Schimmel in spanplafon

22-10-2019 09:46 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me adviseren?
Ik heb last van schimmelaanslag in de badkamer. Het is maar een klein hokje met een spanplafond.
De voegen kan ik wel doen net hg maar hoe pak ik het plafond aan?
Been there, done that, got the T-shirt.
Hg schimmelreiniger werkt als een tierelier. Even sprayen 30 min intrekken en weg.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut geen agressieve middelen (zoals HG) op je spanplafond gebruiken! Dat tast het doek aan, en dan kun je het vervangen.

De meeste spanplafonds worden als “schimmelvrij” of “schimmelwerend” verkocht en vaak met jarenlange garantie. Ik zou dus eerst eens kijken of je recht hebt op een oplossing vanuit de leverancier.

Zo niet, dan kun je contact met hem opnemen om te vragen met welk middel je het kunt reinigen.

Weet je zeker dat de schimmel niet boven het spanplafond op het oorspronkelijke plafond terecht is gekomen? Want als dat het geval is, zul je ivm de gezondheid dat ook aan moeten pakken.
Als het maar een klein hokje is zou ik overwegen om het doek te laten vervangen. Dan kan je ook meteen de situatie boven het plafond aanpakken/beoordelen. Eventueel kan je natuurlijk ook kijken of je het met een middel weg krijgt en als dat niet lukt of het doek verpest is, het alsnog vervangen.

Maar heb je een idee bij de oorzaak? Dat de schimmel ontstaat is het eigenlijke probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven