ook begeeft?

Ik ga namelijk niet met 2 verschillende sokken rondlopen. In geen 100 jaar.
Ik ben heel slecht in het repareren van zaken. En ik vind het echt zo knap als mensen een rits ergens in kunnen zetten! Ik heb dat ooit geprobeerd en dat eindigde zo ongeveer als die Ikea bank van een van onze geliefde mede-forummers (fantastisch topic was dat trouwens)

Edit: was dat niet djoelz?
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:32
4.93% gewijzigd
Broodbakmachine schreef:
19-10-2019 23:22
:proud:
Denk: echtelijke ruzie, ik (man, lees man) mep gefrustreerd met kaasschaaf op aanrecht, daar zit een rand op, kaasschaaf landt op handvat op rand. Zoiets
Na de combinatie echtelijke ruzie en kaasschaaf sloeg mijn fantasie (vrij bloederig) op hol.
Ik heb het nog eens gelezen, maar het gebeurde weer.

Alle kaasschaven weggooien lijkt mij een goed plan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik heb overigens 2 linkerhanden.
Knopen aannaaien eindigt altijd in een totaal kapotte broek of hemd.

Kan ik me beter 't werk besparen en het van de eerste keer wegsmijten.
Lady*Voldemort schreef:
19-10-2019 23:19
Ik heb al meerdere keren gehad dat een nieuwe (goedkope) kaasschaaf na twee keer schaven de geest gaf. Maar dan viel er ook niets meer te repareren, want finaal afgebroken. Ik koop dus geen kaasschaaf meer, ik gebruik een aardappelmesje. Daar kan ik echt heel dun mee snijden. Helaas ben ik de enige in huis die dat kan dus als er iemand brood met kaas wil eten ben ik altijd de sjaak.
Ik heb een kaasschaaf van Boska en die is echt fantastisch. Gaat al een eeuw mee en snijdt mooi dun. Heb ook nog een stuk of 6 goedkope in de keukenla ligge, waar het handvat steeds vanaf schiet of de kaas in drie stukken van breekt. Investereren in een iets duurdere kaasschaaf levert veel plezier op! Because you are worth it :proud:
Ik heb een dochter die het leuk vindt om te naaien dus die repareert kleding.
Van de week heb ik een loslatende hak van mij schoen gelijmd.
Heb een handige man die vaak een kapotte wasmachine of vaatwasser weer aan de praat krijgt.
Als onze koffiemachine kapot is brengen we die weg en krijgen we een vervangend apparaat (is in 10 jaar tijd 2 x gebeurd). Topservice is dat.
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:27
Ik heb overigens 2 linkerhanden.
Knopen aannaaien eindigt altijd in een totaal kapotte broek of hemd.

Kan ik me beter 't werk besparen en het van de eerste keer wegsmijten.
Dat is echt heel bijzonder.
feow schreef:
19-10-2019 23:24

Maar ik ben vooral in de war van het feit dat bij jou ook sokken opgevreten worden door de wasmachine.
Oh dat gebeurt op de wasserij ook hoor. Dan sta ik de wasjes van een relatie persoonsgewijs in te pakken en dan zitten er voor één cliënt gewoon zeven verschillende sokken bij. Daarom koop ik dus altijd 20 gelijke paren tegelijk.
Broodbakmachine schreef:
19-10-2019 23:25
Ik ben heel slecht in het repareren van zaken. En ik vind het echt zo knap als mensen een rits ergens in kunnen zetten! Ik heb dat ooit geprobeerd en dat eindigde zo ongeveer als die Ikea bank van een van onze geliefde mede-forummers (fantastisch topic was dat trouwens)

Het ligt er bij mij heel erg aan. Totaal geen moeite met een IKEA ladenkast, maar aan een rits inzetten ga ik me ook niet wagen. Dat laat ik liever doen en daar betaal ik dan graag voor :proud:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:25
En je andere voet heeft maandenlang koud tot sok 2 het ook begeeft?

Ik ga namelijk niet met 2 verschillende sokken rondlopen. In geen 100 jaar.
Ik dus wel. Zou ook niet weten waarom niet. Ik ga in geen 100 jaar mijn tijd verspillen door sokken te matchen na het wassen en op te rollen. Ik heb een heerlijke sokkenla met 100 sokken waar ik iedere dag 2 mooie exemplaren uit kies. Heel soms matchen ze, maar meestal niet.
Ik heb alleen maar zwarte sokken, gooi ze weg als er 1 kapot is.
viennas schreef:
Ik heb een kaasschaaf van Boska en die is echt fantastisch. Gaat al een eeuw mee en snijdt mooi dun. Heb ook nog een stuk of 6 goedkope in de keukenla ligge, waar het handvat steeds vanaf schiet of de kaas in drie stukken van breekt. Investereren in een iets duurdere kaasschaaf levert veel plezier op! Because you are worth it :proud:
:mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Suðri schreef:
Dat is echt heel bijzonder.
Wat is er bijzonder aan 2 linkerhanden hebben?

Ik naai de knoop met héél véél moeite en héél véél draad eraan.
Kost mij een half uur tot een uur.

Binnen de 3 minuten ligt dat ding er weer af.

Ik begin nog eens opnieuw.
Weer met kilometers draad en weer een half uur bezig.

Binnen de 5 minuten ligt dat ding er weer af.

En herhaal dit zo'n beetje maal 7 en na de 10de keer ziet die broek of dat hemd er niet meer uit, hangen er overal draden, ben ik psychisch gek gedraaid en depressief omdat iets simpel als "een knoop aannaaien" mij wéér niet is gelukt en heb ik nog altijd een broek zonder knoop.

Ik begin er tegenwoordig dus niet meer aan.
Bespaart me stress, draad, ... en glazen wijn achteraf.
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:19
Waar vind je in 's hemelsnaam sokken van 30 euro per paar???

Waren die van vloeibaar goud ofzo?
Vloeibare sokken, weer wat nieuws.

En dat jij iets niet kent wil niet zeggen dat het niet bestaat he.
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:32

En herhaal dit zo'n beetje maal 7 en na de 10de keer ziet die broek of dat hemd er niet meer uit, hangen er overal draden, ben ik psychisch gek gedraaid en depressief omdat iets simpel als "een knoop aannaaien" mij wéér niet is gelukt en heb ik nog altijd een broek zonder knoop.

Het is bijzonder dat je kledingstuk aan stukjes is als je een knoop aan hebt proberen te naaien. En depressief van het niet aan kunnen naaien van een knoop. Maar goed dan dat een klosje garen niet zo sterk is dan.
Schoenzolen worden vervangen en witte sneakers ‘gewit’ (maar gaan na 1,5 jaar toch alsnog weg want het wordt toch armoedig). Kinderkleding wordt gestopt zover mogelijk en ik overweeg ook opstrijkplaatjes ;-D
Mijn favoriete kledingstukken worden gerepareerd (of met gaten gedragen :O (ik schaam me dood maar doe het echt bij kleine gaatjes)), niet-favoriete kledingstukken gaan nooit kapot. Uiteraard.
Huishoudelijke apparatuur wordt gemaakt als man het doet. Ik zou bij wijze van spreken eerder een nieuwe fiets kopen bij een lekke band dan dat ik hem ging plakken. :$
De kaasschaaf hier heeft geen schroefjes en Ikea scharen worden vervangen. Paraplus gaan zonder pardon weg, ondingen. Handschoenen repareer ik wel, bh’s ook, nacht-onderbroeken slijten hier nauwelijks (zijn serieus 10 jaar oud, dank aan H&M). De dag-strings zijn gemiddeld na twee keer wassen al lelijk maar waren te duur om al weg te doen en draag ik nu met versleten look. Zucht. Tasvoeringen worden gemaakt, en leren tassen gaan naar de schoenmaker die er meestal niks meer mee kan. Riemen worden gelijmd als de ‘voering’ loslaat en broekzomen geplakt!

Kledinglijm is echt een topuitvinding!
ippy wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:41
1.72% gewijzigd
Ik heb genoteerd op mijn kerst-verlanglijst:
- een boska kaasschaaf
- 20 paar naadloze, niet-zwetende, lekker zittende zwarte sokken

En wat is dat met die wasmachine? Ik controleer altijd minutieus de hele was en ben altijd sokken kwijt. Altijd. En nee, dan zitten ze niet in het beddengoed/spijkerbroekzak/rand van de wasmachine/etc.
anoniem_371087 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:45
0.15% gewijzigd
Oké, paraplu, tasvoeringen... dat zijn ook van die dingen ja.
Marnamai schreef:
19-10-2019 23:32

Die wijn klinkt me wel weer goed in de oren hoor :proud:
Eigenlijk zou elke gemeente een "enkeltjesbak" voor eenzame sokken moeten hebben.

Kan je kijken of er wat matcht in de buurt.
Broodbakmachine schreef:
19-10-2019 23:36
Ik heb genoteerd op mijn kerst-verlanglijst:
- een bolska kaasschaaf
- 20 paar naadloze, niet-zwetende, lekker zittende zwarte sokken

En wat is dat met die wasmachine? Ik controleer altijd minutieus de hele was en ben altijd sokken kwijt. Altijd. En nee, dan zitten ze niet in het beddengoed/spijkerbroekzak/rand van de wasmachine/etc.
Ik begrijp het ook niet. Zelfs als ik mijn puberzoon heb gedwongen alle smerige sokken onder zijn nest vandaan te harken blijft er altijd een oneven aantal over.
Sinds ik een dichte trommel heb ben ik nooit meer wat kwijt.
Jemig , alwéér een topic over dit onderwerp. Enz. ;) ;)

Anyway,

Ik mieter mijn sokken met gaten weg.

Of ik neem ze mee naar mijn werk, maar niet met het doel ze weer te gaan dragen, ik werk in een verpleeghuis en op de pg afdeling ( met dementerende mensen ) zijn een paar dames die vroeger nog kousen stopten.

Dan vraag ik of zij dat willen doen.
T wordt vaak een rommeltje, echt gestopt worden ze niet, maar de dames scheppen zoveel plezier in dat werkje dat ik ze met alle liefde mee neem :)
Dus.
ippy schreef:
19-10-2019 23:36
Kinderkleding wordt gestopt zover mogelijk en ik overweeg ook opstrijkplaatjes ;-D
Ik deed het zo:
Afbeelding
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven