Entertainment alle pijlers

Steenrijk,straatarm,maakt geld gelukkig?

26-08-2017 20:17 2339 berichten
In dit nieuwe SBS6-programma ruilen een rijk en een arm gezin een week lang van huis, bestedingsbudget en leven. Zou geld gelukkig maken? In dit sociale experiment wordt duidelijk hoe het is om ineens rijk te zijn of juist krap bij kas te zitten. Steenrijk, straatarm is te zien vanaf woensdag 30 augustus bij SBS6.
-----------------------------------------------------------------

Het lijkt me wel even slikken als je met zeer weinig geld rond moet komen en na een week rijkdom weer terug gaat naar armoede.
Zou die rijkdom ervaring je juist motiveren om meer uit je leven te halen?
Lijkt me een interessant programma. Ik heb het al opgenomen voor het geval ik vergeet te kijken.
Hoe denken jullie over dit nieuwe programma?
Pindakaasjes schreef:
17-10-2019 12:34
Vertrekken??

Nee, verrekken schreef ik.. dus dat je je halve gezicht verrekt bij zo'n slok koffie. Moet dat vertrekken zijn??
Ja ;-)
Pindakaasjes schreef:
17-10-2019 12:34
Vertrekken??

Nee, verrekken schreef ik.. dus dat je je halve gezicht verrekt bij zo'n slok koffie. Moet dat vertrekken zijn??
Er staat vertrekken ;-)
Alle reacties Link kopieren
pepexx schreef:
17-10-2019 12:29
Te vertrekken of verrekken?
;-)

Ach ja, vertrekken, verrekken of ontroerend goed.. kan gebeuren toch,?
Pindakaasjes schreef:
17-10-2019 12:42
Ach ja, vertrekken, verrekken of ontroerend goed.. kan gebeuren toch,?

Zo is dat.
Pindakaasjes schreef:
17-10-2019 12:42
Ach ja, vertrekken, verrekken of ontroerend goed.. kan gebeuren toch,?
Whatever ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
17-10-2019 12:58
Whatever ;-)

Vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Zouden sommige gezinnen nog wel eens contact met elkaar hebben?
Volgens mij was het die alleenstaande vader uit Amsterdam, die in dat prachtige penthouse woonde in Zuid met zijn zoontje. Hij ruilde met een gezin uit Noord.
Ik begreep dat die nog wel eens met elkaar afspreken.. zelfs goed bevriend met elkaar zijn geraakt.
Dat is wel super leuk, als er iets meer van overblijft i.p.v enkel de ervaring en herinnering.
Hahahaha, we waren niet de enigen 😂😂

https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... CkaX3l543g
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
17-10-2019 19:33
Hahahaha, we waren niet de enigen 😂😂

https://www.rtlboulevard.nl/entertainme ... CkaX3l543g
Nou echt! Hahaha net gelezen. Oohh het is ook wat...🤦‍♀️
Never stop making wishes♡
Pindakaasjes schreef:
17-10-2019 11:06
Ja, ik herken wat je beschrijft: "zie ze eens gruwelen van die dure oesters,, ze kennen natuurlijk alleen maar vissticks he'?!"
En de rijkaards zitten dan zogenaamd te vertrekken bij hun goedkope huiswijntje en de beker oploskoffie.. want zoiets nuttigen ze normaal gesproken natuurlijk 'noooooooit!'
Het viel me vooral in de eerdere seizoenen op dat dit nogal overdreven neergezet werd.
En dan raakte het idd bij het kleinerende af.
Dat stoort mij ook inderdaad. Ik zie het alsof dat ook vooral bedoeld is om kijkcijfers omhoog te krikken. Terwijl ik denk dat zo'n gezin echt wel zou kunnen genieten van lekker eten in een brasserie.

Anderzijds, je ziet de arme gezinnen in die week ook wel dingen doen die "het rijke gezin" waarschijnlijk niet snel zou doen, zoals een sierraad uitzoeken, naar de speelgoedwinkel, voor een paar honderd euro eten thuis laten bezorgen. Niet dat ze het nooit zouden doen maar het is niet een standaard weekuitgave vermoed ik.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
16-10-2019 18:52
Hij zal zijn schuld ( bewind ) wel aflossen.
Ze staan onder bewind en gaan de schuldregeling in gaven ze aan. Dan heb je dus beiden een sollicitatieplicht. Tenzij mevrouw ziek is ofzo, maar daar heb ik niets van gehoord. Solliciteren/werken tot 36 uur is verplicht. Dus waarom hij 80 uur werkt? Wel goed natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk irritante zussen zeg. Ik heb het afgezet want ik kan dat echt niet aanhoren.

Zo super overdreven ‘ik wil praten met buren, met vrienden, ik MOET deze mensen helpen!’. Pfff en dan die vreselijke accenten, het leek wel fake zoals ze praatten.
minnimouse schreef:
17-10-2019 23:38
Ze staan onder bewind en gaan de schuldregeling in gaven ze aan. Dan heb je dus beiden een sollicitatieplicht. Tenzij mevrouw ziek is ofzo, maar daar heb ik niets van gehoord. Solliciteren/werken tot 36 uur is verplicht. Dus waarom hij 80 uur werkt? Wel goed natuurlijk.
Mevr had verschillende hernia's gehad en was afgekeurd begreep ik.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
17-10-2019 23:40
Pfff en dan die vreselijke accenten, het leek wel fake zoals ze praatten.
Echt hè! Ik kon het accent niet plaatsen maar het klonk hoe dan ook nep en storend
Never stop making wishes♡
Alle reacties Link kopieren
Het leken me geen kwaaie meiden maar ik vind ze echt 'to much' in alles!
Het wegpinken van traantjes bij de voedselbank bijvoorbeeld, en al het overige hysterische gedoe.
Ik heb de aflevering maar tot de helft gekeken... had er toen echt genoeg van.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog gekeken vanavond? Sympathiek gezin uit Frankrijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
`Ben nu aan het kijken. Maar ik vraag me nu al af waarom maar 60 euro p week. Dan zijn er schulden. Ze hebben bijstand en kinderbijslag en alles wat daar bij komt. Dan heb je toch echt wel meer dan 60 euro p week.
Mijn moeder is ook vergeven van de tumoren en vader is ook mantelzorger maar die werkt nog wel.
Kan niet met iedere werkgever, dat snap ik wel. Maar alles bij elkaar denk ik toch dat er meer aan de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Het ongeluk was 3 jaar geleden. Dat is toch echt te kort om als 18 jarige te huilen dat je nog nooit zulke dure schoenen aan had. En dan ma Ja nu kan het een keer.
Ik vind het sneu hoor en een ongeluk en daarna de ontdekking van een hersentumor. Maar 3 jaar geleden hadden ze toch gewoon alletwee werk en dus inkomen. Kan er echt niet bij dat je met 3 jaar al zo'n ik kan nooit wat noóit geen mooie kleding etc houding hebt. Nog nooit buiten de deur gegeten..
Nee, ik vind het er te dik opgelegd en nogal nep. Die franse familie is leuk :)
anoniem_389039 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 22:36
11.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aloha, misschien zit ik er helemaal naast, maar mij bekroop het gevoel dat ze niet de waarheid spraken. Ze zeggen dat ze 2 tumoren heeft, en dan zegt die vriend: ze Had een tumor.
Hij zegt we hebben bijstand, terwijl later gezegd wordt: degene die over het geld gaat (bewindvoerder?), zei dat ze moesten kiezen, of verjaardag vieren of met de poes naar de dierenarts.
En hij werkt niet omdat hij moet mantelzorgen? In mijn ogen kon zij alles....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
22-10-2019 22:33
Aloha, misschien zit ik er helemaal naast, maar mij bekroop het gevoel dat ze niet de waarheid spraken. Ze zeggen dat ze 2 tumoren heeft, en dan zegt die vriend: ze Had een tumor.
Hij zegt we hebben bijstand, terwijl later gezegd wordt: degene die over het geld gaat (bewindvoerder?), zei dat ze moesten kiezen, of verjaardag vieren of met de poes naar de dierenarts.
En hij werkt niet omdat hij moet mantelzorgen? In mijn ogen kon zij alles....
Dat vond ik dus ook.
En idd dat laatste gesprekje duid echt op een bewindvoerder.
Het geldprobleem was er dus al vóór dat ongeluk waar ze al hun misere aan hangen.
Vraag me af of die hersenschuddingen niet zo onschuldig waren of dat hij en de dochter altijd al zo sloom en kinderlijk praatten. Sloom, kinderlijk. De moeder was iig nog pittig hier en daar.
Alle reacties Link kopieren
Vader had een burnout en was daarom afgekeurd. Waarom?
En hij was mantelzorger. Met alle respect hoor, maar kun je dan echt niet parttime werken?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
22-10-2019 22:56
Vader had een burnout en was daarom afgekeurd. Waarom?
En hij was mantelzorger. Met alle respect hoor, maar kun je dan echt niet parttime werken?
Ik mag het vast niet hardop zeggen maar ik vind het ook slappe hap!
Mijn oom heeft jaren lang gezorgd voor zijn vrouw met progressieve ms. Daarnaast had hij ook nog zijn baan.
Ik weet dat ik niet te hard kan en mag oordelen, maar sommige mensen menen wel heel erg snel weinig tot niks meer te kunnen uitvoeren.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zat mee te kijken, en die zei letterlijk: jij kan veel minder dan die vrouw. Maar hij werkt gewoon hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Die vrouw had een tumor. Verschrikkelijk natuurlijk.
Maar het zag er niet uit alsof ze 24/7 hulp nodig hebt.
En een burnout hebben wel meer mensen (gehad). Daar kun je prima van genezen. Gek dat je daarop afgekeurd wordt. Zal wel meer aan de hand zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ja een goedaardige tumor? Je hoorde niks over behandelingen of chemo's.
Sorry, die zaten een hoop te liegen.
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven