Coopertest op school

18-10-2019 10:33 543 berichten
Mijn dochter (3e klas middelbare) moest met gym de Coopertest doen voor een cijfer. De norm voor meisjes was 2 km in 12 minuten voor een 6. Uiteindelijk was er een meisje met een 7, de rest allemaal lager. Dochter had een dikke onvoldoende, die werd gecompenseerd door een 8 voor inzet.
Hoe gaat dat bij jullie kinderen op school? Ik kan me van mezelf van vroeger overigens ook wel herinneren dat het een jaarlijks terugkerende ellende was. Wij zijn gewoon niet geschikt om hard te lopen. Na 500 meter al pijntjes overal e.d. (dochter heeft hetzelfde).
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-10-2019 20:09
tekenleraar? ik kan het me niet herinneren. en die rekenleraar deed ook maar wat. de gymleraar werkt wel degelijk aan je conditie maar je moet thuis ook aan de slag. net als met rekenen en tekenen
ik kreeg anders geen huiswerk mee hoor, voor gym
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
19-10-2019 20:11
ik kreeg anders geen huiswerk mee hoor, voor gym
ik ook niet voor tekenen, maar ik had natuurlijk vaker kunnen oefenen of op een tekenclubje kunnen gaan. deed ik niet omdat het me niet interesseerde. en daarom nam ik die onvoldoende voor lief. het hoeft niet allemaal cum laude te zijn he?
Solomio schreef:
19-10-2019 18:59
En dat kan niet iedereen 12 minuten lang.
En daar gaat het nou net om. Daar kun je dus wel aan werken. Als je aan je conditie wilt werken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:52
Reden: op de man
44.69% gewijzigd
FunnyFace8 schreef:
19-10-2019 20:36
En daar gaat het nou net om. Daar kun je dus wel aan werken. [...]
Is die persoonlijke aanval nou echt nodig?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2019 09:28
Reden: quote aangepast
27.73% gewijzigd
¡Apagando las luces!
FunnyFace8 schreef:
je hebt een slecht geheugen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2019 09:29
52.59% gewijzigd
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Is het een persoonlijke aanval of de waarheid?
.
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 09:04
99.63% gewijzigd
FunnyFace8 schreef:
Nounou, tuttut, ik geef aan dat conditie op diverse manieren op peil gehouden kan worden.
Zeker op de middelbare school sportte ik buiten school ook nog 2 of 3x per week, maar die coopertest lukte me niet.
Zei meer over mijn gebrekkige hardloopaanleg dan over mijn conditie.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2019 09:29
31.07% gewijzigd
Appreciate the little things in life. They're all you'll ever achieve.
Week 32 van de Extremely Demotivational Calendar
takeesja schreef:
19-10-2019 20:45
Is het een persoonlijke aanval of de waarheid?
Persoonlijke aanval is alleen nodig omdat ze weet dat ik zinnige dingen zeg en dat erg moeilijk is om toe te geven.
Ohhh is dat het?!
takeesja schreef:
19-10-2019 20:51
Ohhh is dat het?!
Er is werkelijk geen reden om zulke (foutieve) informatie aan te halen.
¡Apagando las luces!
Solomio schreef:
19-10-2019 20:04
Slecht zijn in gym en gepest worden komen vaak samen voor.

Helaas idd. Openlijk gepest nooit gedaan. Balen van de niet-inzetters op de middelbare school, ja dat wel want die waren er ook gewoon. Daarentegen waren bijv. bij softball, de minder handige/snelle/techniekspelers, die het spel wel leuk vonden, dan weer blij als ik in hun team zat want ik kon én in richting slaan (zien waar de 'gaten' in een veldteam zaten) én vaak ook 2x in lengte over het speelveld heen waardoor de 'honkers' regelmatig in 1x naar het thuishonk konden doorlopen. Dan werden we als team beoordeeld, want ook spelinzicht/teamplay, aanmoedigen, was belangrijk, ondanks of doordat mss 1 iemand het hele thuisteam binnen kon slaan.
Ik zei al eerder, ik had dan ook heel fijne LO-leerkrachten en zoals Lemoos al zei, dat scheelt de wereld.

Als ik 10 jaar geleden een Coopertest had moeten doen, had ik mega-gefaald erop,
iceteapeach wijzigde dit bericht op 19-10-2019 21:08
6.04% gewijzigd
Krijg motto niet verwijderd :-)
FunnyFace8 schreef:
En daar gaat het nou net om. Daar kun je dus wel aan werken. Als je aan je conditie wilt werken.

Niet waar. Ik heb het serieus geprobeerd, met zo'n opbouwschema van Evy. Ik kwam niet verder dan 6 minuten aaneengesloten joggen.

Ter vergelijking: in die tijd draaide ik regelmatig een dubbel spinning uur, deed ik combat, body attack en af en toe krachttraining. Die andere sporten heb ik toen wel tijdelijk gestopt om hardlopen een kans te geven. Met mijn conditie zat het dus wel goed. Alleen hardlopen of zelfs joggen lukte me niet.

Ik moet zeggen dat ik niet een typisch hardloopfiguur heb. Ben wat zwaarder gebouwd met brede heupen. Dat zal vast niet bijdragen aan duurprestaties.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
19-10-2019 21:00
Niet waar. Ik heb het serieus geprobeerd, met zo'n opbouwschema van Evy. Ik kwam niet verder dan 6 minuten aaneengesloten joggen.

Ter vergelijking: in die tijd draaide ik regelmatig een dubbel spinning uur, deed ik combat, body attack en af en toe krachttraining. Die andere sporten heb ik toen wel tijdelijk gestopt om hardlopen een kans te geven. Met mijn conditie zat het dus wel goed. Alleen hardlopen of zelfs joggen lukte me niet.

Ik moet zeggen dat ik niet een typisch hardloopfiguur heb. Ben wat zwaarder gebouwd met brede heupen. Dat zal vast niet bijdragen aan duurprestaties.
Die bouw heeft er vast niks mee te maken. Ik heb ook zo’n bouw en ben een typische duurloper. Het heeft me wel meer dan 30 jaar gekost om dat uit te vinden trouwens.
Mevrouw75 schreef:
19-10-2019 21:02
Die bouw heeft er vast niks mee te maken. Ik heb ook zo’n bouw en ben een typische duurloper. Het heeft me wel meer dan 30 jaar gekost om dat uit te vinden trouwens.

Hoe heb je dat uitgevonden? Had je het daarvoor nooit geprobeerd of heb je heel erg opgebouwd?

Ik weet dat ik zelf goed ben in intervaltraining en goed kan sprinten. Wandelen hou ik wel km's lang vol, alleen hardlopen / joggen... :(
I'm not lazy
malibu82 schreef:
19-10-2019 21:08
Hoe heb je dat uitgevonden? Had je het daarvoor nooit geprobeerd of heb je heel erg opgebouwd?

Ik weet dat ik zelf goed ben in intervaltraining en goed kan sprinten. Wandelen hou ik wel km's lang vol, alleen hardlopen / joggen... :(
Ik snap ook niet waarom je dat zou willen :hihi:
malibu82 schreef:
19-10-2019 21:08

Ik heb jaren weleens een Evy-achtige poging gedaan. Dan begon ik en stopte weer. Net als jij er van overtuigd dat ik er niet voor gemaakt was. Zwemmen, dansen, turnen, schaatsen, allemaal prima, maar lopen: nee dat kan ik niet.

En toen ging ik, meegetrokken voor de gezelligheid door een collega, bij een loopclub waar ik ontdekte dat ik wél kon lopen en zelfs beter was op de echte lange afstanden. Ik ben er nu van overtuigd dat als zelfs ik kan lopen iedereen kan lopen, mits geen fysieke beperking dan.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 19-10-2019 23:48
0.12% gewijzigd
Oké, dat vind ik echt interessant te lezen :)
I'm not lazy
Ik snap sowieso hardlopen an sich al niet. Dat is toch een enorme aanslag op je gewrichten. Heb je je duurzaam opgebouwde conditie op peil, is je rusthartslag ook goed, je kunt meer dan 20 km (hard)lopen, laten je gewrichten het afweten. Waar blijf je dan met het hallejuja aan conditieopbouw als je lijft zegt ho, stop, niet verder.
Krijg motto niet verwijderd :-)
malibu82 schreef:
19-10-2019 21:00

Ja spinning is super leuk om te doen. En helpt met het bijhouden van je conditie. Maar ga je dan buiten fietsen (racefiets) kriijg je alsnog zadelpijn (1e rit bij de 2e rit voel je het en bij de 3e rit is het weg) en door verschillende weerstanden als weersinvloed, andere fietsers, stoplichten en nog veel meer voelt buiten fietsen echt anders. Spinning en racefietsen doet voor mij helemaal niks voor hardlopen. Anders spieren andere beweging. Dus dan heb ik fietsconditie goed, hardloop conditie prut.

Ga ik continue hardlopen zoals nu aan boord elke dag mininmaal 5 km, dan wanneer ik thuis ben is fiets conditie zeer goed en hardloop ook. Voor mij werkt dus het ene wel maar op het andere niet.

Daarom ook toen ik dus toenertijd 40 km/h kon fietsen in normale kleren met schoolboeken bij me. Was ik nog steeds slecht in de cooper test. En daarbij coopertest gaat ook over 12 minuten op je hardst. Ik ga geen 15 kn hardlopen op mijn hardst wel zo snel mogelijk maar sprintend haal je dat ook niet. We zijn dan allemaal ook geen kipchogie. Oh en die sprinters op de OS kunnen ook niet wat hij kan. Elke sport zijn eigen dingen.

Daarom ook boeide mij dat helemaal niks die coopertest. Ik was de langzaamste toenertijd maar op de fiets kon niemand mij bijhouden.
fietsen varen vrouwelijk doen
iceteapeach schreef:
19-10-2019 21:53
Ik snap sowieso hardlopen an sich al niet. Dat is toch een enorme aanslag op je gewrichten. Heb je je duurzaam opgebouwde conditie op peil, is je rusthartslag ook goed, je kunt meer dan 20 km (hard)lopen, laten je gewrichten het afweten. Waar blijf je dan met het hallejuja aan conditieopbouw als je lijft zegt ho, stop, niet verder.
Volgens mij moet je eigenlijk als kind al beginnen te rennen. Net als onze voorouders, iedere dag een kilometer of 10 joggen om een hert te vangen. Dan worden de gewrichten ook sterk en ben je niet andeea gewend.
Maar goed, dit heb ik ook pas bedacht toen ik van bijna niks doen toch versleten was.
parbleumondieu schreef:
19-10-2019 22:49
Volgens mij moet je eigenlijk als kind al beginnen te rennen. Net als onze voorouders, iedere dag een kilometer of 10 joggen om een hert te vangen. Dan worden de gewrichten ook sterk en ben je niet andeea gewend.
Maar goed, dit heb ik ook pas bedacht toen ik van bijna niks doen toch versleten was.
Die voorouders waren dood voordat hun gewrichten überhaupt konden slijten.
Solomio schreef:
19-10-2019 22:52
Die voorouders waren dood voordat hun gewrichten überhaupt konden slijten.
Maar wel met een goede conditie tot de laatste snik!
parbleumondieu schreef:
19-10-2019 22:56
Maar wel met een goede conditie tot de laatste snik!
Ja, das wel fijn voor ze.
malibu82 schreef:
19-10-2019 19:34
Had me dan op een fiets gezet in plaats van me te laten rennen :P
Nou dit dus. Ik kan een sprintje (en ben dan ook snel) trekken en daarmee houdt het wel op. Zet me op een racefiets en ik fiets kilometers weg in een flink tempo. Laat me een paar km hardlopen, nou ja, laat me zelfs maar een km hardlopen en het gaat mis. Ik sportte vroeger uren en uren per week, deed daarnaast trainingen met mijn vader op de racefiets, maar hardlopen heb ik nooit gekund, ondanks topconditie. Niet iedereen kán hardlopen. Uiteraard geprobeerd te trainen maar mijn lijf trekt dat niet ook niet in tijden van topconditie...

Er zijn echt wel jongeren die denken, dikke vinger, je rent zelf maar, maar er zijn er genoeg die zwaar gefrustreerd, ondanks trainen, het gewoon niet lukt... dat geneuzel met iedereen kan hardlopen, nee dus.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven