JANUARI 2009

06-05-2008 13:25 4941 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allemaal sokjes van de Hema? (vast volgens mij is de Hema hofleverancier voor babyspulletjes) Wat raar dan zeg, ik dacht al dat Bloemetje extreem grote voeten had (of Lize en Melle hebben dat ook )

Ik lees trouwens net dat het vaak voorkomt dat baby's van rond de 11 weken - 3 maand ineens 's nachts vaker een voeding vragen.
Helena; in mijn boekje van het CB staat dat er bij 2 en 3 maanden maximaal 8 uur tussen de laatste en eerste voeding mag zitten. Bedoel je dat? Dus klopt wel wat je schrijft Marianne. Ik maak Yuna ook na 8 uur wakker. Dit is i.v.m. wiegendood. Als er meer tussen zit, daalt de suikerspiegel.

Wen; hahaha hier ook sokjes van 6-12 maanden en idd van de Hema ;). Van de week had ik te kleine aan gedaan. Vriend lief kwaad want ze heeft nu een paar dagen later nog steeds striemen op haar beentjes... Dat van die nachtvoedingen kan kloppen, zeiden ze bij het CB vanmiddag ook. Had dit gevraagd omdat Yuna ineens deze week weer 's nachts komt. Afgelopen nacht weer niet dus weer heerlijk bij geslapen. Ook luxe!

Wbt het ritme: hier ook slapen, eten, spelen, slapen. Maar nu ze wat langer wakker is, speelt ze steeds vaker ook voor de voeding. Ze vraagt niet meer gelijk om eten. Merk ook dat ze veel meer geduld gaat krijgen. Voor heen als ze wakker werd was het gelijk huilen om eten. Dus een speentje/spelletje is toch prima als afleiding. En wat Helena schrijft herken ik ook, vriend legde haar van de week zonder te spelen in de box/kleed in bed. Mooi dat ze niet ging slapen ;).

Marianne; hier een bak van maxi cosi. Ook een redelijk grote bak. Volgens mij kan ze er nog wel tot 6 maanden in. Wanneer moet je terug met Melle voor controle van het naveltje?

Nikiet; hoeveel drinkt Bjorn uit het flesje? Ze zijn ongeveer even oud en qua voedingen zitten ze ook bijna gelijk. En hoeveel moeten ze eigenlijk drinken uit de fles? In het CB boekje staat bij 5 voedingen per dag bij flesvoeding ca 150/180 cc klopt dat?

Emms: bedankt voor je reactie. Fijn dat het zo soepel is gegaan bij jou. Heb je nog wel voldoende voor 2 bv per dag? Loopt het daardoor niet nog meer terug. Sorry, ben beetje bang hiervoor... Maar gelukkig tot nu toe nog niet te weinig voeding.

Voy: wat een schatjes op de hyves!!

Vanmiddag naar CB geweest. Was weer huilen bij de 2e prikjes... Alles was verder gelukkig goed. Lengte 60,5 en ze weegt nu met ruim 13 weken 6175 gram. Ook hier dus lekkere spekbeentjes ;).

Heb de Tommee Tippee fles gekocht vanmiddag maar helaas, vanavond ook maar 100 cc uit deze fles gedronken. Ah ja, morgenochtend proberen we het nog een keer!
Hai, hai,

Wen dat van dat schema en na het slapen willen drinken... Dat is hier ook wel een beetje zo. Maar afleiden helpt soms. Volgens mij wennen ze heel snel aan een ritueel en kost het tijd om dat te doorbreken. Hoeveel groeit ze nu in een week? Omdat Björn op een gegeven moment meer dan 300 gram in de week groeide ben ik toen de voedingen gaan afbouwen. Best knap dat je nog zoveel voedingen geeft. Bij mij werkte het op een gegeven moment dus om te rekken waardoor hij meer honger kreeg en beter en meer dronk per keer. Zo kwam ik vanzelf op minder voedingen en ontwikkelde hij een nieuw schema. Mij lukt het rekken het beste om even weg te gaan met de auto en een boodschap te doen. Hij lag dan in de maxicosi en daar slaapt hij toch het beste in. Ook al mag hij daar niet te lang in.

Chili. Lastig van combineren met bv is dat je niet precies kunt meten hoeveel ze nodig hebben uit de fles. Björn drinkt heel vaak rond de 120 ml terwijl ik 150 ml met 5 schepjes klaar maak. maar soms als er 4 uur tussen zit geef ik nu ook al 180 ml met 6 schepjes. Die drinkt hij soms ook leeg en soms laat hij weer 60 ml staan. Als hij te weinig krijgt haalt hij dat blijkbaar aan de borst weer in. Ik kijk wat er op het pak staat. Dan zou hij al op 5 voedingen zitten. Maar door de combi met borstvoeding zit hij al heel lang op 7.

Helena. Volgens mij mogen ze op een geven moment zelfs tot 12 uur slapen. Van 7 tot 7 bijvoorbeeld. Bij een vriendin van mij die alleen kunstvoeding geeft is dat al een tijdje zo en haar zoontje groeit erg goed. Volgens mij mag het dus best wat langer zijn als ze goed groeien.

De kleine huilt.

tot later.

gr. Nikiet
Pluk de dag!
Wen, Melle heeft hele lange tenen, haha. Ik denk dat het daarvan komt.

Volgens mij heb ik in het groeiboek een soort van schema gezien met de hoeveelheid slaap. Of het was in een tijdschrift, dat weet ik niet meer. Dan was het in het tijdschrift die je een jaar gratis krijgt. Wij, jonge ouders of zo?
Wen; ben ook wel benieuwd hoeveel Bloemetje groeit per week. Yuna groeide net als Bjorn ook meer dan 300 gram per week dus vandaar ook dat CB zei dat ik wel terug kon naar minder voedingen.

Nikiet; dan drinkt hij net iets meer als Yuna. Zij drinkt rond de 100 cc. Ik maak wel hetzelfde klaar als jij. Gebruik jij de standaard of de hypoallergeen?
Hier ook die grote sokjes hoor! Die sokken van 0-3 maanden heeft ze nooit gepast..

Net nadat ik hier had geschreven hoe de nachten verliepen, ging t weer helemaal anders.. Eergisternacht kwam ze om 1,3 en 5 uur.. GAAAAAP

Maar gisteravond heb ik haar om 8 uur gevoed en om half 9-9 uur sliep ze. Vervolgens werd ze pas om 4 u 's nachts wakker! Ik had haar om 23 uur niet wakker gemaakt,omdat ik het idee kreeg datik haar dan echt uit een diepe slaap haalde en blijkbaar klopte dat!

En daarna zijn we om 8 uur maar eens gaan kijken of alles goed ging en toen lag ze klaarwakker om zich heen te kijken, zonder een kik te geven, gek kind..

Net saampjes onder de douche geweest en nu ligt ze alweer te tukken in de box, met d'r speeltje nog in de hand. Zij slaapt echt van de ene op de andere seconde, doen jullie guppies dat ook?

Gister eind van de middag dronk ze ook zo snel haar flesje leeg, dat ik er nog een heb gegeven, en uiteindelijk heeft ze 180 ml afgekolfde melk gedronken, veel he!

Lily, wat naar voor Lola.. Ik moet zeggen dat ik weinig weet van dit soort problemen en spreidbroeken, maar het klinkt niet leuk. HD staat voor heupdysplasie, denk ik?

Helena hier ook aventtepels met de speen van 1+, haha.

Ik ga er weer vandoor, kom binnenkort weer wat vaker buurten hoor, maar nu manlief thuis is, gaan we vaker de hort op.
Dames, ik ben jullie nog niet vergeten hoor! Hier is alles goed, maar ik heb het gewoon erg druk gehad de laatste tijd dus ik heb geen tijd gehad om bij te lezen. Ik ben een week met Elena in Nederland geweest wat erg goed verlopen is. Vorige week dinsdag teruggekomen. Ik was net weer thuis toen ik een vervelend telefoontje kreeg. Een van onze poezen (zie foto aviatar) was dood gevonden vlakbij ons appartement. We weten niet waaraan zo overleden is. Uiterlijk was er niets aan haar te zien. Ik ben er wel de hele week erg verdrietig van geweest. Vanmorgen met onze andere 2 katten (haar kittens) naar de dierenarts geweest. Ze hebben een bloedtest gedaan om te testen op oa aids en leukemie en die was goed en ze zijn ingeent.

Gelukkig gaat het met Elena wel allemaal goed. Ik hoop binnenkort weer bij te kunnen lezen en weer vaker te kunnen schrijven.
Hier vannacht ook ineens weer langer geslapen, tot kwart voor 5. Maar we waren 's avonds ook op bezoek geweest, en daar sliep ze gewoon helemaal niet. We zullen het vannacht wel weer zien.

Gisteren in totaal 11 voedingen, ze komt mooi regelmatig om de 2 - 2,5 uur (behalve dus vannacht). Ze groeit rond de 200 gram per week, heel keurig dus. Een gezonde baby met een gezonde eetlust

Nikiet, ik vind het niet zozeer knap van mezelf hoor. Ze heeft het blijkbaar nodig, en ze drinkt best wel effectief tijdens die voedingen (misschien één keer per dag wat minder). Ik vind het wel heel fijn dat ik op borstvoeding.com regelmatig info vind dat het heel normaal is als een baby zo vaak wil drinken aan de borst. Die site is echt een beetje mijn ankerpunt geworden voor hoe we het willen doen met Bloemetje. Anders was ik misschien wel een stuk onzekerder hierover.

Zo'n schema van hoeveel slaap lijkt me toch ook lastig, de ene baby heeft volgens mij veel meer slaap nodig dan de andere. Je gevoel en je baby volgen lijkt me het belangrijkst hierbij!

Vanochtend heerlijk gewandeld en smoothies gedronken met Lou van het maart2009-topic. Hartstikke gezellig. En wat een verschil is dat zeg, zo'n kleintje van 6 weken of die 11 weken oude bolle van mij! Raar idee, dat Bloem een paar weken geleden ook nog zo klein was. Wat gaat dat snel...

Lucia, lekker hoor, heeft het baanloos zijn toch nog wat voordelen. Heeft je man al uitzicht op iets nieuws?

Lily, al een beetje gewend aan het idee dat Lola een spreidbroekje oid moet? Gelukkig kun je haar gewoon lekker blijven dragen straks! Ik weet dat veel mensen zeggen dat een baby niet beter weet, maar bij mijn twee nichtjes zag ik toch wel dat ze het helemaal niet leuk vonden als het ding weer om moest na een verschoning. Zeker als ze wat groter worden. Maar je bent er vroeg bij, hopelijk hoeft ze niet zo lang!
*zwaai* naar Kittycat, naar van je poes! En fijn dat het verder allemaal goed gaat!
Kitty, knuffel voor jou. Zielig van de poes. Niks aan. Kan me goed voorstellen dat je van slag bent. Fijn dat met Elena alles goed is!

Wen, dat schema was ook meer een leidraad wat een baby dan gemiddeld aan slaap nodig heeft. Wat me er bij opviel was dat ze meer slaap nodig hadden naarmate ze wat ouder werden. Ik geloof dat het ook alleen om de nachtslaap ging. Das dan mss ook wel logisch, want mn nichtje van 4 slaapt van 7 tot 7 (en soms langer) en dat redt een babytje toch echt niet.

Morgen heeft Melle zn 1e verjaardag in de familie. Mijn vader is morgen jarig. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Hij is wel gewend om bij mn ouders in de wagen te slapen, dus ik ben er niet zo bang voor.

Lucia, Melle kan ook van 1 op andere moment in slaap vallen.
Owja, dat wou ik nog vertellen. Vannacht is de stroom uitgevallen en om 6 uur was het nog steeds niet terug. Dat was best lastig. Flesje klaarmaken in een pan met kokend water (au bain marie) en in het schemerlicht en een straal van de zaklantaarn Melle de fles gegeven. Had ook wel iets. Gelukkig was het tegen 7 uur terug. Ik sta nu trouwens ook om 6 uur op. Dat moet straks ook, dus alvast maar aan wennen. Volgende week laatste week verlof...
zijn we weer even!

Wat akelig van je poes Kittycat, kan me heel goed voorstellen dat je daar verdrietig van bent.

Lily want naar dat de foto;s niet goed waren, ben heel benieuwd hoe nu verder.

Ik moet binnenkort ook een verwijsbrief halen voor een heup echo.

ik durf het bijna niet te zeggen maar hier slaapt de dame regelmatig uit en soms doet ze dus bijna het klokje rond.

tegenwoordig maak ik haar in de ochtend maar eens wakker.

Ze moet zich dan echt eerst een tijdje uitrekken en rustig wakker worden en begint dan te grijnzen

Ik vroeg me eerst ook af of dat wel goed was, zo lang zonder eten en maar slapen.

Aan haar valt niks te merken, ze eet overdag goed en is vrolijk.

gisteren haar 2de prikjes gehad ( blergh! )

ze is nu 63 cm en weeg 6670...... ik geloof niet echt dat ze wat te kort komt

Helaas moet ik vrijdagnacht weer aan het werk en ik wil echt niet !

maar het zal moeten.

De sollicitatie afgelopen keer is goed gegaan.

ze hadden erg veel keus dus had nergens meer op gerekend.

belde ze opeens met het aanbod voor een 0 uren contract en dat komt mij eigenlijk wel heel goed uit.

het hoe en wat moet ik nog steeds ff een keer op hyves zetten maar het is allemaal wat hectisch op het moment.

veel plezier morgen marianne en alvast gefeliciteerd!
He Kitty, wat naar van je kat. Zulke dingen vind ik altijd zo verdrietig. Sterkte! Wel heerlijk dat het goed gaat met Elena natuurlijk!

Wen gaan jullie elke week wegen met Bloem? Omdat je zegt dat ze 200 gram per week groeit? Hmmm zou ik dat ook moeten doen vraag ik me als onzekere mutsch dan af...

Linde heeft echt wel een sprong gehad. Ze is veel meer "bij" en ze kan nu ook gericht en stevig duimen. Ook heeft ze haar handjes ontdekt en dat is toch leuk speelgoed!
Gefeliciteerd met je geslaagde sollicitatie, Hip!

Kitty; wat sneu voor jou en je kat. Geen fijn idee dat je net weet waaraan ze is doodgegaan lijkt me. Kunnen katten ook aids hebben? Wist ik niet...

Hip; aha, dus jij hebt ook zo'n lang-slaper. Ik zal bij het volgende bezoek aan het Cb eens vragen hoe lang er tussen de voedingen mag zitten. Nu voed ik haar nog (terwijl ze half slaapt) om 22:00, en vanochtend was het weer 8:15 voor ze wakker werd. Straks moet ik werken en dan moet ze er toch echt om 7:00 uit! Zal voor dit kleine slaapkopje niet meevallen! En voor mama ook niet trouwens .Dan kan ik denk ik de voeding van de avond ook wel proberen te vervroegen naar 21:00 ofzo. Ik zie wel.

Voy; Linde duimt dus echt al heel gericht? Mmmm, misscien dat Lize het dan toch niet meer gaat doen. Lize probeert wel het nog steeds, maar ik ben benieuwd of het haar nog gaat lukken. Ze is al 16 weken en nog steeds sabbelt ze als een gek aan haar hand. Als ik haar Bv geef, lukt het haar wel om de duim nog naast de tepel in de mond te frotten. Dan verbreekt ze wel het vacuum, dus even geen melk meer! Is wel schattig. Andere handje aan het oor, net als haar grote zus.

Lucia; hier slaapt Lize niet van het ene op het andere moment hoor. Ze moet altijd eerst even huilen. Ze valt ook nooit in de box in slaap. Zelfs in de wandelwagen is moeilijk voor haar. In bed lukt het het beste. Of bij mama op schoot met de pink in de mond! Wel lief dat Chic nog het speeltje in de hand heeft!
Marianne, gefeliciteerd!

Raar is dat he, als de stroom uitvalt en je ineens van alles op de ouderwetse manier moet doen. Wij hebben een korte tijd in een ontwikkelingsland gewoond, en daar viel de stroom regelmatig uit voor een paar uur tot een paar dagen. We kookten elektrisch en het werd om half acht 's avonds donker. Dat werden dus bij elkaar geraapte maaltijden bij kaarslicht Leuk om aan terug te denken.

Hip, gefeliciteerd! Komt dit dan in plaats van je baan met nachtdiensten? Balen dat je vrijdag weer moet werken. Ik begin volgende week weer, maar ik deel natuurlijk mijn eigen tijd in, dan is het minder erg denk ik. Al sta ik nu ook niet echt te springen (ik vind het nu al druk met Bloem verzorgen, de was, de tuin, boodschappen enz., waar moet ik de tijd vandaan halen??).

Voy, haha, ik ga/ging inderdaad bijna elke week wegen. Maar het consultatiebureau zit dan ook zo'n beetje tegenover mijn huis, en het was een mooie reden om even naar buiten te gaan met Bloem (en haar te showen, haha). Ik ben nu al twee weken niet geweest hoor. Ze groeide in ieder geval 230 gram per week, maar dat zal nu wel iets minder zijn (de borstvoedingscurve vlakt vanaf nu af).

Dus nee, ook als onzekere mutsch zou je dat niet hoeven doen hoor, tenzij je het ook leuk vindt en het cb zo dicht bij je huis zit.

Wat leuk dat Linde zo duidelijk weer nieuwe dingetjes kan! Duimen zijn fantastisch materiaal joh, wat je daar allemaal mee kan daar kan geen speeltje tegenop.
Oh, wat heerlijk voor jullie dat de kleintjes lekker lang slapen 's nachts. Hier vannacht ook heuglijk nieuws: kwart voor 10 sliep ze boven, en ze werd pas om 4 uur weer wakker, en toen om 7 uur weer. Toen spuugde ze wel alles onder de melk dus rustig wakker worden was er even niet bij.

Bloem gaat trouwens niet *poef* slapen, meestal kijkt ze nog even om zich heen, sabbelt wat op speentje/handjes en dan vallen de oogjes dicht. Soms verzet ze zich er hevig tegen, dan gaan de oogjes weer open, maar steeds iets minder ver, tot ze uiteindelijk helemaal niet meer opengaan. Zo schattig! Huilen voor het slapen gaan doet ze eigenlijk nooit. Heel soms een of twee moeheidshuiltjes, maar tegen de tijd dat ik bij haar ben ligt ze dan al heerlijk te pitten.
Kom alleen ff melden dat Lola's heupjes niet goed zijn maaaaaar ook niet slecht dwz; geen behandeling nodig ze zal er in de toekomst geen last van krijgen en haar dragen is goed (doh!).

Verder hebben ze haar dimple ook ge-echoed (is dat een woord zo?!) en die is dicht dus ze heeft ook geen stiekeme open rug.

Goed nieuws voor ons!
Fijn Lil!!!
Goed nieuws Lily! Fijn hoor!

Ach wat lief Wen, dat van die oogjes die langzaam dichtvallen.

Ik bedacht me net pas dat Lize dus meestal z'n 10 uur aan een stuk slaapt 's nachts. En dat is dus veel meer dan de 8 uur die sommigen van jullie noemen. Maar als dat de kans op wiegedood vergroot vind ik het toch wel eng. Ze is verder heel tevreden hoor en ik vind haar ook niet suf als ze wakker wordt. Voorlopig dus nog maar even de wieg naast mijn bed laten staan!
Ha, fijn nieuws Lily!
Helena het schijnt dat moeder een ingebouwd alarm hebben wbt wiegedood en dat als Lize zou stoppen met ademen jij dat merkt en haar een por kan geven oid. Ik zou haar niet wakker maken ofzo en lekker naast je bed zetten.

10 uur achter elkaar slapen is voor mij een utopie!

Wij zitten weer op 23, 0100, 0300, 0500, 0700 en dan om de drie uur. Ik snap er geen jota van want ze drinkt dus gewoon echt een volle borst leeg. Mijn man klimt nu uit bed om haar te troosten maar dat werkt niet want ze wil/moet drinken dus dan slaapt ze en is na 5min weer wakker en gilt ze en zoekt ze de borst. Dus tsja.

Ze slaapt inmiddels twee nachten op haar eigen kamer dus het is ook geen reactie op onze aanwezigheid. Dat werkt trouwens prima, met de deur open hoor ik nog steeds alles

En ik lees ook dat het allemaal normaal is en Lola Lize compenseert met haar slaap gedrag

Ik ben nu keihard bezig met slaaptrainen dwz, ik wil dat ze in haar bed slaapt! In de avond/nacht gaat het wel goed maar overdag komen we niet verder dan 20 minuten. Gister 5x 5 minuten en maar brullen als ze wakker is. Terwijl als ze bij ons slaapt dan is ze heel relaxed met wakker worden en gaat ze gelijk spelen ze kan het dus wel maar we moeten oefenen!

In slaap vallen gaat ook steeds beter maar dat kan ze niet zelfstandig dus we moeten met haar lopen en wiegen en dan slaapt ze binnen 5 minuten en kunnen we haar weg leggen, haar oogjes gaan dan soms even open maar ze slaap 9 van de 10x wel verder. Ik weet nou niet of ik dit erg vindt of gewoon ok. Het liefst zou ik willen dat ze bloem nadeed!

Ook hier weer oefenen! Na paasmaandag ga ik een week niets inplannen en mezelf alleen maar bezig houden met Lola's slaap. *zucht* tis wat!

Oh ja ze is wel super relaxed nu (het kan verkeren!) ik kan haar rustig een uur weg leggen en dan vermaakt ze zichzelf en lacht ze en kletst ze heel leuk! (en fijn voor moeder!)
Waarom wil je per se dat ze overdag in haar bed slaapt? Of begrijp ik het verkeerd, slaapt ze alleen op schoot of in de doek overdag?

Ik denk dat je het best ok mag vinden dat ze een klein beetje hulp nodig heeft met in slaap vallen. De een heeft een speentje of een speeltje nodig, de ander wat gewieg en geloop. Als ze binnen 5 minuten slaapt mag je volgens mij je handjes dichtknijpen! Er is ook nog nooit een kind geweest volgens mij dat uiteindelijk niet zelf ging slapen.

't Is inderdaad wel heel lekker dat Bloem zo makkelijk inslaapt (overdag in de reiswieg nog overigens). Ze maakt ook wel duidelijk onderscheid tussen dag en nacht. Ik ben benieuwd of ze nu reageert op het donker worden, of dat het een ingebouwde biologische klok is. Want 's avonds heeft ze ineens geen poepluiers meer, hoeft ze niet te spelen na het drinken enz. Echt een nachtstand.
Thanx Wen.

Ze slaapt eigenlijk alleen in de doek overdag of als we aan het wandelen zijn maar ik wil gewoon dat ze zeker 1 slaap in haar bed doet zodat ik door het huis heen kan razen en even ' alleen' ben.

Thanx voor je woorden over het wiegen, je hebt inderdaad gelijk maar ik krijg het beeld niet uit mijn hoofd dat je eigenlijk gewoon je kind moet kunnen neerleggen en dan gaat hij slapen. Weet ook niet waarom ik dat zo sterk heb, met andere dingen heb ik dat helemaal niet zo.

Morgen laten we Lola voor het eerst 'alleen' we hebben de crematie van mijn oma en een vriendin van mijn zus gaat op de kinderen passen. Spannend want ze wil nog steeds de fles niet maar ik voed voor we gaan als en laat een voeding daar achter en als ze die niet wil heeft ze ' pech' als ze de fles niet neemt. Ik weet trouwens wel zeker dat geen honger krijgt en dat we op tijd terug zijn maar toch.
Ah, gecondoleerd Lily. Was het onverwacht dat ze overleed of zat het er al aan te komen?

Lastig he, van die ideeën die zich ergens in je hoofd genesteld hebben en er niet uit willen. Ik probeer me dan te bedenken wat er nou precies cultureel wenselijk/bepaald is, en wat de meest natuurlijke manier zou zijn. En dan zoek ik wel een middenweg als dat nodig is.

Vanochtend heeft er voor het eerst een vreemde even op Bloemetje gepast, ik moest naar de fysio en met haar erbij kon ik me daar niet goed concentreren op de oefeningen. Dus heeft de receptioniste een half uurtje met haar gespeeld en op schoot gezeten. Raar hoor! En voor de volgende afspraken heb ik meteen maar mijn schoonmoeder gevraagd. Kan ik vast een beetje wennen aan het idee dat een ander dan vriend of ik bij haar is, voor als ze naar de creche moet straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven